Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 sty 2019, 23:11

Zbichu pisze:Może, ale tego nie robi. Komputer "wie", że zaraz będzie ruszał
Komputer własnie wie, że nie będzie ruszał, bo jest na auto-hold. A ruszenie z auto hold wymaga czasu. Nie musza mieć ciśnień "w gotowości".
Zbichu pisze:Czytanie ze zrozumieniem się kłania
rozumne pisanie się kłania.
Zbichu pisze:Nie napisałem, że sprzęgła są katowane maksymalnym ciśnieniem lecz przy maksymalnym ciśnieniu
Faktycznie dałeś do zrozumienia, że maksymalne ciśnienie ma znaczenie dla katowania sprzęgieł. Może chciałeś napisać coś innego, ale wyszło ci jak wyszło. Trudno, bywa. Wyjaśniłeś i wiem o co ci chodzi. Nohil novi.
Pozdrawiam!

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 18 sty 2019, 00:24

damos pisze:Dodatkowe info:
na autohold ciśnienie na sprzęgłach jest większe, spięcie sprzęgieł większe i spalanie w L/h też większe. Przynajmniej u mnie. Dlatego nie używam autohold.
Ciekawe, czy to cecha mojej sztuki, czy wy też tak macie?
Czasem można się zapętlić i zaprzeczyć samemu sobie.
damos pisze:Komputer własnie wie, że nie będzie ruszał, bo jest na auto-hold. A ruszenie z auto hold wymaga czasu. Nie musza mieć ciśnień "w gotowości".

Rozumiem, że jesteś jedną z tych osób, które jak się dowiedzą czegoś nowego to za wszelką cenę chcą to zakwestionować, a następnie dowieść, że już to wiedziały. Nihil novi
Przyznać muszę jednak, że wnikliwie podchodzisz do tematu i badasz zachowanie skrzyni logując auto... i co więcej dzielisz się wynikami na forum, a za to szacun!
Wracając do tematu moim zdaniem nie ma żadnego argumentu za tym, żeby wyrzucać na N na światłach w skrzyni stronic DL501. Nie ma możliwości, żeby skrzynia na postoju na P czy automatycznym hamulcu ręcznym rozgrzała olej do granicznej temperatury, bo żeby tego dokonać trzeba by znacznego momentu obrotowego. Tego typu działania przypominają mi oszczędność taksówkarzy wyrzucających na "luz" przed skrzyżowaniem w samochodach z wtryskiem.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 18 sty 2019, 02:08

Zbichu pisze:zaprzeczyć samemu sobie.
LOL... :) Opisanie zaobserwowanego sposobu działania i wskazanie, że to nie musi być najlepszy sposób działania nie jest zaprzeczaniem samemu sobie :) Wręcz przeciwnie.
Zbichu pisze:Rozumiem, że jesteś jedną z tych osób, które jak się dowiedzą czegoś nowego
ROTFL - naprawdę myślisz, że sensacja, z jaką przybiegłeś: "sprzęgła po chipie silnika mogą się bardziej zużywać!" - to dla kogokolwiek coś nowego? Może w Bergen lub Bagdadzie :) Nie tutaj.
Zbichu pisze: Nie ma możliwości, żeby skrzynia na postoju na P czy automatycznym hamulcu ręcznym rozgrzała olej do granicznej temperatury
Ty naiwnie wierzysz, że sprzęgła zużywają się wyłącznie po nagrzaniu do krytycznej temperatury a przedtem zużycie nie występuje? :D
Zbichu pisze:moim zdaniem nie ma żadnego argumentu za tym, żeby wyrzucać na N na światłach w skrzyni stronic DL501
Też tak sądzę. To zamiana zużycia sprzęgieł na zużycie mechatroniki. I tak nigdy nie wiesz, co padnie pierwsze...

rclmati
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2015, 07:29
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rclmati » 19 lut 2019, 15:28

Po to jest automat, żeby nie ruszać i nie zmieniać biegów a Wy kombinujecie :) N używa się wyłącznie w przypadkach awaryjnych holowanie, wepchnięcie na podnośnik i tyle.

Z drugiej strony, ktoś chce oszczedzić w taki sposób sprzęgło, ale za to męczy mechatronikę. A ja wolę wymienić sprzegło, a nie mechatronikę w tym ustrojstwie :)

mari123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 sie 2016, 13:06
Imię: Arek
Rocznik: 2020
Moje auto: A6 C8
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mari123 » 20 lut 2019, 16:04

a co powiecie na zasadnosc uzywania tragicznego trybu Efficiency? Tez praktycznie gdy tylko zdjemuje noge z gazu wrzucany jest luz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja