Szanowni,
Witam serdecznie, nie znalazłem tematu dotyczącego stricte mojego przypadku, więc proszę Was o pomoc w sprawie doboru odpowiedniej pompy paliwowej lub pomocy w sprawie podłączenia króćców. Wg. rozkodowania pojazdu po Vin oraz weryfikacji ze strony sprzedającego od którego nabyłem niepasujący zamiennik, nr OE 4b0919051e, który posiada króćce wychodzące z pompy pionowo w górę.
Po rozebraniu auta okazało się, że oryginalna pompa posiada ten sam numer bez ostatniej literki ale króćce są kątowe 90 stopni i nie ma możliwości podłączenia przewodów paliwowych.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek i wie jak rozwiązać problem. Aktualnie zwróciłem pompę ale nie znalazłem nic, co by podpasowało z wyglądu z takim samym podejściem.
Co zrobić w takim przypadku? zdjęcia w załączniku.
[APU 1.8 150 KM] Pompa paliwowa nie pasuje
[APU 1.8 150 KM] Pompa paliwowa nie pasuje
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wszystko się zgadza 👍 Jak przyjechał z DE był ANB, ale cena auta od początku mi nie pasowała, panewki powiedziały "dowidzenia" i od 5 lat słupek APU z passata daje radę 🙂
Dziekuję za szybką odpowiedź!
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak dosztukowanie króćców pod 90 stopni, myślałem o przełożeniu górnej części pompy, ale oryginalny silnik pompy jest na konektorach a ten w zamienniku na wtyczce, silniki mają trochę inne wymiary, ponadto obawiam się o uszkodzenie systemu sprężynującego podstawę pompy.
[ Dodano: 2019-01-05, 23:19 ]
Zgłębiając temat pompy po numerze VDO 228.230 /1/2 trafiłem na film z wymiany samego silnika pompy, oczywiście żeby nie było tak łatwo, poszukując silnika pompy teoretycznie do tych samych pojazdów pasują 2 warianty: z przetłoczeniem oraz bez, czy ktoś przerabiał taki temat?
Dziekuję za szybką odpowiedź!
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak dosztukowanie króćców pod 90 stopni, myślałem o przełożeniu górnej części pompy, ale oryginalny silnik pompy jest na konektorach a ten w zamienniku na wtyczce, silniki mają trochę inne wymiary, ponadto obawiam się o uszkodzenie systemu sprężynującego podstawę pompy.
[ Dodano: 2019-01-05, 23:19 ]
Zgłębiając temat pompy po numerze VDO 228.230 /1/2 trafiłem na film z wymiany samego silnika pompy, oczywiście żeby nie było tak łatwo, poszukując silnika pompy teoretycznie do tych samych pojazdów pasują 2 warianty: z przetłoczeniem oraz bez, czy ktoś przerabiał taki temat?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ogólnie silnik pompy okazał się jeszcze innym modelem, niż te, które teoretycznie pasują wg. numeru VDO, ale po zwrocie zamiennika pompy z obudową stwierdziłem, że zanim zamówię sam "silnik",upewnię się co siedzi w środku.
Poniżej foto story z opisami z rozbiórki pompy paliwa, może komuś się przyda, tak jak mi przydała się instrukcja dostania się do pompy na tym forum 😉
Należy zachować dużą ostrożność przy ściąganiu 1 i 2 zabezpieczenia, szczególnie z tym drugim trzeba się dużo namęczyć, a elementy nie są tak elastyczne jak nowe.
Sama obudowa jest 3 częściowa, ale poszczególne elementy łatwo się rozbiera (same zatrzaski + gumowe wieszaki)
Zamawiam pompkę VDO, bo w przeciwieństwie do kompletnych pomp występujących w zamiennikach, sam silnik pompy OE można dostać w podobnej cenie, a oryginał na pewno pozwoli zapomnieć o sobie na dłuższy czas.
[ Dodano: 2019-01-06, 23:41 ]
C.d.
Poniżej foto story z opisami z rozbiórki pompy paliwa, może komuś się przyda, tak jak mi przydała się instrukcja dostania się do pompy na tym forum 😉
Należy zachować dużą ostrożność przy ściąganiu 1 i 2 zabezpieczenia, szczególnie z tym drugim trzeba się dużo namęczyć, a elementy nie są tak elastyczne jak nowe.
Sama obudowa jest 3 częściowa, ale poszczególne elementy łatwo się rozbiera (same zatrzaski + gumowe wieszaki)
Zamawiam pompkę VDO, bo w przeciwieństwie do kompletnych pomp występujących w zamiennikach, sam silnik pompy OE można dostać w podobnej cenie, a oryginał na pewno pozwoli zapomnieć o sobie na dłuższy czas.
[ Dodano: 2019-01-06, 23:41 ]
C.d.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.