Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] A6 C6 Problem z tipem, ślizganie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

[ TIP+Q] A6 C6 Problem z tipem, ślizganie

Post autor: Talaszek » 07 lis 2018, 11:33

Witam wszystkich
Ostatnio pojawił się problem w moim autku.
Mianowicie zauważyłem że przy spokojnej jeździe, wszystkie biegi pracują dobrze z wyjątkiem 3 która powoli przyspieszając mam wrażenie że się ślizga (zachowuje się trochę jak multitronik, 3 wrzuca mi przy 30 na godzine i do 45 na godzine obroty stoja autko przyspiesza i potem normalnie rosna juz rowno z przyspieszeniem), natomiast przy mocniejszym wciśnięciu gazu niezależnie od trybu (D, S, lub manetki), bieg 3 i 4 mają wyższe obroty i też skrzynia się zachowuje jakby się ślizgała choć auto przyspiesza normalnie. Wcześniej tego nie zauważyłem, wydaje mi się że takiego zachowania nie było. Autko mam pół roku.
Czy jestem przewrażliwiony czy ten typ tak po prostu ma czy zaczyna się coś niepokojącego dziać?
Z góry dzięki za odpowiedzi

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 11:47

Wydaje mi się, że dopiero teraz zauważyłeś pracę lock-upa ;). Trzeci bieg jest wbijany jakby na dwa razy, z tym że drugie to właśnie lock-up, czyli zablokowanie konwertera.

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 07 lis 2018, 11:52

To samo się tyczy 4 biegu przy dynamicznej jeździe ?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 11:55

A to już nie <uoee> . Olej wymianiełeś?

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 07 lis 2018, 12:38

No i właśnie tu jest zagadka. Zbieram się do tego, ale tyle co się naczytałem o wymianie dynamicznej i statycznej to zgłupiałem. Byłem zdecydowany na dynamiczną, okazało się ze w pobliżu nikt tego nie robi i u znajomego mechanika dowiedziałem się że jest on temu przeciwny bo nie raz się zdarzyło że po wymianie skrzynia chodziła jeszcze gorzej. I nie wiem. Natomiast myślisz że może to być wina oleju? Jakiś zakład w Warszawie polecany? Raz robiłem serwis w Miedznej i nie wrócę tam.
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 12:44

A nie lepiej wymienić samemu? U siebie wymieniałem razem z mechanikiem i dzięki temu jestem pewien wymiany, bo wiem jakie części dałem oraz oczywiście olej.

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 07 lis 2018, 12:48

Bardziej chodzi o to ze przy dynamicznej jak ktos długo nie wymieniał to może wypłukać jakieś rzeczy i może chodzić gorzej. Pytanie czy robić statyczna czy dynamiczna?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 13:17

Możesz zrobić podwójną statyczną, ale pojedyncza też będzie w porządku. Jeśli masz VCDSa, to możesz wykasować adaptację, bo może już to wystarczyć.

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 07 lis 2018, 18:56

Zapomniałem dodać
Przy przyspieszaniu ostrzejszym jak się ślizga, odpuszczę gaz i wcisnę spowrotem wtedy bieg tak jakby zatrybia i już idzie dobrze. Czyli de facto skrzynia potrzebuje mniejszego obciążenia do załączenia biegu i jak już to zrobi to dobrze trzyma.
Wina oleju?
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 19:01

Jeśli nie był wymieniany, to może pomóc, ale adaptacja też nie zaszkodzi. Oczywiście może to być grubsza sprawa i skończy się na remoncie.

Adacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 30 paź 2015, 10:22
Imię: Adam
Rocznik: 2012
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Newark

Post autor: Adacho » 30 lis 2018, 18:29

Ja mam podobny problem po generalnym remoncie skrzyni i nie wiem o co kaman.
w zależności od tego jak szybko przyspieszam 2 razy przełącza 3,4 lub 5 bieg.
Jeździłem A6 kolegi i tego nie ma

Talaszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 lis 2012, 21:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Talaszek » 08 sty 2019, 11:40

A zobacz czy jak zmienisz na 3 i załączy się lock up i dasz buta czy dalej się ślizgają? Bo ja zmieniłem olej i jest cacy :)
Było:
A6 C5 Avant 2.5 TDI 180hp Quattro TIP
Jest:
A6 C6 Avant 3.0 TDI ~290hp Quattro TIP

Awatar użytkownika
woocash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 01 maja 2014, 14:44
Lokalizacja: Brodnica PL

Post autor: woocash » 19 sty 2019, 22:00

Witam Panów.
Ja tylko chciałbym się upewnić...

Drgania przy ok 60 km/h i falowanie obrotów przy stałej prędkości to objawy niedomagania konwertera? Przygotowałem się już na wymianę konwertera i oleju w skrzyni. :|

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 sty 2019, 22:09

Konwerter :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja