Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szarpanie z 2 na 3, przeciąganie na 2?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Szarpanie z 2 na 3, przeciąganie na 2?

Post autor: Ekhangel » 22 kwie 2019, 14:35

Pytanie: czy to normalne, że A6 C6 Avant '07 3.2 FSI ciągnie z 2 na 3 aż pod ~3000 obr/min (wg mnie trochę irytujące, nie jest to mój styl jazdy), i po dociągnięciu do tych ~3000 obr/min wyczuwalne jest często dość znaczne szarpnięcie? Szarpnięcie jest najczęściej odczuwalne przy przyspieszaniu przeciętnie dynamicznym - w przypadku mocnego dogazowania raczej mniej, przy bardzo spokojnej jeździe też rzadziej. Podciągnięcie biegu ręcznie np. przy 2500 obr nie pomaga, raczej też szarpie.

Auto ma potwierdzone 180kkm przebiegu, przy 115 kkm była wymieniana cała skrzynia (jeszcze w Niemczech, w ASO) - nie wiem z jakiego powodu. Z wymianą oleju więc chyba nie ma co się spieszyć, choć pewnie się mylę. Możliwe, że to silnik zajeżdża kolejne skrzynie?

Ile obecnie kosztuje orientacyjne wymiana oleju, i na ile prawdopodobnym jest, że to pomoże?

Dodam jeszcze, że przy zmianie z 4 na 5 też czasami czuć szarpnięcie, ale już dużo lżejsze.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 kwie 2019, 17:41

Orientacyjnie wymiana oleju w tipie kosztuje ok. 800 zł. Chyba, że komuś to zlecisz, to wtedy więcej. Na początku spróbowałbym skasować adaptację, ponieważ może pomóc, a nic nie kosztuje :).

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 23 kwie 2019, 09:16

Wiadomo, że takiej rzeczy nie robiłbym sam, nie mam jaj ani zaplecza. Ile z wymianą?

Czy po skasowaniu adaptacji trzeba przeprowadzać jakąś tam procedurę, czy normalnie jeździ się i tyle?

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 23 kwie 2019, 23:06

Ten sam silnik i dokładnie takie samo zachowanie skrzyni: przeciąga oraz szarpie na tych samych biegach. Olej mam wymieniony 10k temu. Podłączę się pod temat i może obaj znajdziemy rozwiązanie.

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 24 kwie 2019, 09:31

Więc może to słynny nagar... choć wątpliwe.

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 24 kwie 2019, 12:08

Jeśli chodzi o nagar na zaworach w silniku, to również odpada bo mam wyczyszczone niecałe 15k temu. U mnie w silniku i tak było w miarę ok wg. firmy która to czyściła.

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 24 kwie 2019, 12:10

To dziękuję za informacje - oszczędziłeś mi zmiany oleju i czyszczenia silnika! Zostaje jeszcze adaptacja. Co do softu skrzyni, to ja mam 0070 (chyba najnowszy?).

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 24 kwie 2019, 22:36

Adaptacji nie robiłem. Daj znać jak zrobisz i jak to wpłynęło na zmianę biegów.

pelonek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 389
Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmia

Post autor: pelonek1 » 24 kwie 2019, 22:49

Ekhangel pisze:To dziękuję za informacje - oszczędziłeś mi zmiany oleju i czyszczenia silnika! Zostaje jeszcze adaptacja. Co do softu skrzyni, to ja mam 0070 (chyba najnowszy?).
Zgadza się soft skrzyni 0070 masz najnowszy.

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 25 kwie 2019, 08:38

Ciekawe więc z czego to może wynikać... Być może, że trzeba będzie przejechać się do tych magików od skrzyni z Krakau żeby trzepnęli różdżką i naprostowali ścieżki myślowe naszych tipów, bo jeśli ja i kolega mamy dokładnie ten sam problem (przeciąganie do 3, a potem szarpnięcie), to usterka typowo mechaniczna wydaje mi się mało prawdopodobna.


Pytanie do innych posiadaczy tej samej skrzyni: do ilu obrotów wam ciągnie skrzynia z 2->3 przy przeciętnie dynamicznym przyspieszaniu, i jaka jest kultura pracy? Nie mam żadnego znajomego z C6 - może ktoś by był uprzejmy się ze mną spotkać w Poznaniu do celów demonstracyjnych, bo nawet nie wiem jak sprawny Tiptronic powinien pracować w tym aucie. Poza tym, że w wielu 10-15-letnich niemieckich taryfach z automatem jakimi jeździłem (jako pasażer) działało to lepiej, niż u mnie (wstyd).

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 25 kwie 2019, 11:29

Przy delikatnym deptaniu biegi zmienia przy 1800
Przy dynamicznym 2200 - 2500
Kultura większa przy mocniejszym ciśnieniu.
Ale bez przesad

Ekhangel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 lut 2019, 16:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ekhangel » 25 kwie 2019, 15:52

Ale mówisz konkretnie o zmianie z 2 na 3? Bo niektóre biegi też mi czasami zmienia przy 2200-2500.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 25 kwie 2019, 19:32

Tak

COrel1308
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 18 lis 2017, 20:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: COrel1308 » 25 kwie 2019, 22:55

U mnie potrafi do 3 tyś ciągając (czasem i więcej) a potem szarpie jak stary jelcz z komunikacji miejskiej. Często zmieniam wtedy bieg ręcznie bo szkoda silnika: na zimno piłuje go aż serce się kraje. Jak się nagrzeje to też czasem 2-3 ciągnie go 2500rpm a potem zmiana bieg szarpiąc lub nie. Zauważyłem, że płynniej zmienia biegi jak mocniej dodaje gazu. Jak dodam mało gazu to zmienia jakby samemu próbując dociągnąć do wymaganych obrotów i samochód robi taką żabkę. Jak daje mu w palnik to nieraz zmienia biegi zupełnie niezauważalnie, a wręcz wzorowo.


Pamiętajcie też, że zmiana w dieslu a w benzynie to zupełnie inny zakres obrotów i momentu zamiany biegu.

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 26 kwie 2019, 07:11

Najwidoczniej kuleje sterowanie lub konwerter.
Ale sądzę że ten drugi ponieważ macie duży uślizg na nim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga