Szarpanie z 2 na 3, przeciąganie na 2?
Szarpanie z 2 na 3, przeciąganie na 2?
Pytanie: czy to normalne, że A6 C6 Avant '07 3.2 FSI ciągnie z 2 na 3 aż pod ~3000 obr/min (wg mnie trochę irytujące, nie jest to mój styl jazdy), i po dociągnięciu do tych ~3000 obr/min wyczuwalne jest często dość znaczne szarpnięcie? Szarpnięcie jest najczęściej odczuwalne przy przyspieszaniu przeciętnie dynamicznym - w przypadku mocnego dogazowania raczej mniej, przy bardzo spokojnej jeździe też rzadziej. Podciągnięcie biegu ręcznie np. przy 2500 obr nie pomaga, raczej też szarpie.
Auto ma potwierdzone 180kkm przebiegu, przy 115 kkm była wymieniana cała skrzynia (jeszcze w Niemczech, w ASO) - nie wiem z jakiego powodu. Z wymianą oleju więc chyba nie ma co się spieszyć, choć pewnie się mylę. Możliwe, że to silnik zajeżdża kolejne skrzynie?
Ile obecnie kosztuje orientacyjne wymiana oleju, i na ile prawdopodobnym jest, że to pomoże?
Dodam jeszcze, że przy zmianie z 4 na 5 też czasami czuć szarpnięcie, ale już dużo lżejsze.
Auto ma potwierdzone 180kkm przebiegu, przy 115 kkm była wymieniana cała skrzynia (jeszcze w Niemczech, w ASO) - nie wiem z jakiego powodu. Z wymianą oleju więc chyba nie ma co się spieszyć, choć pewnie się mylę. Możliwe, że to silnik zajeżdża kolejne skrzynie?
Ile obecnie kosztuje orientacyjne wymiana oleju, i na ile prawdopodobnym jest, że to pomoże?
Dodam jeszcze, że przy zmianie z 4 na 5 też czasami czuć szarpnięcie, ale już dużo lżejsze.
Ciekawe więc z czego to może wynikać... Być może, że trzeba będzie przejechać się do tych magików od skrzyni z Krakau żeby trzepnęli różdżką i naprostowali ścieżki myślowe naszych tipów, bo jeśli ja i kolega mamy dokładnie ten sam problem (przeciąganie do 3, a potem szarpnięcie), to usterka typowo mechaniczna wydaje mi się mało prawdopodobna.
Pytanie do innych posiadaczy tej samej skrzyni: do ilu obrotów wam ciągnie skrzynia z 2->3 przy przeciętnie dynamicznym przyspieszaniu, i jaka jest kultura pracy? Nie mam żadnego znajomego z C6 - może ktoś by był uprzejmy się ze mną spotkać w Poznaniu do celów demonstracyjnych, bo nawet nie wiem jak sprawny Tiptronic powinien pracować w tym aucie. Poza tym, że w wielu 10-15-letnich niemieckich taryfach z automatem jakimi jeździłem (jako pasażer) działało to lepiej, niż u mnie (wstyd).
Pytanie do innych posiadaczy tej samej skrzyni: do ilu obrotów wam ciągnie skrzynia z 2->3 przy przeciętnie dynamicznym przyspieszaniu, i jaka jest kultura pracy? Nie mam żadnego znajomego z C6 - może ktoś by był uprzejmy się ze mną spotkać w Poznaniu do celów demonstracyjnych, bo nawet nie wiem jak sprawny Tiptronic powinien pracować w tym aucie. Poza tym, że w wielu 10-15-letnich niemieckich taryfach z automatem jakimi jeździłem (jako pasażer) działało to lepiej, niż u mnie (wstyd).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
U mnie potrafi do 3 tyś ciągając (czasem i więcej) a potem szarpie jak stary jelcz z komunikacji miejskiej. Często zmieniam wtedy bieg ręcznie bo szkoda silnika: na zimno piłuje go aż serce się kraje. Jak się nagrzeje to też czasem 2-3 ciągnie go 2500rpm a potem zmiana bieg szarpiąc lub nie. Zauważyłem, że płynniej zmienia biegi jak mocniej dodaje gazu. Jak dodam mało gazu to zmienia jakby samemu próbując dociągnąć do wymaganych obrotów i samochód robi taką żabkę. Jak daje mu w palnik to nieraz zmienia biegi zupełnie niezauważalnie, a wręcz wzorowo.
Pamiętajcie też, że zmiana w dieslu a w benzynie to zupełnie inny zakres obrotów i momentu zamiany biegu.
Pamiętajcie też, że zmiana w dieslu a w benzynie to zupełnie inny zakres obrotów i momentu zamiany biegu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga