Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] wymiana wewnętrznego przegubu

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

[ MANUAL] wymiana wewnętrznego przegubu

Post autor: MixTape » 19 lut 2019, 15:56

Witam, nadszedł czas aby wymienić lewy przegub wewnętrzny. Czy ktoś orientuje się czy trzeba wyjmować całość ze skrzyni, czy można go odkręcić i zostawić cześć w skrzyni? Tak jak to wygląda na yt przy innych samochodach? Macie jakieś wskazówki koledzy?
Ostatnio zmieniony 19 lut 2019, 17:50 przez MixTape, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2019, 00:42

Można odkręcić bez wyjmowania całości, ponieważ sam przegub jest przykręcony na 6 śrub do wałka skrzyni. Od razu zaznaczam, że jest problem z samym przegubem, bo nie występował on jako część zamienna. W ASO trzeba było go kupić razem z wałkiem półosi albo jako kompletną półoś. Na Twoim miejscu szukałbym używki półosi albo kupić całą nową półoś.

[ Dodano: 2019-02-20, 00:42 ]
Tak to wygląda:
Obrazek

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 20 lut 2019, 14:04

Wiem, że nie występował, jednak prawy na warsztacie zakupili i wymienili. Lewy chce zrobić sam. Oni wsadzili coś takiego
Obrazek
Podobno jest to wewnętrzny.
Występują drgania od ok 70 km/h bardziej odczuwalne, natomiast przy 140 to już się boję mówić jak wtedy to wygląda. Najbardziej się obawiam żeby to nie było coś z półosią.

Dziękuję za zdjęcie oraz informacje o demontażu. Jutro może uda mi się w takim razie wejść pod auto i popatrzeć jak to wygląda.

[ Dodano: 2019-02-20, 14:04 ]
Tylko ze nie wiem czy to wewnętrzny czy zewnętrzny

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2019, 14:08

Ten akurat jest wewnętrzny :)

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 20 lut 2019, 14:17

Czyli właściwie by pasowało, posprawdzam jeszcze zęby jak będę robił. A orientujesz się może drogi kolego czy trzeba wszystkie wahacze demontować, czy np wystarczy tylko banan?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lut 2019, 14:19

W C6 nie trzeba nic demontować, ale w C5 to nie wiem, bo nie miałem takiej A6.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 20 lut 2019, 14:32

Dziękuję za informacje, będę walczył w takim razie, niestety praca na noc nie idzie w parze z wczesnym wstawaniem, także może jutro coś wywalcze. Na pewno zrobię zdjęcia i jakiś poradnik dla potomnych

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 26 lut 2019, 06:34

Ja jak wymieniałem to nie rozpinałem bananów tylko odkręcałem główną śrubę mocującą półoś w zwrotnicy, potem koło trzeba tak skręcić żeby cała półoś wyszła na zewnątrz. Z tym że ja wymieniałem i zewnętrzne i wewnętrzne więc i tak musiałem wyjmować całą półoś. Jakbyś chciał wymieniać bez demontowania półosi to trzeba rozpiąć stabilizator i dolnego banana wtedy powinienieś dać radę odchylić na tyle żeby półoś spadła na dół ale będzie i tak dość niewygodnie więc i tak bardziej polecem wyrwać półośke na warsztat.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 27 lut 2019, 10:14

Do wymiany przegubu zewnętrznego nie ma potrzeby rozpinania zawieszenia. Przegub z półosią bez problemu da się wyjąć z piasty. Przerabiałem to kilka razy.
A skoro tak jest to wydaje mi się, że do wewnętrznego też dojdziesz.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 09 mar 2019, 05:29

Z racji, że jeszcze nie zabrałem się do roboty, bo zawsze przy okazji wyjdzie coś innego, to ... Rozumiem, ze odkręcając nakrętkę piasty, odkręcając przegub od wałka skrzyni i skręcając kołami na maxa powinienem wyjąć półoś bez problemu? :)

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 11 mar 2019, 06:34

Tak dokładnie. Jest trochę ciasno ale da się wymanewrować tak żeby półoś wyszła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga