Padł akumulator przy aktualizacji map i samochód umarł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Padł akumulator przy aktualizacji map i samochód umarł
Najpierw wszystkie kontrolki mrugały losowo, coś cykało szybko między kierownicą a silnikiem przy włączaniu zapłonu i próbach zapalenia silnika, a potem wszystko zdechło.
Nie działa nic, ani zamki ani stacyjka (blokuje kluczyk, ale nie włącza się zapłon). Świecą się tylko kontrolki (kilka). Nie wyłączają się nawet po awaryjnym wyjęciu kluczyka.
Akumulator ładowany przez klemy w bagażniku całą noc i zero poprawy.
Odłączyłem klemę akumulatora na minutę (wtedy kontrolki zgasły), podłączyłem z powrotem i to samo. Nie pomogło.
Chciałem podłączyć VCDS, żeby usunąć ewentualne błędy, ale nie ma połączenia. Mimo tego, że kluczy daję w pozycję zapłonu, nie mogę połączyć się z np. modułem stacyjki 05. Sprawdzanie błędów dla całego auta też nie działa z powodu braku połączenia.
Odłączyłem teraz klemę na dłużej (pół godziny) i spróbuję naładować akumulator, podłączając prostownik bezpośrednio do niego w bagażniku, a nie do klem pod maską przednią. Ale prawdę mówiąc, wątpię czy to coś zmieni.
Czy ktoś wie może, jak sobie z tym można poradzić?
A może zostaje już tylko pomoc fachowca. Ktoś zna jakieś pogotowie elektryka samochodowego z Wrocławia?
Nie działa nic, ani zamki ani stacyjka (blokuje kluczyk, ale nie włącza się zapłon). Świecą się tylko kontrolki (kilka). Nie wyłączają się nawet po awaryjnym wyjęciu kluczyka.
Akumulator ładowany przez klemy w bagażniku całą noc i zero poprawy.
Odłączyłem klemę akumulatora na minutę (wtedy kontrolki zgasły), podłączyłem z powrotem i to samo. Nie pomogło.
Chciałem podłączyć VCDS, żeby usunąć ewentualne błędy, ale nie ma połączenia. Mimo tego, że kluczy daję w pozycję zapłonu, nie mogę połączyć się z np. modułem stacyjki 05. Sprawdzanie błędów dla całego auta też nie działa z powodu braku połączenia.
Odłączyłem teraz klemę na dłużej (pół godziny) i spróbuję naładować akumulator, podłączając prostownik bezpośrednio do niego w bagażniku, a nie do klem pod maską przednią. Ale prawdę mówiąc, wątpię czy to coś zmieni.
Czy ktoś wie może, jak sobie z tym można poradzić?
A może zostaje już tylko pomoc fachowca. Ktoś zna jakieś pogotowie elektryka samochodowego z Wrocławia?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1331
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
taaa, do ASOjanuszm pisze: jak to nic nie da zawsze mozesz odholowac do audi.
tylko po co
ASO nie radzi sobie z takimi naprawami. w ogóle zalecam ASO omijać szerokim łukiem. nie jeden z Was jeszcze się "sparzy" na którejś z kolei naprawie. owszem może i zrobią, ale metodą wymiany po kolei nowych modułów i sterowników - wtedy naprawa kończy się na kilkunastu tysiącach pln. - nie mają możliwości i nie potrafią "elektroniki postawić na nogi"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 04 wrz 2016, 22:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 DLHA 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ani jedno ani drugie. Akumulator ładowałem 24h prostownikiem diodowym i prądem 5,4A. Doszedł do 11,5V i dalej nie chciał. Podłączyłem stary prostownik na płytach selenowych i prądzie ładowania 3A. Po kolejnej nocy 13,5V na klemach, aku do auta i wszystko ładnie działa z powrotem. Także stary prostownik mistrz.
Dzięki wszystkim za rady i chęć pomocy.
Dzięki wszystkim za rady i chęć pomocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1331
- Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
- Imię: Jarek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
to teraz sprawdź ładowanie,czy jest prawidłowe i odczyt błędów z całego wozu. no i trzeba by ustalić, co było przyczyną wyciągnięcia prądu z nowego akumulatora do poziomu ok. 3V. sprawdź pobór prądu w stanie spoczynku, czyli po zamknięciu auta i odczekaniu ok. 5min.drifter pisze:Dzięki, tak właśnie robię. Bo okazało się, że miał tylko 3,75 V na klemach po całonocnym ładowaniu przez złącza pod maską. Mam nadzieję, że da się go naładować, bo to nowy akumulator.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga