1.8t Wizyta na hamowni , straszny wykres od czego zacząć ?
1.8t Wizyta na hamowni , straszny wykres od czego zacząć ?
Witajcie, piszę o poradę od czego zacząć bo dzisiaj dostałem kubłem wody na twarz , w załączniku wykres z hamowni mojego 1.8t AEB .
Więc tak w aucie z ok 2 lata oddałem turbo na regenerację i przeróbkę na hybrydę, do tego wstawiony jest dp zamiast katalizatora i 2 tyg temu zrobiłem konwersje cewek na cewki od a4 b7 tfsi , oczywiście do tego nowe świece.
auto miało wymienione ecu ze względu na to iz aeb nie jest programowalne i przy okazji kolega z forum załatwił mi to ecu plus zrobił mapę
, dzisiaj po hamowni ręce mi opadły gdy zobaczyłem wynik i teraz pytanie od czego zacząć ? przy tych gratach nie powinno być problemu żeby wyciągnąć 190km a tu nawet serii nie ma ?
Tuner z hamowni zalecił mi wymianę przepustnicy i n75 oraz zainteresować się pompą paliwa( chociaż na gazie i na benzynie nie ma róznicy więc nie wiem).
auto samo w sobie dobrze jedzie chociaż tak jak na wykresie widać czasem czuć delikatne szarpnięcia.
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik doładowania turbo żeby wiedzieć ile to chociaż pompuje
Chciał bym sie dowiedzieć na temat przepustnicy czy te zamienniki z allegro za niecałe 300 zł są czegoś warte i od czego powinienem zacząc ?
Więc tak w aucie z ok 2 lata oddałem turbo na regenerację i przeróbkę na hybrydę, do tego wstawiony jest dp zamiast katalizatora i 2 tyg temu zrobiłem konwersje cewek na cewki od a4 b7 tfsi , oczywiście do tego nowe świece.
auto miało wymienione ecu ze względu na to iz aeb nie jest programowalne i przy okazji kolega z forum załatwił mi to ecu plus zrobił mapę
, dzisiaj po hamowni ręce mi opadły gdy zobaczyłem wynik i teraz pytanie od czego zacząć ? przy tych gratach nie powinno być problemu żeby wyciągnąć 190km a tu nawet serii nie ma ?
Tuner z hamowni zalecił mi wymianę przepustnicy i n75 oraz zainteresować się pompą paliwa( chociaż na gazie i na benzynie nie ma róznicy więc nie wiem).
auto samo w sobie dobrze jedzie chociaż tak jak na wykresie widać czasem czuć delikatne szarpnięcia.
Zamówiłem dzisiaj wskaźnik doładowania turbo żeby wiedzieć ile to chociaż pompuje
Chciał bym sie dowiedzieć na temat przepustnicy czy te zamienniki z allegro za niecałe 300 zł są czegoś warte i od czego powinienem zacząc ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
W mojej szklanej kuli widać że masz problem ze zrobieniem logów.
Na jaki sterownik zmienił? Na tych gratach nie wyciągnie realnie 190km. Wtryski, IC, pompa paliwa, jest pełno tematów co i jak robić bo turbo to tylko wstęp a warto silnik do serii doprowadzić, zresztą nie oszukujmy się pierwszą młodość ma już on za sobą. Koszty doprowadzenia do stanu nadającego się do tuningu może pochłonąć pieniądze na ten tuning przeznaczony.
Na jaki sterownik zmienił? Na tych gratach nie wyciągnie realnie 190km. Wtryski, IC, pompa paliwa, jest pełno tematów co i jak robić bo turbo to tylko wstęp a warto silnik do serii doprowadzić, zresztą nie oszukujmy się pierwszą młodość ma już on za sobą. Koszty doprowadzenia do stanu nadającego się do tuningu może pochłonąć pieniądze na ten tuning przeznaczony.
ecu jest z agu, logi zrobię jutro bo ostatnio robiłem rok temu więc nie warte uwagi.Właśnie taki był cel sprawdzenia czy chociaż serie trzyma, wyszło jak wyszło i chciałbym się skupić na tym by do tej serii doprowadzić
[ Dodano: 2019-02-26, 13:45 ]
Przed chwilą zrobiłem pomiar kompresji , wyniki od strony rozrządu
1 : 8.5 2: 8.6 3:9.1 4:9,2 , temperatura silnika ok 60-70 stopni
Z tego co wyczytałem dla tego silnika minimalna wartość to 7 barów i teraz pytanie czy stan kompresji jest wystarczający czy raczej myśleć już o remoncie?
[ Dodano: 2019-02-26, 16:11 ]
Zrobiłem logi , statyczne z kanalu 000 i dynamiczne 002 i 007 , 013 i 025
Robiłem je na gazie poniewaz na pb nie ma sensu ze względu na prawdopodobnie zawalony filtr paliwa , przez to rowniez wykres na hamowni wyszedł taki sinusoidalny
Proszę o weryfikacje , Pozdrawiam
http://vaglogi.pl/log-002_007_y0tQC.html
http://vaglogi.pl/log-013_025_6B2LV5.html
http://vaglogi.pl/log-000_ijjCej.html
[ Dodano: 2019-02-26, 13:45 ]
Przed chwilą zrobiłem pomiar kompresji , wyniki od strony rozrządu
1 : 8.5 2: 8.6 3:9.1 4:9,2 , temperatura silnika ok 60-70 stopni
Z tego co wyczytałem dla tego silnika minimalna wartość to 7 barów i teraz pytanie czy stan kompresji jest wystarczający czy raczej myśleć już o remoncie?
[ Dodano: 2019-02-26, 16:11 ]
Zrobiłem logi , statyczne z kanalu 000 i dynamiczne 002 i 007 , 013 i 025
Robiłem je na gazie poniewaz na pb nie ma sensu ze względu na prawdopodobnie zawalony filtr paliwa , przez to rowniez wykres na hamowni wyszedł taki sinusoidalny
Proszę o weryfikacje , Pozdrawiam
http://vaglogi.pl/log-002_007_y0tQC.html
http://vaglogi.pl/log-013_025_6B2LV5.html
http://vaglogi.pl/log-000_ijjCej.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Nie da się wiele powiedzieć z tych logów. Turbo nie przeladowuje, bije ile trzeba, ale czy wtedy kiedy trzeba to już nie wiadomo. Spalania stukowego za wiele nie ma ale na LPG to go w ogóle nie powinno być. Wygląda jakby czasem wypadły zaplony. Czasy wtrysku długie ale to może być taki soft. Przeplyw chyba ok jak na zakładane 180-190KM. Lambdą chyba trochę za niska.
Sprawdzałem szczelność?
Pasuje powtórzyć logi Pb 002+007. 003+025 może być LPG. 013 na Pb. I statyczny 007 z przełączanie paliw. Całkiem spoko byłby również osc (log z programu LPG) z jazdy na Pb.
Czy był hamowany też na LPG? Czy ogólnie czujesz spadek mocy?
Sprawdzałem szczelność?
Pasuje powtórzyć logi Pb 002+007. 003+025 może być LPG. 013 na Pb. I statyczny 007 z przełączanie paliw. Całkiem spoko byłby również osc (log z programu LPG) z jazdy na Pb.
Czy był hamowany też na LPG? Czy ogólnie czujesz spadek mocy?
Dzięki za odpowiedź, hamowana była tylko na pb niestety, co do szczelności to sprawdzałem można powiedzieć na oko Ale mam zamówione nowe silikony do podcisnien więc na dniach wymienię, spadku mocy nie czuje , jeździ tak samo jak jeździła od mapy czyli z 1.5 roku lecz dopiero zacząłem się zastanawiać że coś jest nie tak jak brałem się z kolegą a3 8p z 1.8t 160km I w sumie można powiedzieć że mi zaczynał odchodzić,
Czyli tak.dla jasności zrobić raz jeszcze logi 002 007 003 025 do tego 013 na pb i statyczne 007 gdzie zarejestruje przejście np z pb na lpg?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-02-26, 18:06 ]
I jeszcze dręczy mnie teraz ta sprawa z kompresją, jest możliwe żeby ten brak mocy mógł być spowodowany już tą nie książkowa kompresją?
Jeżeli to by coś mogło pomóc na vagu nie mam ani jednego błędu silnika
Czyli tak.dla jasności zrobić raz jeszcze logi 002 007 003 025 do tego 013 na pb i statyczne 007 gdzie zarejestruje przejście np z pb na lpg?
Pozdrawiam
[ Dodano: 2019-02-26, 18:06 ]
I jeszcze dręczy mnie teraz ta sprawa z kompresją, jest możliwe żeby ten brak mocy mógł być spowodowany już tą nie książkowa kompresją?
Jeżeli to by coś mogło pomóc na vagu nie mam ani jednego błędu silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Kompresja raczej niska, w A4 apu miałem po w okolicach 12b ale to też zależy jak kto robi pomiar, jeśli u Ciebie OK to trochę mało.
zwonko, szczerze to nie umiem za bardzo diagnozować silniki w kwestii jak turbo pompuje zwłaszcza jeśli te silniki nie posiadają mapsenora, więc powiedz mi jak Ty zobaczyłeś czy turbina nie przeładowuje skoro na logach tego nie ma, auto jest po programie i nie wiadomo czy przepływomierz dobrze pokazuje?
zwonko, szczerze to nie umiem za bardzo diagnozować silniki w kwestii jak turbo pompuje zwłaszcza jeśli te silniki nie posiadają mapsenora, więc powiedz mi jak Ty zobaczyłeś czy turbina nie przeładowuje skoro na logach tego nie ma, auto jest po programie i nie wiadomo czy przepływomierz dobrze pokazuje?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Jest, jest w logachZiomek pisze:zwonko, szczerze to nie umiem za bardzo diagnozować silniki w kwestii jak turbo pompuje zwłaszcza jeśli te silniki nie posiadają mapsenora, więc powiedz mi jak Ty zobaczyłeś czy turbina nie przeładowuje skoro na logach tego nie ma

https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... 008...099/

no dokładnie. Niestety jeszcze nie zdążyłem się nauczyć, jakie doładowanie=jaka moc=jaki przepływ.Ziomek pisze:uto jest po programie i nie wiadomo czy przepływomierz dobrze pokazuje?
A tutaj kompresja:Navi31 pisze:I jeszcze dręczy mnie teraz ta sprawa z kompresją, jest możliwe żeby ten brak mocy mógł być spowodowany już tą nie książkowa kompresją?
https://workshop-manuals.com/skoda/octa ... mpression/
wierząc manualowi silnik powinien jeszcze chodzić bo jest książkowa

Jutro jeżeli kurier nie kłamie będę miał wskaźnik doładowania turbiny, postaram się też jutro to zamontować, Zwonko więc sądzisz że kompresja jeszcze nie jest tragiczna ? Fakt faktem nie ma za dużego rozjazdu między nimi ,co do rozrządu raczej tego bym nie winił bo wymieniłem to jakies pół roku po mapie i raczej nie poczułem wtedy jakies zmiany. czy ten średni wynik mógł by być spowodowany mapą? Bo szczerze nie wiem od czego się zabrać, co może zawodzic , jutro zrobię resztę logów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ja wole niczego nie sądzić. Zacytowałem manual. Tu również jest jakieś info:
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... zania.html
wydaje się, że VW konsekwentnie przyjmuje około 7,5bar. Natomiast czy taki wynik nie wpływa już na moc silnika to nie wiem. Pytanie też czy robiłeś próbę olejową.
Co do Twojego problemu to dla mnie najważniejsze to sprawdzić szczelność. Drugie co bym spróbował to powrócić do seryjnego softu.
https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploa ... zania.html
wydaje się, że VW konsekwentnie przyjmuje około 7,5bar. Natomiast czy taki wynik nie wpływa już na moc silnika to nie wiem. Pytanie też czy robiłeś próbę olejową.
Co do Twojego problemu to dla mnie najważniejsze to sprawdzić szczelność. Drugie co bym spróbował to powrócić do seryjnego softu.
Doładowanie
Dzisiaj udało mi się założyć wskaźnik doładowania, niestety nie miałem kiedy już zrobić logów ale postaram się jutro, wymieniłem również węże od n75 i idący z dv do kolektora ( tu też wpiąłem się do wskaźnika ) jak i również filtr paliwa który był winowajcą szarpania, auto na pb już jedzie płynnie lecz czuć brak mocy w porównaniu do lpg, może pompa się kończy musiał bym sprawdzić jej ciśnienie , co do doładowania na lpg podczas gwałtownego dodania gazu np na 3-jce potrafi dobić na dosłownie ułamek sekundy do niecałego 1 bara lecz po chwili spada na ok 0.7-0.8 i tą wartość utrzymuje do ok 5 tys obrotów , co do pb tutaj ewidentnie doładowanie trzyma się na poziomie 0.6 , raz zauważyłem dziwne falowanie między 0.6-0.7
Taka różnica na paliwach może być spowodowana mapą ? jeżeli dobrze interpretuje to dv trzyma ponieważ doładowanie jest stałe
Taka różnica na paliwach może być spowodowana mapą ? jeżeli dobrze interpretuje to dv trzyma ponieważ doładowanie jest stałe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
zwonko, napisałeś że auto nie przeładowuje a tak naprawdę tego nie wiesz bo aeb przeładowanie wyrzuca po przeliczeniu obciążenia silnika z przepływomierza, nie wiemy czy program jest dobrze napisany i czy przepływomierz dobrze mierzy. AEB to silnik "ślepy", jeszcze w serii w miarę do ogarnięcia w diagnozowaniu, po chipie jak coś szwankuje człowiek się zastanawia co jest nie tak.
Kompresja za mała. Może rozrząd a może dół a może góra?
Kompresja za mała. Może rozrząd a może dół a może góra?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ciekawe jest to co mówisz. Powiedz skąd info że jest liczone z przepływomierza? I wyjaśnij jak to ma być wyliczane...
Znalazłem pare logów, popatrz:
5500RPM->122g/s->6.90/6.90 -> SERIA (https://bit.ly/2EELyZO)
5500RPM->123g/s->7.95/7.00 (https://bit.ly/2XyMshM) przepływ ten sam co w serii a obciążenie inne
5500RPM->137g/s->8.95/6.50 -> https://bit.ly/2NyVFSU
5500RPM->137g/s->9.05/7.8 (https://bit.ly/2VpYLv3 )
5500RPM->135g/s->9.10/7.7 (https://bit.ly/2H7Xu88)
5500RPM->146g/s->9.15/8.35 (https://bit.ly/2Ulum0I)
więc ja tu żadnej korelacji z przepływem nie widzię
Wg instrukcji pole 2 w grupie 025 to coś jak "żądanie" a pole 3 to rzeczywiste i nie powinno się różnić od pola dwa o 0.3.
Znalazłem pare logów, popatrz:
5500RPM->122g/s->6.90/6.90 -> SERIA (https://bit.ly/2EELyZO)
5500RPM->123g/s->7.95/7.00 (https://bit.ly/2XyMshM) przepływ ten sam co w serii a obciążenie inne
5500RPM->137g/s->8.95/6.50 -> https://bit.ly/2NyVFSU
5500RPM->137g/s->9.05/7.8 (https://bit.ly/2VpYLv3 )
5500RPM->135g/s->9.10/7.7 (https://bit.ly/2H7Xu88)
5500RPM->146g/s->9.15/8.35 (https://bit.ly/2Ulum0I)
więc ja tu żadnej korelacji z przepływem nie widzię
Wg instrukcji pole 2 w grupie 025 to coś jak "żądanie" a pole 3 to rzeczywiste i nie powinno się różnić od pola dwa o 0.3.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2019, 09:29 przez zwonko, łącznie zmieniany 2 razy.