Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 97r] wysoka temperatura płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
kurczak5891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2009, 19:11
Lokalizacja: Kielce

[A6 C5 97r] wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: kurczak5891 » 11 kwie 2009, 20:04

temperatura płynu przekracza 100-110 stopni, myślałem, że może wentylator się nie załącza, ale po otworzeniu maski stwierdziłem, że działa :-/ i tu skończyły się moje pomysły. po przeczytaniu kilku postów tu na forum trochę się wystraszyłem, bo niektórzy twierdzą, że to może by nawet pęknięta głowica :-( proszę o pomoc

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 kwie 2009, 20:17

podstawą jest, jak tam z płynem :?: ubywa :?:
jak z drugim wiatrakiem :?: załącza się :?: działa :?: chodzi mi o tego od klimy co wspomaga tego dużego
może tylko jakiś czujnik padł albo termostat

kurczak5891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2009, 19:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kurczak5891 » 11 kwie 2009, 21:58

płyn nie ubywa, a mały wiatrak pracuje. Właśnie przed chwilą jechałem autem i jadąc z włączonym na full ogrzewaniem temperatura utrzymywała się w granicach 97-100 stopni nie przekraczając 2 tys obrotów. Po chwili temperatura zaczęła nagle spadac i spadła do 90 stopni :shock: po czym znów wzrosła do prawie 100, a potem znowu spadła na 90 i znów wzrosła :evil: wyglądało to tak jak gdyby wentylator się włączał i wyłączał, ale przecież on działał cały czas. nie rozumiem z tego nic. z gry dziękuje za pomoc

[ Dodano: 2009-04-12, 08:11 ]
pawelk600 zrobiłem jak radziłeś i przy odkręceniu nic się nie stało, czyli ciśnienie jest w porządku, wydaję mi się że problem jest w tym wentylatorze, on cały czas pracuje tak samo, czyli kręci się powoli, a z tego co wyczytałem na forum, to on powinien pracowac szybciej po przekroczeniu pewnej temperatury, jaka może byc przyczyna, że tak się nie dzieje :?: czy to może byc jakiś czujnik, albo przekaźnik :?:

Masełko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 25 mar 2009, 18:18
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Masełko » 13 kwie 2009, 21:20

CZeść powiedz jeszcze czy szybko łapie temperaturę bo jeśli długo to może termostat się zaciął w pozycji półotwartej

kurczak5891
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 11 kwie 2009, 19:11
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kurczak5891 » 14 kwie 2009, 06:27

temperaturę łapie szybko, po przejechaniu 7-8 km jest już 100 stopni :!:
dzisiaj zaprowadzę chyba samochód do znajomego mechanika, a on jutro weźmie go na warsztat i podepnie pod komputer, jutro będę mądrzejszy ;-) dzięki za pomoc panowie, odezwę się jak będę wiedział coś więcej

[ Dodano: 2009-04-15, 21:51 ]
właśnie wróciłem od mechanika i trochę mnie zasmucił, początkowo stwierdził, że to termostat, ale potem gdy odkręcił korek zbiornika wyrównawczego wywaliło do góry płyn,
a co gorsza w tym płynie widac było pęcherzyki powietrza, podobno są to objawy wydmuchanej uszczelki pod głowicą, a nawet pękniętej głowicy :-(

[ Dodano: 2009-04-17, 22:49 ]
I po problemie :mrgreen: wymieniony termostat, poprzedni się zacinał
dzięki za pomoc panowie

wowo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:38
Lokalizacja: Żary/Lubuskie

Post autor: wowo82 » 20 gru 2011, 14:11

w moim przypadku poszła pompa wody <luzik>
przyjołem to normalnie lecz gdy się okazało, że przy okazji muszą ściągnąć rozrząd to kaplica <zalamka> szczególnie że do świąt został tydzień <wnerw> więc zrobiłem sobie kosztowny prezent pod choinkę :(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 20 gru 2011, 17:57

wowo82, Ty nawet tak nie mysl !

Ty sie ciesz, że masz 1,8 T a nie 2,5 TDI ! <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

wowo82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 gru 2011, 22:38
Lokalizacja: Żary/Lubuskie

Post autor: wowo82 » 21 gru 2011, 17:30

Domyślam się. :]
Wszystko było by ok, gdyby to był zaplanowany remont rozrządu,ale stało się i tyle można jeżdzić dalej. <radocha>

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 21 gru 2011, 17:43

A jeżeli temperatura na liczniku pokazuje 90 st a na vagu 98 G62 i 104 G2 to można twierdzić że coś nie tak czy taka róznica jest tolerowana?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 21 gru 2011, 20:11

Sprawdź wisko, jeśli jest ok to zapewne pompa wody się kończy.
A ta temp na vagu jest na postoju i czy się zmniejsza podczas jazdy?

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 21 gru 2011, 22:39

Na postoju, to może w czasie jazdy jest dobrze... :]

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 gru 2011, 17:52

Paluch85 pisze:A jeżeli temperatura na liczniku pokazuje 90 st a na vagu 98 G62
tragedii nie ma
miałem kiedyś podobnie, wpieniało mnie to i sprawdziłem czujnik temp i się okazało, że jakiś baran wstawił zamiennik, nie wiem na czym ktoś chciał zaoszczędzić, jak ori kilkadziesiąt złotych
wymieniłem na ori i temp są ok 90-95, później tego nawet nie sprawdzałem, spokój psychiczny i wskazówka zawsze w pionie

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 19 sty 2012, 00:14

Wirnik jest plastikowy w pompie wody, on czesto pada... ale to po 5min od zimnego silnika łapie 110 stopni C. i w zbiorniczku wyrównawczym widac,ze jest za małe cisnienie jak sie przegazuje, tak było w moim poprzednim 1.8T
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga