Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[STRONIC] Stuki przy zmianie z 3 na 2 i inne

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

[STRONIC] Stuki przy zmianie z 3 na 2 i inne

Post autor: mari123 » 03 lip 2019, 13:49

Hej. Mam problem ze skrzynia Stronic w moim aucie. Historia jest długa wygląda następująco:

15 tyś km temu często słyszalne było stuknięcie metaliczne przy redukcji z 3 na 2 i wrażenie, że auto "ciągnie" na postoju na biegu D. Auto jest na gwarancji, pojechałem do pierwszego ASO, powiedzieli że ten typ tak ma i że jest wszystko w porządku. Dwa miesiące później pojechałem z tym do innego ASO i tam wykonano adaptację skrzyni, która niczego nie zmieniła. Przez kilka następnych tysięcy km w zimie auto zaczęło szarpać przy ruszaniu, wibrowało na postoju i przy włączonym start stopie i auto-hold przy ruszaniu miało problemy ze sprawnym wrzuceniem biegu (wysprzegleniem) objawiające się prawie zgaśnięciem auta, żabimi skokami przy ruszaniu. Trzecie już ASO też twierdziło, że wszystko jest ok, wykonali po sobie ze dwie adaptacje w odstępie dwóch miesięcy, które nic nie dały i wreszcie wymusiłem na nich jakąś pracę warsztatową. Nie było żadnych błędów, ale podjęto decyzję o wymianie całej mechatroniki. Powiedziano mi w ASO, że do wersji po FL nie ma zestawów naprawczych, bo to inna skrzynia (nie wiem czy to prawda, ale wątpię). Po wymianie mechatroniki i adaptacji auto nie ma już takich problemów z ruszaniem przy start stop i generalnie jest lepiej, ale:
- dalej czasami drży na postoju
- wciąż mam wrażenie, że ciągnie do przodu na postoju
- przy zmianie z 3 na 2 w 80% przypadków bardzo wyraźnie słychać metaliczne stuknięcie
- przy zmianie z 1 na 2 potrafi szarpnąć
- przy standardowym jednostajnym przyspieszaniu (pedał przyspiesznia wciśniety na ok 30%) przez cały trzeci bieg słychać metaliczne grzechotanie
- zmiana z D na R nie jest płynna, zazwyczaj cofanie to żabi skok i przy takiej zmianie biegu też słychać stuknięcie

Skoro to nie mechatronika (którą wymieniono ok 1,5 tyś km temu w ASO) co to może być? Dwumas, zestaw sprzęgieł czy coś innego? Nie ma żadnych błędów. Jazda tym autem mnie denerwuje, szczególnie w korku. Auto ma 75 tyś km udokumentowanego przebiegu. Proszę pomóżcie, bo każde ASO mnie zbywa twierdząc, że oni niczego niepokojącego nie widzą i generalnie tak to ma działać. Inaczej pewnie by gadali, gdybym to ja miał płacić za te naprawy.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 03 lip 2019, 19:55

mari123 pisze:przez cały trzeci bieg słychać metaliczne grzechotanie
oj... brzydko... :(
mari123 pisze:Skoro to nie mechatronika (którą wymieniono ok 1,5 tyś km temu w ASO)
"mechatronika" to bardzo szerokie pojęcie i tak faktycznie nie wiadomo, co tam wymieniono...
Skrzynia składa się z kilku "obszarów":
część bardziej "mechaniczna i elektroniczna" - obieg oleju MTF:
1 - zębatki z synchronizatorami (zakładam, ze jednak są)
2 - wybieraki, które przestawiają zębatki na osiach
3 - mechanizm różnicowy+ew "torsen"
4 - czujniki wykrywające położenie wybieraków
5 - czujniki prędkości obrotowych na wałkach podawczych i odbiorczych (nie pamiętam już ile i gdzie)


część bardziej "hydrauliczna i elektroniczna" - obieg oleju ATF:
6 - siłowniki sterujące wybierakami
7 - elektrozawory sterujące przepływem oleju do siłowników wybieraków
8 - elektrozawory sterujące przepływem oleju do siłowników sprzęgieł
9 - elektrozawory sterujące przepływem oleju do sprzęgieł (chłodzenie)
10 - elektrozawór sterujący zewnętrznym obiegiem oleju
11 - czujniki temperatury oleju
12 - wiązki łączące wszystkie czujniki, elektrozawory i elektronikę sterującą

cześć bardziej "mechaniczna i hydrauliczna": obieg ATF
13 - (sic! - ale numer tu wypadł :) ) kosz sprzęgieł
14 - korpus "mechatroniki" - na którym sa mocowane zawory sterujące

część czysto elektroniczna:
15 - elektronika sterująca

część czysto mechaniczna:
16 - obudowa skrzyni biegów i osadzone w niej łożyska półosi

Pomijam pompę oleju.


I teraz tak:
- grzechotanie, metaliczne trzaski i strzały - to może być 13 lub 1 lub (mało prawdopodobne) 3 lub 16
- szarpanie przy zmianie biegów to 13 lub 8 lub 6 lub 7 lub 5 lub 15 lub 12 lub 14

I teraz pytanie za 50 punktów - co wymieniono w serwisie? Bo pod nazwą "wymiana mechatroniki" może kryć się wiele wariantów:
a) 7,8,9
b) 7,8,9,15
c) 7,8,9,14,15
d) 7,8,9,11,4
e) 7,8,9,14,15,11,4,5
itd itp.

Najczęściej przyczyną awarii skrzyni jest przerwanie malutkiej, gumowej uszczelki między płyta mechatroniki a zaworem sterującym, wartej... 5PLN.
To prowadzi później do przypalania sprzęgieł, przegrzewania elektroniki i zacierania reszty mechatroniki.
Drugim, częstym przypadkiem jest wytarcie gniazda zaworu sterującego chodzeniem sprzęgieł (za cienki fabryczny O-ring), co prowadzi do przypalenia sprzęgieł... itd.

mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mari123 » 04 lip 2019, 11:17

damos, dziękuje za obszerną odpowiedź :) Jeszcze przed naprawą serwisant wspominał, że to będzie duży koszt, bo sama mechatronika to koszt ponad 12 tyś zł. Podejrzewam więc, że wymieniono cały moduł wraz z elektronika, zaworami i korpusem. Nie wiem tylko czemu mistrz serwisu mi powiedział, że to skrzyń po 2015 roku nie ma już zestawów naprawczych (a skrzynia jest chyba taka sama jak przed FL?). Nie mam pewności, co dokłądnie wymienono, bo nie chciał mi pokazać faktury. Być może faktycznie mieli wymienić całą mechatronikę a jak już przyszło co do czego, wymieno tylko zawory np. Będę się musiał dopwiedzieć. Powiedziano mi też wtedy, że to nie sprzęgła, bo je sprawdzono (na 99% zrobili tylko diagnostykę, bo skrzyni nie wyjmowali). Mistrz serwisu powiedział również, że to nie jest koło dwumasowe, bo jeszcze nie wymieniali dwumasu w A6/A7 po 2015 roku (ciekawa arkumentacja) :)

AudiA7 Rzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 14 sie 2018, 17:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: AudiA7 Rzeszow » 24 lip 2019, 09:33

to co w serwisie wygaduja to nawet nie sluchaj, ze swoaja skrzunia tez sie bawielm kilka miesiecy az trafilem na goscia co sie na tym zna i mi porobil, ze odpukac skrzynia chodzi jak zloto a auto ma chipa. masz uszkodzona skrzynie biegow. takie objawy nie maja prawa wystepywac. <luzik>

mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mari123 » 11 paź 2019, 18:57

Postanowilem napisac update mojej historii. Wreszcie serwis stwierdzil, ze grzechotanie na 3 biegu to jednak dzwiek dochodzacy ze skrzyni biegow i procedura jest taka, ze ASO nie naprawia skrzyn biegow tylko wymieniaja na nowe. Bardzo sie ucieszylem, gdyz oznaczal to koniec moich klopotow.

Wymieniono kompletna skrzynie wraz z kolem dwumasowym, mechatronika (to juz trzecia w tym aucie) i sprzeglami. Po odbiorze pierwsze wrazenia super. Jednak juz nastepnego dnia zaczalem slyszec co ok. piec hamowan do zera stukniecie przy zmianie z 3 na 2. Metaliczny grzechot na 3 biegu juz NIE wystepuje.

Dalej jest problem z:
- sporadyczne stuki na redukcji z 3 na 2
- jak zwalniam np. od 3 biegu do zera i wrzucam natychmiast po ZATRZYMANIU wsteczny i wciskam pedal przyspieszenia, auto zazwyczaj nie reaguje i ruszy gwaltownym skokiem po 2 sekundach. Jesli nie wcisne odrazu pedalu i trzymam go na hamulcu, to delikatnie wyczuwam moment, w ktorym bieg jest zapinany. Tak jakby walek od parzystych biegow potrzebowal ze 3 sekundy na zmiane pozycji z biegu 2 na R. Przy manewrowaniu na parkingu (przod-tyl) problem nie wystepuje (domyslam sie, ze jeden walek jest wtedy na 1 a drugi na R?). Przy manewrowaniu wpinanie biegu 1 jest mocne i zdecydowanie wyczuwalne.

Podsumowujac, czy to mozliwe ze po rzekomej wymianie wszystkiego co odnosi sie do skrzyni biegow, auto dalej zachowalo swoja charakterystyke? Mam tu na mysli ten stuk z 3 na 2, skok przy gwaltowanym ruszaniu na R itd. Generalnie skrzynia ma czasem troche lepsze dni, a czasem gorsze. Jak jest u Was? Przez chwile na auto zastepcze uzyczyli mi A4 z przebiegiem 4 tys km i tez nie bylo idealnie. Jestem juz tym bardzo zmeczony i byc moze "ten typ tak ma", moze to ja jestem zbyt wymagajacy wobec S-tronica, ktory wg. mnie powinien dzialac aksamitnie.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 14 paź 2019, 16:39

mari123 pisze: czy to mozliwe ze po rzekomej wymianie wszystkiego co odnosi sie do skrzyni biegow, auto dalej zachowalo swoja charakterystyke? Mam tu na mysli ten stuk z 3 na 2, skok przy gwaltowanym ruszaniu na R itd. Generalnie skrzynia ma czasem troche lepsze dni, a czasem gorsze. Jak jest u Was?
U mnie po wymianie sprzęgieł i mechatroniki ASO nie dawało rady z adaptacją - pojawiały się szarpania. W końcu razem z chipem silnika wgrano mi soft od tunera (ABT albo raczej APR, nie pamiętam) i od 2 lat jest IDEALNIE! Skrzynia pracuje gładko i nie szarpie ani nie stuka. Pracuje niemal jak "klasyczny" automat. A nawet bardziej miękko niż ZF 8HP w BMW 6GC.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga