Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJL 1.8 180 KM] Zima. Piszczenie koło katalizatora, turbiny

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2707
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

[AJL 1.8 180 KM] Zima. Piszczenie koło katalizatora, turbiny

Post autor: Doc » 20 gru 2018, 17:23

Cześć.

Mam problem z piszczeniem zimnego silnika 1.8T. Jeśli jest temperatura -2, -4 a nawet 0 z odpaleniem zimnego silnika... z obrotami ok 2500 słyszę dość ostro piszczenie koło katalizatora, turbiny. Silnik działa bez problemu. Jeśli auto odpalone stoi, ok 5-8 minut przestaje piszczeć. Jeśli jeżdżę 60, 80km/h, dość dłużej piszczy, pewnie jest 'wiatr', zima w silniku.

Co to może być kurczę. <uoee>
Mój film. Posłuchajcie dokładnie od 0:30 sek.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/mk3DjPeFGsk" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 21 gru 2018, 06:58

Turbo ma luz? Głupia teoria, ale może klapka wg ma luzy i wpada w wibracje gdy jest lekko uchylona? A to wypada na takie właśnie obroty..

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2707
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 21 gru 2018, 08:27

Dzięki Ziomek. Jeśli będzie lepsza pogoda... zobaczę.
ps: 'praktyka':

Tylko hmm... to jakoś wygląda jak by gdzieś nieszczelność była za turbo jak jest zima. Dzisiaj zobaczę bo jest +2C.

Awatar użytkownika
ludi0080
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ludi0080 » 21 gru 2018, 16:49

Miałem podobne objawy w poprzednim aucie, posprawdzaj gumowe przewody turbiny, u mnie była nieszczelność i po wymianie problem ustał. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2707
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 22 gru 2018, 01:56

Sprawdziłem wirnik z palcami. Ok 2, 3mm. Tylko mówię... na parkingu. Nie "wywaliłem" turbiny aby sprawdzić wszystko.

ps:
ludi0080, hmm masz rację. Może gdzieś tutaj. <mysli>

Na koniec... turbina, silnik nie dymi, nie bierze oleju, daje buta to lekko zamula najbardziej z 3 biegiem / skrzynią. Zasrane piszczenie. <zalamka>

ps2.
Sprawdziłem przewody do powietrza. Nawet zmieniłem. Bez zmian. :(
Zmieniłem DV, N75 - bez zmian. :(
Ostatnio zmieniony 23 lut 2019, 09:30 przez Doc, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
ludi0080
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 18 gru 2018, 11:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ludi0080 » 03 sty 2019, 16:22

I jak kolego, podziałałeś coś z tym stetoskopem ? Zaciekawił mnie Twój przypadek :) Pozdrawiam


------------------------
stetoskop nie pomógł :( Nie wiem próbowałem. :(
Andrzej Doc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ludi0080, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga