A6 C5 2.7BiT AJK Quattro Limousine
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
A6 C5 2.7BiT AJK Quattro Limousine
Witajcie chciał bym Wam przedstawić moje Audi A6 C5 z silnikiem 2.7BiT AJK 230km Quattro 2000r. Auto zostało zakupione jakieś 1.5 roku temu. Trafiło ono do mnie w stanie dobrym acz kolwiek wymagającej trochę uwagi pod kątem mechanicznym ale że sam jestem mechanikiem to zrobiłem wszystko co trzeba. Na początku silnik był zalany olejem 5w50 ale później stwierdziłem że 0W40 będzie bardziej odpowiedni i jak na 2.7 olej nie bardzo ma ochotę znikać z bagnetu.
Auto w wyposażeniu posiada :
- Skórzane fotele w bananowym kolorze
- Podgrzewane fotele przód i tył
- Elektrycznie regulowane fotele przednie bez pamięci ustawienia
- Solardach
- Chromowane lusterka
- Trójramienną kierownicę s-line
- Reflektory xenon
- Gps
- Zmieniarka płyt
- System nagłośnienia blaupunkt 8+1
- Lotka na klapie bagażnika
- Zawieszenie 1BE
- Elektryczną tylną roletę
- Tempomat
- 6 poduszek powietrznych + kurtyny
- Skórzaną gałkę zmiany biegów i dźwignie hamulca ręcznego
Modyfikacje auta jakie wykonałem to :
- Wygłuszenie drzwi
- Wymiana tylnych hamulców z 255 na 269 wentylowane
- Montaż zmieniarki MP3
Od czasu zakupu zostały zrobione następujące rzeczy ( wszystko musiało być na tip top bo jeżdżę w dalekie trasy ) :
- Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
- Wymiana wahaczy przód
- Geometria
- Termostat x2
- Elektryczna pompa wody
- Uszczelki pod pokrywami zaworów
- Kapselki głowicy
- Świece zapłonowe
- Zestaw hamulców przód i tył
- 2x Hydropodstawy silnika
- 2x poduszka pod skrzynią biegów
- Sprężarka klimatyzacji
- Uszczelniacz flanszy wału napędowego
- Podpora wału
- Wymiana FIS
- Naprawa zamka PT
- Napylenie jednego odbłyśnika ( drugi był w stanie nie wymagającym ingerencji )
- Wymiana paska wielorowkowego + rolka
- Sprzęgło Visco
- Wymiana szczotek wentylatora ssącego
- Wymiana oleju w skrzyni biegów
- Sondy lambda
Do zrobienia jeszcze mi zostało :
- Wymienić gumy stabilizatora bo trzeszczą - zrobione
- Naprawić elektryczną roletę
A na koniec "trochę" zdjęć :
Auto w wyposażeniu posiada :
- Skórzane fotele w bananowym kolorze
- Podgrzewane fotele przód i tył
- Elektrycznie regulowane fotele przednie bez pamięci ustawienia
- Solardach
- Chromowane lusterka
- Trójramienną kierownicę s-line
- Reflektory xenon
- Gps
- Zmieniarka płyt
- System nagłośnienia blaupunkt 8+1
- Lotka na klapie bagażnika
- Zawieszenie 1BE
- Elektryczną tylną roletę
- Tempomat
- 6 poduszek powietrznych + kurtyny
- Skórzaną gałkę zmiany biegów i dźwignie hamulca ręcznego
Modyfikacje auta jakie wykonałem to :
- Wygłuszenie drzwi
- Wymiana tylnych hamulców z 255 na 269 wentylowane
- Montaż zmieniarki MP3
Od czasu zakupu zostały zrobione następujące rzeczy ( wszystko musiało być na tip top bo jeżdżę w dalekie trasy ) :
- Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego
- Wymiana wahaczy przód
- Geometria
- Termostat x2
- Elektryczna pompa wody
- Uszczelki pod pokrywami zaworów
- Kapselki głowicy
- Świece zapłonowe
- Zestaw hamulców przód i tył
- 2x Hydropodstawy silnika
- 2x poduszka pod skrzynią biegów
- Sprężarka klimatyzacji
- Uszczelniacz flanszy wału napędowego
- Podpora wału
- Wymiana FIS
- Naprawa zamka PT
- Napylenie jednego odbłyśnika ( drugi był w stanie nie wymagającym ingerencji )
- Wymiana paska wielorowkowego + rolka
- Sprzęgło Visco
- Wymiana szczotek wentylatora ssącego
- Wymiana oleju w skrzyni biegów
- Sondy lambda
Do zrobienia jeszcze mi zostało :
- Wymienić gumy stabilizatora bo trzeszczą - zrobione
- Naprawić elektryczną roletę
A na koniec "trochę" zdjęć :
Ostatnio zmieniony 28 cze 2019, 18:58 przez Nikostratus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2807
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Nikostratus, gratuluję!. Git C5.
A felgi z kolorem? Koniecznie czarne bez zmian?
To też jest ciekawe. Serio absolutna cisza, czy tylko lepiej z dźwiękiem muzyki? Nie chodzi o głośniki.
Ps: Wpadnij do mnie jak znajdziesz czas. Pogadamy.
A felgi z kolorem? Koniecznie czarne bez zmian?
To też jest ciekawe. Serio absolutna cisza, czy tylko lepiej z dźwiękiem muzyki? Nie chodzi o głośniki.
Ps: Wpadnij do mnie jak znajdziesz czas. Pogadamy.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki :D Felgi na razie zostają tak jak są bo już się przyzwyczaiłem ale kiedyś zastanawiałem się nad grafitowym kolorem. Myślałem o 18tkach ale mam dwa komplety prawie nowych opon i nie bardzo chcę z tym kombinować.
Co do wygłuszenia trochę jest różnica. Nie miałem możliwości porównać się z innym A6C5. Jednak mógł bym jeszcze popracować nad nadkolami i podłogą by to poprawić.
Mogę wpaść bo obecnie nie pracuję
Co do wygłuszenia trochę jest różnica. Nie miałem możliwości porównać się z innym A6C5. Jednak mógł bym jeszcze popracować nad nadkolami i podłogą by to poprawić.
Mogę wpaść bo obecnie nie pracuję
- Doc
- Administrator
- Posty: 2807
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Nikostratus, to wpadnij, nie bądź żyła Legionowo. Ok 15km.
ps.
Na PW. Też jestem zawsze dostępny.
ps.
Na PW. Też jestem zawsze dostępny.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Doc
- Administrator
- Posty: 2807
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
joter82, Nikostratus, no problem zawsze dostępny.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
czekajta czekajta bo już chyba Piotruś pomógł mi ogarnąć temat z heblami na tyle i jest szansa, że niedługo wyjadę z kanału (został montaż downpipe'a, chyba że na szybko coś znowu wymyślę )Doc pisze:joter82, Nikostratus, no problem zawsze dostępny.
rzutem na taśmę pojawił się na tym forum (bo nikt na mój post nie raczył odpisać i miałem wraca do serii hebli tył) i nagle Piotrek zainteresował się tematem i krok po kroku odgarniał temat aż dzisiaj mechanik mój powiedział, że to raczej będzie gadać ze sobą (swap na 269 wentylowany).
Myślę, że forum zyskało na jego dołączeniu do naszej grupy.
pozdro
[ Dodano: 2019-06-24, 09:16 ]
mój ulep już na rejonie WU, można planować spocik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:40
- Lokalizacja: Lyon France
Re: A6 C5 2.7BiT AJK Quattro Limousine
Witaj, to bardzo ładny samochód, powodzenia dla twojego projektu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Napoleon94, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Przyszedł w końcu ten dzień kiedy zebrałem się by naprawić grzanie fotela kierowcy który grzał tylko na boku siedziska a siedzisko i oparcie nie grzały wcale...
Po rozebraniu fotela w miejscu które grzało najmocniej widać ślady przypalenia, włókno które tam było było zawinięte w dwóch miejscach ale mimo poprawnego ułożenia jak było fabrycznie dalej grzeje zbyt mocno punktowo tak więc zamówiłem nowy drut grzejny oraz piankę i będę robił nową matę grzejną.
Następnie zabrałem się za matę siedziska która miała urwane połączenia poszczególnych sekcji i po zlutowaniu ich mata odżyła, po połączeniu tego z matą oparcia obie maty grzały jak trzeba, wcześniej też prześledziłem schematy i widziałem że maty siedziska i oparcia połączone są szeregowo i przerwanie obwodu w którymś miejscu powoduje całkowity brak grzania. Oddzielnym obwodem idzie grzanie boków siedziska które działało. Obyło się bez rozbierania oparcia bo po cichu liczyłem że może tamta mata jest sprawna i na szczęście się udało
CDN... gdy przyjdą rzeczy potrzebne do odbudowania bocznych mat grzejnych siedziska
Po rozebraniu fotela w miejscu które grzało najmocniej widać ślady przypalenia, włókno które tam było było zawinięte w dwóch miejscach ale mimo poprawnego ułożenia jak było fabrycznie dalej grzeje zbyt mocno punktowo tak więc zamówiłem nowy drut grzejny oraz piankę i będę robił nową matę grzejną.
Następnie zabrałem się za matę siedziska która miała urwane połączenia poszczególnych sekcji i po zlutowaniu ich mata odżyła, po połączeniu tego z matą oparcia obie maty grzały jak trzeba, wcześniej też prześledziłem schematy i widziałem że maty siedziska i oparcia połączone są szeregowo i przerwanie obwodu w którymś miejscu powoduje całkowity brak grzania. Oddzielnym obwodem idzie grzanie boków siedziska które działało. Obyło się bez rozbierania oparcia bo po cichu liczyłem że może tamta mata jest sprawna i na szczęście się udało
CDN... gdy przyjdą rzeczy potrzebne do odbudowania bocznych mat grzejnych siedziska
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Wentylacja mi się na zimę nie przyda tym bardziej że planuje wyjazd w północne rejony.
[ Dodano: 2019-08-25, 01:58 ]
Po ciężkich walkach z pocztą polską udało się zgromadzić potrzebne materiały i fotel został poskładany. Dostał trochę dodatkowej pianki kauczukowej na siedzisko by lepiej się na nim siedziało bo niestety lata i ciężki tyłek kierowcy robi swoje Podgrzewanie przetestowane i grzeją wszystkie segmenty fotela które powinny ( ostatnia część pod udami ma troszkę więcej drutu niż fabrycznie ).
[ Dodano: 2019-08-25, 01:58 ]
Po ciężkich walkach z pocztą polską udało się zgromadzić potrzebne materiały i fotel został poskładany. Dostał trochę dodatkowej pianki kauczukowej na siedzisko by lepiej się na nim siedziało bo niestety lata i ciężki tyłek kierowcy robi swoje Podgrzewanie przetestowane i grzeją wszystkie segmenty fotela które powinny ( ostatnia część pod udami ma troszkę więcej drutu niż fabrycznie ).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 645
- Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Tak więc nastał dzień by naskrobać coś więcej z przygód tego auta. W ostatni poniedziałek po weekendzie znalazłem na przedniej szybie taką niemiłą niespodziankę ... i nie wiem jak to się stało czy ktoś rzucił kamieniem czy jakieś wredne ptaszysko upuściło kamień na szybę czy może ktoś się bawił wiatrówką ...
Koszt szyby Pilkington + wymiana 530zł ...
Orginalnie była Sigla ale już jej nie ma bo została wchłonięta przez Pilkingtona a obecnie jest też Sigla ale już w zamienniku.
Z dobrych rzeczy to wymieniłem w końcu pompę wspomagania która na ciepło już była słyszalna. Po wymianie poprawiło się wspomaganie i nastała cisza :D Oczywiście wypłukałem jak mogłem układ ze starego przypalonego płynu i opiłków. O dziwo udało się dorwać dobrą sztukę za śmieszne pieniądze :D
Przy okazji waham się nad zakupem nowych palników D2S i upatrzyłem sobie firmę GE ( cena/jakość ) ale nie mogę się zdecydować czy brać 4300k czy 4800k.... acz kolwiek uważam kupowanie palników D2S za 200-300zł szt za lekką przesadę bo to tylko sam palnik bez żadnej elektroniki ...
PS. Zdrowy rozsądek wygrał i zamówiłem 4300k
Koszt szyby Pilkington + wymiana 530zł ...
Orginalnie była Sigla ale już jej nie ma bo została wchłonięta przez Pilkingtona a obecnie jest też Sigla ale już w zamienniku.
Z dobrych rzeczy to wymieniłem w końcu pompę wspomagania która na ciepło już była słyszalna. Po wymianie poprawiło się wspomaganie i nastała cisza :D Oczywiście wypłukałem jak mogłem układ ze starego przypalonego płynu i opiłków. O dziwo udało się dorwać dobrą sztukę za śmieszne pieniądze :D
Przy okazji waham się nad zakupem nowych palników D2S i upatrzyłem sobie firmę GE ( cena/jakość ) ale nie mogę się zdecydować czy brać 4300k czy 4800k.... acz kolwiek uważam kupowanie palników D2S za 200-300zł szt za lekką przesadę bo to tylko sam palnik bez żadnej elektroniki ...
PS. Zdrowy rozsądek wygrał i zamówiłem 4300k