Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[APU 1.8 150 KM] Pompa paliwowa nie pasuje

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
rafikowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2019, 20:51
Lokalizacja: Sopot

[APU 1.8 150 KM] Pompa paliwowa nie pasuje

Post autor: rafikowy » 05 sty 2019, 21:18

Szanowni,
Witam serdecznie, nie znalazłem tematu dotyczącego stricte mojego przypadku, więc proszę Was o pomoc w sprawie doboru odpowiedniej pompy paliwowej lub pomocy w sprawie podłączenia króćców. Wg. rozkodowania pojazdu po Vin oraz weryfikacji ze strony sprzedającego od którego nabyłem niepasujący zamiennik, nr OE 4b0919051e, który posiada króćce wychodzące z pompy pionowo w górę.
Po rozebraniu auta okazało się, że oryginalna pompa posiada ten sam numer bez ostatniej literki ale króćce są kątowe 90 stopni i nie ma możliwości podłączenia przewodów paliwowych.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek i wie jak rozwiązać problem. Aktualnie zwróciłem pompę ale nie znalazłem nic, co by podpasowało z wyglądu z takim samym podejściem.
Co zrobić w takim przypadku? zdjęcia w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2019, 21:19

Jeśli niby było wyszukane po VINie, to raczej ktoś się nie postarał :). Podaj numer VIN albo podeślij mi go na PW, to sprawdzę co powinno być.

rafikowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2019, 20:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: rafikowy » 05 sty 2019, 21:34

WAUZZZ4BZXN120862

Sprawdzałem wg Audatex po rozkodowaniu, wychodzi 4B0919051E
Nie wiem jak sprawdzał sprzedawca zamiennika.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 sty 2019, 21:55

Według VINu masz silnik ANB, ale pompa jest taka jak podałeś. W zamienniku są proste wyjścia, ponieważ w roku modelowym 2000 zmieniono węże paliwowe. Będzie ciężko znaleźć zamiennik z kątowymi wyjściami.

rafikowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2019, 20:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: rafikowy » 05 sty 2019, 23:20

Wszystko się zgadza 👍 Jak przyjechał z DE był ANB, ale cena auta od początku mi nie pasowała, panewki powiedziały "dowidzenia" i od 5 lat słupek APU z passata daje radę 🙂
Dziekuję za szybką odpowiedź!
Chyba nie pozostaje mi nic innego jak dosztukowanie króćców pod 90 stopni, myślałem o przełożeniu górnej części pompy, ale oryginalny silnik pompy jest na konektorach a ten w zamienniku na wtyczce, silniki mają trochę inne wymiary, ponadto obawiam się o uszkodzenie systemu sprężynującego podstawę pompy.

[ Dodano: 2019-01-05, 23:19 ]
Zgłębiając temat pompy po numerze VDO 228.230 /1/2 trafiłem na film z wymiany samego silnika pompy, oczywiście żeby nie było tak łatwo, poszukując silnika pompy teoretycznie do tych samych pojazdów pasują 2 warianty: z przetłoczeniem oraz bez, czy ktoś przerabiał taki temat?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 06 sty 2019, 10:18

Wymień sam wkład (silnik) najlepiej wyjmij swój stary wkład pomierz średnice i wtedy dobierz zamiennik, nie ma sensu wymieniać całej pompy.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

rafikowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2019, 20:51
Lokalizacja: Sopot

Post autor: rafikowy » 06 sty 2019, 23:41

Ogólnie silnik pompy okazał się jeszcze innym modelem, niż te, które teoretycznie pasują wg. numeru VDO, ale po zwrocie zamiennika pompy z obudową stwierdziłem, że zanim zamówię sam "silnik",upewnię się co siedzi w środku.
Poniżej foto story z opisami z rozbiórki pompy paliwa, może komuś się przyda, tak jak mi przydała się instrukcja dostania się do pompy na tym forum 😉

Należy zachować dużą ostrożność przy ściąganiu 1 i 2 zabezpieczenia, szczególnie z tym drugim trzeba się dużo namęczyć, a elementy nie są tak elastyczne jak nowe.
Sama obudowa jest 3 częściowa, ale poszczególne elementy łatwo się rozbiera (same zatrzaski + gumowe wieszaki)
Zamawiam pompkę VDO, bo w przeciwieństwie do kompletnych pomp występujących w zamiennikach, sam silnik pompy OE można dostać w podobnej cenie, a oryginał na pewno pozwoli zapomnieć o sobie na dłuższy czas.

[ Dodano: 2019-01-06, 23:41 ]
C.d.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja