Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[3.0 ASN] wypadajace zaplony na jednej glowicy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kziel1

[3.0 ASN] wypadajace zaplony na jednej glowicy

Post autor: kziel1 » 02 maja 2019, 14:49

Od jakiegos czasu dostaje bledy o wypadajacych zaplonach na cyl. 1-3. Jednak troche nietypowo.
Silnik mi w ogole nie przerywa, jezdzi gladko i rowno. Check engine miga dopiero od 120kmh, ale jedynie przy utrzymywaniu predkosci (gaz tylko lekko wcisniety). W przypadku mocniejszego przyspieszania (np po wyjezdzie z ograniczenia predkosci, wyprzedzaniu) nie wystepuje tez zadne przerywanie, a check engine ZNIKA i nie pojawia sie ponownie. <mysli> Dopiero gdy po osiagnieciu predkosci autostradowej odejme gaz i chce ja utrzymac, miga check engine.
Gdyby nie to znikanie komunikatu przy przyspieszaniu, obwinialbym katalizator.
Jaka inna czesc wadliwa moze nie powodowac wypadania zaplonow przy mocniejszym bucie?
Zachowanie jest takie same na LPG i benzynie. Swiece relatywnie nowe, spalanie normalne.

Czy z interfejsu OBD dostalbym komunikat o blednym funkcjonowaniu klapek kolektora badz problemu z wariatorami?

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 20 maja 2019, 18:22

w asn chyba pojedyncze cewki jak dobrze pamietam...
odczytaj bledy w ecu na ktorym cylindrze jest wypadanie zaplonu... zamien miejscami cewke z tego cylindra i jesli blad pojawi sie na cylindrze z ta cewka co podmieniles ...masz winowajce...

kziel1

Post autor: kziel1 » 20 maja 2019, 18:41

Czy to możliwe, że w przeciągu tygodnia na raz 3 cewki padły? To się dzieje tylko na jednej głowicy. Przełożyłem JEDNĄ cewkę na drugą stronę i nie zmieniło to błędów, dalej wypadanie na cyl. 1-3.

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 20 maja 2019, 18:53

mozliwe...
mialem to samo u siebie w 2,7T 3 cewki padly...tzn. auto jezdzi ale szarpie, przerywa...obstawialem wiele rzeczy...az po zapchane katy...
swiece nowe, i dalej to samo... po wyjeciu cewek i pomierzeniu ich miernikiem...
3 z nich mialy inna opornosc niz pozostale...
charakterystycznym objawem ktory zaobserwowalem bylo podczas sluchania radia takie pykanie w glosnikach niezbyt glosne ale slyszalne... myslalem ze to jakies zaklocenia stacji ale bylo to na kazdej stacji i narastalo wraz ze zwiekszaniem obrotow....
to wlasnie byly przebicia na cewkach ktore powodowaly zaklocenia....
u ciebie moze byc ...nie wiem jak w asn czy sa moduly zaplonowe na obudowie filtra powietrza.. jesli tak to sa dwa jeden obsluguje lewa a drugi prawa glowice...najlepiej zamienic miejscami i zobaczyc czy bledy beda na drugiej glowicy...

kziel1

Post autor: kziel1 » 21 maja 2019, 07:52

Problem jest taki, ze u mnie nic nie szarpie, silnik chodzi rowno. Jedynie zmniejszona moc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja