1.8t AWT problem z zapłonem
1.8t AWT problem z zapłonem
Witam
Nabyłem 1.8t z silnikiem AWT 2003r z DE. Auto miało mieć uszkodzony silnik. Pali na strzała. Odpala normalnie lecz chodzi tak jakby na 3 gary-objaw jest odrazu po odpaleniu-czuć że auto trzęsie ale na obroty wkręca się dobrze na Pb i LPG. Check zapala się po kilku minutach od odpalenia i muga(aż go się nie skasuje vagiem). Vag wywala "16684 P0300 35-00 i 16686 P0302 35-00" jak odczytałem są to błędy cewki zapłonowej. Zamieniłem cewki miejscami i brak zmian. Wczoraj przy latarce szukałem modułu zapłonu w tym AWT ale za ch...a nie znalazłem. Później cały wieczór w necie chciałem coś znaleźć ale nic nie ma.
I tu moje pytanie gdzie w tej kur...ie jest ten moduł zapłonu?-może go wcale nie ma?
A na filtrze powietrza jest tylko puste miejsce-wiem że w innych silnikach jest on w tym miejscu.
No i może ktoś ma pomysł co może innego powodować takie usterki?
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
Nabyłem 1.8t z silnikiem AWT 2003r z DE. Auto miało mieć uszkodzony silnik. Pali na strzała. Odpala normalnie lecz chodzi tak jakby na 3 gary-objaw jest odrazu po odpaleniu-czuć że auto trzęsie ale na obroty wkręca się dobrze na Pb i LPG. Check zapala się po kilku minutach od odpalenia i muga(aż go się nie skasuje vagiem). Vag wywala "16684 P0300 35-00 i 16686 P0302 35-00" jak odczytałem są to błędy cewki zapłonowej. Zamieniłem cewki miejscami i brak zmian. Wczoraj przy latarce szukałem modułu zapłonu w tym AWT ale za ch...a nie znalazłem. Później cały wieczór w necie chciałem coś znaleźć ale nic nie ma.
I tu moje pytanie gdzie w tej kur...ie jest ten moduł zapłonu?-może go wcale nie ma?
A na filtrze powietrza jest tylko puste miejsce-wiem że w innych silnikach jest on w tym miejscu.
No i może ktoś ma pomysł co może innego powodować takie usterki?
Wielkie dzięki za pomoc. Pozdro.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt:
Dzięki Panowie za szybkie odpowiedzi. Tak czułem że nie ma tego modułu. Założyłem sobie dziś ,że zdejme mise oleju i zobacze co tam się dzieje i czy czasem smok nie jest zawalony. Wcześniej sąsiad znalazl jakiś prl-owski miernik ciśnienia ,taki tylko wciskany i jeszcze w tym silniku guma miernika opierała się na tym pierwszym zwężeniu w otworze a nie tam gdzie jest gwint do świecy-poprostu taka szeroka końcówka. Wartości pokazywał złe bo tylko po 0,5MPa (5bar) na 1,3,4 cyl i wypychalo mi go- podskakiwał z ręką do góry a na drugim gdzie vag pokazywał błąd to wyszło 0,1MPa (1bar)i czuć było ,że ten cyl nie ma sprężania prawie wcale. Olej spuściłem kolor miał ciemny (wg kartki ponad 10tys zrobione) nic w nim nie pływało. I zacząłem walczyć z tą pipą... Kur... Kto to wymyślił z tymi misami. Cały silnik trza targac do góry. Misa ma sporo nagaru, smok troche uwalony jakimiś śmieciami typu "cylikon" , resztki rurki bagnetu i ogólnie jakiś syf z silnika, ale raczej nie tak żeby był zapchany. Wrzuciłem go na noc do nafty jutro przeczyszcze i postaram się mise założyć na szybko i zalać olejem żeby zmierzyc ciśnienie lepszym miernikiem który pewnie załatwie dopiero jutro, aczkolwiek już wiem,że 2cyl nie ma sprężania.
Dziś oblukałem książke serwisową i wychodzi , że na lpg ma zrobione 315tyś km wiec co do usterek obstawiam wypalony zawór.
Planuje zmierzyć jeszcze raz ciśnienie.
Zrobić próbe olejową-zalać olej na cyl i wtedy zmierzyć ponownie.
Jeżeli wyjdzie że dół ok to zwale pokrywe zaworów żeby spr czy to nie wałek lub popychacze.
Jeżeli dojdzie do zwalenia głowicy jak mogę sprawdzić stan tulei cylindra?
Jak sprawdzić panewki?
I ogólnie na co zwrócić jeszcze uwagę?
Jakie klucze tam są potrzebne do odkręcenia głowicy?- chyba tam są duże torxy czy to inne klucze?
Auto robie dla siebie wiec pierścienie pewnie też już zmienie jak go będe musiał rozbebeszyć.
Jakieś sugestie podpowiedzi?
Dziś oblukałem książke serwisową i wychodzi , że na lpg ma zrobione 315tyś km wiec co do usterek obstawiam wypalony zawór.
Planuje zmierzyć jeszcze raz ciśnienie.
Zrobić próbe olejową-zalać olej na cyl i wtedy zmierzyć ponownie.
Jeżeli wyjdzie że dół ok to zwale pokrywe zaworów żeby spr czy to nie wałek lub popychacze.
Jeżeli dojdzie do zwalenia głowicy jak mogę sprawdzić stan tulei cylindra?
Jak sprawdzić panewki?
I ogólnie na co zwrócić jeszcze uwagę?
Jakie klucze tam są potrzebne do odkręcenia głowicy?- chyba tam są duże torxy czy to inne klucze?
Auto robie dla siebie wiec pierścienie pewnie też już zmienie jak go będe musiał rozbebeszyć.
Jakieś sugestie podpowiedzi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt:
kolego nie o to chodzi żeby na pałe wymieniać wszystko tylko, żeby sensownie coś zdjagnozować. Wiem, że istnieje sporo mechaników co wymienia wszystko w koło i na ciąga klienta na koszty a na koniec rozkłada ręce i mówi że nie wie co jest. To co pokazuje vag nie jest wyrocznią do wymiany tych elementów tylko do ich sprawdzenia, bo mogą być uszkodzone lub sygnalizować uszkodzenie jakiejś innej części.zwonko pisze:Wow. Jakby mi wypadały zapłony bo to sugeruje błąd to bym zmienił świece i cewki. Potem sprawdził szczelność a potem kompresjęale szacun że robisz cały przy okazji.
Nie będę zmieniać cewki po 100zł/szt jak silnik na cylindrze nie ma kompresji.
Cewki zamieniałem miejscami i to samo było. Iskra jest na wszystkich świecach.
Misę zwaliłem bo to standard, że przy tych silnikach trzeba sprawdzić smok jak kupuje się z nieznanych rąk auto.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 22:07 przez respol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
PEWNIE NIE MAM i nigdzie nie sugerowałem Ci żeby kupować noww cewki tylko mówiłem ci co bym zrobił i po pochwaliłem podejście do sprawy. Zmienić nie znaczy wymienić na nowe.pewnie masz takie nawyki?
Ale już się nie odzywam bo szkoda się odzywać na tych forach bo wychodzi że nawet pozytywnego komentarza do czyjegoś zachowania się nie da napisać bo Cię zwyzywaja od baranów i wywróżą kim jesteś z jednego posta (btw mam ich całkiem sporo na tym forum i gdyby Ci się tylko zechciało sprawdzić to byś wiedział że nie każe nigdy zmieniać na pałę, no ale cóż... Łatwiej ocenić po jednym źle odczytanym poście)
zwonko pisze:kolego nie miałem zamiaru Ci ubliżać. Poprostu chyba odebrałem źle Twojego posta-myślałem, że próbujesz mi wmówić że białe jest zielone. Napewno słowo pisane a te przy piwku brzmi zupełnie inaczej. Jest nowy rok i nie zamierzam się z nikim drapać a posta zmodyfikowałem i mam nadzieję ,że też nie wyrobisz sobie zdanie o mnie na podstawie jednego posta. Liczę, że jeszcze się odezwiesz.\
Dziś po robocie zwaliłem pokrywę zaworów, żeby zobaczyć jaki jest tam klucz bo czułem, że nie mam takiego w swojej kolekcji. Jest taka śruba:
Z tego co znalazłem to klucz nazywa się RIBE tylko m10 czy m12 no i jakiej długości kupić?
Czy jeszcze tam gdzieś są jakieś dziwne klucze? płaskie i nasadowe wraz z imbusami posiadam na stanie.
No a tak wygląda góra głowicy:
![]()
Jak ocenić stan wałków rozrządu i krzywek czy nie są styrane? Organoleptycznie czyli palcem jeżdżąc po krzywkach nie czuć żadnych zadr, wytarć, rowków po prostu są gładkie. Mam suwmiarkę -czy da się je jakoś pomierzyć?
Do regeneracji głowicy wałki trzeba rozpinać czy może trzeba je zostawić spięte, żeby ten kto to będzie robił widział jak całość wygląda?
![]()
![]()
![]()
![]()
A tu misa olejowa po zdjęciu i spryskaniu preparatem(zapomniałem zrobić foto przed) ale widać jaka jest:
![]()
Jutro szukanie klucza i zwalanie kolektora, zderzaka, chłodnic, rozpinanie rozrządu i wyjmowanie głowicy.
[ Dodano: 2019-01-05, 22:57 ]
Ciąg dalszy perypetii. Po zwaleniu zderzaka pas przedni został na tych przedłużeniach prowadnic, które są na torx T45 po 4 śruby na stronę. Poszła jedna. Reszta tylko poprzez przyspawanie pręta i poluzowanie i odcięcie pręta żeby było można normalnie śrubę przykręcić. Okazało się, że śruby są ,aż zielone od kleju-10tyś km temu robili rozrząd i pewnie naje....li tyle szkopy jedne. Oczywiscie trzy torxy ukręcone. Głowica osadzona na szpilki ribe. Wszędzie piszą o kluczach ribe i że tu będzie R10. Nawet taki pożyczyłem od mechanika-oczywiście du...a u mnie jest R9. Same trudności, ale głowica zwalona. Oczywista oczywistość zawór upalony.
Pytanie do Was- jak liczy się rolki łańcucha rozrządu/jak ustawia się koła rozrządu -na napinaczu gdy jest napięty czy jak jest zluzowany troszkę? Bo jak dziś ustawiałem rozrząd na znaki to widziałem, że ten napinacz przy obracaniu wałków pracował(góra dól) i przy napiętym znaki pasowały na kołach łańcucha a jak się luzował to już uciekały.
Misę olejową składacie na pasty/silikony czy uszczelki?
Jakiej firmy uszczelki pod głowicę polecacie?
[ Dodano: 2019-01-07, 10:43 ]
Upalony zawór:
Rozpiąłem wałki i po ich wyczyszczeniu wałek ssący ma takie wytarcia-oceńcie czy to już do wymiany jest ten wałek?
Najgorsza krzywka:
![]()
tu ta sama tylko od dołu:
![]()
popychacz pod tą krzywką:
![]()
tu inne krzywki:
![]()
![]()
![]()
i jeden z najgorszych popychaczy:
Jeżeli trafi wałek wymienić to nowy/używany?
Podejdzie od innego modelu audi?
[ Dodano: 2019-01-10, 13:09 ]
Okazało się, że do wymiany kwalifikują się gniazda zaworowe-6szt, koszt jednego z zaworem ok 200zł, więc szukam nowej głowicy. Z jakim oznaczeniem prócz AWT podejdzie głowica?
Orientuje się czy głowica z 1.8t a3 8l lift 2000r AQA quattro podejdzie? Bo mam na oku taki cały słupek-może słupek wejdzie cały z a3 do a6?
bendzji w 100% masz rację. Tam jest silnik w poprzek, łapy, króćce, misa olejowa jeżeli chodzi o słupek może być inna i może to nie stroić.
bartas614 proszę przypomnij sobie resztę;)
Może ktoś ma etkę lub jakiś program gdzie można określić z jakich innych silników podejdzie głowica do AWT nr na głowicy to 058 103 373 D będę wdzięczny.
Z passata APU znalazłem ale też cholera wie czy podejdzie?
bartas614 proszę przypomnij sobie resztę;)
Może ktoś ma etkę lub jakiś program gdzie można określić z jakich innych silników podejdzie głowica do AWT nr na głowicy to 058 103 373 D będę wdzięczny.
Z passata APU znalazłem ale też cholera wie czy podejdzie?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
APU nie ma SAI , i jest to ze starszy typem bloku silnika ( jak AEB na przykład ) może nie podejść
Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 13:36 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.