Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

S-Tronic - błąd poślizg za duży

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 21 gru 2018, 13:46

czujnik temperatury wcale nie musiał paść. Sprzęgła faktycznie mogą się przegrzewać z powodu zbyt słabego docisku.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 21 gru 2018, 20:10

tobi71 mogl pasc czujnik. U mnie poprzedni wlasciciel wymienial tasmy i przejechane mialy ok 30tys i tez czujnik padl. Mechanik od skrzyni poczatkowo twierdzil,ze to pewnie cos innego bo zestaw naprawczy powinien juz na dluuuuugo wystarczyc. A po diagnozie wyszlo,ze jednak czujnik padl. Ponoc te tasmy co jakis czas modyfikuja bo mowil,ze zmieniaja sie w nich jakies tam kolory chyba kabelkow i cos tam jeszcze,kilka rodzajow juz widzial w ostatnich latach. Byc moze tak jak i ja trafiles na jakas felerna. Zestaw naprawczy ten rozbudowany oczywoscie bo roznica w cenie prawie zadna a zawiera inne elementy ktore tez lubia sie psuc a kupowanie ich oddzielnie jest sporo drozsze. Ale tez tak jak pisze damos,moze to byc cos innego. Dobrego skrzyniarza musisz znalezc i uczciwego. Ja poraz kolejny moge polecic Pawlaczyka z Baranowa. Szybka diagnoza i bez naciagania. Mogl strzelic mnie po kieszeni idac w zaparte ze tasmy wymieniane byly wiec to sprzegla itp itd.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 gru 2018, 20:17

Tylko nie kupujcie zestawu w midparts, ponieważ mają strasznie wysokie ceny :). To w ASO jest taniej, bo ten rozbudowany zestaw kosztuje ok. 1830 zł, a u nich jedynie 2290 zł ;p. Ma oznaczenie 0B5398048D i wygląda tak:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 gru 2018, 20:35 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 21 gru 2018, 20:22

No juz dokladnie nie pamietam ale chyba jakos 1800zl mowil🙂

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 22 gru 2018, 04:19

Sam nie wiem co myśleć, diagnoza od kolegi damos, jak i od kolegi palec85, może być jak najbardziej trafna, o takie porady właśnie mi chodziło. Z jednej strony lepiej będzie gdy mechanik powymienia jak najwięcej częsci. Zobaczę zresztą po świętach ile pieniędzy wyłoży firma która udziela gwarancji. Dwa miesiące temu wymiana rozrządu za 2400 euro a teraz skrzynia biegów za 2800 euro. Cos jest nie tak chyba z tymi Audi. Poprzedni model A6 C6 z multitronikiem jeździł jak szalony w porównaniu z s-tronikiem.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 gru 2018, 11:34

Było trzeba brać tiptronica ;).

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 gru 2018, 16:28

W s-tronicu 85% usterek tak w przyblizeniu naprawia zestaw naprawczy mechatroniki. Tu tylko mechatronika przewaznie swiruje pomijajac spalone sprzegla ktorymi tez steruje mechatronika czyli powrot do poczatku zdania. Ja bym zaczal od najtanszej opcji czyli zestaw naprawczy. A najlepiej diagnoza u sprawdzonego,cieszacego sie dobrymi opiniami skrzyniarza.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 22 gru 2018, 18:37

W DL-501 mechatronika i sprzęgła tworzą sprzężenie zwrotne:
1 - ślizgające się sprzęgła przegrzewają olej
2 - przegrzany olej przegrzewa mechatronikę i elektronikę
3 - przegrzana mechatronika daje mniejsze ciśnienia na sprzęgła i elektronika ulega powoli awarii
4 - sprzęgła z mniejszymi ciśnieniami ślizgają się -> idź do punktu 1

Często przyczyną jest wytarty zaworek ciśnienia oleju w skrzyni. Są tam dwa takie zaworki. Oba zaworki nie są ujęte w zestawie mechatroniki.

Często przyczyną jest skorodowane złącze zaworu zewnętrznego obiegu oleju w układzie chłodzenia skrzyni - dostaje się tam woda lub płyn chłodzący i korozja szaleje...

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 23 gru 2018, 04:26

Kolega damos, wyjaśnił jak działa obieg oleju w przekładni, więc pomogłaby również wizyta u kodera i nowy soft zwiększający cisnienie na sprzęgłach.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 27 gru 2018, 07:49

Damos o jakich zaworach mowa?

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 27 gru 2018, 17:17

Klucha11 pisze:Damos o jakich zaworach mowa?
Pisałem już o tym, ale wkleję jeszcze raz: :)

"znalazłem, co tam robią przy naprawie problemu sprzęgieł:
w "bloku" mechatroniki są dwa zawory regulacji ciśnienia. One wycierają swoje gniazda i przestają pracować tak, jak powinny. Jest na to "kit" naprawczy, z większymi tłoczkami, innymi uszczelkami i rozwiertakiem:
http://d2q1ebiag300ih.cloudfront.net/up ... 1492107839
Obrazek
Obrazek
https://www.transmissionpartsusa.com/pr ... 74002k.htm
Obrazek
https://www.transmissionpartsusa.com/VW ... 74001k.htm

To samo robią u nas. Podobno po tym skrzynia przestaje palić sprzęgła, bo ma właściwe ciśnienia. Podobno wiele warsztatów twierdzi, że palenie sprzęgieł wynika z uszkodzenia komputera sterującego, choć nie ma żadnych błędów a problem jest w hydraulice. Podobno po fixnięciu hydrauliki problem spalonych/przegrzanych sprzęgieł ma odejść w zapomnienie.
Podobno"


Ok, wygląda jak 3 zaworki a nie dwa :)

Klucha11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:51
Lokalizacja: RJS

Post autor: Klucha11 » 28 gru 2018, 23:57

To ja takie mam zrobione u siebie. Dwa zawory jest. Mam jeszcze pare.

Awatar użytkownika
damos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
Imię: Damos
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: damos » 29 gru 2018, 02:15

A gdzie robiłeś?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 29 gru 2018, 12:21

Kolego Klucha11, jakie miałeś przygody ze swoim s-tronikiem że dałeś do modyfikacji właśnie te zawory? Co się działo?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

amrif
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 16 lis 2009, 09:44
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: amrif » 29 gru 2018, 23:07

Jaki jest koszt wymiany tych zaworów? Kupić to w Midparts i robić samemu czy to gra nie warta świeczki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga