Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[INNY] Słabo przyspiesza z dolnych obrotów

Silniki benzynowe
Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 15 lut 2019, 09:43

Kolego repek92 nie wprowadzaj w błąd, 1.8t to nie diesel, sztanga nie jest sterowana podciśnieniem, nic się nie będzie podnosić...
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Kulak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kulak » 15 lut 2019, 20:41

Koledzy to dzisiaj udało mi się sprawdzać zawor dv i jest wszystko ok trzyma cisnienie, przy wciśnięciu od spodu zasysa palec i nie opada, natomiast przy podaniu cisnienia kompresorem miałem dużą nieszczelność przy przepustnicy przy czujniku na jedną śrubę oring nie trzyma, na szybko uszczelnilem go taśmą silikonową i już tam było ok, zwiekszylem cisnienie do 1 Bara i następne nieszczelności mam przy wtryskiwaczach, niestety to już więcej roboty bo dostęp slaby dodatkowe wtryski gazu i nie miałem testeru do szczelności a na jutro mam wyjazd takze robotę zostawiam na przyszly tydzień. Pytanie czy kupię sam oring do tego czujnika przy przepustnicy? Narazie dzięki za trafne podpowiedzi, po niedzieli dam znac czy jest poprawa.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 16 lut 2019, 11:54

Jak sprawdzałeś klapkę to nie widziałeś pęknięć w żeliwie turbiny? Być może turbo trafiło na regenerację ale po taniości zostawili gorącą strone starą bo to jednak +250 do ceny regeneracji nie każdego cieszy.

Kulak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kulak » 23 lut 2019, 14:04

Niestety nie zwróciłem uwagi na pęknięcia , sprawdzalem tylko czy klapka dolega dobrze i czy nie ma luzu. Jak ogarne szczelność wtryskiwaczy i nie bedzie poprawy zdejme dp i sprawdze czy pekniec nie ma, dzieki za kolejną wskazówkę. Jak zrobię szczelność wrzucę loga z doladowania do oceny.

[ Dodano: 2019-02-23, 14:04 ]
Witam po tygodniowej przerwie, brak czasu :(, ale udało się uszczelnić silnik i wydaję się że jest trochę lepiej ale chyba jeszcze nie jest to co powinno być. Zrobiłem jeden log z doładowania, proszę o ocenę i podpowiedź w czym może leżeć problem czy turbina już idzie spać?
http://vaglogi.pl/log-115_118_b60rDCR.html

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 23 lut 2019, 17:34

Kulak, nie znam się ale po logach widać że coś jest nie tak ze sterowaniem n75.

Sam zaworek n75 jest sterowany sygnałem o zmiennym wypełnieniu. To znaczy tyle że działa impulsowo, "cykając" zmienia stopień otwarcia króćca na dolocie. Zaworek jeśli nie ma na nim napięcia puszcza powietrze z muszli turbiny na gruszkę i narastające ciśnienie otwiera klapkę wastegate powodując to że gorące spaliny omijają wirnik. Jeśli na n75 pojawi się sygnał PWM o wypełnieniu np. 99% to wszystkie króćce zaworu stają się drożne a sprężyna gruszki cofa drążek powodując zamknięcie klapki wastegate i spaliny trafiają w 100% na wirnik. Im mniejszy stopień wypełnienia tym więcej powietrza trafia na gruszkę a mniej trafia na króciec podłączony do dolotu. Przyjmuje się że przy 40% duty cycle klapka w turbinie jest już całkowicie otwarta.

U Ciebie przy ok 2400rpm jest 63% wypełnienia przez co klapka może się uchylać, dlaczego tak jest to nie wiem. Spróbuj może ściągnąć całkowicie wężyk który idzie do gruszki turbiny. Na pewno przeładuje ale będziemy wiedzieć jak radośnie wstaje.

Kulak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kulak » 25 lut 2019, 21:27

Ok jutro zdejme wężyk z gruszki przejade sie i sprawdze ile ładuje.

[ Dodano: 2019-02-25, 21:27 ]
Więc tak, przewód zdjęty z gruszki i przy 3 tyś obr jest 0,4 bara a przy 4 tys już 0,9 trzyma tak do ok 5 tyś i powoli opada, kilka razy się przejechałem i wyskoczył błąd przeładowania. Teraz pytanie czy z wypiętym przewodem od gruszki nie powinno więcej pokazać doładowania? Czy to 0,9 co nadmuchało jest w normie?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 lut 2019, 22:07

Jak dolot cały, Dvka trzyma ciśnienie, katalizator nie robi za korek to chyba zostaje wyjęcie turbiny i zrobienie z niej jakiejś hybrydy.

Kulak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kulak » 25 lut 2019, 22:29

Zdjąłem tipa i sprawdziłem luzy na wirniku jest ledwo wyczuwalny luz wzdłużny, kata już nie mam wstawiony down pipe, dv 710N trzyma ciśnienie, kolego Ziomek czyli turbina już do regeneracji lub przeróbki na coś mocniejszego się nadaje?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 26 lut 2019, 19:16

Kulak, moja też nie miała luzów, nie puszczała oleju a wstawała jak Twoja, po regeneracji problem zniknął. Jak jesteś sam wyciągnąć i założyć turbinę to impreza z hybrydą z zależności co chcesz nie wychodzi drożej niż sama regeneracja bo niby dlaczego?

Kulak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 13 lut 2019, 18:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Kulak » 26 lut 2019, 20:19

Spoko, będę się rozglądał za hybryda do 250 KM tyle mi wystarczy, turbine wymienię sam, orientujesz się może jaki koszt takiej przeróbki może wynieść mniej wiecej? Lub może masz kogoś sprawdzonego do takiej przeróbki bo piszesz że regenerowaleś. Dzięki za rady i pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja