Akumulator padł po 30min
Akumulator padł po 30min
Dzisiaj bawiłem się trochę VCDS-em więc miałem włączony zapłon prze ok 20-30 min. Poziom baterii spadł do 90%. Spróbowałem odpalić silnik, ale niestety nie dało rady. Czy to normalne, że 110Ah akumulator padł po 30 min? Co pobiera tyle prądu? A może moje aku już nadaje się do wymiany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
pawcioj, Nie masz przypadkiem ORI akumulatora? Ja mam, i sytuacja identyczna. Wystarczy że kamera samochodowa jest podłączona i po ok godzinie nie odpalę auta. Podobnie z VCDS, pół godziny wystarczyło żeby pojawił się na MMI komunikat o rozładowanym aku. Zazwyczaj jak często jeżdżę to MMI pokazuję 100%, i spoko odpala, ale po 3 dniach stania sporo gorzej. IHMO kompletnie pojemności nie trzyma i do wymiany lub regeneracji
[ Dodano: 2019-02-18, 11:42 ]
mat1324, czy podłączając prostownik pod maskę nie ryzykuję spaleniem kompa? producent chyba zaleca odłączenie.
[ Dodano: 2019-02-18, 11:42 ]
mat1324, czy podłączając prostownik pod maskę nie ryzykuję spaleniem kompa? producent chyba zaleca odłączenie.
Akumulator oryginalny. Wymiana akumulatora to byłaby najprostsza opcja. Muszę podjechać i go gdzieś przetestować.mas0n pisze:pawcioj, Nie masz przypadkiem ORI akumulatora? Ja mam, i sytuacja identyczna. Wystarczy że kamera samochodowa jest podłączona i po ok godzinie nie odpalę auta. Podobnie z VCDS, pół godziny wystarczyło żeby pojawił się na MMI komunikat o rozładowanym aku. Zazwyczaj jak często jeżdżę to MMI pokazuję 100%, i spoko odpala, ale po 3 dniach stania sporo gorzej. IHMO kompletnie pojemności nie trzyma i do wymiany lub regeneracji
[ Dodano: 2019-02-18, 11:42 ]
mat1324, czy podłączając prostownik pod maskę nie ryzykuję spaleniem kompa? producent chyba zaleca odłączenie.
Nawiasem mówiąc, jak zostawię go na dwa tygodnie to odpala bez problemu.
- mat695
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 465
- Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Nie zgodze się. Czemu niby lepiej pod maskę podłączyć? Nie widzę plusów takiego rozwiązania.mat1324 pisze:Lepiej podłączyć pod maską niż bezpośrednio pod akumulator. Najpierw trzeba podłączyć, a dopiero później włączyć ładowanie. Kilka razy tak podtrzymywałem napięcie podczas aktualizacji MMI.
[ Dodano: 2019-02-19, 09:31 ]
Tzn jest jeden. Wygodniej

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 11 lis 2010, 13:05
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera ta elektryczna grzałka która ma za zadanie szybkie dogrzanie wnętrza auta w chłodne dni. Ta grzałka ma moc ok. 1000W więc ma prawo roaładować akumulator. Tylko pytanie czy ona działa po zapłonie czy dopiero po uruchomieniu silnika.
A6 C6 3.0.TDI QUATTRO 225PS-BMK manual 2005r
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Działa po uruchomieniu silnika, wtedy, gdy pracuje alternator.gozdzik77 pisze:Tylko pytanie czy ona działa po zapłonie czy dopiero po uruchomieniu silnika.
Proszę zajrzeć (program diagnostyczny) do danych opisujących natężenie prądu akumulatora (battery current). Stanie się to jasne, że przy słabym aku, takie "wyładowanie" jest jak najbardziej możliwe.gozdzik77 pisze:Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera
Z tego co pamiętam natężenie prądu, płynącego z akumulatora w stanie "włączony zapłon" przekracza 10A.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie... elektronika w aucie ciągnie swoje. BMW X6 na postoju, przy wyłaczonym silniku a po włączeniu zapłonu bierze ok. 70A, później spada do 40A...gozdzik77 pisze:Czy to rozładowywanie akumulatora po ok 30min jak jest włączony zapłon to nie jest czasami przez to że prąd pobiera ta elektryczna grzałka która ma za zadanie szybkie dogrzanie wnętrza auta w chłodne dni
C6 pewnie bierze mniej, ale stawiam na przynajmniej 20A - a to przez pół godziny potrafi nieźle zdrenować słaby accu.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Jestem pewien, że tak.mas0n pisze:tomnik, przedlift też ma te informacje? Która grupa pomiarowa?
Poszukaj w sterowniku o adresie 61
Nie wiem w której grupie.
W wersji poliftowej informacje znajdują się w adresie 19 (CAN Gateway) i nie w "zwykłych" grupach pomiarowych, a w adv.meas, gdzie z listy wybiera się interesujące parametry.
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Podrzucam coś przydatnego.
Sterownik 61:
Blok wartości mierzonych 004:
Wartość prądu z lub w akumulatorze (-400 do +100 A), prąd dodatni = alternator ładuje akumulator, ujemny prąd = akumulator dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator!)
Średnia wartość prądu spoczynkowego (0,01 A ... 1,00 A); średnia wartość ze wszystkich pomiarów prądu spoczynkowego
Ogólny bilans energetyczny (-10000 Ah do 55025 Ah)
Ogólny przepływ energii (0 Ah do 65025 Ah)
Sterownik 61:
Blok wartości mierzonych 004:
Wartość prądu z lub w akumulatorze (-400 do +100 A), prąd dodatni = alternator ładuje akumulator, ujemny prąd = akumulator dostarcza prąd = brak ładowania akumulatora przez alternator!)
Średnia wartość prądu spoczynkowego (0,01 A ... 1,00 A); średnia wartość ze wszystkich pomiarów prądu spoczynkowego
Ogólny bilans energetyczny (-10000 Ah do 55025 Ah)
Ogólny przepływ energii (0 Ah do 65025 Ah)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 266
- Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Logi 004 przy zgaszonym silniku
http://vaglogi.pl/log-004_003_005_MO142k.html
Nie liczyłem, ale średnia wyjdzie gdzieś z 20 A poboru
http://vaglogi.pl/log-004_003_005_MO142k.html
Nie liczyłem, ale średnia wyjdzie gdzieś z 20 A poboru