Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 40TDI 204KM

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 06 cze 2019, 13:36

Jeśli chodzi o moc auta, to nie ma co porównywać do 300 koni w Twoim samochodzie. Do tego masz jeszcze TFSI. Ja przesiadłem się z diesla o mocy 160KM i 204KM w zupełności mi wystarcza. Jeśli chodzi o fotele, to również uważam, że w A6 są przeciętne. W BMW serii 5 są dużo wygodniejsze. Już dużo wcześniej na tym forum pisałem, że Audi przesadziło z ceną nowej A6. Wybieram się w długą trasę. Mam do przejechania około 2tys/km. Po powrocie napiszę jak auto zniosło tą podróż.

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 06 cze 2019, 16:31

TomekC8 pisze:Jeśli chodzi o moc auta, to nie ma co porównywać do 300 koni w Twoim samochodzie. Do tego masz jeszcze TFSI. Ja przesiadłem się z diesla o mocy 160KM i 204KM w zupełności mi wystarcza. Jeśli chodzi o fotele, to również uważam, że w A6 są przeciętne. W BMW serii 5 są dużo wygodniejsze. Już dużo wcześniej na tym forum pisałem, że Audi przesadziło z ceną nowej A6. Wybieram się w długą trasę. Mam do przejechania około 2tys/km. Po powrocie napiszę jak auto zniosło tą podróż.
Mi podczas jazdy testowej trochębrakowało dynamiki np. przy wyprzedaniu lewym pasem na autostradzie. Aktualnie mam A4 B9 z silnikiem 190 Tdi i chyba jest dynamiczniejszy (ale w końcu lżejszy, mniejszy). Aczkolwiek auto było bardzo świeże i podobno jeszcze niedotarte :)

robi.carlos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: robi.carlos » 06 cze 2019, 18:55

Quash pisze:Dziś trochę pojeździłem A6 C8 2.0TDI i szczerze mówiąc ten silnik jest strasznie slaby a samochód sprawiał wrażenie pontona. Odczucia z przyśpieszania no w zasadzie ich nie ma, strasznie ciężki kloc z C8 jest, w dodatku wersja którą jeździłem 360tyś!!! Za 2.0 TDI, masakra. Kolejny minus fotele, nie zmienili praktycznie nic w SPAM do C7, ciągle daleko w tyle za BMW które moim zdaniem wyznacza w tym temacie standard. Jeżdżąc po mieście średnie spalanie w okolicy 9 litrów w mieście i 6,5 na trasie przy spokojnym przemieszczaniu się ( zresztą niespokojnie się tym samochodem nie da :D ). Na plus zdecyodwanie wyciszenie, choć tak jak TomekC8 pisał lekko trzeszczy, najwiekszy szok że trzeszczały drzwi, według sprzedawcy błędy dzieciństwa które mają zostać wyeliminowane. Co ciekawe w nowym A7 tego trzeszczenia nie doswiadczyłem ( ale to już na inny temat ).

Bo to zależy co kto oczekuje od auta:) Ja swoje w życiu wyszalalem i dzisiaj 204 konie mi w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy.
A jaką jeździłes 40 tdi czy 35 tdi? Oba 2.0 ale ta druga ma 163KM

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 06 cze 2019, 23:32

robi.carlos pisze:
Quash pisze:Dziś trochę pojeździłem A6 C8 2.0TDI i szczerze mówiąc ten silnik jest strasznie slaby a samochód sprawiał wrażenie pontona. Odczucia z przyśpieszania no w zasadzie ich nie ma, strasznie ciężki kloc z C8 jest, w dodatku wersja którą jeździłem 360tyś!!! Za 2.0 TDI, masakra. Kolejny minus fotele, nie zmienili praktycznie nic w SPAM do C7, ciągle daleko w tyle za BMW które moim zdaniem wyznacza w tym temacie standard. Jeżdżąc po mieście średnie spalanie w okolicy 9 litrów w mieście i 6,5 na trasie przy spokojnym przemieszczaniu się ( zresztą niespokojnie się tym samochodem nie da :D ). Na plus zdecyodwanie wyciszenie, choć tak jak TomekC8 pisał lekko trzeszczy, najwiekszy szok że trzeszczały drzwi, według sprzedawcy błędy dzieciństwa które mają zostać wyeliminowane. Co ciekawe w nowym A7 tego trzeszczenia nie doswiadczyłem ( ale to już na inny temat ).

Bo to zależy co kto oczekuje od auta:) Ja swoje w życiu wyszalalem i dzisiaj 204 konie mi w zupełności wystarcza do spokojnej jazdy.
A jaką jeździłes 40 tdi czy 35 tdi? Oba 2.0 ale ta druga ma 163KM
204KM, tu nawet nie chodzi o wyszalenie bo ja na co dzień też jestem dość spokojnym kierowcą, natomiast w momencie włączania się do ruchu czy przeskakiwania miedzy prawym a lewym pasem itp. No po prostu brakuje. I tak u mnie faktycznie te 460 KM może robić różnicę ;) , ale nie jest to jedyny samochód którym jeżdżę i taki VW Aerton 150KM sprawia wrażenie samochodu żwawszego.
460KM/550NM Compsport Stage 2

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 07 cze 2019, 11:45

Arteon jest jakieś 300kg lżejszy od A6..
A6C7 3.0 TDI 272 S-line(było )
A8d3 4.2

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 12 cze 2019, 07:53

Wróciłem z dalekiej podróży. Przejechałem łącznie 1750 kilometrów, po autostradach w Polsce i Niemczech. Na pokładzie były cztery osoby plus pełen bagażnik. Poruszałem się z prędkościami pomiędzy 160=200km/h. Na niemieckich autostradach, byłem z kilkoma wyjątkami najszybszym kierowcą. Mam nadzieję, że żaden mandacik do mnie nie przyjdzie. Auto spisało się rewelacyjnie. Pokonywanie setek tysięcy kilometrów w tym samochodzie, to czysta przyjemność. To auto jest do tego stworzone. Praktycznie cały czas korzystałem z aktywnego tempomatu, który bardzo odciąża kierowcę. Nawigacja online audi spisała się bardzo dobrze. Wróciłem ze średnim spalaniem 6,7 litra, co przy pojemności baku 73 litów daje ogromny zasięg, nawet przy tak szybkiej jeździe. Rewelacyjne wyciszenie, brak skrzypienia i komfort spowodowały, że wróciłem bardzo zadowolony. O dziwo nie ubyło oleju w silniku. Obecnie przebieg auta, to 20500 kilometrów.

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 12 cze 2019, 12:50

TomekC8 pisze:Wróciłem z dalekiej podróży. Przejechałem łącznie 1750 kilometrów, po autostradach w Polsce i Niemczech. Na pokładzie były cztery osoby plus pełen bagażnik. Poruszałem się z prędkościami pomiędzy 160=200km/h. Na niemieckich autostradach, byłem z kilkoma wyjątkami najszybszym kierowcą. Mam nadzieję, że żaden mandacik do mnie nie przyjdzie. Auto spisało się rewelacyjnie. Pokonywanie setek tysięcy kilometrów w tym samochodzie, to czysta przyjemność. To auto jest do tego stworzone. Praktycznie cały czas korzystałem z aktywnego tempomatu, który bardzo odciąża kierowcę. Nawigacja online audi spisała się bardzo dobrze. Wróciłem ze średnim spalaniem 6,7 litra, co przy pojemności baku 73 litów daje ogromny zasięg, nawet przy tak szybkiej jeździe. Rewelacyjne wyciszenie, brak skrzypienia i komfort spowodowały, że wróciłem bardzo zadowolony. O dziwo nie ubyło oleju w silniku. Obecnie przebieg auta, to 20500 kilometrów.
Stałe w miarę równe autostradowe obciążenia to jest coś co silnik lubi najbardziej i dla niego to optymalne warunki pracy, stąd też rewelacyjne spalanie jak i małe zużycie oleju. A6 generalnie jest krążownikiem stworzonym do tras, miasto to raczej nie jego rewiry. Fajnie że udało się wyeliminować skrzypienie, z tego co czytam po różnych zagranicznych forach nie każde ASO sobie z tym radzi, na plus że podobno w obecnych nowych A6 już sobie z tym poradzili. Życzę dalszej radości z samochodu.
460KM/550NM Compsport Stage 2

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 14 cze 2019, 22:04

Niedawno przegoniłem auto na autostradach wracając bardzo zadowolonym. Na kolejne pozytywne zaskoczenie nie musiałem długo czekać. Podczas spokojnej nocnej jazdy drogą krajową uzyskałem taki oto wynik spalania. Pozostałe dane to oczywiście czas przejazdu, średnia prędkość, oraz ilość przejechanych kilometrów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 14 cze 2019, 22:22

To 3.0 pali duużo więcej .Czyli 8 l to minumum..
A6C7 3.0 TDI 272 S-line(było )
A8d3 4.2

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 cze 2019, 23:55

Wcale, że nie :). 3.0 TDI ma większą moc, więc częściej z niej korzystasz. Gdy nadarzy się okazja, to dajesz lewy kierunek i gaz do dechy. Ruszanie spod świateł też jest dynamiczniejsze. Zawsze masz zapas mocy, a przy 2.0 TDI tego nie ma. Oczywiście, że jazda po dziadkowemu w 2.0 TDI pozwoli na osiągnięcie bardzo niskiego spalania, ale w 3.0 TDI będzie to niewiele więcej, np. 4 litry kontra 6 litrów, ale w drugą stronę będzie trochę inaczej, ponieważ 2.0 TDI dostanie zadyszki i będzie sporo piło, a 3.0 TDI dopiero będzie się rozkręcać. Po trzecie 2.0 TDI to tylko 4 cylindry, więc takie 3.0 TDI V6 przy wolnej jeździe musi więcej spalać. Nawet gdyby 3.0 TDI paliło o 2 litry więcej na setkę, to i tak wybrałbym taki silnik niż 2.0 TDI. Przy rocznym przebiegu 30 tysięcy km jest to ok. 250 zł więcej na miesiąc, ale radość z jazdy i bezpieczeństwo w postaci zapasu mocy spokojnie to rekompensują <okok>.

Zaraz ktoś powie, że nie mam racji, ale sposób jazdy 2.0 TDI a 3.0 TDI co całkowicie inne bajki. Niech ktoś kto ma teraz ponad 250 KM przesiądzie się na auto z połową tej mocy, a kilka razy zastanowi się czy warto zaczynać wyprzedzać, czy jednak wlec się za tirem ;p.

akism
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 18 gru 2009, 20:03
Lokalizacja: Polska

Post autor: akism » 15 cze 2019, 07:40

Szczerze nie patrzę na kwestię ekonomiczną jeżeli chodzi o jazdę 3.0.Mało tego uważam ten silnik za bardzo ekonomiczny,spalanie na poziomie 9 litrów przy tych parametrach to pestka.Przeciez to auto wazy 2tony i ma 5,7s do setki.
A6C7 3.0 TDI 272 S-line(było )
A8d3 4.2

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 15 cze 2019, 13:20

TomekC8 pisze:Przejechałem już 13tys/km. Nic niepokojącego się nie dzieje. Auto zachwyca poziomem wyciszenia. Ostatnio jechałem z kolegą, który siedząc w kabinie myślał, że to benzyna. Dzisiaj zmieniając opony na letnie, zauważyłem w środku opony piankę wygłuszającą. Ma ona grubość kilku centymetrów. Teraz po zmianie jest jeszcze ciszej, szok.
Tak z ciekawości, jakie dokładnie masz opony letnie, że mają takie dodatkowe wyciszenie/piankę?

TomekC8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 08 gru 2018, 06:58
Imię: TOMASZ
Moje auto: A6 C8
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 DDVF 211KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: TomekC8 » 16 cze 2019, 10:08

Bridgestone Turanza 245/45 R19

ktosiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 02 cze 2019, 15:38
Imię: Nie ma imienia
Moje auto: Nie znam profilu
Rocznik: 2022
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ktosiek » 16 cze 2019, 19:15

TomekC8 pisze:Bridgestone Turanza 245/45 R19
Ok, dziękuję. Ciekawe, czy u mnie takie same zostaną zamontowane :-)

robi.carlos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2019, 14:04
Lokalizacja: Lublin

Post autor: robi.carlos » 17 cze 2019, 09:55

mat1324 pisze:Wcale, że nie :). 3.0 TDI ma większą moc, więc częściej z niej korzystasz. Gdy nadarzy się okazja, to dajesz lewy kierunek i gaz do dechy. Ruszanie spod świateł też jest dynamiczniejsze. Zawsze masz zapas mocy, a przy 2.0 TDI tego nie ma. Oczywiście, że jazda po dziadkowemu w 2.0 TDI pozwoli na osiągnięcie bardzo niskiego spalania, ale w 3.0 TDI będzie to niewiele więcej, np. 4 litry kontra 6 litrów, ale w drugą stronę będzie trochę inaczej, ponieważ 2.0 TDI dostanie zadyszki i będzie sporo piło, a 3.0 TDI dopiero będzie się rozkręcać. Po trzecie 2.0 TDI to tylko 4 cylindry, więc takie 3.0 TDI V6 przy wolnej jeździe musi więcej spalać. Nawet gdyby 3.0 TDI paliło o 2 litry więcej na setkę, to i tak wybrałbym taki silnik niż 2.0 TDI. Przy rocznym przebiegu 30 tysięcy km jest to ok. 250 zł więcej na miesiąc, ale radość z jazdy i bezpieczeństwo w postaci zapasu mocy spokojnie to rekompensują <okok>.

Zaraz ktoś powie, że nie mam racji, ale sposób jazdy 2.0 TDI a 3.0 TDI co całkowicie inne bajki. Niech ktoś kto ma teraz ponad 250 KM przesiądzie się na auto z połową tej mocy, a kilka razy zastanowi się czy warto zaczynać wyprzedzać, czy jednak wlec się za tirem ;p.
Wszystki się zgadza, 3.0 jest o wiele lepszym silnikiem od 2.0. Ale nie zgodzę się z tym że nie da się jeździć dynamicznie 2.0. Nie obrażając nikogo, to poprostu dużo kierowców nie umie jeździć samochodami. Ja jeździłem różnymi autami nawet tymi bardzo słabymi i potrafiłem tak operować biegami i gazem że nie miałem problemu z wyprzedzaniem nawet tirów. Tak naprawdę nie sztuką jest wyprzedzać 300 konnym samochodem :)
Ja poprostu pisze z własnego doświadczenia :)
Ale oczywiście uważam że posiadanie auta większej pojemności i z większą liczbą koni jest napewno lepsze i łatwiej się jeździ.
Gdyby nie te 90000zl różnicy też pewnie bym wziął.

PS. Ja mam łopatki przy kierownic i też w każdej chwili mogę zrobić redukcję, nie przełączajac na manual. To tez przyspiesza reakcje auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C8 (2018- )”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga