Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRF 2.0 136 KM] Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskani

Silniki wysokoprężne
minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

[ BRF 2.0 136 KM] Drgania, wibracje podczas jazdy - wciskani

Post autor: minimum » 27 mar 2019, 16:11

Witajcie, zakładam nowy temat gdyż inne dotyczyły jednostek 3.0 i nie bardzo wiedziałem czy mogę się tam podpiąć oraz objawy były inne u poprzedników. W aucie A6 C6 2.0 140 są wyczuwalne wibracje ale do rzeczy:

Dzieje się to w taki sposób że na postoju są wyczuwalne ale podczas jazdy i np dojeżdżaniu do skrzyżowania wciskam sprzęgło do zmiany biegu lub do zatrzymania i auto wpada normalnie w straszne drgawki i rezonans. Pisze to tutaj Panowie bo auto wróciło dzisiaj od mechanika który poprzednio postawił diagnozę na dwumas, wysprzęglik itp. Zdjęty dwumas faktycznie miał luzy na tulejce i wysprzęglik piszczał ale problem drgań podczas jazdy i wciskania sprzęgła nie został rozwiązany tą operacją.

Kolejna jego diagnoza to wtryski ... auto nie kopci, pracuje równo, obroty silnika nie falują.
Do tego stwierdził że może być przestawiony na rozrządzie a był robiony jakieś 15tyś km temu. Stwierdził to bo: ''auto nie ciągnie od 1800 obrotów jak powinno a od 2200 dostaje kopa.''
auto ma nieco ponad 312kk przebiegu. Dodam że podłaczając VAG'a korekty wtrysków i sprawdzając bloki wszystko wygląda dobrze. Możliwy jest ten rozstawiony rozrząd? lub wtrysk któryś? Dodam że w aucie został zrobiony profesjonalny chip przez poprzedniego właściciela na 174KM. Postaram się nagrać film jak to wszystko się odbywa i za chwilę wjeżdżam na kanał sprawdzić stan zawieszenia oraz poduch silnika - mechanik zapewniał że wszystko jest ok.

spyty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2012, 17:25
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: spyty » 27 mar 2019, 21:08

mam tak juz 3rok wymienilem wszystki poduszki czyscilem egr kolektor ssacy wymienilem dwumas pompki zdrowe a trzesie i rezonans na postoju ipuszczeniu na luz przy wysprzeglaniu zmieniona turbina

minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: minimum » 27 mar 2019, 21:36

Normalne to nie jest i gdzieś leży przyczyna, zapewne jakaś pierdoła jeśli odpadną wtryski lub coś z tym. Nie mam zamiaru wymieniać połowy samochodu :/ Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Poduszki silnika wyglądają na zdrowe, zaciągnąłem ręczny i ruszałem, bujałem autem a kolega pod spodem sprawdzał i nic nie trzęsie, nie skrzypi wszystko ładnie sztywno. ;/

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 27 mar 2019, 21:46

Też miałem taki problem. Przyspieszyłm wałek wydechowy względem ssącego i problem z drgawkami zniknął. Kiedyś mi tak doradził jeden mechanik, który w ten sposób wyleczył te silniki z tej choroby. Synchro mam na minus 2,9. Najpierw zsynchronizowałem oba wałki a później wydechowy przestawiłem (zgodnie ze wskazówkani zegara) o kilka stopni, oczywiście minimalne ruchy i sprawdzenie czy przestał drgać, robiłem to dwukrotnie. Zrobiłem z ty już z 20 kkm i wsio jest ok. Musiałem tylko skorygować spalanie na fisie ponieważ fizycznie pokazywał więcej niż rzeczywistość o ok. 12%.
pozdro

spyty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 paź 2012, 17:25
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: spyty » 27 mar 2019, 22:12

u mnie synchro -1 a przyzna ze nie próbowałem przestawiać

minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: minimum » 28 mar 2019, 23:25

A masz jakąś dokładną instrukcję co gdzie jak po kolei? Gdzie sprawdzić tą synchronizację ? VCDS ?

Generalnie rzecz biorąc możliwe jest że przestawiony jest w jakiś sposób rozrząd? był robiony u mnie przy 295tyś przez poprzedniego właściciela, może wtedy coś namieszali? Czy zblokowanie rozrządu jest możliwe bez wyjeżdżania chłodnicami itp? Może podczas jego wymiany źle coś ustawili odnośnie tej synchronizacji?

Znalazłem instrukcję jak to zrobić tylko zastanawiam sie czy nie lepiej kupić blokady. Aż z ciekawości sprawdzę jak to u mnie jest poustawiane, Czy to da mi jakieś odniesienie odnośnie tego czy rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Znalazłem informację gdzie napisane jest że przy założeniu blokad rozrządu i skręceniu wszystkiego wartość wychodzi -2

[ Dodano: 2019-03-28, 23:25 ]
Panowie czy wartość 2.0 jest dobra? u mnie właśnie taka jest. Wiem że idealna jest niby 0. kolega wyżej ma -2.9 i rozwiązało to problem drgań ale czy są jakieś normy?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 31 mar 2019, 00:25

Ja też mam tak jak u Ciebie. Telepawka przy każdej zmianie biegów, itp. Wymieniłem poduszkę pod silnikiem, wałki rozrządu, sam rozrząd, wiele razy kombinowałem z różnym kombinacjami synchronizacji i nic to nie zmieniło. Życzę powodzenia.

minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: minimum » 01 kwie 2019, 20:53

Gdzieś przyczyna być musi, próbowałeś może synchro jak kolega wyżej? Ja jutro zabiorę się za wyczyszczenie całego egr i kolektora od razu wymienię sobie uszczelkę od egr bo zaczyna się delikatnie pocić a następne spróbuje ustawić synchro -2,9. Aż nie chce mi się wierzyć że nie ma na to sposobów, idąc tym tropem można wymienić cały silnik a nawet samochód i telepanie zostanie lub wróci ...

A jak wojciech u Ciebie z wtryskami ? sprawne wszystko ? jeden z magików mechaników powiedział mi że przy 0,50+ lub odwrotnie zaczyna tak telepać i to przez wtryski bo podczas wciskania sprzęgła on zrzuca obroty. - jego słowa co do końca nie zrozumiałem sam. Pierwszy raz coś takiego spotykam.

[ Dodano: 2019-04-01, 20:53 ]
Dzisiaj znajomy który miał A3 mówił że miał podobny problem i winna była u niego półoś oraz przegub , podobno byla za krótka i się naprężała podczas wciskania sprzęgła rozłączając napęd. tak to tłumaczył jego mechanik. Sam zmieniał półoś bo stara pękła i widocznie zamówił inną niż powinien.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 02 kwie 2019, 05:41

Teza z półosią jest dla mnie nieprawdopodobna.
Jeżeli chodzi o sprawdzanie wtrysków w VCDS to nie wiem jak to ma się do stanu rzeczywistego, bo zmiana ustawień rozrządu mocno zmienia odczytywane parametry. Moim zdaniem jedyny pewny sposób sprawdzenia to demontaż i testy na specjalnych maszynach. Czegoś takiego nie wykonywałem dlatego ciężko mi odpowiedzieć w jakim staniem są pompki u mnie.
Pobaw się synchronizacją rozrządu, wielu ludziom to pomaga, ale musisz znaleźć najlepszy kąt dla swojego silnika. U mnie ten zabieg nic nie pomógł.

minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: minimum » 02 kwie 2019, 18:17

Hmm jakies tam odniesienie da ten vcds, u mnie 2 wtryski 1 i 2 cyl są -1.19 a drugi 1.22 a to wydaje mi się bardzo już źle dlatego podmieniam na dniach te 2 pompki. Interesuje mnie ta synchronizacja wałków jką mam na plusie 1.5 czy jest chociażby w miarę okej. Generalnie gdzieś przyczyna musi być :/ te drgania nawet jak wtryski kuleją to w moim przypadku przy rozłączaniu tak jakby napędu . Ale całość mam wymienione, dwumas, docisk, sprzęgło wsio komplet i jest to samo co na starym zestawie.

Oczywiście masz racje że nie da to 100% pewności odnośnie pompek czy są sprawne

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 kwie 2019, 03:52

Jak przestawisz rozrząd to korekty mogą zmienić się na 0,5.
Ustaw na początku synchronizację na 0,0.

minimum
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 05 lut 2019, 22:14
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: minimum » 03 kwie 2019, 10:22

A więc od tego zacznę tak jak piszesz. Możliwe jest zatem aby na 1 i 2 cyl miał takie słabe korekty od rozrządu ? 3 - 0.00 ( czasami 0,11) , 4 - 0.11-0.15max

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 04 kwie 2019, 10:43

Tak jak pisałem. Wartość synchronizacji rozrządu ma bardzo duży wpływ na wartości wyświetlanych korekt wtrysków w VCDS. Pobawisz się rozrządem to sam zobaczysz jak to wygląda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga