Blokada prędkości 242km/h BiTDI 313KM
Blokada prędkości 242km/h BiTDI 313KM
Witam,
Mam problem z którym nie poradziły sobie już 3 stacje ASO. Nie wiem gdzie i u kogo szukać pomocy.
Mój problem polega na odcięciu prędkości maksymalnej na równe 242km/h. Problem powstał po kodowaniu nowych rzeczy takich jak. VIM, LAPP Timer, Start Stop, i jakieś tam.
Dodam że samochód nie ma straty mocy. Byłem nawet na chamowni. Prędkość zatrzymuje się równo na 242km/h nie ważne czy z góry, pod górę na siódmym czy ósmym biegu.
Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów. Identyczny problem znalazłem na forum niemieckim gdzie ludzie twierdzą że to problem z kodowaniem - coś się gryzie. Z tym że wykodowałem wszystko co było włączone a problem został. Moim pomysłem było wgranie całości oprogramowania od początku w/g vin ale żadno ASO się na to nie godzi. Naprawdę nie da się czegoś takiego zrobić? Jestem gotowy pojechać gdzie kolwiek tylko żeby ktoś to ogarnął.
[ Dodano: 2019-07-31, 16:40 ]
Witam,
Odnośnie problemu z v-max pisałem z typem z Niemiec który miał ten problem - tam jest znany.
Twierdzi że zamek prędkości się zrobił w module kombi. Dzieje się tak jak ktoś grzebie przy przebiegu lub czasami przy kodowaniu dodatkowych funkcji np. Lapp Timer itp. Podobno trzeba podmienić oprogramowanie lub zaktualizować licznik. Mam wszystkie pliki sgo ale nie wiem jak dojść który jest od zegarów. Mam licznik 4G8920933B SW: 0618 HW:H80
Jeśli ktoś wie jak dojść do numeru wsadu proszę o info.
Mam problem z którym nie poradziły sobie już 3 stacje ASO. Nie wiem gdzie i u kogo szukać pomocy.
Mój problem polega na odcięciu prędkości maksymalnej na równe 242km/h. Problem powstał po kodowaniu nowych rzeczy takich jak. VIM, LAPP Timer, Start Stop, i jakieś tam.
Dodam że samochód nie ma straty mocy. Byłem nawet na chamowni. Prędkość zatrzymuje się równo na 242km/h nie ważne czy z góry, pod górę na siódmym czy ósmym biegu.
Diagnostyka nie wykazuje żadnych błędów. Identyczny problem znalazłem na forum niemieckim gdzie ludzie twierdzą że to problem z kodowaniem - coś się gryzie. Z tym że wykodowałem wszystko co było włączone a problem został. Moim pomysłem było wgranie całości oprogramowania od początku w/g vin ale żadno ASO się na to nie godzi. Naprawdę nie da się czegoś takiego zrobić? Jestem gotowy pojechać gdzie kolwiek tylko żeby ktoś to ogarnął.
[ Dodano: 2019-07-31, 16:40 ]
Witam,
Odnośnie problemu z v-max pisałem z typem z Niemiec który miał ten problem - tam jest znany.
Twierdzi że zamek prędkości się zrobił w module kombi. Dzieje się tak jak ktoś grzebie przy przebiegu lub czasami przy kodowaniu dodatkowych funkcji np. Lapp Timer itp. Podobno trzeba podmienić oprogramowanie lub zaktualizować licznik. Mam wszystkie pliki sgo ale nie wiem jak dojść który jest od zegarów. Mam licznik 4G8920933B SW: 0618 HW:H80
Jeśli ktoś wie jak dojść do numeru wsadu proszę o info.
Wcześniej bez problemu osiągał 260km/h. Po kodowaniu max 242. Jedyny pomysł jaki mam to znaleźć kogoś kto go całego zaktualizuje po vin. Ewentualnie same zegary na próbę. Temat ciężki i w PL nie znany. Nie wiem czy mogę wrzucać link do innego forum ale tu Niemcy to opisują
https://www.motor-talk.de/forum/bitdi-3 ... 70654.html
https://www.motor-talk.de/forum/bitdi-3 ... 70654.html
W sterowniku silnika jest ustawione softowo na 300 więc nie odcina. Poza tym moduł ECU silnika udało mi się zaktualizować do nowszej wersji ale nie pomogło. W MMI można ustawić ogranicznik prędkości ale jest wyłączony - poza tym by piszczał i wyświetlał LIMIT jak bym włączył.
W linku wyżej jeden Niemiec opisuje że nawet zrobił chip i zdjął ogranicznik a nadal v-max 242 mimo prawie 400 koni. Wiem że raczej nikt mi nie powie co jest przyczyną ale poszukuje kogoś co zaktualizuje licznik. Dziele się problemem na bieżąco bo komuś może się kiedyś przydać.
W linku wyżej jeden Niemiec opisuje że nawet zrobił chip i zdjął ogranicznik a nadal v-max 242 mimo prawie 400 koni. Wiem że raczej nikt mi nie powie co jest przyczyną ale poszukuje kogoś co zaktualizuje licznik. Dziele się problemem na bieżąco bo komuś może się kiedyś przydać.
Nawet jeśli po aktualizacji ECU się wznowiło odcięcie na 250 to licznikowo powinien lecieć 255 jak innym w serii. Odis E nie proponuje nic do Licznika. Praktycznie całe auto poza zegarami zaktualizowałem. Mam najnowsze wsady z lipca 2019 więc na pewno są tam zegary ale nic po nr. oem nie podpowiada. Możliwe że jak w przypadku C6 wsady mają inne oznaczenie i ich nie odnajduje.
[ Dodano: 2019-07-31, 21:40 ]
Rozmawiałem z tunerem o tym ale on może tylko podmienić mapę silnika w ECU. Nie było sensu tego robić bo już to zrobiłem. Poza tym są przypadki jak pisałem że ludzie zmieniali flash w ECU i nic to nie daje. Proponuję poczytać bo temat jest ciekawy. Jest nawet człowiek któremu w A7 poza ogranicznikiem pozmieniały się inne żeczy jak. Wysuwanie spojlera i włączanie świateł przy mniejszych prędkościach o 15km/h
https://www.motor-talk.de/forum/bitdi-3 ... 70654.html
[ Dodano: 2019-07-31, 21:40 ]
Rozmawiałem z tunerem o tym ale on może tylko podmienić mapę silnika w ECU. Nie było sensu tego robić bo już to zrobiłem. Poza tym są przypadki jak pisałem że ludzie zmieniali flash w ECU i nic to nie daje. Proponuję poczytać bo temat jest ciekawy. Jest nawet człowiek któremu w A7 poza ogranicznikiem pozmieniały się inne żeczy jak. Wysuwanie spojlera i włączanie świateł przy mniejszych prędkościach o 15km/h
https://www.motor-talk.de/forum/bitdi-3 ... 70654.html
Chciałbym zrobić nawet downgrade ale w ogóle nie ma plików sgo które się podpowiadają po numerze Licznika 4G8920933B. Dzisiaj nawet patrzyłem zestawienie plików Audi z wszystkich lat i nic nie ma. W przypadku innych modułów podpowiada a tu lipa.
Zapewne są inne oznaczenia jak w przypadku starszych C6.
Na przykład wsad do zegarów 4F0920931B był A214_C6PA_HL_0214.sgo
I tu mam problem jak się dowiedzieć który to plik
Na tej stronie jest wykaz wszystkich wsadów i również brak po nr oem
https://vag-nn.ru/VAG_Flash/FlashDaten/
Zapewne są inne oznaczenia jak w przypadku starszych C6.
Na przykład wsad do zegarów 4F0920931B był A214_C6PA_HL_0214.sgo
I tu mam problem jak się dowiedzieć który to plik
Na tej stronie jest wykaz wszystkich wsadów i również brak po nr oem
https://vag-nn.ru/VAG_Flash/FlashDaten/
Po numerze, nazwie pliku nie znajdziesz. Być może ten licznik nie ma innej wersji softu i odis nic nie proponuje. Tak jest również z licznikiem H79 0416 od C7. Jednak musi być on (odis) odblokowany jak pisałem wcześniej. Przed kodowaniem powinieneś zapisać informacje SW coding, WS code, Impoter nr... itd. VCDS sam to proponuje... ale nie zapisałeś. Pozostaje grzebanie w logach z dnia działania VCDS podczas nieszczęsnego kodowania. Może przed tym wykonywałeś pełny autoscan. Porównaj wartości z archiwalnych logów z tym co masz teraz. Kodując ponownie stare wartości przywrócisz prawidłowe ustawienia.
Bawarska marka to inna bajka. Tam możesz sobie przywrócić oryginalne ustawienia. Tu niestety nie i flash też może nie pomóc. Nawet jak znajdziesz właściwy plik to kodowania mogą pozostać te ustawione wcześniej. Musisz znaleźć kogoś z podobnie wyposażonym modelem jadącym 250 i zakodować jego ustawienia zapisując uprzednio, to co masz. Jak zacznie pędzić, a coś nie pyknie (jakieś migacze, czy inny szajs z wyposażenia), to sobie poustawiasz później.