[ BMK 3.0 224 KM] Wolne nagrzewanie silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 mar 2019, 00:38
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
[ BMK 3.0 224 KM] Wolne nagrzewanie silnika
Witam wszystkich, zakupiłem nie dawno Audi a6 c6 3.0 tdi. Mam problem, mianowicie wolno się nagrzewa silnik do 90 stopni. Jadąc do pracy autostrada cały czas trzyma 70 stopni. Ale gdy jeżdżę załóżmy po mieście lub jest dłużej na postoju, to dojdzie do 90 stopni, lecz po chwili jazdy i tak znowu wskazówka opadnie. Podejrzewam, że to termostat. Czy ktoś kto się bardziej zna potwierdzi moje przypuszczenia?
witam.raczej tak że to termostat bo pewnie masz częściowo otwarty i duży obieg jest otwarty.miałem podobnie.wymiana może nie duża praca ale czasochłonna i trzeba mieć chude dłonie
a i te silniki wolno się grzeją.jak masz sprawny termostat i chłodnice spalin to w sumie w miarę szybko się dogrzeje.gorzej jak masz zaślepionego egr.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
hej,
na 90% termostat,
sprawdź sobie jeszcze tak, lecąc po autostradzie ustaw temperaturę na klima troniku na 17 stopni, jak się temperatura podniesie na silniku to termostat do wymiany.
Można go wyrwać bez demontażu paska osprzętu. Ale kolektory musisz zdjąć.
Kupuj zamiennik Gatse nie zdziw się jak będzie miał inny kształt jak oryginał.
na 90% termostat,
sprawdź sobie jeszcze tak, lecąc po autostradzie ustaw temperaturę na klima troniku na 17 stopni, jak się temperatura podniesie na silniku to termostat do wymiany.
Można go wyrwać bez demontażu paska osprzętu. Ale kolektory musisz zdjąć.
Kupuj zamiennik Gatse nie zdziw się jak będzie miał inny kształt jak oryginał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 mar 2019, 00:38
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Super, dzięki za info. Teraz jeszcze jedno pytanie. Termostat pojadę wymienic dopiero w przyszłym tygodniu, czy taka jazda z niesprawnym termostatem będzie szkodziła silnikowi?konradkry77 pisze:hej,
na 90% termostat,
sprawdź sobie jeszcze tak, lecąc po autostradzie ustaw temperaturę na klima troniku na 17 stopni, jak się temperatura podniesie na silniku to termostat do wymiany.
Można go wyrwać bez demontażu paska osprzętu. Ale kolektory musisz zdjąć.
Kupuj zamiennik Gatse nie zdziw się jak będzie miał inny kształt jak oryginał.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 mar 2019, 00:38
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 14 mar 2019, 00:38
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Z autopsji, szybciej się nagrzewa i na trasie temperatura oleju trzyma się na stałym poziomie.
pęd powietrza które opływa silnik odbiera dość skutecznie ciepło.
przetestowałem to u siebie, Wymiana termostatu, założenie osłony i jest miodzio. jest mój post w którym masz nr termostatu i procedurę wymiany. udostępnioną przez mat1324.
pęd powietrza które opływa silnik odbiera dość skutecznie ciepło.
przetestowałem to u siebie, Wymiana termostatu, założenie osłony i jest miodzio. jest mój post w którym masz nr termostatu i procedurę wymiany. udostępnioną przez mat1324.