Jest tak jak piszesz. Pod uwagę jest też brany ogólny przebieg przy obliczonej masie i wyliczona masa popiołu. Rożnica wynika z tego, że producent nie spodziewał się takich parametrów dpf przy tym przebiegu. Jeśli zresetujesz teraz adaptację dpf to zmierzona masa będzie ta sama, natomiast obliczona bedzie zero przy sprawnym układzie.arczi0044 pisze:Zastanawia mnie na jakich danych bazuje komputer podając obliczoną masę sadzy, przejechany dystans km.?, zużycie paliwa?. Rozumiem że zmierzona masa sadzy to parametr podany z czujników, ale wartość zmierzona a obliczona znacznie różni się od siebie, dla przykładu zmierzona,3.56g. obliczona,13.76g.
C7 posiada już inny system dpf i na ogól spełnia wyższe normy emisyjne. W C6 w większości przypadków rozpoczęty proces wypalania należało doprowadzić do końca w bardziej restrykcyjnych warunkach (prędkość pojazdu, rpm, etc) natomiast regeneracja w C7 może odbywać się przy niskich prędkościach i nie jest przerywana nawet podczas pracy silnika na biegu jałowym. Oprócz pełnej regeneracji system wykorzystuje większość sprzyjających momentów na choćby chwilowe dopalenie sadzy.arczi0044 pisze: W C7 porównując do C6 filtr wypala się znacznie częściej, średnio co ok. 300km. i jest to lekko wkurzające. Przy tym samym stylu jazdy w C6 wypalał się co 800km.