[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie
[S-TRONIC] stanie na siwatlach - pytanie
czesc czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N. Moze ktos to zweryfikowac? robicie tez tak?
Pozdro!
Pozdro!
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Kiedyś oglądałem wypowiedź fachowca od skrzyni. Że nie należy tego robić bo każde przełączenie z D na N powoduje rozpięcie mechanizmów skrzyni. Po ponownym przełączeniu z N na D znowu następuje zapięcie wszystkiego aby była gotowa do jazdy. Tłumaczył że jest to nie potrzebne. Nie wiem jak w przypadku s tronic
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie czytaj więcej takich gazetink100 pisze:czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N.
[ Dodano: 2019-01-16, 19:42 ]
każda skrzynia "ciągnie" a sprzęgła w ten sposób nie oszczędziszKlucha11 pisze:Ja tak robię jeśli wiem że będę stał np minutę. S tronik ma to do siebie że ciągnie cały czas wydaje mi się że oszczędzam sprzęgło tak.
Racja każda skrzynia ciągnie. Ale dsg to nie jest hydrokinetyk niestety. przy dłuższych postojach wrzucając na N napewno oszczedze trochę sprzęgło. No i jeszcze spalanie spada w dół.kiler22 pisze:nie czytaj więcej takich gazetink100 pisze:czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N.
[ Dodano: 2019-01-16, 19:42 ]każda skrzynia "ciągnie" a sprzęgła w ten sposób nie oszczędziszKlucha11 pisze:Ja tak robię jeśli wiem że będę stał np minutę. S tronik ma to do siebie że ciągnie cały czas wydaje mi się że oszczędzam sprzęgło tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Temat dotyczy s-tronic a junior admin odbiega od tematu i pisze o tiptronikach- bez sensurepek92 pisze:W zwykłych skrzyniach typu ttiptronic
repek92 pisze:Kiedyś oglądałem wypowiedź fachowca od skrzyni. Że nie należy tego robić bo każde przełączenie z D na N powoduje rozpięcie mechanizmów skrzyni. Po ponownym przełączeniu z N na D znowu następuje zapięcie wszystkiego aby była gotowa do jazdy. Tłumaczył że jest to nie potrzebne. Nie wiem jak w przypadku s tronic
Zamiast oglądać " fachowcóffff" i czytania gazet, zacząłbym od czytania instrukcji obsługi bez urazy
czesc czytalem ostatnio gazete, w ktorej sugerowali by na swiatlach lub dluzszych postojach w miejscu zmienic polozenie skrzyni z D/S na N
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
napisałem to oczym mowił koleś co prowadzi zakład który regeneruje skrzynie i myslę ze ma wieksze pojecie niż ty, zresztą dopisałem w drugim poscie ze nie wiem jak to jest w przypadku S tronic pisząc o tip tronicu dałem do myslenia ze w tym automacie nie jest to najlepszym rozwiązaniem tak wiec może tyczyć sie to tez innych skrzyń automatycznych, nie widze twojej wyczerpującej odpowiedzi tak wiec nie wiem po co ten wpis?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
Pewnie masz rację, bo wiesz czym się zajmuję.repek92 pisze:napisałem to oczym mowił koleś co prowadzi zakład który regeneruje skrzynie i myslę ze ma wieksze pojecie niż ty
To po co piszesz w wątku dotyczącym s-tronicrepek92 pisze:zresztą dopisałem w drugim poscie ze nie wiem jak to jest w przypadku S tronic
Proponuję przeczytać instrukcję obsługi koledze- bo to jest podstawowa sprawa jak użytkować auto, i moim zdaniem z mojej strony była to dobra podpowiedź- ale widzę, że ty się na wszystkim znasz więc skończę tę polemikę i Tobie też radzę, bo jako junior admin się pogrążasz.repek92 pisze:nie widze twojej wyczerpującej odpowiedzi tak wiec nie wiem po co ten wpis?
Sorki za mały off top
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
sure - w niejednej instrukcji mówią, ze olej w ZF-ie jest dożywotni i nie należy go wymieniać. Zalecam rozsądne podejście do instrukcji.zekering78 pisze:Proponuję przeczytać instrukcję obsługi koledze- bo to jest podstawowa sprawa jak użytkować auto
Repek odniósł się do źródeł sugestii o takim lub innym postępowaniu ze skrzynią - i bardzo dobrze. Zarówno normalna skrzynia hydrauliczna jak i S-tronic mają mechatronikę i częśc uwag dotyczy obu konstrukcji.zekering78 pisze:To po co piszesz w wątku dotyczącym s-tronic
Nie wiem, po co ja zaczynałeś, skoro nic przydatnego nie napisałeś?zekering78 pisze:widzę, że ty się na wszystkim znasz więc skończę tę polemikę
Sam problem jest interesujący i chyba zrobię u siebie pomiary ciśnień na sprzęgłach w czasie postoju na "D" i na "N".
Faktem jest, że wrzucenie "a luz" teoretycznie spowoduje odpięcie silnika od układu napędowego i ograniczy ścieranie sprzęgieł. Teoretycznie - bo nie mam pewności, jakie preselekcje sa wtedy wybrane i czy oba wałki są rozpięte i nie ma napędu na sprzęgłach? Nie wiem nawet, czy takie ustawienie jest możliwe - bo wymaga więcej miejsca w skrzyni: zębatki na obu wałkach nie mogą się zazębiać.
Jednak częste zmiany spowodują szybsze zużycie mechatroniki i mechanizmu dźwigni selektora...
[ Dodano: 2019-01-17, 03:12 ]
Mały update:
coś jest na rzeczy:
kiedy auto stoi na hamulcu, na "N" - skrzynia jest w trybie "neutral" i oba sprzęgła mają zerowe ciśnienia
kiedy auto stoi na hamulcu, na "D" - skrzynia jest w trybie "creeping" i jedno sprzęgło dostaje ciśnienie. Zadany moment obrotowy to bodaj 5Nm. Po zdjęciu nogi z hamulca - auto rusza i zadany moment obrotowy się zwiększa, ciśnienie na sprzęgle również rośnie.
Wychodzi na to, że auto stojąc na "D" - "mieli" sprzęgłem podobnie, jak klasyczny automat konwerterem momentu. Fakt - ciśnienie i zadany moment są teoretycznie niewielkie, ale jakieś są. Wrzucanie na "N" nabiera sensu, tylko trudno określić - jak dużego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
damos pisze:sure - w niejednej instrukcji mówią, ze olej w ZF-ie jest dożywotni i nie należy go wymieniać. Zalecam rozsądne podejście do instrukcji
Co nie zmienia faktu, że powinno się ją czytać, chyba że uważasz inaczej.
Adwokat repka?- czy start na funkcje?damos pisze:Repek odniósł się do źródeł sugestii
Po co wogole pisałeś na mój i temat repka jak on sam „ładnie” zakończył polemikę ze mną.
Napisałeś ładnie o ciśnieniach w skrzyni i moim zdaniem niepotrzebnie „wchodziłeś” miedzy nas.
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga