Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lut 2019, 20:33

Mam tak samo, ale wszystkie przeguby mam wymienione, więc to nie to :).

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 17 lut 2019, 22:16

ehh, czyli temat dalej otwarty? Mat1324 ty miałeś sie brać niedługo za ten machanizm różnicowy, jak to wygląda teraz po tym co michal sk napisał? Ja już byłem po trochu happy że znaleźliśmy przyczynę tych paskudnych wibracji i też miałem zamiar wyciągać te różnicówke a wcześnie zorganizować wszystkie częsci ale teraz już znowu nie wiem.
Do tego skoro piszesz że to nie przeguby to nie bede tęz robił sobie niepotrzebnej roboty. Czyli dalej w punkcie wyjścia??? <zalamka>

Miałem w innym temacie pisać ale skoro już tutaj wrze temat to może mi poradzicie.
Czytałem że już ktos miał taki pomysł żeby auto wrzycić na podnośnik, ewentualnie zrzucić też koła i jechane. Robił to już ktoś, ma to sens, wyszło coś?
Ja mam w tym temacie dodatkowy dylemat bo mam pneumatyczny zawias i jak włacze tryb podnośnikow, podniose auto a potem "odjade" to czy ten tryb sie nie wyłaczy i cała zawiecha nie zgłupieje, albo nie daj boże czegoś nie popsuje przesto?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2019, 10:29

Będę robił to w marcu :). Też czekam co kolega napisze i czy udało mi się ogarnąć ten mechanizm.

Po przekroczeniu prędkości 15 km/h tryb podnośnika chyba się wyłączy.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 lut 2019, 00:28

Wymieniłem łożyska i uszczelniacze mechanizmu różnicowego, wszystkie przeguby i na razie tylko dolne wahacze z prawej strony. Luz na kielichu niestety pozostał.
Efekt prawie niezauważalny. Może trochę łagodniejsze te wibracje.
Luz prawego kielicha raczej nie jest źródłem tych wibracji bo w A8 z takim luzem nic podobnego się nie dzieje.

Kolejny trop to luz łożyska kielicha w torsenie. Jest już spory bo leje się z uszczelniacza.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 19 lut 2019, 08:57

Ja wymieniałem skrzynię razem z torsenem, to nie to :) Bynajmniej u mnie :)
W moim wypadku wszystkiemu winna dwumasa, bo tylko ona została do wymiany.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 lut 2019, 10:24

mat695 pisze: W moim wypadku wszystkiemu winna dwumasa, bo tylko ona została do wymiany.
Wszystko pewnie zalezy jakie te wibracje Ci zostały. Pisałeś, że każda wymiana któregoś podzespołu redukowała te wibracje.
U mnie od ok 80km/h zaczyna się tak jakbym miał funkcję masażera w fotelu.

W sumie nie pamiętam od kiedy zaczęły się te wibracje, ale nasilały się.
Później zaczęło coś stukać metalicznie. Podniosłem samochód i zacząłem szukać tego stukania. Okazało się poluzowane są wszystkie śruby przegubu przy torsenie a jednej już nie ma, dlatego półksiężyc obijał się i hałasował.
Po dokręceniu śrub wibracje zmniejszyły się o połowę, dlatego stwierdziłem, że coś jest z wałem. Zaprowadziłem samochód na warsztat i kazałem zdemontować wał i oddać do sprawdzenia. Firma sprawdzająca stwierdziła podobno że wał na złom bo ma luzy na przegubach a są niewymienne. Mechanik powiedział żeby szukać używki, ale znalazłem magika w Ożarowie Maz. który regeneruje. Wał został zregenerowany na przegubach GKN i wyważony. Po odebraniu samochodu byłem zadowolony, coś tam może drżało ale bardzo delikatnie i nie przeszkadzało. Ostatnio znowu nasilają się te wibracje, dlatego szukam już na własną rękę jak czytam co powymienialiście.
A skoro nikt nie ruszał mechanizmu róznicowego to zacząłem od tego + przeguby.

Przy okazji wizyty pod samochodem okazało się, ze leje się z torsena bo jest luz na kielichu to kolejną naprawą będzie właśnie to.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2019, 12:35

A nie dało się zlikwidować luzu na mechanizmie różnicowym? Mój mechanik powiedział, że ten luz jest na 99% przyczyną tych drgań, ponieważ tam ma być wszystko sztywno. Dopóki nie usuniesz tego luzu, to nie można wykluczyć, że to mechanizm jest przyczyną.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 lut 2019, 17:02

mat1324 pisze:A nie dało się zlikwidować luzu na mechanizmie różnicowym? Mój mechanik powiedział, że ten luz jest na 99% przyczyną tych drgań, ponieważ tam ma być wszystko sztywno. Dopóki nie usuniesz tego luzu, to nie można wykluczyć, że to mechanizm jest przyczyną.
Nie ma czym zlikwidować tego luzu. Ciekawi mnie tylko jaki jest ten luz w fabrycznym zestawie.

Dostałem wycene z ZF i cały mechanizm różnicowy kosztuje 2332 netto + kielich 221

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2019, 17:22

Koledze wcześniej udało się jakoś zlikwidować, ale coś tulejował. Napisałem do niego maila, ponieważ na forum już nie zagląda.

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 19 lut 2019, 21:12

mat1324 pisze:Koledze wcześniej udało się jakoś zlikwidować, ale coś tulejował. Napisałem do niego maila, ponieważ na forum już nie zagląda.
Czytałem o przypadku dorabiania tulejki w deklu bo bieżnia łożyska miała luz.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 23 lut 2019, 22:34

u mnie z nowości to tyle że, przy zmianie kół zauważyłem że osłona przegubu jest rozpruta. Akurta tego przegubu węwnętrznego z prawej strony przy skrzyni. Czyżby przypadek?? Nie wydaje mi sie, wszystkie osłony wyglądają na orginały a akurat ten, w dodatku na wewnętrzynym przegubie poszedl. Wymieniałem już pare osłon ale zawsze były to zewnętrzne,te które pracują pod dośc duzym kontem.
Wniosek z tego taki prawdopodobnie występują tam inne zjawiska (wibracje) które uszkodziły te osłone.
Co o tym sądzicie? Myśle że jak już bede rozbierał wszystko żeby wymienić te gume to było by błede nie zajżeć do tego mechanizmu.

Mógł by mi ktoś powiedzieć jaki ile oleju potrzeba tam wlać.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lut 2019, 22:37

Przez ten luz często padają też przeguby wewnętrzne. Możesz zalać oryginałem G052145S2 lub zamiennikiem, np. FUCHS TITAN SINTOPOID 75W90. Niestety, ale litr nie wystarczy, więc albo kupisz trochę więcej albo użyjesz setkę starego :).

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 24 lut 2019, 19:02

U mnie wszystkie przeguby były oryginalne i nawet te wewnętrzne nie miały luzu, ale dla wlasnego spokoju wymieniłem na nowe.

W sobote wymieniłem łożyska w torsenie i poduszki ASB i wibracje są zdecydowanie bardziej odczuwalne.
Teraz też ewidentnie czuć krzywiznę tarcz hamulcowych.
Na dniach bede robił swap tarcz hamulcowych na 360mm z A8, także zobaczymy jak to będzie zachowywać sie na nowym zestawie.

bont
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 122
Rejestracja: 21 sie 2016, 10:42
Lokalizacja: slask

Post autor: bont » 27 lut 2019, 12:32

szukając osłony na moj nieszczęsny przegub natknąłem sie na całe przeguby za ok 100 i juz bylem prawie zdecydowany żeby na próbę kupic i wymienić ale tutaj czytam znowu michal sk pisze ze wymienileś wszystkie przeguby i nic sie nie zmieniło :(.W ogole nie ciągnie mnie do tej naprawy bo nie mam pojecia co tam zrobić poza wymianą tej nieszczęsne osłony. Rozebrac roznicowy stwierdzić ze ma luz i poskładać mija sie z celem. a ze auto potrzebuje na codzień nie bardzo moge go tak zostawic i dopiero zamawiać czesci. chociaz po oststnich postach nawet nie wiem co by tam wymienic. Ma sens wogole za wczasu zakupic lozyska, przeciez to nie one są uszkodzone

Dodano: 2019-02-27, 12:32
mat1324 odezwał sie do Ciebie mati87ns w sprawie kasowania tego luzu mechanizmu roznicowego, bo miales do niego maila pisać?
Pare postów wczesnej zastanawialismy sie co on tam dotaczał, tulejowal bo tego dokladnie nie opisal w swoim poscie.
Ale po dokladnym przestudiowaniu zdjęć ktore dodał mati87ns chyba juz wiem.
https://www.dropbox.com/sh/rzqexl1adgyd ... g.JPG?dl=0
jesli dokładnie sie przyjzymy na osiach flansz w miescu gdzie wchodzą w mechanizm, są nabite tuleje. Teraz tylko rodzi sie pytanie czy wytarte, wyrobione są flansze czy otwory w ktore flansze pasują. Na same flansze moze byl bym w stanie jeszcze sie szarpnąc ale na mechanizm za ponad 2k juz raczej nie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2019, 13:04

Mam do niego numer telefonu, ale nawet nie mam kiedy zadzwonić :). Pisał, aby dzwonił po 16, więc dzisiaj się do niego odezwę. Te mi się wydaje, że musiał pogrubić flanszę, bo była wytarta i miała luz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja