Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BMK 3.0 224 KM] [BMK 3.0 224 KM] Brak mocy gaśnie podczas

Silniki wysokoprężne
djxander
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 paź 2014, 13:45
Lokalizacja: Żelechów

[ BMK 3.0 224 KM] [BMK 3.0 224 KM] Brak mocy gaśnie podczas

Post autor: djxander » 28 mar 2019, 10:34

Witam, posiadam silnik 3.0 tdi bmk quattro automat. Od początku, silnik długo kręcił na zimnym na ciepłym nie odpalał w ogóle trzeba było poczekać aż ostygnie. Najpierw wymieniłem 6 wtrysków na używane wyjęte z jednego sprawnego silnika przed montażem u mnie oddałem je do sprawdzenia i wyszło że wszystkie 6 jest ok. Po wymianie silnik odpala ciepły / zimny bez problemu, jednak nie ma siły. Po chwili zapalała się kontrolka świec i silnik tracił dużo mocy często mocno drgał i potrafił zgasnąć podczas jazdy. Wymieniłem filtr paliwa na nowy - nic to nie pomogło. Następnie oddałem do regeneracji pompę wysokiego ciśnienia, diagnoza była że pompa nosiła jedynie normalne ślady zużycia jak na wiek i przebieg. Po jej zregenerowaniu została zamontowana poprawiło się jedynie to że silnik trochę miej drgał - jedyny błąd to regulator paliwa nie osiągnięto dolnego limitu. Wymieniłem regulator na 100% sprawny poprawiło się tyle że silnik miał trochę mocy ale to nie to samo co trzeba i na chwilę przyśpieszał dosłownie ze 2-3 sekundy i kontrolka na zegarach znowu brak mocy. Znajomy podpowiedział zajrzeć do baku, wczoraj rozebrałem smok w zbiorniku, pompa działa było trochę syfu wszystko dokładnie wyczyszczone poprawiło się tyle że wraca praktycznie pełna moc ale tak jak wcześniej tylko na chwile jak chwile poczekam jadąc dalej znowu mogę mu depnąć ale to samo chwile przyspiesza i brak mocy tym razem kontrolka zapala się dużo rzadziej i po kilku minutach sama gaśnie. Jak podczas przyspieszania nie odpuszczę i dłużej przytrzymam gaz to silnik zaczyna kuleć ledwo pracując czasem nawet gaśnie. VCDS nie widzi w tym momencie żadnego błędu w silniku, podłączany był kilku krotnie. Może ktoś podpowie co mogę jeszcze z nim zrobić?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 28 mar 2019, 11:16

logi dynamiczne, z turbiny, przepływki, ciśnienia na CR.

djxander
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 paź 2014, 13:45
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 21 maja 2019, 22:21

Wspólnie ze znajomym mechanikiem odkryliśmy że uszkodzony jest nastawnik turbiny, na pewno trzeba go wymienić i tu mam dwa pytania:
1-Czy nastawnik może być przyczyną tego że silnik przyspiesza i po chwili traci moc a jak się go przytrzyma na gazie to zaczyna kuleć jakby mu paliwa brakowało <mysli> ?
2-w tej chwili jest nastawnik o numerze 059 147 725, niestety bardzo ciężko jest znaleźć o tym numerze i czy mogę zamiennie zamontować z trochę nowszego o numerze 059 145 725E znalazłem taki w internecie nie daleko mnie sprzedawca daje gwarancję że sprawny ale czy będzie on pasował w moim silniku?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 22 maja 2019, 06:51

Ad 1 może tak być, tracisz doładowanie i obcinasz dawkę paliwa.

djxander
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 05 paź 2014, 13:45
Lokalizacja: Żelechów

Post autor: djxander » 22 maja 2019, 13:12

Mam nadzieję że ten nastawnik rozwiąże już problem bo mam już dosyć inwestowania w ten samochód. A jak wygląda sprawa z moim drugim pytaniem? Mogę zamiennie użyć nowszego nastawnika? Dziś dowiedziałem się od sprzedawcy że pochodzi z samochodu z 2007roku i również jak mój 3.0tdi. sprzedawca twierdzi że można zastosować go zamiennie do mojego ale chcę się upewnić

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 22 maja 2019, 14:09

Odnośnie nr ci nie pomogę.
odnośnie diagnozy, gro rzeczy wyczytasz z VCDS-a z bloków pomiarowych.
Trochę chęci, wiedzy i masz 90% pewność.

GBH
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2017, 22:58
Lokalizacja: Grd.

Post autor: GBH » 22 maja 2019, 18:41

Jaki kolego masz nastawnik Hella? Turbo garetta? Przyczyna może też być w egrze tam pracuje zawór prz chłodniczce taka mała przpustnica,klapka od niej lubi się urywać i wpada do zmiennej zacinając ją. Do regeneracji turbo i do wymiany zawór egr. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja