Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

1.8T A6 C5 - wysokie obroty 1000, 1100. Gorący silnik. 98r.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

1.8T A6 C5 - wysokie obroty 1000, 1100. Gorący silnik. 98r.

Post autor: Doc » 27 mar 2019, 10:17

Cześć.

Przyjaciele... co to może być? :(
Gorący silnik, puszczam pedał, auto stoi i często są większe obroty 1000, 1100. :(
Zmieniłem m.in mały zawór odpowietrzający. Nie oryginalny aż silnik pokazuje 1200, 1300 obrotów. Oryginalny zawór ale stary, 1000 obrotów. Jak daje buta na chwilę jest ok 850 obrotów, ale minuta zaczyna się zwiększać.

Patrząc na VAGa / silnik nie ma żadnego błędu. Przepustnica stara oryginalna rok temu wyczyszczona była adaptacja było OK. Odma sprawdzona... 3 razy "wywalałem", sprawdzałem, zmieniałem oring... bez zmian :( Trójnik odmy co prawda nie oryginalny ale nowy... tez bez zmian. Separator oleju odmy sprawdzony nic nie wycieka. Zmieniłem filtr, olej. To samo. Cewki zmienione nie oryginalne NGK zmienione 5mc temu. Wtedy niby było ok. Zmieniłem
świece NGK ale Laser Platinum. Odpowietrzenie..."węże" ile mogłem sprawdzałem, szukałem niby ok.

Teraz dalej.... skoro obroty są większe, otwieram korek oleju i już obroty są mniejsze niby ok.
Oto mój film dzisiejszy. Popatrzcie cały film ok 3 minut:

https://www.youtube.com/embed/6_bh5Ya-L-Q

Teraz nie mój film. Chodzi o zawór. Rozumiem o co chodzi, ale ten nowy nie oryginalny Topran musi mocniej dmuchać. Sam próbowałem, dmuchałem. Po zmianie obroty są większe. Tylko czemu? Hmm...

https://www.youtube.com/embed/2cPyjjvPcuU

Kolejna sprawa, też nie mój film, ale otwarty korek. Lata jak szalony więc chyba OK? Mam to samo. Sprawdzałem. Jedynie u mnie mnie obrotów z otwartym. Z tym czyimś filmem obroty są OK, równe.

https://www.youtube.com/embed/CK1pwqrDGFI

Powiem jeszcze że turbina działa idealnie jak "rakieta". Nie ma GAZu, sama benzyna. Tylko kurcze obroty silnika. :(
Co to może być plis. :(
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 27 mar 2019, 18:32

Jakaś nieszczelnośc może być. Sprawdzałeś korekty VAGiem?

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 27 mar 2019, 20:39

zwonko pisze:Jakaś nieszczelnośc może być. Sprawdzałeś korekty VAGiem?
No właśnie Dominiku.
A jak sprawdzić tą korektę ze starym C5 98r ? Gdybyś mógł dokładnie opisać, nie bardzo umiem. :(
Mam tylko VAGa - VAG-COM 311.2 PL.

Dzięki.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 27 mar 2019, 21:35

Ja bym przepustnicę jeszcze sprawdził. I czujnik temperatury.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 28 mar 2019, 00:31

Ziomek, przepustnica ale jak? :( Wyczyszczona rok temu specjalnie, spokojnie. Było ok. Nie ma i nie było błędu. Czujnik temperatury wlotu powietrza zmieniłem. Bez zmian. Mam akurat dwie sztuki, 1 w piwnicy używane oryginalne. Temperatura, 2 czujnik płynu chłodniczego pokazuje ok. Lukałem na VAGa pokazuje pomału jak trzeba do 90C <stres> :(

Przepustnica na linkę to koszt od 150 zł do 300 zł. Mało ich jest. Oryginalne, używane. Inne to (Chiny)... bez komentarza sami wiecie. :(

Powiem Wam jeszcze że gorący silnik, pomału wysokie obroty 1000-1200, włączam klimę... jest już lepiej. Obroty ok 900. Ja wiem że ciężko no i prąd. Cholera wie, <mysli> :( oraz wysokie obroty, lekko w palcach zaciskam przewód odpowietrzający odmy i przestaje. :/ (załącznik)

[ Dodano: 2019-03-28, 00:31 ]
Kolejna prośba. Aż kurde głupio.
Znalazłem forum z vw. Te same auto 1.8T 98r. Facet miał ten sam problem z obrotami.
Napisał i naprawił:
"tak, miałem dziurę w odmie (kolanku którym mgiełka olejowa wracała z komory korbowej), ponadto od tego zepsuł mi się zawór który jest tuż przy niej przez co silnik zamiast zaciągać powietrze przez wlew oleju to je wypychał."
Które "kolanko"? <mysli>
A czy B ? Załącznik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 28 mar 2019, 11:11

Doc pisze:Ziomek, przepustnica ale jak?
Nie wiem dokłądnie jak jest z przepustnicą na linkę, ale generalnie powinno być cośś w rodzaju TPS który przekształca sygnał "analogowy" na cyfrowy, żeby ecu wiedział jak bardzo jest otwarta. U siebie robiłem czyszczenie TPS. CHodzi o to: https://forums.vwvortex.com/showthread. ... ve-for-vw)
Uważać na drucikowe piny z prawej strony na 3cim zdjęciu. Ja u siebie deczko je pokiereszowałem ale działa. Instrukcja jak to rozebrać jest tutaj:
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... -internals
Doc pisze:No właśnie Dominiku.
A jak sprawdzić tą korektę ze starym C5 98r ?
Nie taki stary. To raczej proste w starych sterownikach STFT->007 (nowe 033), LTFT->008 (nowe 032).
Możesz zrobić logi dynamiczne 002+007, 003+025, 002+013. Dunamiczne czyli 3ójka, 1500RPM, but w podłoge i kończymy przy czerownym około 6200RPM. Pamiętać o bezpieczeństwie. Statyczne 2minuty 007. Statyczny 002 minuta. Statyczne czyli wolne broty bez przygazówek. Wszystkie logi oczywiście na ciepłym silniku. DO tego sprawdzić wartości 008.

Co do skrzyni korbowej - nie wiem jak tu jest dokładnie zbudowane jej odpowietrzanie. Ale generalna zasada jest taka ciśnienie-powietrze wylatuje ze skrzyni korbowej i poprzez zawór zapobiegający cofaniu trafia z powrotem do kolektora, najczęściej gdzies w pobliżu MAF. Na ile wiem, dawniej to wszystko szło w eter ale ekologia. Dlatego teorettycznie, na logikę można by przewody na chwilę rozbroić. Powietrze ze skrzyni wypuścić w eter. Zatkać wlot przy MAF żeby nei ciągło lewego powietrza. W ten sposób np. sprawdza się N80 czyli evap.

Co do szczelności najlepiej sprawdzić kompresorem, pompka z manometrem też wystarczy przy mniejszych nieszczelnościach. Jak to spiąć, podpowie hasło boost leak 1.8T. Szczelność można też spr mniej dokładniej tak jak pokazali tu: (u Ciebie grupa 007 zamiast 033). No i uważać na ewentualne przebicia na kablach, bo można rozpalić ognisko :P Dwie osoby do tego są potrzebne, jedna patrzy ruga psika, np. PLAKiem.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 kwie 2019, 20:07

Przyjaciele... po zmianie przepustnicy (oryginał używany) choć nie było żadnego błędu z VAG'iem... ideał! Po zmianie odpaliłem silnik (było już ok) ale poczekałem 20 minut aż był gorąc ;) wyłączyłem silnik, włączyłem stacyjkę, 1 adaptacja VAGa (grupa 098) i gitara! :) Obroty super tak jak trzeba czy z zimnym czy gorącym silnikiem . Włączam xenon, klimę, wyłączam, daje buta itd itd puszczam pedał... ustawia się 800-850 obr. Przypomnę przepustnica była wyczyszczona, sprawdzone wszystko od DV, N75, odmy, węży (nawet Boa dusiciel heh) i nic to nie dało.

Uff te obroty pierdoty ;) <okok> Dzięki. <hejka>
Również dziękuję przyjacielowi z jego warsztatem, Grześkiem (Michałów-Reginów). <brawo>
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja