Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Wibrcje przy przyspieszaniu. Po naprawie jest gorzej.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Bomber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, 23:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bomber » 27 lut 2019, 00:12

mat1324 pisze:Chyba nie czytałeś co zrobiłem przy swoim aucie, aby dojść do tego, że jest to mechanizm różnicowy. W skrócie:
- przeguby wewnętrzne x2 (oryginał, który padł po 100 tysiącach, a potem SKF),
- przeguby zewnętrzne (Lobro),
- zregenerowany wał na częściach GKN,
- oryginalne poduszki silnika,
- poduszka skrzyni (Lemforder),
- wszystkie tuleje zawieszenie (Lemforder), ponieważ sworznie są sztywne,
- łączniki stabilizatora (Lemforder),
- amortyzatory (Sachs),
- łożyska (FAG),
- tuleje sanek (Lemforder),
- sprawdzone bicie piast i hamulców, które też były wsadzone nowe (tarcze + klocki)
- wyważone koła + prostowanie felg,
- wymiana oleju we wszystkich napędach (ASO).

Nadal chcesz mi powiedzieć, że to nie mechanizm różnicowy, gdzie na prawej flanszy mam wyczuwalny luz i tylko to mi zostało do zrobienia <lol> . Wykluczyłem wszystko co można było. Drgania przypominają niewyważone koła i pojawiają się przy 60 km/h, 120 km/h, a potem to już prawie nic nie czuć z racji prędkości. Oczywiście nie jest to dokładnie przy 60 km/h, a +/ 10-15 km/h. Pewnie powiesz, że to skrzynia, ale po wrzuceniu na luz przy prędkości 120 km/h nic się nie zmienia, a wtedy skrzynia jest rozpięta.
Szczerze, to raczej musiałem przeoczyć Twój temat, lub po prostu mi wyleciał z głowy <uoee> Jak możesz, podeślij, z chęcią poczytam ;)

Z tego co wypisałeś, to na prawdę dużo wymieniłeś części, ale dzięki temu można wszystko wykluczyć oprócz właśnie mechanizmu różnicowego. Nie zamierzam Ci pisać, że dalej obstawiałbym coś innego, ale skupiając się na samym mechaniźmie, zostaje jedna rzecz do sprawdzenia, a mianowicie flansza. Flanszy podejrzewam nie wymieniałeś, choć w cale Ci się nie dziwię, bo raczej też bym nie zaczął diagnozy od wymiany flanszy tyko od części które wymieniłeś powyżej. Co do objawów jakie masz, można powiedzieć, że moje były bardzo zbliżone, lecz u mnie łożyska w jednym, a przeguby w drugim aucie rozwiązały problem.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2019, 00:34

Miłej lektury :).

drgania-wibracje-na-nadwoziu-vt89254.htm

Jak będę robił mechanizm, to wymienię wszystkie łożyska oraz prawą flanszę. Zobaczę też jak wygląda obudowa mechanizmu, ponieważ u jednego kolegi z forum bieżnia łożyska obracała się w niej i miałą też luz. Najpierw chyba rozbiorę mechanizm i zobaczę co tam się dzieje. Potem zamówię części w ZFie i będę działał.

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 19 mar 2019, 15:34

Bomber pisze:apisałeś, że w zakładzie wymienili Ci przeguby wewnętrzne, jeśli tak to napisz dokładnie na jakie, jakiej firmy. Aktualnie na rynku nie ma zamienników dobrej jakości, tylko chinole po ok 100 - 200zł za sztukę, których jakość jest mizerna.
Założono przeguby wewnętrzne PASCAL G7W024PC, po obu stronach.
Bomber pisze: Jestem ciekaw, czy faktycznie wymienili Ci to łożysko igiełkowe, bo trochę jest z tym roboty.
Wymienili. Osobiście byłem na miejscu gdy "wyrywali" stare.
Bomber pisze:jeśli kto już zdecydował się na wymianę łożyska igiełkowego, to dziwie się, że nie zaproponował Ci wymiany również pozostałych, koszt jednego stożkowego ok 95zł.
Wymiana igiełkowego była na moje życzenie. Ogólnie ten zakład nie grzebie z takimi rzeczami, ale że się znamy... Co do innych łożysk - nie wymieniali gdyż twierdzą, że tam trzeba coś dystansować na czym się nie znają i nie chcą popsuć. Dlatego na 18 marca jestem umówiony w zakładzie, który robi ze skrzyniami. Mają ogarnąć temat. Koszt od 500 do 750 złotówek.
Bomber pisze:może być już wytarty wałek kołnierzowy
Czy wiesz może jaka jest tolerancja? Z pewnością karzę to sprawdzić.
Bomber pisze:Dziwni mnie fakt, że po tygodniu padło to łożysko igiełkowe, mechanicy zalali mechanizm olejem?
Zalali. Jeszcze dzwonili czy mam olej gdzieś skitrany w aucie by nie otwierać nowego. Zawsze wożę. Twierdzą, że tam wchodzi ten sam co do mojego TIPa.
Bardzo dziękuje za Twój wpis. Bardzo fajnie wszystko wyjaśnione.

[ Dodano: 2019-03-19, 15:34 ]
W warsztacie wymontowali caly mechanizm różnicowy. Brak luzów. Na łożyskach też nic nie ma jak się okazało.
Powoli mam dosyć tego auta.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 19 mar 2019, 17:49

Kolego to może posłuchasz mojej rady nie wiem gdzie (wyważasz) montujesz koła, ale u mnie tu tkwił problem. Walczyłem z tym ponad rok czasu. W audi trzeba idealnie wyważyc koła (mało kto potrafi w naszym kraju). Koła wyważałem w 6 rożnych zakładach i zawsze była lipa. Az udałem się do 7-mego oddalonego od mojego miejsca zamieszkania 30 km i bingo. Nie bede robił reklamy pisac na pw. Wyważyli idelanie ! i co jest jeszcze ważne to odpowiedni pierścień centrujacy (jeżeli jest wymagany) musi idealnie centrowac na piaście ponieważ posiada specyficzny rant. Jeżeli pierścień jest żle dobrany i nie trafia na owy rant mamy mega wibracje. Jak połaczymy to z kiepskim sprzętem do wyważania masaż taki że u mnie lusterka wpadały w drżenia wraz z fotelem.
Wyważać koła najlepiej na sprzęcie typu hunter (z testem drogowym) lub hofmann.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 mar 2019, 18:43

piotrek24dm pisze:Jeżeli pierścień jest żle dobrany i nie trafia na owy rant mamy mega wibracje. Jak połaczymy to z kiepskim sprzętem do wyważania masaż taki że u mnie lusterka wpadały w drżenia wraz z fotelem.
Potwierdzam. U mnie powyżej 130km/h był masaż od źle wycentrowanych kół na tylnej osi.

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 10 kwie 2019, 22:56

Ja chętnie zajadę na wyważanie. Ale do cholery, pierwsze drgania są przy 20km/h.

Sprawdzili dyfer. Wykręcili i wszystko jest supcio. Nie ma luzów.

Podejmę teraz następujące zadania:
1. wyważenie kół w bardzo porządnym zakładzie
2. Wymiana całego zestawu półosi z przegubami na używany oryginał
3. Jeśli powyższe nie zadziała to olewam, jeżdżę aż się rozleci i szrot.

Bomber
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 cze 2016, 23:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bomber » 15 kwie 2019, 22:50

Daj kolego znać, jakie będą odczucia po wymianie półosi.

chemik143
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 19 maja 2017, 22:03
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: chemik143 » 16 lip 2019, 12:27

Zamówiłem półośkę z przegubami, ale przyjechała nie taka jak trzeba, więc znów nie sprawdzilismy nic.

ALE mam nową porcję danych:
Podnieśliśmy auto na podnośniku. Wyłączyć ASR i kręcimy kołami w powietrzu. Przy pewnej prędkości całe auto zaczęło wibrować jak szalone. Kolega spojrzał pod auto i prawa półoś drga jak wariat. Rozpoznaję temat zamówienia całej półosi z przegubami. Mam nadzieję, że to wystarczy :/

[ Dodano: 2019-07-16, 12:27 ]
Wymieniłem półosie wraz z przegubami jako komplety i jest gitara :D

Wuleka6c6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 10 lut 2025, 09:00
Imię: Piotr
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: Wibrcje przy pr

Post autor: Wuleka6c6 » 10 lut 2025, 09:45

Witam mam taki problem moje A6 posiada skrzynie multitronik, podczas przyspieszania samochód drżał, mechanik powiedział że któryś przegub, kupiłem nowe półosie, było szybciej i prościej zrobić, po zamontowaniu podczas rozpędzania jest trochę lepiej, ale gdy zatrzymam się na światłach samochód cały się trzęsie, przed wymianą tego nie było, miał ktoś podobny problem? Czy to oznaka że skrzynia się kończy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja