Audi A6 40TDI 204KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Czyli sprawę mamy wyjaśnioną. Jeśli szyby boczne tylne są przyciemnione, to wtedy nie są dźwiękoszczelne. Nikt w salonie o tym fakcie mnie nie poinformował. Mówiąc szczerze, to nie zwracałem uwagi podczas odbioru na szpary. Sprawdzałem tylko lakier i wnętrze. Czy w Twoim aucie deska rozdzielcza skrzypi podczas jazdy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Wiesz co, na razie nie badałem tematu aż tak dokładnie. Coś tam na wybojach jakby lekko słyszałem w okolicy schowka pasażera, ale nie wiem czy to jest takie skrzypienie o jakim Ty pisałeś. Czy to było bardzo słyszalne, czy z jakiegośkonkretnego jednego miejsca? Ciekawi mnie, czy to poprawili, czy może dopiero w roku modelowym 2020.TomekC8 pisze:Czyli sprawę mamy wyjaśnioną. Jeśli szyby boczne tylne są przyciemnione, to wtedy nie są dźwiękoszczelne. Nikt w salonie o tym fakcie mnie nie poinformował. Mówiąc szczerze, to nie zwracałem uwagi podczas odbioru na szpary. Sprawdzałem tylko lakier i wnętrze. Czy w Twoim aucie deska rozdzielcza skrzypi podczas jazdy?
Za to jak rozpędziłem sięna obwodnicy to miałem wrażenie, że coślekko piszczy/gwiżdże, tak powyżej 140 km/h, ale też trudno mi określić czy to od powietrza, czy od opon na tej konkretnej nawierzchni.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Na dolewki kupiłem 4 litrowy baniak oleju Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30. Taki olej zaleca producent i jest o tym napisane w książce instrukcji obsługi samochodu. Postaraj się kupić olej z pewnego źródła, ponieważ castrol jest podobno najczęściej podrabianym olejem na rynku. Czytałem na ten temat kilka artykułów. U mnie zużycie oleju maleje więc liczę, że 4 litrowy baniak wystarczy mi na przejechanie 90tys kilometrów. W międzyczasie będą jeszcze bezpłatne wymiany oleju w serwisie. Przy takim właśnie przebiegu będę zostawiał auto w salonie. Od czasu do czasu samemu sprawdzaj sobie poziom oleju, a nie czekaj aż wyświetli się komunikat o koniecznej dolewce. Będziesz spokojniejszy przed daleką trasą. Z tego co pamiętam, to pierwszy litr dolałem po przejechaniu 8-10 tys/km. Nalepki w aucie nie ma.robi.carlos pisze:Tomek mam pytanko, jaki olej silnikowy lejesz? Narazie nic mi nie pokazuje o dolewce, ale wolę być przygotowany, a nie mogę znaleźć w aucie nalepki.
Kiedyś na 10 stronie forum wrzuciłem filmik z nagraniem skrzypienia. Jeśli nie słyszysz takich dźwięków jak na filmie, świadczy to o tym, że już ten problem rozwiązali. W końcu nowa A6 jest już na rynku od roku. U mnie po ostatniej naprawie też już nic nie trzeszczy.ktosiek pisze:Wiesz co, na razie nie badałem tematu aż tak dokładnie. Coś tam na wybojach jakby lekko słyszałem w okolicy schowka pasażera, ale nie wiem czy to jest takie skrzypienie o jakim Ty pisałeś. Czy to było bardzo słyszalne, czy z jakiegośkonkretnego jednego miejsca? Ciekawi mnie, czy to poprawili, czy może dopiero w roku modelowym 2020.
Ostatnio zmieniony 03 sie 2019, 12:36 przez TomekC8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki, na razie takiego ciągłego skrzypienia to nie słyszałem. Czasem na jakiejś kostce, czy nierówności trochę coś się odezwie. Czy to tak od nowości było, czy dopiero po kilku tysiącach km? Może tylko przy bardzo niskich temperaturach?TomekC8 pisze: Kiedyś na 10 stronie forum wrzuciłem filmik z nagraniem skrzypienia. Jeśli nie słyszysz takich dźwięków jak na filmie, świadczy to o tym, że już ten problem rozwiązali. W końcu nowa A6 jest już na rynku od roku. U mnie po ostatniej naprawie też już nic nie trzeszczy.
Tak, czy siak to ta deska (elementy ozdobne aluminium i plastiki) po naciśnięciu trochę skrzypią. Czy u Ciebie po naprawie nie wydajążadnych dźwięków, czy teżjak ręką dociśniesz to słychać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
U mnie skrzypienie deski występowało od samego początku. Tylko, że w pierwszych tygodniach po odebraniu auta nie było takie głośne. Później było już tylko coraz gorzej. Po naprawie w serwisie nie skrzypi w ogóle, tylko delikatnie po naciśnięciu. Problem ten dotyczył modeli A6 i A7. Opisywałem całą sytuację na forum.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki, czytałem cały Twój wątek na tym forum. Pojeżdżę i zobaczę, czy z czasem będzie to występowało. Ale ogólnie to wydaje mi się, że ta konstrukcja deski sprzyja różnym "świerszczom", bo np. w A4 czy A6 C7 było mniej łączeń/ozdóbek, całość była jednąbryłą.TomekC8 pisze:U mnie skrzypienie deski występowało od samego początku. Tylko, że w pierwszych tygodniach po odebraniu auta nie było takie głośne. Później było już tylko coraz gorzej. Po naprawie w serwisie nie skrzypi w ogóle, tylko delikatnie po naciśnięciu. Problem ten dotyczył modeli A6 i A7. Opisywałem całą sytuację na forum.
[ Dodano: 2019-08-06, 16:52 ]
Dziś sprawdzałem otwieranie bagażnika nogą w innym A6 (demo) i jest dużo lepiej (działa praktycznie zawsze, nawet gdy stoję niecentrycznie), więc będę w przyszłym tygodniu to pokazywał w serwisie.
A te listwy/dekory też coś powoli zaczynająsięna wybojach odzywać, więc czuję, że wcale tego nie poprawili, tylko mają może jakiś protokół TPI dla upierdliwych klientów

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Również uważam, że konstrukcja deski sprzyja różnym świerszczom. Rozmawiałem na ten temat w serwisie, gdy trzykrotnie mi ją poprawiali po fabryce. Podobno winne są mocowania, które zbyt mocno pracują podczas jazdy. Na całe szczęście po 3 godzinach walki technika w serwisie, udało się deskę usztywnić. Mam teraz ciszę, ale duży zawód co do jakości wykonania Audi pozostał. Jeśli chodzi o otwieranie klapy bagażnika nogą, robię to rzadko. Pomacham sobie i przetestuję. Przejechałem już 27tys/km. Za 3tys pierwszy przegląd i wymiana oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
A tak z ciekawości, nie masz może jakiegoś numeru TPI, czy coś w tym stylu dla tej naprawy, którąwykonał technik? Bo łatwiej byłoby mi ew. zasugerować mojemu serwisowi, co mają zrobić, aby ta deska przestała skrzypieć;)TomekC8 pisze:Również uważam, że konstrukcja deski sprzyja różnym świerszczom. Rozmawiałem na ten temat w serwisie, gdy trzykrotnie mi ją poprawiali po fabryce. Podobno winne są mocowania, które zbyt mocno pracują podczas jazdy. Na całe szczęście po 3 godzinach walki technika w serwisie, udało się deskę usztywnić. Mam teraz ciszę, ale duży zawód co do jakości wykonania Audi pozostał. Jeśli chodzi o otwieranie klapy bagażnika nogą, robię to rzadko. Pomacham sobie i przetestuję. Przejechałem już 27tys/km. Za 3tys pierwszy przegląd i wymiana oleju.
[ Dodano: 2019-08-08, 10:38 ]
Dziś miałem ciekawy komunikat u siebie (załącznik)...Cały główny ekran MMI byłnieczynny, brak radia/obsługi poszczególnych funkcji. Pięknie się zaczyna. Czy ktoś z posiadaczy A6-tki widział kiedyścośtakiego?
Może to jakaś opcja, którą niechcący włączyłem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
- Imię: TOMASZ
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C8
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: DDVB 3.0 286 KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: wielkopolska
Niestety nie mam żadnego numeru. Moje auto było królikiem doświadczalnym. Powiedzieli, że jeśli sposób naprawy deski sprawdzi się, to w innych modelach A6 i A7 również zastosują tą metodę. Samochód odstawiłem na pół dnia. Na czas naprawy deski otrzymałem auto zastępcze. W mojej ocenie tak głośne skrzypienie dyskwalifikowało całkowicie ten samochód. Słychać to wyraźnie na filmie. Trzeszczenie ustępowało dopiero po naciśnięciu listwy. Nie wiem jak jest w innych markach premium, ale moim zdaniem jakość samochodów Audi mocno spadła. Chyba klienci również to zauważyli, ponieważ rejestracje nowych samochodów w Polsce od stycznia do końca lipca wyglądają następująco; BMW-11606 sztuk, Mercedes-10278, Audi-7630. Jak widać Audi traci rynek do swoich największych konkurentów. Na pierwszym miejscu jak zwykle Skoda z wynikiem 40404 rejestracji.
Taki komunikat nigdy mi się nie wyświetlił.
Taki komunikat nigdy mi się nie wyświetlił.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
- Imię: Nie ma imienia
- Rocznik: 2021
- Moje auto: Nie znam profilu
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Brak
- Paliwo: Brak
- Lokalizacja: Gdańsk
Dzięki za wskazówki, ale to akurat sprawdzałem i nie w tym problem. Ten przycisk byłw tym momencie totalnie nieaktywny (nawet nie było haptycznej wibracji). Wygląda to na klasyczny bug a'la powieszony Windows. Np. w momencie gdy włączałem czujniki parkowania to na chwilęmrugał obraz np. listy stacji radiowych po czym zaraz znikał.damos pisze:Teoretycznie można wyłączyć MMI przytrzymując dłużej górny, prawy przycisk na dolnym ekraniektosiek pisze:Może to jakaś opcja, którą niechcący włączyłem?
[url=https://i.ibb.co/LYhpnCY/mmic8.jpg]Obrazek[/url]
Dzwoniłem do serwisu to polecili reset MMI poprzez przytrzymanie dłużej pokrętła głośności i twierdzili, że nikt nigdy nie zgłaszał takiego problemu. Sprawdzę to jednak dopiero w niedzielę, bo teraz jestem poza krajem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
- Lokalizacja: Lublin
-
OnlineKKgg
- Moderator
- Posty: 616
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Jeśli dobrze się domyślam i poprawnie rozumiem to co napisałeś, to kontrolę ciśnienia w kołach masz realizowaną przez czujniki ABSu (porównywanie prędkości obrotowej kół). Jedyne co będziesz musiał zrobić to po zmianie kół sprawdzić ciśnienie przy kompresorze i zapisać stan w MMI żeby nie waliło ostrzeżeniem. Czujników TPMS nie masz.