Felgi -> jak upewnić się czy oryginał?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Felgi -> jak upewnić się czy oryginał?
Cześć,
Przymierzałem się dzisiaj do zakupu felg.
Posiadają nabity numer: 4g8601025c
Posiadają logo audi oraz inne oznaczenia.
Natomiast niepokoi mnie dopisać Made in Italy....
Nie powinno być Germany/Hungary???
Poza tym nie mam pomysłu na sprawdzenie oryginalności felgi...
Przymierzałem się dzisiaj do zakupu felg.
Posiadają nabity numer: 4g8601025c
Posiadają logo audi oraz inne oznaczenia.
Natomiast niepokoi mnie dopisać Made in Italy....
Nie powinno być Germany/Hungary???
Poza tym nie mam pomysłu na sprawdzenie oryginalności felgi...
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
JIL to zastrzeżony znak a nie fabryka.
To certyfikat jakości.
Podróby przede wszystkim można poznać po wadze felgi.
Chińczyki są lżejsze i przeważnie cała felga poza licem jest czarna.
I najważniejsze, oryginalne felgi są robione pod oryginalne śruby czyli pasuje kształt śruby kula/stożek oraz fi otworu centralnego.
To certyfikat jakości.
Podróby przede wszystkim można poznać po wadze felgi.
Chińczyki są lżejsze i przeważnie cała felga poza licem jest czarna.
I najważniejsze, oryginalne felgi są robione pod oryginalne śruby czyli pasuje kształt śruby kula/stożek oraz fi otworu centralnego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Niby wszystkie oznaczenia są: JIL, logo audi, numer się też zgadza. Dodatkowo nabite SPEEDLINE co w teorii jak wyczytałem też potwierdza oryginalność.
Ile taka ori felga R19 8,5J ET32 powinna pi razy drzwi ważyć, ktoś się orientuje?
Sprawdził bym sobie.
Pytanie z innej mańki: Fabryka sugeruje opony 255/40R19. Mam za flaszkę nowe pirelli 245/40R19 98Y co według kalkulatorów odpowiada fabrycznemu rozmiarowi 225/55R17 w 99,9%. Pytanie czy pompować w nie tyle samo co w 255 czy 0,1 więcej?
PS. Już 245mm szerokości wydaje się przesadzonym rozmiarem dla 190 konnego diesla... Inna sprawa że może będzie mniej zrywało przyczepność (ośka) jak na aktualnych 225 noname (takie kupiłem z autem).
Ile taka ori felga R19 8,5J ET32 powinna pi razy drzwi ważyć, ktoś się orientuje?
Sprawdził bym sobie.
Pytanie z innej mańki: Fabryka sugeruje opony 255/40R19. Mam za flaszkę nowe pirelli 245/40R19 98Y co według kalkulatorów odpowiada fabrycznemu rozmiarowi 225/55R17 w 99,9%. Pytanie czy pompować w nie tyle samo co w 255 czy 0,1 więcej?
PS. Już 245mm szerokości wydaje się przesadzonym rozmiarem dla 190 konnego diesla... Inna sprawa że może będzie mniej zrywało przyczepność (ośka) jak na aktualnych 225 noname (takie kupiłem z autem).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2019, 12:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem i popieram. Nie chcę być mądrzejszy od inżynierów audi.
Jednak w tej konkretnej sytuacji czy jest sens wydania 2,5k na opony 255/40 skoro 245/40 mam praktycznie za darmo?
Rozmiar opon 255/40 R19 jest taki sam dla większości C7 o ile nie dla wszystkich. Natomiast moja 2.0 z napędem na przód będzie się sporo różniła samą wagą od takiego 3.0 biturbo w quattro, 165kg różnicy według danych z internetu.
Dane z kalkulatora oponeo na temat zamiennika dla rozmiaru 225/55/R17:
245/40R19 -0,1%
255/40R19 +1,1%
Pozostaje kwestia ciśnień w oponie które wydaje się w tym przypadku niweluje waga - mniejszy silnik i brak quattro.
Nie chodzi tutaj już nawet o kasę która w przypadku tego auta i tak jest znikoma lecz o sam dość ciekawy przypadek.
Jednak w tej konkretnej sytuacji czy jest sens wydania 2,5k na opony 255/40 skoro 245/40 mam praktycznie za darmo?
Rozmiar opon 255/40 R19 jest taki sam dla większości C7 o ile nie dla wszystkich. Natomiast moja 2.0 z napędem na przód będzie się sporo różniła samą wagą od takiego 3.0 biturbo w quattro, 165kg różnicy według danych z internetu.
Dane z kalkulatora oponeo na temat zamiennika dla rozmiaru 225/55/R17:
245/40R19 -0,1%
255/40R19 +1,1%
Pozostaje kwestia ciśnień w oponie które wydaje się w tym przypadku niweluje waga - mniejszy silnik i brak quattro.
Nie chodzi tutaj już nawet o kasę która w przypadku tego auta i tak jest znikoma lecz o sam dość ciekawy przypadek.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1169
- Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
- Imię: Karol
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DFBA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Koncern VAG od ponad 10 lat na swoje fabryki w Chinach.
Ważna jest technologia wytwarzania a nie kraj produkcji .
Teraz produkcja idzie za tanią siłą roboczą a nie krajem pochodzenia inżyniera, który to wymyślił.
Felgi przemysłowe na tak zwany
"Pierwszy montaż" muszą przechodzić rygorystyczne testy każdej wyprodukowanej partii (lotu).
Dlatego są takie drogie.
Ważna jest technologia wytwarzania a nie kraj produkcji .
Teraz produkcja idzie za tanią siłą roboczą a nie krajem pochodzenia inżyniera, który to wymyślił.
Felgi przemysłowe na tak zwany
"Pierwszy montaż" muszą przechodzić rygorystyczne testy każdej wyprodukowanej partii (lotu).
Dlatego są takie drogie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 845
- Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
- Imię: Maciek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Pruszków