Problem z elektryką, rozładowany akumulator.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Problem z elektryką, rozładowany akumulator.
Witam Panowie, mam niemały problem ze swoją A6 C6. Zaczęło się od wymiany żarówki w tylnej lampie, a skończyło na rozładowanym akumulatorze.
Zacznę od początku. I tak już od około roku miałem problem z akumulatorem. W tym okresie czasu zdarzało mi się 3 razy, że ten rozładował się po tym jak słuchałem radia przez jakieś 10 minut bez zapalonego silnika. Za każdym razem jednak po naładowaniu go przez 3-4 miesiące nic się nie działo i MMI pokazywało 100% baterii.
Dzisiaj chciałem wymienić żarówkę w tylnej lampie, ale zwróciłem uwagę, że raz działa, a raz nie oraz inne żarówki lekko się tlą. Odłączyłem kostkę, wyczyściłem piny i kiedy podłączyłem ponownie pojawił się problem z akumulatorem.
Nie mogę zapalić auta, światła raz się palą, a raz nie, a kiedy podłączam prostownik ten skacze co jakiś czas od najniższej, do najwyższej wartości naładowania i dlatego też postanowiłem go odłączyć. Do tego jeszcze kiedy przekręcam stacyjkę mam bardzo głośny sygnał, który trwa z 5 sekund, a którego nigdy nie miałem. Jakby tego było mało nie mogę otworzyć klapy bagażnika.
Próbowałem jeszcze odpalić auto po podłączeniu klem z odpalonym kolegi Vito, ale nawet nie drgnie.
Macie panowie jakiś pomysł co mogę teraz zrobić, bez wzywania elektryka narazie? Sprawa jest dość pilna, bo mam dzieci które zawożę i odbieram ze szkoły oraz dojeżdżam do pracy.
Z góry dzięki za pomoc.
Zacznę od początku. I tak już od około roku miałem problem z akumulatorem. W tym okresie czasu zdarzało mi się 3 razy, że ten rozładował się po tym jak słuchałem radia przez jakieś 10 minut bez zapalonego silnika. Za każdym razem jednak po naładowaniu go przez 3-4 miesiące nic się nie działo i MMI pokazywało 100% baterii.
Dzisiaj chciałem wymienić żarówkę w tylnej lampie, ale zwróciłem uwagę, że raz działa, a raz nie oraz inne żarówki lekko się tlą. Odłączyłem kostkę, wyczyściłem piny i kiedy podłączyłem ponownie pojawił się problem z akumulatorem.
Nie mogę zapalić auta, światła raz się palą, a raz nie, a kiedy podłączam prostownik ten skacze co jakiś czas od najniższej, do najwyższej wartości naładowania i dlatego też postanowiłem go odłączyć. Do tego jeszcze kiedy przekręcam stacyjkę mam bardzo głośny sygnał, który trwa z 5 sekund, a którego nigdy nie miałem. Jakby tego było mało nie mogę otworzyć klapy bagażnika.
Próbowałem jeszcze odpalić auto po podłączeniu klem z odpalonym kolegi Vito, ale nawet nie drgnie.
Macie panowie jakiś pomysł co mogę teraz zrobić, bez wzywania elektryka narazie? Sprawa jest dość pilna, bo mam dzieci które zawożę i odbieram ze szkoły oraz dojeżdżam do pracy.
Z góry dzięki za pomoc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 24 gru 2012, 06:29
- Imię: Bartek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Irlandia
Przewody kolegi podlaczalem pod + - pod maska, w lewym gornym rogu stojac na wprost auta. Co do napiecia to nie wiem, nie sprawdzalem. Nawet szczerze powiedziawszy to nie wiem gdzie to sprawdzic, na akumulatorze na tym + i - wlasnie?
[ Dodano: 2019-01-14, 23:19 ]
Problem rozwiązany, wymieniłem akumulator i jest ok. Miałem wcześniej 110Ah 850A i wsadziłem teraz 100Ah 900A. Zrobiłem dzisiaj jakieś 70km na nim i zero problemów. Myślicie, że mimo wszystko powinienem jechać do elektryka żeby go kodował?
[ Dodano: 2019-01-14, 23:19 ]
Problem rozwiązany, wymieniłem akumulator i jest ok. Miałem wcześniej 110Ah 850A i wsadziłem teraz 100Ah 900A. Zrobiłem dzisiaj jakieś 70km na nim i zero problemów. Myślicie, że mimo wszystko powinienem jechać do elektryka żeby go kodował?
Tak wiem wiem pewnie już było...Aku po dwóch dniach pada


Już mnie cho....a bierze z tymi moimi prądami, sprawa wygląda następująco:
Akumulator kupiony 30-03-2017 95Ah 800A
Ładowanie z alternatora mierzone nn zaciskach pod maską 14.1-14.15 V
Pobór prądu wyłączone auto (zamknięty) 0,02A
Brak zielonego menu, podstawowe rzeczy oczywiście są posiada Navi, zmieniarka itp.
Przykład z tego tyg.
Auto w poniedziałek normalnie użytkowane zrobione około 35km bateria 100% na MMi
Wtorek nie jeżdżone w środę godzina 22:00 po otwarciu pilotem brak ośw. w kabinie (sygnał słabej baterii) MMI Aku bliskie zera auto odpala zrobione 20km bateria naładowana do 80%
Moje zmiany: żarówki LED z rezystorami światła do jazdy dziennej, żarówki led do świateł pozycyjnych. Dwa lata temu zalany zestaw komp navi przez mechanika zmieniającego wycieraczkę tylną, pękł ten słynny szlaufik od spryskiwaczy umieszczony nad elektroniką
I tak cały czas jak nie jeżdżone bateria szybko pada, już wszystko ćwiczone klemy się nie grzeją, prądy ok
Powiem Tyle Help

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
a zakodowałes nowy akumulator?
[ Dodano: 2019-01-17, 20:43 ]
a6-c6-kodowanie-akumulatora-vt27575.htm mozesz poczytac i sprobować
[ Dodano: 2019-01-17, 20:43 ]
a6-c6-kodowanie-akumulatora-vt27575.htm mozesz poczytac i sprobować
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Pobór prądu sprawdź w dłuższy okresie.
Bordenz usypia się po 30 min, może wtedy coś się zadziewa.
Oczywiście zostaje wypinanie bezpieczników z poszczególnych modułów
[ Dodano: 2019-01-17, 21:40 ]
Na marginesie, napięcie zmierz na akumulatorze.
Od zacisków do alternatora jest 6 m kabla plus dwa połączenia. Więc może być tam mniej woltów
Bordenz usypia się po 30 min, może wtedy coś się zadziewa.
Oczywiście zostaje wypinanie bezpieczników z poszczególnych modułów
[ Dodano: 2019-01-17, 21:40 ]
Na marginesie, napięcie zmierz na akumulatorze.
Od zacisków do alternatora jest 6 m kabla plus dwa połączenia. Więc może być tam mniej woltów
Ok W sobotę będę sprawdzał, w następnym tyg. mam wymianę klocków i nabicie klimy, sprawdzę u mechanika również kodowaniekonradkry77 pisze:Pobór prądu sprawdź w dłuższy okresie.
Bordenz usypia się po 30 min, może wtedy coś się zadziewa.
Oczywiście zostaje wypinanie bezpieczników z poszczególnych modułów
[ Dodano: 2019-01-17, 21:40 ]
Na marginesie, napięcie zmierz na akumulatorze.
Od zacisków do alternatora jest 6 m kabla plus dwa połączenia. Więc może być tam mniej woltów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź