[INNY] Słabo przyspiesza z dolnych obrotów
Koledzy to dzisiaj udało mi się sprawdzać zawor dv i jest wszystko ok trzyma cisnienie, przy wciśnięciu od spodu zasysa palec i nie opada, natomiast przy podaniu cisnienia kompresorem miałem dużą nieszczelność przy przepustnicy przy czujniku na jedną śrubę oring nie trzyma, na szybko uszczelnilem go taśmą silikonową i już tam było ok, zwiekszylem cisnienie do 1 Bara i następne nieszczelności mam przy wtryskiwaczach, niestety to już więcej roboty bo dostęp slaby dodatkowe wtryski gazu i nie miałem testeru do szczelności a na jutro mam wyjazd takze robotę zostawiam na przyszly tydzień. Pytanie czy kupię sam oring do tego czujnika przy przepustnicy? Narazie dzięki za trafne podpowiedzi, po niedzieli dam znac czy jest poprawa.
Niestety nie zwróciłem uwagi na pęknięcia , sprawdzalem tylko czy klapka dolega dobrze i czy nie ma luzu. Jak ogarne szczelność wtryskiwaczy i nie bedzie poprawy zdejme dp i sprawdze czy pekniec nie ma, dzieki za kolejną wskazówkę. Jak zrobię szczelność wrzucę loga z doladowania do oceny.
[ Dodano: 2019-02-23, 14:04 ]
Witam po tygodniowej przerwie, brak czasu
, ale udało się uszczelnić silnik i wydaję się że jest trochę lepiej ale chyba jeszcze nie jest to co powinno być. Zrobiłem jeden log z doładowania, proszę o ocenę i podpowiedź w czym może leżeć problem czy turbina już idzie spać?
http://vaglogi.pl/log-115_118_b60rDCR.html
[ Dodano: 2019-02-23, 14:04 ]
Witam po tygodniowej przerwie, brak czasu

http://vaglogi.pl/log-115_118_b60rDCR.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Kulak, nie znam się ale po logach widać że coś jest nie tak ze sterowaniem n75.
Sam zaworek n75 jest sterowany sygnałem o zmiennym wypełnieniu. To znaczy tyle że działa impulsowo, "cykając" zmienia stopień otwarcia króćca na dolocie. Zaworek jeśli nie ma na nim napięcia puszcza powietrze z muszli turbiny na gruszkę i narastające ciśnienie otwiera klapkę wastegate powodując to że gorące spaliny omijają wirnik. Jeśli na n75 pojawi się sygnał PWM o wypełnieniu np. 99% to wszystkie króćce zaworu stają się drożne a sprężyna gruszki cofa drążek powodując zamknięcie klapki wastegate i spaliny trafiają w 100% na wirnik. Im mniejszy stopień wypełnienia tym więcej powietrza trafia na gruszkę a mniej trafia na króciec podłączony do dolotu. Przyjmuje się że przy 40% duty cycle klapka w turbinie jest już całkowicie otwarta.
U Ciebie przy ok 2400rpm jest 63% wypełnienia przez co klapka może się uchylać, dlaczego tak jest to nie wiem. Spróbuj może ściągnąć całkowicie wężyk który idzie do gruszki turbiny. Na pewno przeładuje ale będziemy wiedzieć jak radośnie wstaje.
Sam zaworek n75 jest sterowany sygnałem o zmiennym wypełnieniu. To znaczy tyle że działa impulsowo, "cykając" zmienia stopień otwarcia króćca na dolocie. Zaworek jeśli nie ma na nim napięcia puszcza powietrze z muszli turbiny na gruszkę i narastające ciśnienie otwiera klapkę wastegate powodując to że gorące spaliny omijają wirnik. Jeśli na n75 pojawi się sygnał PWM o wypełnieniu np. 99% to wszystkie króćce zaworu stają się drożne a sprężyna gruszki cofa drążek powodując zamknięcie klapki wastegate i spaliny trafiają w 100% na wirnik. Im mniejszy stopień wypełnienia tym więcej powietrza trafia na gruszkę a mniej trafia na króciec podłączony do dolotu. Przyjmuje się że przy 40% duty cycle klapka w turbinie jest już całkowicie otwarta.
U Ciebie przy ok 2400rpm jest 63% wypełnienia przez co klapka może się uchylać, dlaczego tak jest to nie wiem. Spróbuj może ściągnąć całkowicie wężyk który idzie do gruszki turbiny. Na pewno przeładuje ale będziemy wiedzieć jak radośnie wstaje.
Ok jutro zdejme wężyk z gruszki przejade sie i sprawdze ile ładuje.
[ Dodano: 2019-02-25, 21:27 ]
Więc tak, przewód zdjęty z gruszki i przy 3 tyś obr jest 0,4 bara a przy 4 tys już 0,9 trzyma tak do ok 5 tyś i powoli opada, kilka razy się przejechałem i wyskoczył błąd przeładowania. Teraz pytanie czy z wypiętym przewodem od gruszki nie powinno więcej pokazać doładowania? Czy to 0,9 co nadmuchało jest w normie?
[ Dodano: 2019-02-25, 21:27 ]
Więc tak, przewód zdjęty z gruszki i przy 3 tyś obr jest 0,4 bara a przy 4 tys już 0,9 trzyma tak do ok 5 tyś i powoli opada, kilka razy się przejechałem i wyskoczył błąd przeładowania. Teraz pytanie czy z wypiętym przewodem od gruszki nie powinno więcej pokazać doładowania? Czy to 0,9 co nadmuchało jest w normie?