Tak też zrobię zamówiłem 6 litrów i zobaczymy co wyjdzie. Filtr też wymienić? Czy narazie tylko uzupełnić olej ?mat1324 pisze:Uzupełnij skrzynię nowym olejem, np. ZF Lifeguard Fluid 6 i zobacz czy pomoże. Proponuję ZF LF 6, bo jest tańszy, a po co wlewać droższy ZF LF 8, jak może będzie potrzebny remont.
[ TIP+Q] Skrzynia do regeneracji ?
Dziś dostałem olej, uszczelke i filtr dopiero dostanę we wtorek więc żeby nie czekać, wziąłem się za wymianę oleju. Wrzuciłem auto na kobyłki i spuscilem resztę oleju ( około litra wyleciało przez otwór)
Wpompowalem około 5 litrów ( razem z odpalaniem i trzymaniem na D oraz R ).
Póki co wszystko działa, pojezdze trochę a jak będę miał filtr i uszczelke to najwyżej jeszcze raz wymienię
Zalalem zf 6 - z tego co znalazłem to taki powinien być?
Wpompowalem około 5 litrów ( razem z odpalaniem i trzymaniem na D oraz R ).
Póki co wszystko działa, pojezdze trochę a jak będę miał filtr i uszczelke to najwyżej jeszcze raz wymienię
Zalalem zf 6 - z tego co znalazłem to taki powinien być?
Witam,
Podłączę się do tematu a mianowicie.
Posiadam Audi A6C6 2.7 TDI rok prod. 2007 180km automat, multitronic
Parę dni temu parkowałem samochód przed sklepem i nagle zaczął chodzić jak "wiartara" dziwny dźwięk i telepanie budą, myślałem że coś z silnikiem otworzyłem maske i niby z lewej strony coś głośnego jest lecz ciężko to zweryfikować.
Wsiadłem z powrotem do samochodu i zacząłem zmieniać biegi i podczas przełączania przez drążek czuje jakby prace skrzyni, wibracje na ręce i jakby ciężej się przełączało.
Na P praca silnika i wibracje, na N głośniejsza praca silnika i wibracje na D mniejsza praca silnika ale jak dodam gazu to jakby wszystko ustaje. Na R wszystko ustaje.
Ruszam samochodem to też wszystko ustaje bo obroty sie podniosło lecz przez ciągłą jazdę czasami słychać inną pracę silnika. Dodam że jechałem powoli potem chciałem nagle przyśpieszyć to było takie mocne uderzenie lub szarpnięcie że słyszałem ten stuk i rzuciło moją osobą, poźniej przyspieaszałem powoli i jechałem rożnymi prędkościami i nic takiego już nie było. Dojechałem do domu i wszystko jaby wróciło do normy lecz następnego dnia odpaliłem też wszystko gra potem przejechałem 5km i znowu to samo głośniej chodzi i a na postoju tak jak opisywałem wcześniej lecz teraz zauważyłem że na R już też słychac inna prace silnika i drgania gdzie wcześniej nie było.
Pojechałem na kanał do siebie ale nic nie zauważyłem, wibracje takie że wszystko się trzęsie i nie odróżnisz czy silnik czy skrzynia jakoś specjalnych dźwięków wydobywających się ze skrzyni nie słyszy.
Stawiałbym na skrzynie ponieważ różnice czuje przy zmianie biegów i jak inny bieg to inaczej silnik chodzi.
Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może wie w czym bolączka?
Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
P.S. czy mała ilość oleju w skrzyni miałaby wpływa na takie zachowanie?
Najważniejsze: mocy nie straciło, obroty nie skaczą, nie dymi, żadne błędy nie wyskoczyły wszystko jak przedtem.
Podłączę się do tematu a mianowicie.
Posiadam Audi A6C6 2.7 TDI rok prod. 2007 180km automat, multitronic
Parę dni temu parkowałem samochód przed sklepem i nagle zaczął chodzić jak "wiartara" dziwny dźwięk i telepanie budą, myślałem że coś z silnikiem otworzyłem maske i niby z lewej strony coś głośnego jest lecz ciężko to zweryfikować.
Wsiadłem z powrotem do samochodu i zacząłem zmieniać biegi i podczas przełączania przez drążek czuje jakby prace skrzyni, wibracje na ręce i jakby ciężej się przełączało.
Na P praca silnika i wibracje, na N głośniejsza praca silnika i wibracje na D mniejsza praca silnika ale jak dodam gazu to jakby wszystko ustaje. Na R wszystko ustaje.
Ruszam samochodem to też wszystko ustaje bo obroty sie podniosło lecz przez ciągłą jazdę czasami słychać inną pracę silnika. Dodam że jechałem powoli potem chciałem nagle przyśpieszyć to było takie mocne uderzenie lub szarpnięcie że słyszałem ten stuk i rzuciło moją osobą, poźniej przyspieaszałem powoli i jechałem rożnymi prędkościami i nic takiego już nie było. Dojechałem do domu i wszystko jaby wróciło do normy lecz następnego dnia odpaliłem też wszystko gra potem przejechałem 5km i znowu to samo głośniej chodzi i a na postoju tak jak opisywałem wcześniej lecz teraz zauważyłem że na R już też słychac inna prace silnika i drgania gdzie wcześniej nie było.
Pojechałem na kanał do siebie ale nic nie zauważyłem, wibracje takie że wszystko się trzęsie i nie odróżnisz czy silnik czy skrzynia jakoś specjalnych dźwięków wydobywających się ze skrzyni nie słyszy.
Stawiałbym na skrzynie ponieważ różnice czuje przy zmianie biegów i jak inny bieg to inaczej silnik chodzi.
Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może wie w czym bolączka?
Prosze o pomoc i z góry dziękuje.
P.S. czy mała ilość oleju w skrzyni miałaby wpływa na takie zachowanie?
Najważniejsze: mocy nie straciło, obroty nie skaczą, nie dymi, żadne błędy nie wyskoczyły wszystko jak przedtem.
2007 Audi A6 2.7TDI S-Line Le Mans Estate 9012