Natrafiłem na silnik w okolicy 2,8 o oznaczeniu AHA (z tego co wyczytałem jest to silnik z wersji USA 2,8 200KM) mam możliwość kupna go z całym osprzętem + sterownik silnika, i tu mam pytanie czy będzie problem ze swapem czy będzie to operacja typu plug&play? Prosiłbym o opinie jak i rady co robić
[AML 2.4 165 KM] SWAP z 2,4 AML na 2,8 AHA
[AML 2.4 165 KM] SWAP z 2,4 AML na 2,8 AHA
Witam, piszę do was z takim zapytaniem otóż po przebiegu 310kkm w mojej A6c5 Quattro Avant, ze skrzynia TipTronic, Silnik wyzionął ducha, tzn dół silnika prawdopodobnie albo pierścień olejowy puścił albo tłok się spalił tak czy inaczej kupa oleju w tłumikach, nie pali na 6 garów, brak mocy falowanie obrotów, i wszystko dosłownie wszystko zarzygane olejem.
Natrafiłem na silnik w okolicy 2,8 o oznaczeniu AHA (z tego co wyczytałem jest to silnik z wersji USA 2,8 200KM) mam możliwość kupna go z całym osprzętem + sterownik silnika, i tu mam pytanie czy będzie problem ze swapem czy będzie to operacja typu plug&play? Prosiłbym o opinie jak i rady co robić
Natrafiłem na silnik w okolicy 2,8 o oznaczeniu AHA (z tego co wyczytałem jest to silnik z wersji USA 2,8 200KM) mam możliwość kupna go z całym osprzętem + sterownik silnika, i tu mam pytanie czy będzie problem ze swapem czy będzie to operacja typu plug&play? Prosiłbym o opinie jak i rady co robić
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7188
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
akurat ze względu na skrzynie jesteś ograniczony do silnika 2.4 - no chyba że swapa na 2.8 i od razu manual
aha silnik AHA to starszy sterownik jezeli dobrze pamietam i przepustnica na linikę - dużo rzeźby w wiązce wymagałby taki swap
inna opcja przerzuasz sam słupek , wiązka i osprzęt z 2.4 , tylko ecu wymieniasz na takie z 2.8 ( np AQD )
aha silnik AHA to starszy sterownik jezeli dobrze pamietam i przepustnica na linikę - dużo rzeźby w wiązce wymagałby taki swap
inna opcja przerzuasz sam słupek , wiązka i osprzęt z 2.4 , tylko ecu wymieniasz na takie z 2.8 ( np AQD )
-
FUNKY_KOVAL
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 7
- Rejestracja: 03 gru 2017, 13:46
- Lokalizacja: Lębork
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
Zaciekawił mnie temat.
?
Co do błędu przełożenia, to jakoś nie dodaje mi się to... Te silniki kręcą tak samo, załóżmy że dajemy jakiś mod do 2.4 cokolwiek i robimy go na 200km i w tym momencie różnica między takim silnikiem a 2.8 praktycznie znika...
W pierwszym wypadku wystarczyłoby podmienić ECUbendzji pisze:albo będzie błąd niekompatybilności ECU albo bląd przełożenia
Co do błędu przełożenia, to jakoś nie dodaje mi się to... Te silniki kręcą tak samo, załóżmy że dajemy jakiś mod do 2.4 cokolwiek i robimy go na 200km i w tym momencie różnica między takim silnikiem a 2.8 praktycznie znika...
- marchewa1924
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lut 2016, 20:52
- Lokalizacja: Bisztynek
I ja tak myślałem, ale w 2016 sam włożyłem słupek 2.4 chyba ALF w miejsce 2.8 ACK i silnik chodził naprawdę bardzo ładniebendzji pisze:silnik 2.4 nie bedzie chodzil dobrze na ecu z 2.8
swap-24-w-miejsce-28-modyfikacje-fura-n ... t82273.htm
Komputer skrzyni itp... na tym nie znam się zupełnie...








