S-Tronic - błąd poślizg za duży
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
tobi71 mogl pasc czujnik. U mnie poprzedni wlasciciel wymienial tasmy i przejechane mialy ok 30tys i tez czujnik padl. Mechanik od skrzyni poczatkowo twierdzil,ze to pewnie cos innego bo zestaw naprawczy powinien juz na dluuuuugo wystarczyc. A po diagnozie wyszlo,ze jednak czujnik padl. Ponoc te tasmy co jakis czas modyfikuja bo mowil,ze zmieniaja sie w nich jakies tam kolory chyba kabelkow i cos tam jeszcze,kilka rodzajow juz widzial w ostatnich latach. Byc moze tak jak i ja trafiles na jakas felerna. Zestaw naprawczy ten rozbudowany oczywoscie bo roznica w cenie prawie zadna a zawiera inne elementy ktore tez lubia sie psuc a kupowanie ich oddzielnie jest sporo drozsze. Ale tez tak jak pisze damos,moze to byc cos innego. Dobrego skrzyniarza musisz znalezc i uczciwego. Ja poraz kolejny moge polecic Pawlaczyka z Baranowa. Szybka diagnoza i bez naciagania. Mogl strzelic mnie po kieszeni idac w zaparte ze tasmy wymieniane byly wiec to sprzegla itp itd.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Tylko nie kupujcie zestawu w midparts, ponieważ mają strasznie wysokie ceny . To w ASO jest taniej, bo ten rozbudowany zestaw kosztuje ok. 1830 zł, a u nich jedynie 2290 zł . Ma oznaczenie 0B5398048D i wygląda tak:
Ostatnio zmieniony 21 gru 2018, 20:35 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
- tobi71
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 661
- Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
- Imię: Bogdan
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Germany
Sam nie wiem co myśleć, diagnoza od kolegi damos, jak i od kolegi palec85, może być jak najbardziej trafna, o takie porady właśnie mi chodziło. Z jednej strony lepiej będzie gdy mechanik powymienia jak najwięcej częsci. Zobaczę zresztą po świętach ile pieniędzy wyłoży firma która udziela gwarancji. Dwa miesiące temu wymiana rozrządu za 2400 euro a teraz skrzynia biegów za 2800 euro. Cos jest nie tak chyba z tymi Audi. Poprzedni model A6 C6 z multitronikiem jeździł jak szalony w porównaniu z s-tronikiem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
W s-tronicu 85% usterek tak w przyblizeniu naprawia zestaw naprawczy mechatroniki. Tu tylko mechatronika przewaznie swiruje pomijajac spalone sprzegla ktorymi tez steruje mechatronika czyli powrot do poczatku zdania. Ja bym zaczal od najtanszej opcji czyli zestaw naprawczy. A najlepiej diagnoza u sprawdzonego,cieszacego sie dobrymi opiniami skrzyniarza.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
W DL-501 mechatronika i sprzęgła tworzą sprzężenie zwrotne:
1 - ślizgające się sprzęgła przegrzewają olej
2 - przegrzany olej przegrzewa mechatronikę i elektronikę
3 - przegrzana mechatronika daje mniejsze ciśnienia na sprzęgła i elektronika ulega powoli awarii
4 - sprzęgła z mniejszymi ciśnieniami ślizgają się -> idź do punktu 1
Często przyczyną jest wytarty zaworek ciśnienia oleju w skrzyni. Są tam dwa takie zaworki. Oba zaworki nie są ujęte w zestawie mechatroniki.
Często przyczyną jest skorodowane złącze zaworu zewnętrznego obiegu oleju w układzie chłodzenia skrzyni - dostaje się tam woda lub płyn chłodzący i korozja szaleje...
1 - ślizgające się sprzęgła przegrzewają olej
2 - przegrzany olej przegrzewa mechatronikę i elektronikę
3 - przegrzana mechatronika daje mniejsze ciśnienia na sprzęgła i elektronika ulega powoli awarii
4 - sprzęgła z mniejszymi ciśnieniami ślizgają się -> idź do punktu 1
Często przyczyną jest wytarty zaworek ciśnienia oleju w skrzyni. Są tam dwa takie zaworki. Oba zaworki nie są ujęte w zestawie mechatroniki.
Często przyczyną jest skorodowane złącze zaworu zewnętrznego obiegu oleju w układzie chłodzenia skrzyni - dostaje się tam woda lub płyn chłodzący i korozja szaleje...
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Pisałem już o tym, ale wkleję jeszcze raz:Klucha11 pisze:Damos o jakich zaworach mowa?
"znalazłem, co tam robią przy naprawie problemu sprzęgieł:
w "bloku" mechatroniki są dwa zawory regulacji ciśnienia. One wycierają swoje gniazda i przestają pracować tak, jak powinny. Jest na to "kit" naprawczy, z większymi tłoczkami, innymi uszczelkami i rozwiertakiem:
http://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/up ... 1492107839
https://www.transmissionpartsusa.com/pr ... 74002k.htm
https://www.transmissionpartsusa.com/VW ... 74001k.htm
To samo robią u nas. Podobno po tym skrzynia przestaje palić sprzęgła, bo ma właściwe ciśnienia. Podobno wiele warsztatów twierdzi, że palenie sprzęgieł wynika z uszkodzenia komputera sterującego, choć nie ma żadnych błędów a problem jest w hydraulice. Podobno po fixnięciu hydrauliki problem spalonych/przegrzanych sprzęgieł ma odejść w zapomnienie.
Podobno"
Ok, wygląda jak 3 zaworki a nie dwa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga