Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C5 2.8 wycieki oleju

Silniki benzynowe
krisstofer4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 24 gru 2017, 02:09
Imię: krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dobre

Post autor: krisstofer4 » 26 sty 2019, 00:36

Witam, ta kupiona odma to jakaś dziwna jest, albo mi sie zdaje albo nie będzie pasować do auta
https://allegro.pl/oferta/przewody-weze ... 7735681023 takie cos powinieneś kupic. A co do cieknącego oleju, jak kupiłem auto super nie ciekło na kolektory a ubywało, wiec wymieniłem olej 5 w 30 valvoline i po tym zabiegu zaczeło simierdziec. No to wymiana uszczelek i innych uszczelnieni pod nastawnikami i dalej ciekło, więc korki do wymiany. Teraz nie śmierdzi. Dekle kupiłem Erlinga i nie wiem czy dobre one są, ale z tego co na starymi jest napisane to własnie Erling na pierwszy montaż szedł. :] .

Aha i jeszcze nie sprawdzałem poziomu oleju bo tez pochłania mi z 3 litry do wymiany, ale to przed uszczelnieniem , zobaczymy teraz. <stres>

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 26 sty 2019, 04:25

Za korki wezmę się jutro prawdopodobnie, niestety praca na noc, to nie jest dobre połączenie z robieniem przy aucie na własną rękę. Co odmy nie montowalem bo czekałem aż się ktoś wypowie jak to założyć

[ Dodano: 2019-01-26, 04:25 ]
Ta co Ty wysłałeś to już bardziej, kurde chyba jej nie założę z tego co widzę, nie ciekawie, pieniądze poszły się jeb** <wnerw> :[

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 sty 2019, 11:24

Jeżeli planujesz dłużej pojeździć tym autkiem to sugeruję przeróbkę odmy - zamiast peszli użyj solidnych gumowych węży. Peszle po jakimś czasie kruszą się. Dodatkowo zamontuj zaworek: a6-c5-zawor-bezpieczenstwa-odmy-vt79476.htm

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 28 sty 2019, 14:22

Planuję dłużej o ile to autko mnie nie wykończy psychicznie <rotfl>

Najgorsze, że nie mogę wziąć wolnego w pracy i plan z wymiany korków i dłubania przy aucie niestety legnął w gruzach. Do mechanika też nie zawioze, bo tych co znam ostatnio zaczęli partoczyć robotę...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 sty 2019, 15:43

Odmę ogarnąłbyś bez problemu w ciągu jednego dnia. Najgorzej jest z końcówką pod przepustnicą, ale po zdemontowaniu zbiorniczka z płynem chłodzącym da się dostać. Zwróć uwagę czy przy fazatorach nie cieknie. U mnie kapało na wydech i było czuć olejem w środku.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 28 sty 2019, 15:45

Ja obstawiam że cieknie z korków silnika z tyłu (dokładnie lewa strona stojąc przodem do silnika) tył zalany, raz kapnie na kolektor raz nie

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 sty 2019, 16:06

No właśnie u mnie też z lewej kapało. Do wymiany poszły uszczelki pod pokrywami - wymiana na oryginalne bo zamienniki są cieńsze i słabsze. Wymiana fazatorów, łańcuszków rozrządu, ślizgów przy tychże łańcuszkach, rozrządu, uszczelniacza na wale korbowym, przewodów WN i świec oraz kilku rurek z frontu silnika. Teraz nic nie cieknie :)

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 28 sty 2019, 16:20

Slizgi i to wszystko było robione przy rozrządzie. Niestety moje audi ma wiele bolączek, nie żałuję, że go kupiłem, ale potrzebuję dużo czasu żeby go poskładać do kupy

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 28 sty 2019, 16:27

To nie są młode autka, przy nich zawsze będzie coś do zrobienia. Jak nie kawałek głupiej rurki to inne cholerstwo ;)

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 28 sty 2019, 16:29

Mógłbym założyć osobny temat co już wymieniłem co zostało, ale boję się, że serwer na którym jest forum mógłby nie udźwignąć tylu zdań i wyrazów :D

Niestety, ale jednak to jest Audi i za komfort trzeba trochę zapłacić :D może w ten weekend albo środę ogarnę korki i odme, to by był jakiś krok na przód

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2019, 16:33

Forum da radę :p.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 02 lut 2019, 04:54

mat1324, taak? To w takim razie nie wiem czy dacie radę jako forumowicze i wytrzymacie ze mną :D

[ Dodano: 2019-02-01, 19:43 ]
A więc tak, odme wymieniłem (zamiennik, nie polecam, jakoś spasowania za 60 zł daremna, będę robił drugi raz, niestety auto musi jeździć także potrzebowałem zrobić na już). Złącze później zdjęcie tej odmy jak wyglądała jak ja wyjąłem... Tragedia jednym słowem. Korki zmienione (od kierowcy wydaje mi się, że wszedł głębiej, ale może to tylko złudzenie) korki oryginalne (podobno).

W eżektorze i odmie żółta maź, także.

Czyli do wymiany za niedługo będzie eżektor oraz cała kompletna odma.

Zobaczymy co dała zmiana tych dwóch rzeczy dzisiaj (pomijając, że odma trzyma się na opaskach zaciskowych

[ Dodano: 2019-02-02, 04:54 ]
1. No i tak, przejechało autko 200 km, na drodze coś tam czułem jednak myślałem, że może się wypala to co nakapało przed wymianą.

2. Dalej stojąc na włączonym silniku na górce, tak że przód jest uniesiony, to czuć olejem w środku (nie wiem czy spływa ten stary który jest nagrzany i rozrzedzony, czy leci nowy).

3. Cisnąć go na autostradzie w granicach 140-160 przez 30 km po zjeździe nie czułem nic :-/

4. Broki wyglądają na suche, przynajmniej ten nad kolektorem (także poskładałem chyba dobrze <radocha>

5. Co do tego drugiego musiałbym odkręcić zbiornik z płynem chłodniczym, jednak na ciepłym jest to ciężkie do zrobienia.

6. Odma się trzyma, nie widać nigdzie śladów wyciekow ani nic takiego.

7. Tył silnika dalej jest mokry (ten od strony kolektora, czyli strona pasażera, jutro postaram się go umyć dimerem)

8. Skąd jeszcze może cieknąć? Uszczelki spod zaworów wykluczam (nie siekały by aż tak na tył silnika). Z tyłu jest jakaś taka metalowa obudowa, może to spod niej? Ale nad nią też jest mokre, nie wiem co by się tam mogło pocić, czy np uszczelki zmiennych faz rozrządu, czy jak się to nazywa (chociaż były wymieniane jakieś miesiąc temu)

Powoli kończy się moja wytrzymałość do tego cieknięcia :-(

Ale nakierowaliście mnie już na tyle rzeczy, że liczę na was i w tym momencie, iż coś wymyślicie.

A na rozluźnienie atmosfery, daje wam do wglądu jak wyglądała górna część odmy Obrazek
Pozdrawiam,
Patryk

Brada
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 24 maja 2014, 23:11
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Brada » 02 lut 2019, 16:47

Ja się męczyłem z cieknącym silnikiem przez pół roku, trzy litry oleju wyżygał i dosłownie przypadkiem została znaleziona przyczyna. Niesmak kłopotu pozostał. Współczuję. Też nie mam czasu auta ogarniać ale może już niebawem.
Audi to jest auto w którym czuję się najlepiej.

MixTape
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 02 lis 2018, 05:37
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: MixTape » 26 mar 2019, 23:24

Niesmaku to u mnie może brak, no niestety trzeba poświęcić czasu temu kłopotowi, na razie ciągnąłem kabel do wzmacniacza od subwoofera, nie mam głowy do oleju dzisiaj, trzeba pilnować stanu i po przelewie z firmy zakupić nową całą odme oraz eżektor i modlić się żeby coś pomogło, skoro jest maź to jest zapchane, a jak zapchane to podejrzewam, że dalej którędyś pluje :-/

[ Dodano: 2019-03-26, 23:24 ]
A więc nastąpił mały przełom w biegu sytuacji i dni. Dzisiaj zmieniłem odme, cała od skrzyni korbowej aż do pokryw zaworów plus eżektor (wymienione zostały również opaski na skrecane, co by było łatwiej w przyszłości). Leje na pewno olej spod prawej pokrywy zaworów, więc uszczelka do wymiany, będziemy widzieć. Przy wymianie odmy, na tyle ile byłem w stanie przeczyscilem przepustnice i kanał plastikowy idący do niej, zauważyłem ślady oleju na wlocie od odmy do kanału przepustnicy oraz w samej przepustnicy (nie adaptowalem jeszcze, pewnie zrobię to jutro). Przy odmie jest taki zbiorniczek, wokół niego też było trochę oleju, powiedzcie mi o czym mogą świadczyć ślady tego oleju w kanale od przepustnicy i w niej samej, czy jest się czego bać? Czy to normalne jak była odma zapchana i po prostu ślady oleju są normalne w takiej sytuacji.

Pozdrawiam, Patryk

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga