[ TIP+Q] Mocne uderzenia / stuki - nagłe naciskanie gazu
Dziwne bo ty masz manual, więc jeśli masz te same objawy to zostaje chyba tylko przedni dyfer. Chyba że masz jeszcze luz w tylnym moście. Ja od tego zacząłem, pomogło tylko trochę (bo luz też jest eweidentnie gdzieś z przodu).
Być może u Ciebie nie pomogło, bo masz również luz z tyłu.
Albo to, albo to nie torsen jest winien tylko przedni dyfer. Ewentualnie u Ciebie może też być winne koło dwumasowe, chociaż wydaje mi się że koło daje inne objawy.
Tak nie bardzo sobie wyobrażam taki efekt u ciebie w manualu. Sam fakt używania sprzęgła moim zdaniem powinien zniwelować ten efekt, no chyba że chcesz swiadomie "strzelić" ze sprzęgła, ale wtedy to szarpnięcie jest czymś normalnym.
U mnie operowanie gazem na wolnych obrotach powoduje wysprzęglanie / właczanie sprzęgła nad którym nie mam żadnej kontroli i to wtedy są te stuki.
Inna sprawa jest taka że zaczynam nie wierzyć "specjalistom", którzy twierdzą że coś "prawie" nie ma luzu. Luz albo jest albo go nie ma. moim zdaniem nie ma prawa być żadnego luzu w mechanizmach przenoszenia takich momentów jak w naszych samochodach, bo każdy luz się będzie szybko powiększał.
Ostatnio się bawiłem jakimś leżącym sobie na ziemi w jednym warsztacie tylnym mostem. Jak kręciłem flanszą od strony wału to nie byłem w stanie wyczuć nawet najmniejszego luzu. Obie osie się od razu kręciły.
Mój natomiast most po "regeneracji" ma około 0,5 cm luzu (na obwodzie flanszy). Jak pokazałem to w warsztacie w którym go regenerowali to powiedzieli, że taki luz to żaden luz i że tak ma być.
Teraz zaczynam coraz bardziej wierzyć w to że schrzanili robotę i się nie chcą przyznać.
[ Dodano: 2018-03-22, 21:04 ]
Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia na kanale na stojących tylnych kołach luz na tylnej flanszy wału, przy samym moście, to prośba o podanie mniej więcej jaki ten luz tam macie, to może będę miał obraz tego jak bardzo i co jest u mnie jeszcze do zrobienia.
[ Dodano: 2018-06-27, 21:55 ]
Pora na mały update. U znajomego z dużym i wygodnym kanałem oraz sporą wiedzą, pomajtaliśmy wszystkimi elementami napędowymi i wyszło, że mam luzy na:
- minimalny na wale (dzisiaj został zregenerowany, nie miałem jak sprawdzić ale luzu podobno już nie ma - 750 zł )
- minimalny na dyfrze (kupiłem używany dyfer z minimalnie mniejszym luzem, mechanik go jeszcze uszczelnia i testuje) pójdzie do wymiany w przyszłym tygodniu jak samochód wyląduje na kanale.
- spory luz na obu tylnych półosiach - wygląda na przeguby (podczas wymiany dyfra, półosie lecą do regeneracji)
Po wszystkim dam znać czy pomogło, czyli za jakieś półtora tygodnia pewnie.
Być może u Ciebie nie pomogło, bo masz również luz z tyłu.
Albo to, albo to nie torsen jest winien tylko przedni dyfer. Ewentualnie u Ciebie może też być winne koło dwumasowe, chociaż wydaje mi się że koło daje inne objawy.
Tak nie bardzo sobie wyobrażam taki efekt u ciebie w manualu. Sam fakt używania sprzęgła moim zdaniem powinien zniwelować ten efekt, no chyba że chcesz swiadomie "strzelić" ze sprzęgła, ale wtedy to szarpnięcie jest czymś normalnym.
U mnie operowanie gazem na wolnych obrotach powoduje wysprzęglanie / właczanie sprzęgła nad którym nie mam żadnej kontroli i to wtedy są te stuki.
