Stukanie podczas hamowania po wymianie złamanego wahacza
Stukanie podczas hamowania po wymianie złamanego wahacza
Witam. Jakis czas temu pękł mi prawy dolny przedni wahacz. Pod autem zauwazylem ze coś kapało na wysokości mniej wiecej "siedzenia pasażera". Oddalem auto do mechanika, zostal wymieniony wahacz po czym pojechałem na stacje diagnostyczna aby sprawdzic zawieszenie wraz z hamulcami (auto niedawno zakupione). Przed przegladem zawieszenia wszystko było w miarę okej natomiast po przejechaniu okolo 15km podczas hamowania oraz pokonywania nierówności słychać stukanie z koła przy którym robiony był wahacz. Orientuje sie ktoś czy prócz wahacza mogło dojść do uszkodzenia innej części? Liczę na waszą pomoc
- Punisher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 lip 2015, 21:09
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
Był chyba identyczny temat na forum. Tak jak ktoś tam napisał, warto sprawdzić półoś, a konkretnie przegub zewnętrzny lub wewnętrzny, ponieważ w związku z pęknięciem wahacza, on odgiął się do nienaturalnej pozycji i mógł się uszkodzić
EDIT
O i znalazłem temat. A tym 'kimś' jest nikt inny jak przedmówca
zlamany-wahacz-i-konsekwencje-po-wymian ... t94984.htm
EDIT
O i znalazłem temat. A tym 'kimś' jest nikt inny jak przedmówca
zlamany-wahacz-i-konsekwencje-po-wymian ... t94984.htm
- Doc
- Administrator
- Posty: 2672
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
repek92, ma rację. Sprawdź. Miałem podobny problem z przegubem wewnętrznym. Udany warsztat. Musiałem się położyć, sprawdzić i cieszyć się że to jest tylko to. Dokręciłem i OK. Dalej już... bez komentarza z warsztatem.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl
Ps: Polecam iParts.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 sty 2016, 18:19
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
Podepne się pod ten temat, gdyż mam podobny problem.
Dobry rok nie ruszalem jeszcze ori wahaczy, lecz zaczęło coś pukać jadąc po kostce brukowej...
Wjazd na kanał, brecha w rękę, posprawdzane i wszystko w miarę ok, prócz spekanych łączników w kształcie litery C.
Wymiana, ale bez zmian. Zaś w w roku 2018 zaczęło pukać przy najechaniu na łączenie asfaltu, kocie łby itp.
Diagnoza manualnie z pomocą szarpakow:
Sworznie wahaczy dolnych przednich.
No to wymiana, w tym przypadku na febi, bo już święta za rogiem...
Ale po wymianie waliło jeszcze mocniej, a wymiana zgodnie ze sztuką.
No nic, rozpialem zawieszenie i ukazały się luzy na "bananach".
Wymienione, jest dużo ciszej, ale przy jeździe na prostej drodze, przy przyspieszeniu pojawiają się pojedyńcze stuki , badz przy zjechaniu z progu zwalniającego też stuk. Podobnie jak najade prawa str na nierówność, to puka z lewej strony...
Nie chce wymieniać góry, ponieważ trzymając sworznie na szarpakach , albo szarpiac kołem w górze, nie mają żadnych luzow.
Amortyzatory wymieniłem dużo wcześniej, bo bujalo autem na boki, wszystkie poduszki skrzyni(nowe lmo) i silnika(ori zamien.)ok.
Możliwe żeby np drążki tak halasowaly? Jak można jeszcze sprawdzić to dokładniej, żeby nie wymieniać niepotrzebnie dobrych części?
Dobry rok nie ruszalem jeszcze ori wahaczy, lecz zaczęło coś pukać jadąc po kostce brukowej...
Wjazd na kanał, brecha w rękę, posprawdzane i wszystko w miarę ok, prócz spekanych łączników w kształcie litery C.
Wymiana, ale bez zmian. Zaś w w roku 2018 zaczęło pukać przy najechaniu na łączenie asfaltu, kocie łby itp.
Diagnoza manualnie z pomocą szarpakow:
Sworznie wahaczy dolnych przednich.
No to wymiana, w tym przypadku na febi, bo już święta za rogiem...
Ale po wymianie waliło jeszcze mocniej, a wymiana zgodnie ze sztuką.
No nic, rozpialem zawieszenie i ukazały się luzy na "bananach".
Wymienione, jest dużo ciszej, ale przy jeździe na prostej drodze, przy przyspieszeniu pojawiają się pojedyńcze stuki , badz przy zjechaniu z progu zwalniającego też stuk. Podobnie jak najade prawa str na nierówność, to puka z lewej strony...
Nie chce wymieniać góry, ponieważ trzymając sworznie na szarpakach , albo szarpiac kołem w górze, nie mają żadnych luzow.
Amortyzatory wymieniłem dużo wcześniej, bo bujalo autem na boki, wszystkie poduszki skrzyni(nowe lmo) i silnika(ori zamien.)ok.
Możliwe żeby np drążki tak halasowaly? Jak można jeszcze sprawdzić to dokładniej, żeby nie wymieniać niepotrzebnie dobrych części?
Chętnie pomogę
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Vag-com 3.11 itp.
Audi A6 C5 1,9 tdi AVG
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga