[A6 C5 2.4]Problem z gazem
filtry wymieniam po ok. 15,000. pojechałem na przegląd do wspomnianych gaziarzy, wymienili filtry za 80 zł. złodzieje normalnie. wszedłem na stronę "certools", jest to producent filtrów, które mi założyli. w wyprzedaży mieli filtry fazy lotnej po 4,90 netto. zamówiłem wszystkie 7 szt. + przesyłka i mam filtr za 9 zyli + 8 zełków ten mały, a nie za 80 dych. no ale gaziarze też muszą żyć.
fassi1- ile ci pali gazu na magikach?
fassi1- ile ci pali gazu na magikach?
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
Same bajki piszesz Panie szanowny , nawet nie wiesz bo niemożesz wiedzieć jak to naprawde lata na wtryskiwaczach Lpg , a nie na elektrozaworkach które poklepuja Ci pod maską ...Z1 TOMEK pisze: Zapewniam, że różnicy nie odczujesz :lol:
Mam Valteki i nie narzekam... jak narazie :-P
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Są to bardzo wolne elektrozaworki. Ja je miałem na dyszach 2.5 i na Zenicie offset 2.5.Z1 TOMEK pisze:Mogę Cię przewieźć swoją "kuchenką". Zapewniam, że różnicy nie odczujesz, a pory możesz mieć pełne :lol:WW pisze:Na gaz ... jest tylko kuchenka ...Mam Valteki i nie narzekam... jak narazie :-Pfassi1 pisze:Tak czy inaczej są do dupy
Na magikach dysze 2.2 i offset 1.1 więc jak widać valteki są dużo wolniejsze.
Sa tacy co nie narzekaja na valteki ale zależy jakie czasy maja one obsłużyć.
Napisz jaką masz elektronikę to może sie okaże dleczego je chwalisz.
Co do spalania to od 11l do 16l. zależy od jazdy. Jak jeżdże tylko do roboty około 10km to wychodzi 15-16. Jak na trasie polece dość szybko to chlapnie 14-15 a jak jadę spokojnie to 11-12. Dużo zależy od jazdy.
[Paulo3535] Ja miałem w swojej Valteki i po 1000 km pojechałem na przegląd i też miałem taki objaw jak u Ciebie, czyli nie równa praca silnika w niższych obrotach i też był mułowaty. przyczyną było złe dobicie tłoczków w tryskach gazu.Paulo3535 pisze:Więc i mnie wyjaśniło się wszystko co do listwy wtrysku gazu. Kolesie z warsztatu z Jabłonny ( nie polecam warsztatu, omijajcie go z daleka! ) założyli mi VALTEKi. Po ok. 7 miesiącach w okresie zimowym silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach i jest mułowaty. Poszukałem, pogrzebałem po forach i przyczyną są te właśnie listwy. Poszli po taniości. Zamierzam zamontować listwy MAGIC JET http://moto.allegro.pl/item574183629_no ... encja.html. Kolega zamontował je w passacie 1.8T 170 KM. jest zadowolony mniej pali i lepsze przyspieszenie.
gazownik powiedział , że może je reklamować ale to potrwa, albo może je sam wyregulować i będą pracowały jak należy. Tak też zrobił i potem nie miałem już problemów z gazem a różnica między gazem a benzyną była jedynie odczuwalna >180 km/h

Jedź do gościa i reklamuj instalację.
wojtekcbr, gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w jakim kościele ....
Valtek ma gwarancje producenta na 20. 000 tysięcy kilometrów i to jest gwarancja .
Rozkalibrowywanie sie tych prześmiesznych elektrozaworków to druga sprawa , która gwarancji juz nie posiada i tyle , wiec co tu reklamować
?
Nastepnie nawet po kalibracji objawy ustana , tylko pozostaje pytanie na jak długi czas , może byc to godzina moze 1.000 kilometrów .
Trzeba tu równiez rozważyć sensowność kalibracji , która jest traktowana przez wieksze grono ludzi zajmujących się LPG za usługe , za którą oczywiście pobierana jest zapłata .
Na ogół jest to koszt rzędu ok 50-100 zł za komplet .
Idąc dalej tym tropem mozesz nawet co mieisac je kalibrować , a może co trzy miesiące i za kazdym razem płacić lub moze było by lepiej popatrzec długodystansowo , bardzie szanowac swój czas i zainwestowac w PRAWDZIWE wtryskiwacze LPG
Reszta nalezy do Ciebie .
Valtek ma gwarancje producenta na 20. 000 tysięcy kilometrów i to jest gwarancja .
Rozkalibrowywanie sie tych prześmiesznych elektrozaworków to druga sprawa , która gwarancji juz nie posiada i tyle , wiec co tu reklamować

Nastepnie nawet po kalibracji objawy ustana , tylko pozostaje pytanie na jak długi czas , może byc to godzina moze 1.000 kilometrów .
Trzeba tu równiez rozważyć sensowność kalibracji , która jest traktowana przez wieksze grono ludzi zajmujących się LPG za usługe , za którą oczywiście pobierana jest zapłata .
Na ogół jest to koszt rzędu ok 50-100 zł za komplet .
Idąc dalej tym tropem mozesz nawet co mieisac je kalibrować , a może co trzy miesiące i za kazdym razem płacić lub moze było by lepiej popatrzec długodystansowo , bardzie szanowac swój czas i zainwestowac w PRAWDZIWE wtryskiwacze LPG

Reszta nalezy do Ciebie .
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
TrimiX gwarancja to może nie obejmować zasyfienia tych elektrozaworków a nie rozkalibrowania. Skoro mogą się rozkalibrować po 500km, to problem producenta a nie kupującego. Jeśli gazownik nie chce usunąć usterki, bo on to zakładał i regulował, na co również daje Ci gwarancję , 2 lata lub 50 tys, jeśli nie chce usunąć , to są jeszcze niezależni rzeczoznawcy i federacja konsumenta.
Widocznie miałem szczęście lub mój gazownik znał się na robocie, bo skalibrował je raz po 1000 km i przez następne 15 tys działają idealnie, aż do dziś.
TrimiX - czy dobrze mi się wydaje, że jesteś monterem instalacji gazowych konkurencji Valtec ?
Widocznie miałem szczęście lub mój gazownik znał się na robocie, bo skalibrował je raz po 1000 km i przez następne 15 tys działają idealnie, aż do dziś.
TrimiX - czy dobrze mi się wydaje, że jesteś monterem instalacji gazowych konkurencji Valtec ?
Panie bajki , bajki opowiadasz lecz chyba nie o to tu chodzi . Napisze Ci wprost po raz ostatni : Twój gazownik nie moze sie znać na LPG bo założył Ci elektrozaworki , które nie wyrabiają czasów wtrysków PB - bo są za wolne ! koniec i kropka i Amenwojtekcbr pisze: Widocznie miałem szczęście lub mój gazownik znał się na robocie, bo skalibrował je raz po 1000 km i przez następne 15 tys działają idealnie, aż do dziś.
Ba, zrobił to w pełni świadomie ( kalibracja po 1000 km sama mówi za siebie lecz Ty nie potrafisz sie przyznać , bo skoro one są takie swietne to po co to robił

Jeżeli sie nie wstydzisz i twój gazownik jest w stanie obronić klamoty które Ci zamontował to proszę o jakieś foto spod maski i podaj co masz za podzespoły .Wydaje mi się , ze to nie problem ?
Aha , bym zapomniał zapytaj się gazonika lub raczej gaziaża , jakie czasy wtrysku ma twoje auto , a jakie jest w stanie objechac Valtek


lecz Ty przez łzy :evil:
Widzisz Ty nawet nie wiesz , że nie ma instalacji VALTEK , wieć nie mam zbytnio o czym z Toba pisać lecz ...wojtekcbr pisze: TrimiX - czy dobrze mi się wydaje, że jesteś monterem instalacji gazowych konkurencji Valtec ?
Pudło , nie montuje zadnych instalek , nie jestem konkurencją - i co teraz mi napiszesz , znów kim jestem ?
Jestem człowiekiem , który sam dochodził do tego co wiem w dziedzinie LPG krok po kroku sam . Fakt , że ludzie piszą mi na PW co mają założyć do danej bryczki zeby to prawidłowo latało to nie moja wina . Sam wcześniej jak bym zanł kogoś takiego kto wiec więcej to wolałbym się zapytac wcześniej niż mieć takie coś jak Ty pod maską .
Ps. zrób foto butli z elektrozaworem , bo ide o zakład ze masz zamontowaną do jazdy na wstecznym :evil:
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Bajek nie piszę, bo różnicy między gazem a benzyną nie odczuwam, ani przy ruszaniu ani przy wyższych prędkościach.TrimiX pisze:Same bajki piszesz Panie szanowny , nawet nie wiesz bo niemożesz wiedzieć jak to naprawde lata na wtryskiwaczach Lpg , a nie na elektrozaworkach które poklepuja Ci pod maską ...
Skoro mówisz, że będzie lepiej na wtryskiwaczach lpg to jakie polecasz i co mi da ta zmiana, skoro wszystko (według mnie) ładnie działa.
Konstruktywnych porad i ewentualnie zmian w moim autku nigdy za dużo

ŻYJ DLA LUDZI NIE DLA RZECZY...
![Obrazek]()
Z1 TOMEK , juz Ci spiesze z wyjaśnieniem , wygląda to tak :Z1 TOMEK pisze: Bajek nie piszę, bo różnicy między gazem a benzyną nie odczuwam, ani przy ruszaniu ani przy wyższych prędkościach.
- róznicy nie odczuwasz , bo masz zle zaadoptowane ECU z wtryskiwaczy lpg , w twoim przypadku elektrozaworki . Jest tak czasami że sie adoptuja pod duże korekty związane z niedomaganiem lpg i przestawiają mapy benzynowe w ECU . I wtedy nawet co poniektórym sie wydaje ze nie ma róznicy i co najsmieszniejsze że to lepiej na lpg chodzi niż na pb .
Tutaj nic nie bedę Ci sugerował , poniewaz moim zdaniem są tylko dwie opcje :Z1 TOMEK pisze: Skoro mówisz, że będzie lepiej na wtryskiwaczach lpg to jakie polecasz i co mi da ta zmiana, skoro wszystko (według mnie) ładnie działa.
Konstruktywnych porad i ewentualnie zmian w moim autku nigdy za dużo
- na biedaka :mrgreen: ja własnie mam taką - Magic JET
- na bogato MATRIX HD 544
i to tyle w temacie , pozostaje tylko to prawidłowo zestroić , to koszt około 100-200 zł i wtedy jak mi napiszesz że nie czujesz różnicy to jestem wstanie Ci uwierzyć :evil:
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
TrimiX
Napisz jak krowie na rowie :mrgreen: co musiałbym wymienić i za jakie pieniądze, żebyś nie musiał pisać, żebym bajek nie opowiadał :lol: Sterownik, wtryskiwacze itp.
Powiem szczerze, że nie chcę udawać, że się na tym znam, a jak coś ma polepszyć jakość to wolę posłuchać specjalisty
Czy ewentualnie wskazałbyś dobrego gazownika, który podjąłby się usprawnień i czy sam też robisz takie naprawy?
Napisz jak krowie na rowie :mrgreen: co musiałbym wymienić i za jakie pieniądze, żebyś nie musiał pisać, żebym bajek nie opowiadał :lol: Sterownik, wtryskiwacze itp.
Powiem szczerze, że nie chcę udawać, że się na tym znam, a jak coś ma polepszyć jakość to wolę posłuchać specjalisty

Czy ewentualnie wskazałbyś dobrego gazownika, który podjąłby się usprawnień i czy sam też robisz takie naprawy?
ŻYJ DLA LUDZI NIE DLA RZECZY...
![Obrazek]()
Już Ci odpowiadam min czas wtrysku 2,5 ms, z tego co wiem to wymienione Matrixy mają taki sam. Czas ten jest istotny przy dużych obrotach silnika a nie przy niskich jak pisałeś, chodzi o zapętlanie. Skoro jesteś takim szpecem, to pewnie dobrze się orientujesz, że żaden z dostępnych wtrysków/elektrozaworów nie dorówna wtryskiwaczom benzyny, nie będę pisał dlaczego, bo zapewne to wiesz. Dziwi mnie tylko dlaczego Matrix to wtryskiwacze a nie elektrozaworki, skoro podstawą budowy, również Matrixów, jest element elektryczny - cewka, który oddziałuje na element mechaniczny - tłoczek/membrana. Tłoczek zamyka lub otwiera drogę przepływu gazu, czyli pełni rolę zaworu, czyli potocznie mówiąc, cała konstrukcja jest to również elektrozawór. Różnica jest jedna, że w matrixach owe cewki są w jednolitej obudowie i z zewnątrz ich nie widać. Zapewne są Ci znane przypadki przepalenia cewki w elektrozaworach Matrix, które nie są przystosowane do jakości gazu w Polsce. Biorąc pod uwagę konstrukcję wtrysków benzyny, to też są elktrozaworkami TrimiX pisze: Panie bajki , bajki opowiadasz lecz chyba nie o to tu chodzi . Napisze Ci wprost po raz ostatni : Twój gazownik nie moze sie znać na LPG bo założył Ci elektrozaworki , które nie wyrabiają czasów wtrysków PB - bo są za wolne ! koniec i kropka i Amen Ba, zrobił to w pełni świadomie ( kalibracja po 1000 km sama mówi za siebie lecz Ty nie potrafisz sie przyznać , bo skoro one są takie swietne to po co to robił, ładując Ci po taniości pod maske śmieci wtryskujące ). Jeżeli sie nie wstydzisz i twój gazownik jest w stanie obronić klamoty które Ci zamontował to proszę o jakieś foto spod maski i podaj co masz za podzespoły .Wydaje mi się , ze to nie problem ? Aha , bym zapomniał zapytaj się gazonika lub raczej gaziaża , jakie czasy wtrysku ma twoje auto , a jakie jest w stanie objechac Valtek
wtedy sie pośmiejemy razem
lecz Ty przez łzy :evil:
Poniżej wklejam zdjęcie, co znajduje się u mnie pod maską, skoro tak bardzo chcesz, więc napisz z czego możemy się wspólnie pośmiać …
Moja instalacja nazywa się:TrimiX pisze: Widzisz Ty nawet nie wiesz , że nie ma instalacji VALTEK , wieć nie mam zbytnio o czym z Toba pisać lecz ...
Ps. zrób foto butli z elektrozaworem , bo ide o zakład ze masz zamontowaną do jazdy na wstecznym :evil:
Valtek - bo takie mam wtryskiwacze
KME - bo taki reduktor
STAG - bo taki komputer
GZWM - bo takiej firmy butla
Semperit - bo takie mam rury gumowe
CZAJA - bo taki mam filtr
Wszystkie nazwy są prawidłowe, ponieważ instalacja gazowa jak zapewne wiesz, składa się z podzespołów kilku firm i mogę ją nazwać nawet: [Mroczna zemsta elektrozaworków] i będzie to poprawne, bo to jest moja instalacja, do której nabyłem prawa drogą kupna-sprzedaży, więc przemyśl, to co piszesz i nie pisz bzdur tylko po to aby zaistnieć. Zapewne również wiesz, że nie istnieje firma, która produkuje wszystkie podzespoły z jakich składa się samochodowa instalacja gazowa, żeby ją nazwać np.”STAG300”.
Zdjęcie butli z wtryskiwaczem / elektrozaworem:
Jednak mój gazownik jest genialny, tak przestawił mi mapy benzynowe, że nie czułem różnicy w jeździe na BP przed założeniem instalacji i po założeniu, po prostu fenomen a nie człowiek. ÂŻeby zmodyfikować mapy benzynowe w fabrycznym ECU, trzeba posiadać większą wiedzę, i wątpię czy 99% gazowników podjęło by tą próbę. Przy błędnym ustawieniu instalacji gazowej (zła mieszanka) sonda lambda wysyła komunikaty do oryginalnego kompa, który adaptuje oryginalne ustawienia map BP do nowych warunków pracy silnika, ale tylko do pewnej granicy, po której wyświetli informację o awarii układu wtryskowego lub silnika, jest to zazwyczaj 10% od zapisanych oryginalnych wartości. Po takiej adaptacji map BP przy jeździe na LPG, następują trudności w odpalaniu silnika na benzynie, ewentualne szarpanie przy przyspieszaniu, oczywiście jazda na BP. Powrót do właściwych wartości następuje po przejechaniu dłuższego odcinka na BP, lub odpięciu akumulatora - reset kompa. Tak więc, nawet przy złej regulacji instalacji LPG nie jest możliwa trwała modyfikacja map BP przez instalację LPG a co za tym idzie gorsze osiągi na BP.TrimiX pisze: róznicy nie odczuwasz , bo masz zle zaadoptowane ECU z wtryskiwaczy lpg , w twoim przypadku elektrozaworki . Jest tak czasami że sie adoptuja pod duże korekty związane z niedomaganiem lpg i przestawiają mapy benzynowe w ECU . I wtedy nawet co poniektórym sie wydaje ze nie ma róznicy i co najsmieszniejsze że to lepiej na lpg chodzi niż na pb .
Więc skoro moje ELEKTROZAWORKI działają prawidłowo, to nie wiem po co mam je zmieniać na inne elektrozaworki. Jedynie co widzę, to na Matrixach może mniej palić, bo podobnież są precyzyjniej wykonane od reszty elektrozaworków.
Jeśli używasz innego produktu niż inni i ktoś nawciskał CI informacji, że jest to cud natury, to nie oznacza jeszcze, że masz prawo kogoś obrażać a tym bardziej osoby trzecie, których nie znasz a nawet nie znasz ich pracy (gaziaż). Koleś zna się na tym co robi, o czym świadczy przejechane 15000 tys bez żadnego problemu w tym aucie oraz 30 tys w drugim aucie, też WTRYSKIWACZE Valtek.
Panowie!!!
Po co się kłócić ! Każdy ma swoje zdanie. Wczoraj wyczyściłem listwy VALTEKA i autko jeździ zupełnie inaczej. VALTEKI to dziadostwo, ale chyba co by nie włożył to po ok. 20 000/ 30 000 km. się zasyfi i będzie źle działać. czy to VALTEKI, czy MAGIKI. Standardowo gaziarze zakładają dwa filtry, ale i tak syf się dostaje. zastanawiam się czy nie założyć jeszcze jakiegoś filtra. Tylko nie wiem co zainstalować. Może macie jakieś pomysły???
Po co się kłócić ! Każdy ma swoje zdanie. Wczoraj wyczyściłem listwy VALTEKA i autko jeździ zupełnie inaczej. VALTEKI to dziadostwo, ale chyba co by nie włożył to po ok. 20 000/ 30 000 km. się zasyfi i będzie źle działać. czy to VALTEKI, czy MAGIKI. Standardowo gaziarze zakładają dwa filtry, ale i tak syf się dostaje. zastanawiam się czy nie założyć jeszcze jakiegoś filtra. Tylko nie wiem co zainstalować. Może macie jakieś pomysły???
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Kolego wojtekcbr napisz jaki masz model tego reduktora KME. No i najlepiej jakbyś sie przejechał z laptopem i zobaczył jakie masz spadki ciśnienia przy obrotach powyżej 4000 no i przy max bucie albo jakie przerosty po cutoffie. Masz dobrą elektronikę dlatego może nie narzekasz na valteki ale fakt jest że są dużo wolniejsze od np magiców bo sam sie o tym przekonałem. A z butlą do jazdy na wstecznym to prawda, są tacy fachowcy co takowe montują - sam mam taką. :evil: