Witam ,
Proszę o ocenę logów gdyż co jakiś czas występuje problem z grzechotaniem łańcuszków rozrządu ( tak mi się wydaje ) nowy filtr i olej motul 10w60 poniżej logi grup dodam że jakiś czas temu mrugnęła mi 3 razy z piknięciem kontrolka ciśnienia oleju po czym to zaczęło występować jakiś czas był spokój a po zmianie filtra powietrza problem powrócił .
Witam ,
Nie dopisałem ,że auto jeździło na oleju 5w50 Mobil i na nim tak dzwoniło zmieniłem na motula 10w60 i przestało. Od czasu do czasu na rozgrzanym silniku po delikatnym przegazowaniu losowo występuje ten dźwięk . Ciśnienie mierzyłem i na zimnym na wolnych obrotach około 2.7/2.8 Bara a na rozgrzanym i wolnych obrotach 2.5/2.6 Bara po dodaniu gazu dochodzi do 5Bar czyli chyba dobre ? Dodam , że autem nie jeżdżę wcale odpalany tylko w celach testowych . Logi 090+093 dodam jeszcze dzisiaj wieczorem . Czy jesteś w stanie kolego z tych logów które dodałem ocenić jak pracuję reszta to znaczy przykładowo turbiny ?.
P.S. po tym zdarzeniu z piknięciem Vag pokazał mi 2 błędy które nie wracają od tamtej pory ( pewnie dlatego że autem nie jeżdżę)
17963 - Charge Pressure:Maximum Limit Exceeded
P1555-35-10 ---- Intermittent
17927 - Camshaft Adjustment: Bank1:Malfunction
P1519-35-10---- Intermittent
Pozdrawiam
Turbiny są OK, widze jakiś program wgrany nawet. Delikatnie późno wstaje ale nie ma źle.
Jest błąd z czujnika wałka rozrządu bankl 1 ( strona pasażera ) Pokaż logi z 090 i 093
Ciśnienie jest ok. Na oleju 10w60 powinno byś wyższe nawet bo jest gęstszy.
Możliwe że poprzedni olej był już nic nie warty albo jakaś podróba zalana.
Także wymień czujnik ciśnienia oleju lub sprawdź wiązke czy jest ok.
Gęsty olej leje się jak już silnik ma wiele za sobą Dlatego najlepsze są 5W40 lub 50.
Rozrzad do ustawienia bo odbiega od normy. Nie rozumiem ludzi co wlewaja oleju typu w50, w60 gdzie przy tym silniku producent zaprojektowal silnik pod olej 0w30 (mozna wlac jako najbardziej lepki 5w40). Skad teoria ze gesty kit przeznaczony na tor i to w goracym klimacie w dodatku przeznaczonych do silnikow luzno spasowanych bedzie lepszy. Mozliwe ze olej w tym przypadku nie jest bezposrednia przyczyna zachowania ale to swiadome zazynanie silnika niewlasciwym olejem.
Zrobiłem logi Grup 090+093+021 na wolnych i dynamiczny (nie wiem czy to coś pomoże tak wyczytałem w jednym z postów na forum )
Co do oleju motula polecił mi znajomy który prowadzi sklep motoryzacyjny (na przyszłość będę szedł tylko za tym co producent zaleca )
Czy vag pokaże , że czujnik ciśnienia oleju jest niesprawny jako błąd w pamięci ? bo u mnie nie ma błędów prócz tych od oświetlenia ale najpierw silnik ..
[ Dodano: 2019-07-14, 21:46 ]
Chyba źle dodałem screen logu dynamicznego dodaje jeszcze raz .
Spróbuję jeszcze raz edytowałem post ale coś mi nie wyszło :shock:
Czy teraz widać u dołu screenshota ?
[ Dodano: 2019-07-14, 22:14 ]
W takim razie zamówię nowy czujnik , wymienie też filtr powietrza tak dla pewności ( chociaż nie jest raczej tego przyczyną ) i zaleje nowy olej już 5w40 motula , millersa a może liqui molly ? Filtr oleju też przy okazji na coś lepszego może knecht ? Jak nic się nie zmieni to oddam do mechanika aby zestroił ten rozrząd odpowiednio .
P.S. Dzięki za udzielanie się w temacie bo już nie wiedziałem co robić a nie chce żeby mechanik mnie zrobił w "jajo" .
[ Dodano: 2019-07-15, 22:15 ]
Witam ,
Ponawiam temat jeszcze przed zamówieniem czujników i reszty zauważyłem , że grzechotanie występuje w danym zakresie obrotów przykładowo od 1600 do 1800rpm analogicznie 2600-2800rpm przy pełnym zakresie tj. 2500/3000rpm i na wolnych nie występuje praktycznie wcale tak samo powyżej 4000rpm . Mój domowy mechanik mówi , że rozrząd nie wydaje takich dźwięków , kolega wyżej wspomina że odbiega on od normy która wynosi od -6do+6 a u mnie jest +7 , +4 czyli trochę odbiega od normy stawiamy na łańcuszek ale potrzebna ocena kogoś kto miał z podobnym problemem do czynienia wstawiam filmik do odsłuchu :
Z logów wynika , że turbiny pompują 2.2Bara jak wspomniał kolega wyżej prawdopodobnie jest tu wgrany jakiś program który dostałem w spadku po poprzednim właścicielu który o nim nie poinforomował tak jeździłem w nieświadomości ..
Na 90% to słychać łańcuch. Możliwe że kawałek slizga nie ma i przez to rozrząd się rozjechal i słychać łańcuch. Po której stronie słychać napinacz ? Po prawej stronie jest od chłodnicy A po lewej od grodzi auta. Najlepiej ściągnąć pokrywę i zobaczyć w jakim stanie są ślizgi.
Jak dla mnie to 2.7 brzmi trochę jak diesel ... ale dźwięk stukania to wydaje mi się że łańcuch grzechocze, tak jak kolega wyżej mówi zdjąć pokrywę i rzucić okiem co tam się dzieje. Filtry oleju do tego silnika na orginał robił Mann tak w roli ciekawostki.
Bardziej to słychać po stronie pasażera tam też występują gorsze wartości w logach chyba poprawcie mnie jeśli się mylę ale po stronie kierowcy też losowo potrafi pogrzechotac ..A co do dźwięku Diesla to kolega moderator ma rację na wolnych obrotach po rozgrzaniu to bardziej słychać . Nie wiem co to czy walki , wał korbowy czy może spowodowane jest to przez trochę wykraczajace ponad normę wartości rozrządu ,wyprzedzenie zapłonu hmmm .. auto prawdopodobnie będę rozbieral w weekend ale warto zaczerpnąć trochę teorii od kogoś kto wie więcej żeby wiedzieć gdzie szukać ..