[ BRF 2.0 136 KM] Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskani
[ BRF 2.0 136 KM] Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskani
Witajcie, zakładam nowy temat gdyż inne dotyczyły jednostek 3.0 i nie bardzo wiedziałem czy mogę się tam podpiąć oraz objawy były inne u poprzedników. W aucie A6 C6 2.0 140 są wyczuwalne wibracje ale do rzeczy:
Dzieje się to w taki sposób że na postoju są wyczuwalne ale podczas jazdy i np dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło do zmiany biegu lub do zatrzymania i auto wpada normalnie w straszne drgawki i rezonans. Pisze to tutaj Panowie bo auto wróciło dzisiaj od mechanika który poprzednio postawił diagnozę na dwumas, wysprzęglik itp. Zdjęty dwumas faktycznie miał luzy na tulejce i wysprzęglik piszczał ale problem drgań podczas jazdy i wciskania sprzęgła nie został rozwiązany tą operacją.
Kolejna jego diagnoza to wtryski ... auto nie kopci, pracuje równo, obroty silnika nie falują.
Do tego stwierdził że może być przestawiony na rozrządzie a był robiony jakieś 15tyś km temu. Stwierdził to bo: ''auto nie ciągnie od 1800 obrotów jak powinno a od 2200 dostaje kopa.''
auto ma nieco ponad 312kk przebiegu. Dodam że podłaczając VAG'a korekty wtrysków i sprawdzając bloki wszystko wygląda dobrze. Możliwy jest ten rozstawiony rozrząd? lub wtrysk któryś? Dodam że w aucie został zrobiony profesjonalny chip przez poprzedniego właściciela na 174KM. Postaram się nagrać film jak to wszystko się odbywa i za chwilę wjeżdżam na kanał sprawdzić stan zawieszenia oraz poduch silnika - mechanik zapewniał że wszystko jest ok.
Dzieje się to w taki sposób że na postoju są wyczuwalne ale podczas jazdy i np dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło do zmiany biegu lub do zatrzymania i auto wpada normalnie w straszne drgawki i rezonans. Pisze to tutaj Panowie bo auto wróciło dzisiaj od mechanika który poprzednio postawił diagnozę na dwumas, wysprzęglik itp. Zdjęty dwumas faktycznie miał luzy na tulejce i wysprzęglik piszczał ale problem drgań podczas jazdy i wciskania sprzęgła nie został rozwiązany tą operacją.
Kolejna jego diagnoza to wtryski ... auto nie kopci, pracuje równo, obroty silnika nie falują.
Do tego stwierdził że może być przestawiony na rozrządzie a był robiony jakieś 15tyś km temu. Stwierdził to bo: ''auto nie ciągnie od 1800 obrotów jak powinno a od 2200 dostaje kopa.''
auto ma nieco ponad 312kk przebiegu. Dodam że podłaczając VAG'a korekty wtrysków i sprawdzając bloki wszystko wygląda dobrze. Możliwy jest ten rozstawiony rozrząd? lub wtrysk któryś? Dodam że w aucie został zrobiony profesjonalny chip przez poprzedniego właściciela na 174KM. Postaram się nagrać film jak to wszystko się odbywa i za chwilę wjeżdżam na kanał sprawdzić stan zawieszenia oraz poduch silnika - mechanik zapewniał że wszystko jest ok.
Normalne to nie jest i gdzieś leży przyczyna, zapewne jakaś pierdoła jeśli odpadną wtryski lub coś z tym. Nie mam zamiaru wymieniać połowy samochodu Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Poduszki silnika wyglądają na zdrowe, zaciągnąłem ręczny i ruszałem, bujałem autem a kolega pod spodem sprawdzał i nic nie trzęsie, nie skrzypi wszystko ładnie sztywno.
Poduszki silnika wyglądają na zdrowe, zaciągnąłem ręczny i ruszałem, bujałem autem a kolega pod spodem sprawdzał i nic nie trzęsie, nie skrzypi wszystko ładnie sztywno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Też miałem taki problem. Przyspieszyłm wałek wydechowy względem ssącego i problem z drgawkami zniknął. Kiedyś mi tak doradził jeden mechanik, który w ten sposób wyleczył te silniki z tej choroby. Synchro mam na minus 2,9. Najpierw zsynchronizowałem oba wałki a później wydechowy przestawiłem (zgodnie ze wskazówkani zegara) o kilka stopni, oczywiście minimalne ruchy i sprawdzenie czy przestał drgać, robiłem to dwukrotnie. Zrobiłem z ty już z 20 kkm i wsio jest ok. Musiałem tylko skorygować spalanie na fisie ponieważ fizycznie pokazywał więcej niż rzeczywistość o ok. 12%.
pozdro
A masz jakąś dokładną instrukcję co gdzie jak po kolei? Gdzie sprawdzić tą synchronizację ? VCDS ?
Generalnie rzecz biorąc możliwe jest że przestawiony jest w jakiś sposób rozrząd? był robiony u mnie przy 295tyś przez poprzedniego właściciela, może wtedy coś namieszali? Czy zblokowanie rozrządu jest możliwe bez wyjeżdżania chłodnicami itp? Może podczas jego wymiany źle coś ustawili odnośnie tej synchronizacji?
Znalazłem instrukcję jak to zrobić tylko zastanawiam sie czy nie lepiej kupić blokady. Aż z ciekawości sprawdzę jak to u mnie jest poustawiane, Czy to da mi jakieś odniesienie odnośnie tego czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Znalazłem informację gdzie napisane jest że przy założeniu blokad rozrządu i skręceniu wszystkiego wartość wychodzi -2
[ Dodano: 2019-03-28, 23:25 ]
Panowie czy wartość 2.0 jest dobra? u mnie właśnie taka jest. Wiem że idealna jest niby 0. kolega wyżej ma -2.9 i rozwiązało to problem drgań ale czy są jakieś normy?
Generalnie rzecz biorąc możliwe jest że przestawiony jest w jakiś sposób rozrząd? był robiony u mnie przy 295tyś przez poprzedniego właściciela, może wtedy coś namieszali? Czy zblokowanie rozrządu jest możliwe bez wyjeżdżania chłodnicami itp? Może podczas jego wymiany źle coś ustawili odnośnie tej synchronizacji?
Znalazłem instrukcję jak to zrobić tylko zastanawiam sie czy nie lepiej kupić blokady. Aż z ciekawości sprawdzę jak to u mnie jest poustawiane, Czy to da mi jakieś odniesienie odnośnie tego czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Znalazłem informację gdzie napisane jest że przy założeniu blokad rozrządu i skręceniu wszystkiego wartość wychodzi -2
[ Dodano: 2019-03-28, 23:25 ]
Panowie czy wartość 2.0 jest dobra? u mnie właśnie taka jest. Wiem że idealna jest niby 0. kolega wyżej ma -2.9 i rozwiązało to problem drgań ale czy są jakieś normy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Gdzieś przyczyna być musi, próbowałeś może synchro jak kolega wyżej? Ja jutro zabiorę się za wyczyszczenie całego egr i kolektora od razu wymienię sobie uszczelkę od egr bo zaczyna się delikatnie pocić a następne spróbuje ustawić synchro -2,9. Aż nie chce mi się wierzyć że nie ma na to sposobów, idąc tym tropem można wymienić cały silnik a nawet samochód i telepanie zostanie lub wróci ...
A jak wojciech u Ciebie z wtryskami ? sprawne wszystko ? jeden z magików mechaników powiedział mi że przy 0,50+ lub odwrotnie zaczyna tak telepać i to przez wtryski bo podczas wciskania sprzęgła on zrzuca obroty. - jego słowa co do końca nie zrozumiałem sam. Pierwszy raz coś takiego spotykam.
[ Dodano: 2019-04-01, 20:53 ]
Dzisiaj znajomy który miał A3 mówił że miał podobny problem i winna była u niego półoś oraz przegub , podobno byla za krótka i się naprężała podczas wciskania sprzęgła rozłączając napęd. tak to tłumaczył jego mechanik. Sam zmieniał półoś bo stara pękła i widocznie zamówił inną niż powinien.
A jak wojciech u Ciebie z wtryskami ? sprawne wszystko ? jeden z magików mechaników powiedział mi że przy 0,50+ lub odwrotnie zaczyna tak telepać i to przez wtryski bo podczas wciskania sprzęgła on zrzuca obroty. - jego słowa co do końca nie zrozumiałem sam. Pierwszy raz coś takiego spotykam.
[ Dodano: 2019-04-01, 20:53 ]
Dzisiaj znajomy który miał A3 mówił że miał podobny problem i winna była u niego półoś oraz przegub , podobno byla za krótka i się naprężała podczas wciskania sprzęgła rozłączając napęd. tak to tłumaczył jego mechanik. Sam zmieniał półoś bo stara pękła i widocznie zamówił inną niż powinien.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Teza z półosią jest dla mnie nieprawdopodobna.
Jeżeli chodzi o sprawdzanie wtrysków w VCDS to nie wiem jak to ma się do stanu rzeczywistego, bo zmiana ustawień rozrządu mocno zmienia odczytywane parametry. Moim zdaniem jedyny pewny sposób sprawdzenia to demontaż i testy na specjalnych maszynach. Czegoś takiego nie wykonywałem dlatego ciężko mi odpowiedzieć w jakim staniem są pompki u mnie.
Pobaw się synchronizacją rozrządu, wielu ludziom to pomaga, ale musisz znaleźć najlepszy kąt dla swojego silnika. U mnie ten zabieg nic nie pomógł.
Jeżeli chodzi o sprawdzanie wtrysków w VCDS to nie wiem jak to ma się do stanu rzeczywistego, bo zmiana ustawień rozrządu mocno zmienia odczytywane parametry. Moim zdaniem jedyny pewny sposób sprawdzenia to demontaż i testy na specjalnych maszynach. Czegoś takiego nie wykonywałem dlatego ciężko mi odpowiedzieć w jakim staniem są pompki u mnie.
Pobaw się synchronizacją rozrządu, wielu ludziom to pomaga, ale musisz znaleźć najlepszy kąt dla swojego silnika. U mnie ten zabieg nic nie pomógł.
Hmm jakies tam odniesienie da ten vcds, u mnie 2 wtryski 1 i 2 cyl są -1.19 a drugi 1.22 a to wydaje mi się bardzo już źle dlatego podmieniam na dniach te 2 pompki. Interesuje mnie ta synchronizacja wałków jką mam na plusie 1.5 czy jest chociażby w miarę okej. Generalnie gdzieś przyczyna musi być te drgania nawet jak wtryski kuleją to w moim przypadku przy rozłączaniu tak jakby napędu . Ale całość mam wymienione, dwumas, docisk, sprzęgło wsio komplet i jest to samo co na starym zestawie.
Oczywiście masz racje że nie da to 100% pewności odnośnie pompek czy są sprawne
Oczywiście masz racje że nie da to 100% pewności odnośnie pompek czy są sprawne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga