Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
wallace
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 16 mar 2018, 17:32
Lokalizacja: PL

Post autor: wallace » 22 lip 2019, 07:43

mat1324 pisze:Spekuluję, ale swap jest możliwy, bo silnik występował z obiema skrzyniami :).
Nie wiem,czy to jest opłacalne <mysli>

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 lip 2019, 12:49

wallace pisze:Nie wiem,czy to jest opłacalne
naprawa S-tronica: 15 tys. PLN, ZF8HP = 4 tys. PLN, więc 9 tys PLN zostaje na wymianę i nie masz więcej problemów ze skrzynią ;)

Jednak nie wiem, jak tam wygląda sprawa napędu 4x4? Pewnie jest inny wał i półosie z przodu?

BTW - chyba robimy mały śmietnik w tym wątku? <milczek>

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 22 lip 2019, 21:21

Kolego Damos, nie wiem jakim Audi A5 jeździłeś, ale w moim egzemplarzu 2.0TFSI z czerwca 2018r, nie ma żadnego laga. Auto błyskawicznie reaguje na gaz. Być może jechałeś A5 już po zmianach. Nowa norma emisji spalin, która weszła w życie w 2018r spowodowała, że były robione jakieś przeróbki w tym silniku. Moja A5 była produkowana w pierwszej połowie 2018 roku, krótko przed zmianami. Widzę, że trochę narzekacie na nowe modele Audi. To ja powiem Wam tak: właśnie wróciłem z Toskanii we Włoszech. Byłem tam na wakacjach. Auto miało założony ogromny box dachowy i było zapakowane na maxa. Jeszcze nigdy nie miałem tak obciążonego auta. Pokonałem łącznie 3600 kilometrów z czego drogę powrotną 1580km przejechałem ciągiem bez noclegu. A6 spisało się rewelacyjnie. Komfort jazdy, bardzo niskie spalanie 6,3L, rewelacyjne światła, nawigacja online i systemy wspomagające kierowcę powodują, że chce mi się jeździć tym samochodem, szczególnie w dalekie trasy. Aktywny tempomat bardzo odciąża kierowcę psychicznie i fizycznie. Nie wyobrażam sobie już jeździć samochodem, który by tego nie posiadał. Obecnie przebieg auta wynosi 26300 kilometrów i coraz bardziej zaczynam doceniać nowy model A6, pomimo kilku wad m.in. opóźnionej reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Pamiętać należy jednak, że samochodów bez wad nie ma.

wallace
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 16 mar 2018, 17:32
Lokalizacja: PL

Post autor: wallace » 22 lip 2019, 22:03

TomekC8 pisze:Pamiętać należy jednak, że samochodów bez wad nie ma.
Za każdym razem jak kupuję nowe auto to sprzedawca twierdzi coś innego <luzik>

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 23 lip 2019, 14:19

TomekC8 pisze:ale w moim egzemplarzu 2.0TFSI z czerwca 2018r, nie ma żadnego laga.
Mam również Seata 1.8 z sierpnia 2018 (tuż przed WLTP) - też nie ma laga...
TomekC8 pisze:Aktywny tempomat bardzo odciąża kierowcę psychicznie i fizycznie. Nie wyobrażam sobie już jeździć samochodem, który by tego nie posiadał.
Zgadza się - to jedno z lepszych urządzeń w aucie. Na autostradzie nieocenione w przypadku tych, którzy się zagapią i tych, którzy "siedzą na zderzaku". Urządzenie dobiera odstęp zależny od prędkości. <okok>

Gratuluję spalania 6.3 z boxem na dachu!

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 24 lip 2019, 08:51

Żeby dostosować silnik 2.0TFSI do WLTP na pewno coś przy nim zmienili, ponieważ ja mam moc 252KM, a obecnie te silniki mają 245KM. Moim zdaniem właśnie przeróbki, które miały dostosować silniki do tej nowej normy Euro 6 Temp, spowodowały opóźnienia w reakcji na gaz. Dotyczy to również innych silników z koncernu VAG (pewnie nie wszystkich).
Bardzo niskie spalanie silnika 40TDI, oraz jego kultura pracy, to jeden z największych atutów nowej A6.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 24 lip 2019, 09:39

Tomek, z ciekawości: zanim kupiłeś C8, sprawdzałeś inne auta? Masz jakieś porównanie wyciszenia nowego Mercedesa C/E w SPAM do A6?
Testowałem niedawno Coupe C-klasse i jestem zszokowany słabym wyciszeniem... czy Audi jest tak "z przodu" nawet w C7, czy C klasa tak bardzo z tyłu?

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 24 lip 2019, 21:54

Audi reklamuje swoje auta sloganem &#8222;przewaga dzięki technice&#8221;. Uważam, że pod tym względem wcale nie mają przewagi nad konkurencją. Jeśli natomiast chodzi o wyciszenie, to potrafią zrobić to rewelacyjnie. Nie mam aż tak dużego doświadczenia z markami premium, ponieważ drogimi autami jeżdżę od niedawna. Największym zaskoczeniem dla mnie była bardzo duża różnica w wyciszeniu pomiędzy Audi Q5, a Volvo XC60. Obydwa auta testowałem i różnica na korzyść Q5 jest ogromna. Mercedes klasy E i BMW serii 5, również moim zdaniem są słabiej wyciszone od nowej A6. Niestety żaden handlowiec w salonie prawdy ci nie powie, a na testy dziennikarskie trzeba patrzeć z przymrużeniem oka, ponieważ większość z nich jest mało wiarygodna. Najlepiej testować auta samemu przez kilka dni lub przynajmniej kilkanaście godzin.

drifter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.9 DKMB 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: drifter » 24 lip 2019, 22:56

Nie ma sensu porównywać A6 z Mercedesem klasy C. To rywal A4. A ja uważam, że Audi zaczyna się od A6, Mercedes od klasy E, a BMW od serii 5 :-) Na poważnie. W ogóle klasa C Mercedesa to lipa jak ktoś się przyzwyczai do klasy E, kilka lat temu pożyczyłem w Niemczech na 2-3 dni i byłem mega zawiedziony.

Co do spalania, powiem Wam jako ciekawostkę, że mi w czasie wyjazdu wakacyjnego (ok 1500 km zrobione) silnik 3.0 TDI i to w Stage 2 (zmieniona turbina i program) spalił średnio 8,2 l na 100 km z 2 rowerami na dachu. Sam byłem lekko zaskoczony, bo rowery podnoszą mi spalanie o 1-1,5 l.

A mocy pod pedałem jest tyle, że jak ostatnio przejechałem się BMW 5 kolegi z silnikiem 2.0 diesel 190 KM, to na autostradzie wciskam gaz przy 70/h i niestety, ale to po prostu nie jedzie :) Wiem wiem, kwestia przyzwyczajenia. Niemniej przykre wrażenie.

[ Dodano: 2019-07-24, 22:56 ]
TomekC8 pisze:A6 spisało się rewelacyjnie. Komfort jazdy, bardzo niskie spalanie 6,3L, rewelacyjne światła, nawigacja online i systemy wspomagające kierowcę powodują, że chce mi się jeździć tym samochodem, szczególnie w dalekie trasy.
Nikt rozsądny nie wątpi w to, że nowym autem dobrej klasy jeździ się na pewno przyjemnie. To jest po prostu ciągłe bujanie się na trójkącie wiek auta - parametry i wyposażenie - cena. Do tego dochodzi powszechny w tej chwili downsizing, zmiana klasycznych elementów na cyfrowe i galopujący wzrost cen nowych modeli. A nie każdy woli nowości, szczególnie gdy jakość często spada. I jeszcze ostatnia rzecz. Ty nie wyobrażasz sobie już jazdy bez aktywnego tempomatu, a ja i niektórzy bez silnika przynajmniej V6/R6. Tak to jest :)

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 24 lip 2019, 23:14

Nie ma sensu porównywać A6 z Mercedesem klasy C. To rywal A4. A ja uważam, że Audi zaczyna się od A6, Mercedes od klasy E, a BMW od serii 5 :-) Na poważnie. W ogóle klasa C Mercedesa to lipa jak ktoś się przyzwyczai do klasy E, kilka lat temu pożyczyłem w Niemczech na 2-3 dni i byłem mega zawiedziony.
Wyjątkiem na razie jest nowe BMW 3, gdzie zaszaleli z wycieszeniem, nawet podwójne szyby dali.
Testowałem niedawno Coupe C-klasse i jestem zszokowany słabym wyciszeniem... czy Audi jest tak "z przodu" nawet w C7, czy C klasa tak bardzo z tyłu?
Jak wyżej już pisałem sprawdz nową 3jkę ja jestem zachwycony, czekam na wersje kombi i będę się poważnie zastanawiał nad 330d albo 340i. Jest też opcja zmiany obecnej A6 c7 na poliftową S6 ale raz że bardzo rzadko takiej dużej budy potrzebuję a dwa że potrzebuję już jakiejś zmiany wnętrza.
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 lip 2019, 00:06

Quash pisze:Jak wyżej już pisałem sprawdz nową 3jkę ja jestem zachwycony, czekam na wersje kombi i będę się poważnie zastanawiał nad 330d albo 340i.
Ja myślę nad C43 AMG... Ma niezłe osiągi, jest mniejsze i lżejsze od A6 i jest czymś "nowym" - a motoryzacji z dużymi silnikami spalinowymi należy smakować, bo szybko nam zniknie :) Jak nie - to będzie coś większego: M550D lub 540iX albo... nowa Cupra 4x4 lub Arteon. Panele dotykowe w nowej A6/A7 mnie odstraszają :( Wole fizyczne przyciski a w przypadku żony to już absolutna konieczność: albo patrzy na drogę i poszuka przycisku po omacku, albo patrzy na ekran dotykowy i kombinuje, co wcisnąć... a wtedy droga skręca... ;)
Nową 3er nie jeździłem - mówisz, że tak dobra, iż warto spróbować?

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: DDVB 3.0 286 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 30 lip 2019, 20:59

Tadeusz, czy sprawdzałeś jak wygląda sytuacja z szybami przy drzwiach tylnych? Czy są dźwiękoszczelne? Bo to, że szyby przy drzwiach przednich są klejone, już wiemy.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 31 lip 2019, 14:58

TomekC8 pisze:Tadeusz, czy sprawdzałeś jak wygląda sytuacja z szybami przy drzwiach tylnych? Czy są dźwiękoszczelne? Bo to, że szyby przy drzwiach przednich są klejone, już wiemy.
Tak jest, są takie same jak przednie (klejone), może odrobinę cieńsze, ale nie mierzyłem. Ogólnie napiszę więcej pierwszych wrażeń w przyszłym tygodniu, w swoim wątku i wklejęfotki, bo na razie ciągle jestem na wyjazdach.

Na razie auto robi bardzo dobre wrażenie, przeskok jakościowy jest jednak spory między A4, a A6...wszystko solidniejsze, grubsze (blachy, szyby, dywaniki), Audio niby tylko 'małe' B&O, a zupełnie inna bajka niżnajwyższa opcja w A4.

Trochę irytuje mnie (mam świra na tym punkcie), że generalnie szpary między panelami karoserii są większe niż w A4 (czy w jakimkolwiek mniejszym aucie) i jak się dobrze przypatrzeć, to miejscami jest np. 1 mm mniejsza szpara z lewej strony maski niż z prawej itd. Ale to norma w każdej chyba marce. Ogólnie niektóre linie boczne mogłyby schodzićsięnieco dokładniej, ale mówię, naprawdę jestem w tej kwestii strasznie przewrażliwiony. W ostatnich 3 autach w każdym reklamowałem coś z zakresu spasowania blacharki.

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1127
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 31 lip 2019, 21:07

ktosiek pisze:
TomekC8 pisze: W ostatnich 3 autach w każdym reklamowałem coś z zakresu spasowania blacharki.
Wymarzony klient dla każdego serwisu...

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Rocznik: 2021
Moje auto: Nie znam profilu
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 01 sie 2019, 12:53

shaqal pisze:
ktosiek pisze:
TomekC8 pisze: W ostatnich 3 autach w każdym reklamowałem coś z zakresu spasowania blacharki.
Wymarzony klient dla każdego serwisu...
Cóż zrobić, mam cośtakiego, że każdy drobiazg mnie irytuje (OCD?). Jak kupuję 'premium' to wymagam, żeby wszystko było równe, każda szpara, każda linia, nic nie trzeszczało :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja