Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ink100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 09 paź 2015, 15:50
Lokalizacja: Góra

[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie

Post autor: ink100 » 16 sty 2019, 14:27

czesc :) czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N. Moze ktos to zweryfikowac? robicie tez tak?

Pozdro! :)

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 16 sty 2019, 14:37

Ja tak robię jeśli wiem że będę stał np minutę. S tronik ma to do siebie że ciągnie cały czas wydaje mi się że oszczędzam sprzęgło tak.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 sty 2019, 15:32

W zwykłych skrzyniach typu ttiptronic zalecane jest nie zmienianie z D na N
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ink100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 09 paź 2015, 15:50
Lokalizacja: Góra

Post autor: ink100 » 16 sty 2019, 15:34

repek92 pisze:W zwykłych skrzyniach typu ttiptronic zalecane jest nie zmienianie z D na N
przy stronicu też?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 sty 2019, 15:37

Kiedyś oglądałem wypowiedź fachowca od skrzyni. Że nie należy tego robić bo każde przełączenie z D na N powoduje rozpięcie mechanizmów skrzyni. Po ponownym przełączeniu z N na D znowu następuje zapięcie wszystkiego aby była gotowa do jazdy. Tłumaczył że jest to nie potrzebne. Nie wiem jak w przypadku s tronic
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
Quash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 14 kwie 2015, 21:52
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdynia/Tczew

Post autor: Quash » 16 sty 2019, 19:34

Nic się nie przestawia, zostawiasz na D cały czas, jak ci się nie chce trzymać nogą hamulca uruchamiasz automatyczny. Pozycję N ustawia się tylko i wyłącznie w celu holowania bądź przetoczenia pojazdu ( tak nawet chyba w manual`u piszą ).
460KM/550NM Compsport Stage 2

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 16 sty 2019, 19:42

ink100 pisze:czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N.
nie czytaj więcej takich gazet <lol>

[ Dodano: 2019-01-16, 19:42 ]
Klucha11 pisze:Ja tak robię jeśli wiem że będę stał np minutę. S tronik ma to do siebie że ciągnie cały czas wydaje mi się że oszczędzam sprzęgło tak.
każda skrzynia "ciągnie" a sprzęgła w ten sposób nie oszczędzisz

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 16 sty 2019, 21:02

kiler22 pisze:
ink100 pisze:czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N.
nie czytaj więcej takich gazet <lol>

[ Dodano: 2019-01-16, 19:42 ]
Klucha11 pisze:Ja tak robię jeśli wiem że będę stał np minutę. S tronik ma to do siebie że ciągnie cały czas wydaje mi się że oszczędzam sprzęgło tak.
każda skrzynia "ciągnie" a sprzęgła w ten sposób nie oszczędzisz
Racja każda skrzynia ciągnie. Ale dsg to nie jest hydrokinetyk niestety. przy dłuższych postojach wrzucając na N napewno oszczedze trochę sprzęgło. No i jeszcze spalanie spada w dół.

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 16 sty 2019, 21:09

repek92 pisze:W zwykłych skrzyniach typu ttiptronic
Temat dotyczy s-tronic a junior admin odbiega od tematu i pisze o tiptronikach- bez sensu
repek92 pisze:Kiedyś oglądałem wypowiedź fachowca od skrzyni. Że nie należy tego robić bo każde przełączenie z D na N powoduje rozpięcie mechanizmów skrzyni. Po ponownym przełączeniu z N na D znowu następuje zapięcie wszystkiego aby była gotowa do jazdy. Tłumaczył że jest to nie potrzebne. Nie wiem jak w przypadku s tronic

czesc czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N
Zamiast oglądać " fachowcóffff" i czytania gazet, zacząłbym od czytania instrukcji obsługi ;p bez urazy
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 sty 2019, 21:28

napisałem to oczym mowił koleś co prowadzi zakład który regeneruje skrzynie i myslę ze ma wieksze pojecie niż ty, zresztą dopisałem w drugim poscie ze nie wiem jak to jest w przypadku S tronic pisząc o tip tronicu dałem do myslenia ze w tym automacie nie jest to najlepszym rozwiązaniem tak wiec może tyczyć sie to tez innych skrzyń automatycznych, nie widze twojej wyczerpującej odpowiedzi tak wiec nie wiem po co ten wpis?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 16 sty 2019, 21:44

repek92 pisze:napisałem to oczym mowił koleś co prowadzi zakład który regeneruje skrzynie i myslę ze ma wieksze pojecie niż ty
Pewnie masz rację, bo wiesz czym się zajmuję.
repek92 pisze:zresztą dopisałem w drugim poscie ze nie wiem jak to jest w przypadku S tronic
To po co piszesz w wątku dotyczącym s-tronic
repek92 pisze:nie widze twojej wyczerpującej odpowiedzi tak wiec nie wiem po co ten wpis?
Proponuję przeczytać instrukcję obsługi koledze- bo to jest podstawowa sprawa jak użytkować auto, i moim zdaniem z mojej strony była to dobra podpowiedź- ale widzę, że ty się na wszystkim znasz więc skończę tę polemikę i Tobie też radzę, bo jako junior admin się pogrążasz. <luzik>

Sorki za mały off top
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 sty 2019, 21:50

nie powiedziałem że sie znam na wszystkim, tym bardziej ze S tronic jest delikatniejszą skrzyni niz tiptronic to pewnie takie wajhowanie nie wydłuży jego żywotności, ale jak mówisz w instrukcji będzie napisane najlepiej,
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 17 sty 2019, 03:12

zekering78 pisze:Proponuję przeczytać instrukcję obsługi koledze- bo to jest podstawowa sprawa jak użytkować auto
sure - w niejednej instrukcji mówią, ze olej w ZF-ie jest dożywotni i nie należy go wymieniać. Zalecam rozsądne podejście do instrukcji.
zekering78 pisze:To po co piszesz w wątku dotyczącym s-tronic
Repek odniósł się do źródeł sugestii o takim lub innym postępowaniu ze skrzynią - i bardzo dobrze. Zarówno normalna skrzynia hydrauliczna jak i S-tronic mają mechatronikę i częśc uwag dotyczy obu konstrukcji.
zekering78 pisze:widzę, że ty się na wszystkim znasz więc skończę tę polemikę
Nie wiem, po co ja zaczynałeś, skoro nic przydatnego nie napisałeś?


Sam problem jest interesujący i chyba zrobię u siebie pomiary ciśnień na sprzęgłach w czasie postoju na "D" i na "N".
Faktem jest, że wrzucenie "a luz" teoretycznie spowoduje odpięcie silnika od układu napędowego i ograniczy ścieranie sprzęgieł. Teoretycznie - bo nie mam pewności, jakie preselekcje sa wtedy wybrane i czy oba wałki są rozpięte i nie ma napędu na sprzęgłach? Nie wiem nawet, czy takie ustawienie jest możliwe - bo wymaga więcej miejsca w skrzyni: zębatki na obu wałkach nie mogą się zazębiać.
Jednak częste zmiany spowodują szybsze zużycie mechatroniki i mechanizmu dźwigni selektora...

[ Dodano: 2019-01-17, 03:12 ]
Mały update:
coś jest na rzeczy:
kiedy auto stoi na hamulcu, na "N" - skrzynia jest w trybie "neutral" i oba sprzęgła mają zerowe ciśnienia
kiedy auto stoi na hamulcu, na "D" - skrzynia jest w trybie "creeping" i jedno sprzęgło dostaje ciśnienie. Zadany moment obrotowy to bodaj 5Nm. Po zdjęciu nogi z hamulca - auto rusza i zadany moment obrotowy się zwiększa, ciśnienie na sprzęgle również rośnie.

Wychodzi na to, że auto stojąc na "D" - "mieli" sprzęgłem podobnie, jak klasyczny automat konwerterem momentu. Fakt - ciśnienie i zadany moment są teoretycznie niewielkie, ale jakieś są. Wrzucanie na "N" nabiera sensu, tylko trudno określić - jak dużego?

zekering78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
Lokalizacja: Nl

Post autor: zekering78 » 17 sty 2019, 06:42

damos pisze:sure - w niejednej instrukcji mówią, ze olej w ZF-ie jest dożywotni i nie należy go wymieniać. Zalecam rozsądne podejście do instrukcji

Co nie zmienia faktu, że powinno się ją czytać, chyba że uważasz inaczej.
damos pisze:Repek odniósł się do źródeł sugestii
Adwokat repka?- czy start na funkcje?

Po co wogole pisałeś na mój i temat repka jak on sam &#8222;ładnie&#8221; zakończył polemikę ze mną.
Napisałeś ładnie o ciśnieniach w skrzyni i moim zdaniem niepotrzebnie &#8222;wchodziłeś&#8221; miedzy nas.
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 17 sty 2019, 09:10

Zakończyłem żeby nie dyskutować z tobą bo mi się nie chcę. I nie wymadrzaj się juz bardziej
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga