[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Ja zrobiłem pierwsza wymianę dynamiczna przy przebiegu 355tkm i nic się nie dzieje ze skrzynią a zrobiłem juz 7tk 😊Odger pisze:mat1324 pisze:Wątpię, aby w tipie ktoś wymieniał olej, a tym bardziej, gdy był serwisowany w ASO.
Witam,
Podobna sytuacja u mnie. Kupilem wczoraj A6 2010 r. 3.0 TDI od pierwszego wlasciciela. Serwisowany od poczatku w ASO I jak sprawdzalem ksiazke to nie bylo zadnej wymiany oleju do tego czasu (nalot 270 k). Rozumiem, ze tez nie brac sie za wymiane oleju plus filtrow? Czy mozna zlac troche I zobaczyc jak sie prezentuje?
Profilaktycznie. Było dobrze i jest dobrze.pelonek1 pisze:cyso16 a jakie wrażenia z jazdy po wymianie tzn. czy jest lepiej czy było dobrze i jest ciągle dobrze a olej wymieniłeś tylko profilaktycznie?
Przed wymiana mechanik mi powiedział ze olej wymieniają tylko dynamicznie i nikt nigdy mu nie powiedział ze coś złego dzieje się ze skrzynią.
Dołączę się do tematu z pytaniem.
Czy ktoś przy wymianie oleju wymieniał tłoczki w mechatronice + płyta separacyjna + gumki przy mechatronice ? Na forum BMW - temat mają już ograniety i dużo ludzi wymienia taki zestaw.
Mam takie objawy ,że dosyć twardo zmienia biegi i przy redukcji na z 2 na 1 jak dojeżdzam do swiateł jest szarpnięcie (efekt taki jakbym mocno docisnął hamulec przy zatrzymaniu)
Czy ktoś przy wymianie oleju wymieniał tłoczki w mechatronice + płyta separacyjna + gumki przy mechatronice ? Na forum BMW - temat mają już ograniety i dużo ludzi wymienia taki zestaw.
Mam takie objawy ,że dosyć twardo zmienia biegi i przy redukcji na z 2 na 1 jak dojeżdzam do swiateł jest szarpnięcie (efekt taki jakbym mocno docisnął hamulec przy zatrzymaniu)
Dziś wymieniłem olej metodą dynamiczną, wymieniono jeszcze filtr i uszczelkę miski. Stary olej był już czarny i wyglądał jak brudna woda w mopie. Zdecydowałem się trochę zaoszczędzić i zalałem olej 77 L8S, podobno dobry holenderski zamiennik zf'a 8. Ostatnia wymiana była statyczna i odbyła się w serwisie audi 80tys km temu. Skrzynia przed wymianą działała ok mimo że zdarzało jej się przeciągać trochę biegi i czasami czuć było lekkie szarpnięcie gdy wrzucała dwójkę. Na nowym oleju praca zdecydowanie się poprawiła, widać że skrzynia przy mocniejszym przyśpieszaniu lepiej pracuje jej precyzja przy zmianie biegów się poprawiła, auto jest jakby bardziej zrywne. Także jeśli ktoś jeszcze nie wymieniał oleju to polecam to zrobić.
. Adaptacji nie robiłem, mechanik się przejechał i powiedział że skrzynia działa ok także lepiej nie robić adaptacji. Cena za taką usługę 1850zł 


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Niestety tak naprawa z olejem trzeba z 2 tyś w częściach liczyć.barteklca pisze:Dołączę się do tematu z pytaniem.
Czy ktoś przy wymianie oleju wymieniał tłoczki w mechatronice + płyta separacyjna + gumki przy mechatronice ? Na forum BMW - temat mają już ograniety i dużo ludzi wymienia taki zestaw.
Mam takie objawy ,że dosyć twardo zmienia biegi i przy redukcji na z 2 na 1 jak dojeżdzam do swiateł jest szarpnięcie (efekt taki jakbym mocno docisnął hamulec przy zatrzymaniu)
Coś drogo 1850. Ile płaciłes za olej? Ja kupiłem zf 6 po 50zl litr i filtr 230 i wymiana 250.shadix pisze:Dziś wymieniłem olej metodą dynamiczną, wymieniono jeszcze filtr i uszczelkę miski. Stary olej był już czarny i wyglądał jak brudna woda w mopie. Zdecydowałem się trochę zaoszczędzić i zalałem olej 77 L8S, podobno dobry holenderski zamiennik zf'a 8. Ostatnia wymiana była statyczna i odbyła się w serwisie audi 80tys km temu. Skrzynia przed wymianą działała ok mimo że zdarzało jej się przeciągać trochę biegi i czasami czuć było lekkie szarpnięcie gdy wrzucała dwójkę. Na nowym oleju praca zdecydowanie się poprawiła, widać że skrzynia przy mocniejszym przyśpieszaniu lepiej pracuje jej precyzja przy zmianie biegów się poprawiła, auto jest jakby bardziej zrywne. Także jeśli ktoś jeszcze nie wymieniał oleju to polecam to zrobić.. Adaptacji nie robiłem, mechanik się przejechał i powiedział że skrzynia działa ok także lepiej nie robić adaptacji. Cena za taką usługę 1850zł
Szczerze to nie wiem ile litr oleju kosztował, wiem że poszło 18L, filtr i uszczelka też nie wiem jaki koszt, było to przy mnie wymieniane także nic nie kombinowali. Sama wymiana 180zł z adaptacją, ale ja adaptacji nie robiłem bo nie było potrzeby.cyso16 pisze:Coś drogo 1850. Ile płaciłes za olej? Ja kupiłem zf 6 po 50zl litr i filtr 230 i wymiana 250.shadix pisze:Dziś wymieniłem olej metodą dynamiczną, wymieniono jeszcze filtr i uszczelkę miski. Stary olej był już czarny i wyglądał jak brudna woda w mopie. Zdecydowałem się trochę zaoszczędzić i zalałem olej 77 L8S, podobno dobry holenderski zamiennik zf'a 8. Ostatnia wymiana była statyczna i odbyła się w serwisie audi 80tys km temu. Skrzynia przed wymianą działała ok mimo że zdarzało jej się przeciągać trochę biegi i czasami czuć było lekkie szarpnięcie gdy wrzucała dwójkę. Na nowym oleju praca zdecydowanie się poprawiła, widać że skrzynia przy mocniejszym przyśpieszaniu lepiej pracuje jej precyzja przy zmianie biegów się poprawiła, auto jest jakby bardziej zrywne. Także jeśli ktoś jeszcze nie wymieniał oleju to polecam to zrobić.. Adaptacji nie robiłem, mechanik się przejechał i powiedział że skrzynia działa ok także lepiej nie robić adaptacji. Cena za taką usługę 1850zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 389
- Rejestracja: 23 gru 2018, 14:50
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Chyba te 18l oleju przy dynamicznej wymianie to trochę naciąganie?Szczerze to nie wiem ile litr oleju kosztował, wiem że poszło 18L, filtr i uszczelka też nie wiem jaki koszt, było to przy mnie wymieniane także nic nie kombinowali. Sama wymiana 180zł z adaptacją, ale ja adaptacji nie robiłem bo nie było potrzeby.