Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Akumulator padł po 30min

Elektryka
ODPOWIEDZ
pawcioj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 gru 2012, 18:55
Lokalizacja: Nottingham :-(

Akumulator padł po 30min

Post autor: pawcioj » 17 lut 2019, 21:42

Dzisiaj bawiłem się trochę VCDS-em więc miałem włączony zapłon prze ok 20-30 min. Poziom baterii spadł do 90%. Spróbowałem odpalić silnik, ale niestety nie dało rady. Czy to normalne, że 110Ah akumulator padł po 30 min? Co pobiera tyle prądu? A może moje aku już nadaje się do wymiany?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2019, 10:30

Powinien spokojnie wytrzymać. Podładuj go prostownikiem, którego podłącz pod maską i powinien silnik odpalić.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 18 lut 2019, 11:42

pawcioj, Nie masz przypadkiem ORI akumulatora? Ja mam, i sytuacja identyczna. Wystarczy że kamera samochodowa jest podłączona i po ok godzinie nie odpalę auta. Podobnie z VCDS, pół godziny wystarczyło żeby pojawił się na MMI komunikat o rozładowanym aku. Zazwyczaj jak często jeżdżę to MMI pokazuję 100%, i spoko odpala, ale po 3 dniach stania sporo gorzej. IHMO kompletnie pojemności nie trzyma i do wymiany lub regeneracji

[ Dodano: 2019-02-18, 11:42 ]
mat1324, czy podłączając prostownik pod maskę nie ryzykuję spaleniem kompa? producent chyba zaleca odłączenie.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lut 2019, 12:41

Lepiej podłączyć pod maską niż bezpośrednio pod akumulator. Najpierw trzeba podłączyć, a dopiero później włączyć ładowanie. Kilka razy tak podtrzymywałem napięcie podczas aktualizacji MMI ;).

pawcioj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 01 gru 2012, 18:55
Lokalizacja: Nottingham :-(

Post autor: pawcioj » 18 lut 2019, 22:09

mas0n pisze:pawcioj, Nie masz przypadkiem ORI akumulatora? Ja mam, i sytuacja identyczna. Wystarczy że kamera samochodowa jest podłączona i po ok godzinie nie odpalę auta. Podobnie z VCDS, pół godziny wystarczyło żeby pojawił się na MMI komunikat o rozładowanym aku. Zazwyczaj jak często jeżdżę to MMI pokazuję 100%, i spoko odpala, ale po 3 dniach stania sporo gorzej. IHMO kompletnie pojemności nie trzyma i do wymiany lub regeneracji

[ Dodano: 2019-02-18, 11:42 ]
mat1324, czy podłączając prostownik pod maskę nie ryzykuję spaleniem kompa? producent chyba zaleca odłączenie.
Akumulator oryginalny. Wymiana akumulatora to byłaby najprostsza opcja. Muszę podjechać i go gdzieś przetestować.
Nawiasem mówiąc, jak zostawię go na dwa tygodnie to odpala bez problemu.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 19 lut 2019, 09:31

mat1324 pisze:Lepiej podłączyć pod maską niż bezpośrednio pod akumulator. Najpierw trzeba podłączyć, a dopiero później włączyć ładowanie. Kilka razy tak podtrzymywałem napięcie podczas aktualizacji MMI ;).
Nie zgodze się. Czemu niby lepiej pod maskę podłączyć? Nie widzę plusów takiego rozwiązania.

[ Dodano: 2019-02-19, 09:31 ]
Tzn jest jeden. Wygodniej :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lut 2019, 12:38

Bezpieczniej jest pod maską, bo jak coś zaiskrzy, to nic się nie stanie, bo cały prąd i tak musi przejść przez sterownik aku :).

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 465
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 25 lut 2019, 08:31

Dalej mnie to nie przekonuje, sterownik to nie czołg :)
Jak musisz, to ładuj przez maskę, ale jak możesz to bezpośrednio do aku.

gozdzik77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
Imię: Tomek
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: gozdzik77 » 25 lut 2019, 12:13

Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera ta elektryczna grzałka która ma za zadanie szybkie dogrzanie wnętrza auta w chłodne dni. Ta grzałka ma moc ok. 1000W więc ma prawo roaładować akumulator. Tylko pytanie czy ona działa po zapłonie czy dopiero po uruchomieniu silnika.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 25 lut 2019, 12:35

gozdzik77 pisze:Tylko pytanie czy ona działa po zapłonie czy dopiero po uruchomieniu silnika.
Działa po uruchomieniu silnika, wtedy, gdy pracuje alternator.
gozdzik77 pisze:Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera
Proszę zajrzeć (program diagnostyczny) do danych opisujących natężenie prądu akumulatora (battery current). Stanie się to jasne, że przy słabym aku, takie "wyładowanie" jest jak najbardziej możliwe.
Z tego co pamiętam natężenie prądu, płynącego z akumulatora w stanie "włączony zapłon" przekracza 10A.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 25 lut 2019, 13:03

gozdzik77 pisze:Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera ta elektryczna grzałka która ma za zadanie szybkie dogrzanie wnętrza auta w chłodne dni
Nie... elektronika w aucie ciągnie swoje. BMW X6 na postoju, przy wyłaczonym silniku a po włączeniu zapłonu bierze ok. 70A, później spada do 40A...
C6 pewnie bierze mniej, ale stawiam na przynajmniej 20A - a to przez pół godziny potrafi nieźle zdrenować słaby accu.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 25 lut 2019, 15:06

tomnik, przedlift też ma te informacje? Która grupa pomiarowa?

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 25 lut 2019, 15:39

mas0n pisze:tomnik, przedlift też ma te informacje? Która grupa pomiarowa?
Jestem pewien, że tak.
Poszukaj w sterowniku o adresie 61
Nie wiem w której grupie.
W wersji poliftowej informacje znajdują się w adresie 19 (CAN Gateway) i nie w "zwykłych" grupach pomiarowych, a w adv.meas, gdzie z listy wybiera się interesujące parametry.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 27 lut 2019, 11:50

Podrzucam coś przydatnego.
Sterownik 61:
Blok wartości mierzonych 004:
Wartość prądu z lub w akumulatorze (-400 do +100 A), prąd dodatni = alternator ładuje akumulator, ujemny prąd = akumulator dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator!)
Średnia wartość prądu spoczynkowego (0,01 A ... 1,00 A); średnia wartość ze wszystkich pomiarów prądu spoczynkowego
Ogólny bilans energetyczny (-10000 Ah do 55025 Ah)
Ogólny przepływ energii (0 Ah do 65025 Ah)

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 09 mar 2019, 17:34

Logi 004 przy zgaszonym silniku
http://vaglogi.pl/log-004_003_005_MO142k.html
Nie liczyłem, ale średnia wyjdzie gdzieś z 20 A poboru

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja