Posiadam Audi A6 z 2008 roku z silnikiem 2.8 FSI.
Od jakiegos czasu (tylko na zimnym silniku) pojawia mi sie komunikat " Do not exceed max. engine speed of 4000 1/m. Po przejechaniu 1 km, zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika, komunikat znika.
Po podpięciu VCDS wyskakują zawsze te same błędy:
1. P1528 - Camshaft Timing Adj. Bank 1 (N205) - Open circuit
2. P1050 - Bank 1 - Exhaust Cam Adjustment Valve 1 (N318) - Open Circuit
3. P11A4 - Cam Adjustment Acurator B - Cylinder 1: Implausible Signal
Dodam że jeden zawór zmiennych faz rozrządu puszczał olej - wymieniłem go na nowy.
Dziwne jest to że nie wyskakuje mi Check Engine, a po usunieciu, błędy nie wracają. Dopiero kolejnego dnia rano, na zimnym silniku znów historia sie powtarza. Pytałem juz na kilku forach rowniez na FB i na forum Audi A8 ( mam rownież ten model) nikt nie wie o co chodzi.
Błędy pokaują "open circuit" w obu przypadkach wiec to nie jest wina samych zaworów. Problem leży dalej. Wyglada na to, jak by jakies przewody były gdzieś odpiete lub przerwane. Sprawdziłem wiazke idącą od zaworów zmiennych faz rozrzadu i wyglada Okey.
Macie jakies podejrzenia. Od czego zacząć. Gdzie dalej idą te przewody. znikają mi gdzies od frontu a pod auto jeszcze nie wchodziłem.
Dodam rownież (nie wiem czy to ma cos wspolnego) ze pusciła mi uszczelka pokrywy zaworów po stronie, po której widzi te błędy czyli strona z cylindrem 1-2-3. olej zalał mi delikatnie 2 swiece od góry i czujnuk, ktory jest pod cewkami od boku silnika na srodku (chyba czujnik cisnienia oleju) wtyczka w srodku była mokra w oleju. Dzisiaj cały silnik wymyłem chemią i myjką cisnieniową, wtyczki przemyte, odtłuszczone i wysuszone. Jutro sprawdze czy komunikat powróci ale pewnie tak.
Panowie i Panie, proszę o jakies wskazówki. Moze ktos juz walczył z podobnym problemem.
Sprawdze każdą sugestie.
Z góry bardzo wam dziekuje.
[ Dodano: 2019-04-29, 17:16 ]
Nikt, nic, najmniejszej sugestii, nakierowania