Inna sprawa jest taka że zaczynam nie wierzyć "specjalistom", którzy twierdzą że coś "prawie" nie ma luzu. Luz albo jest albo go nie ma. moim zdaniem nie ma prawa być żadnego luzu w mechanizmach przenoszenia takich momentów jak w naszych samochodach, bo każdy luz się będzie szybko powiększał.
Ostatnio się bawiłem jakimś leżącym sobie na ziemi w jednym warsztacie tylnym mostem. Jak kręciłem flanszą od strony wału to nie byłem w stanie wyczuć nawet najmniejszego luzu. Obie osie się od razu kręciły.
Mój natomiast most po "regeneracji" ma około 0,5 cm luzu (na obwodzie flanszy). Jak pokazałem to w warsztacie w którym go regenerowali to powiedzieli, że taki luz to żaden luz i że tak ma być.
Teraz zaczynam coraz bardziej wierzyć w to że schrzanili robotę i się nie chcą przyznać.
[ Dodano: 2018-03-22, 21:04 ]
Jak ktoś ma możliwość sprawdzenia na kanale na stojących tylnych kołach luz na tylnej flanszy wału, przy samym moście, to prośba o podanie mniej więcej jaki ten luz tam macie, to może będę miał obraz tego jak bardzo i co jest u mnie jeszcze do zrobienia.
[ Dodano: 2018-06-27, 21:55 ]
Pora na mały update. U znajomego z dużym i wygodnym kanałem oraz sporą wiedzą, pomajtaliśmy wszystkimi elementami napędowymi i wyszło, że mam luzy na:
- minimalny na wale (dzisiaj został zregenerowany, nie miałem jak sprawdzić ale luzu podobno już nie ma - 750 zł )
- minimalny na dyfrze (kupiłem używany dyfer z minimalnie mniejszym luzem, mechanik go jeszcze uszczelnia i testuje) pójdzie do wymiany w przyszłym tygodniu jak samochód wyląduje na kanale.
- spory luz na obu tylnych półosiach - wygląda na przeguby (podczas wymiany dyfra, półosie lecą do regeneracji)
Po wszystkim dam znać czy pomogło, czyli za jakieś półtora tygodnia pewnie.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
aktualnie samochód jest u mechanika, dam znać za kilka dni.
[ Dodano: 2018-07-07, 13:17 ]
Nie wiem jak to się stało ale po zdemontowaniu tylnych półosi okazało się że nie mają żadnego luzu. Oddałem je nawet do speców od półosi / przegubów na dokładne sprawdzenie. Nic nie znaleźli co by się kwalifikowało do wymiany / regeneracji.
Złożyliśmy więc z powrotem wszystko do kupy i na razie robimy przerwę - wyjazd wakacyjny. Po powrocie samochód wraca na kanał i sprawdzamy dokładnie jeszcze raz wszytkie luzy łącznie z przodem, czyli torsen i dyfer przedni, który i tak będę regenerował bo mam bicie na prawej flanszy (temat z innego wątku na forum).
Jak wszytko bedzie rozebrane to spróbuję też w miare możliwości sprawdzić luz na skrzyni (nie wiem czy to jest wykonalne bez rozbierania skrzyni). Na pewno jednak spróbuję pomajtać wałkami przy torsenie w stronę przedniego dyfra.
Dam znać jak się coś nowego okaże.
[ Dodano: 2018-07-07, 13:17 ]
Nie wiem jak to się stało ale po zdemontowaniu tylnych półosi okazało się że nie mają żadnego luzu. Oddałem je nawet do speców od półosi / przegubów na dokładne sprawdzenie. Nic nie znaleźli co by się kwalifikowało do wymiany / regeneracji.
Złożyliśmy więc z powrotem wszystko do kupy i na razie robimy przerwę - wyjazd wakacyjny. Po powrocie samochód wraca na kanał i sprawdzamy dokładnie jeszcze raz wszytkie luzy łącznie z przodem, czyli torsen i dyfer przedni, który i tak będę regenerował bo mam bicie na prawej flanszy (temat z innego wątku na forum).
Jak wszytko bedzie rozebrane to spróbuję też w miare możliwości sprawdzić luz na skrzyni (nie wiem czy to jest wykonalne bez rozbierania skrzyni). Na pewno jednak spróbuję pomajtać wałkami przy torsenie w stronę przedniego dyfra.
Dam znać jak się coś nowego okaże.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
U mnie jest to samo w a6 C5 2.8 quattro. Łupanie w momencie jak po puszczeniu gazu napęd nabierze luzu tj hamowanie silnikiem i dodanie gazu. Zmiana skrzyni z tip na manual z powodu awarii tipa. Zmienione wszystko czyli skrzynia z torsenem, półosie, przeguby, wał. Został jedynie dyfer tylny z racji że pasowało przełożenie do tej skrzyni. No i już wiadomo że dyfer stuka. Zrobiłem na tym 100 tysiecy kilometrów i się nie rozsypał dyfer. Udał mi się kupić bez żadnego luzu za 150zł czeka na wymianę.
Polecam na podnośniku zrobić to samo co na drodze i niech ktoś pod samochodem obczaja. U mnie na dyfrze jest luz ze 2cm. Może minimalny luz nie jest wyczuwalny ale przypuszczam że są to małe milimetry, 5mm na obrocie to dużo, wał nabierze rozmachu i jest uderzenie w dyfrze.
Polecam na podnośniku zrobić to samo co na drodze i niech ktoś pod samochodem obczaja. U mnie na dyfrze jest luz ze 2cm. Może minimalny luz nie jest wyczuwalny ale przypuszczam że są to małe milimetry, 5mm na obrocie to dużo, wał nabierze rozmachu i jest uderzenie w dyfrze.
ja mam już tylny dyfer zrobiony z 2cm luzu zostało 0,2mm, wał też (luz na podporze - nowa podpora) ale nadal jest to samo, nawet gorzej bo tył się usztywnił więc reszta bardziej wali. Czyli mam pewnie to samo co u Ciebie. Luzy wszędzie tylko od odwrotnej strony zacząłem robotę
Na dniach zaczynam walkę z dyfrem pzednim i sprawdzam / wymieniam torsena. Mam nadzieję że po tym będzie już ok - wtedy skrzynia do regeneracji bo prawdopodobnie źle pracujące solenoidy to spowodowały, więc na razie staram się nim w ogóle nie jeździć, żeby nie rozwalać zregenerowanych części.
Na dniach zaczynam walkę z dyfrem pzednim i sprawdzam / wymieniam torsena. Mam nadzieję że po tym będzie już ok - wtedy skrzynia do regeneracji bo prawdopodobnie źle pracujące solenoidy to spowodowały, więc na razie staram się nim w ogóle nie jeździć, żeby nie rozwalać zregenerowanych części.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
to jest strasznie ciężko opisać. I u mnie na tą chwilę (po regeneracji tyłu) to nie tyle chodzi o pukanie tylko bardziej szarpanie (głośne stuki to rzeczywiście miałem przed regeneracją tylnego dyfra) i dodatkowo czasem jak się akurat coś tam pechowo ustawi to szarpnięciu ptrafi towarzyszyć głuche uderzenie, czasem nawet słyszę / czuję jak silnik walki o poduchy.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km
A6 C4 2.5 TDI 140km
Czesc. I jak? Udało Ci się usunąć problem? Walczyles z torsenem?siemin81 pisze:to jest strasznie ciężko opisać. I u mnie na tą chwilę (po regeneracji tyłu) to nie tyle chodzi o pukanie tylko bardziej szarpanie (głośne stuki to rzeczywiście miałem przed regeneracją tylnego dyfra) i dodatkowo czasem jak się akurat coś tam pechowo ustawi to szarpnięciu ptrafi towarzyszyć głuche uderzenie, czasem nawet słyszę / czuję jak silnik walki o poduchy.