nierowna praca silnika na gazie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ehh... Pomieszanie z przemieszaniem.
Po pierwsze z Twoich postów nie do końca wiadomo czy w końcu na pb są równe czy nie. Ale zakładam że tak, że dokładnie to sprawdziłes i że jesteś tego pewien. Sprawdzenie musi dotyczyć nie tylko wolnych ale też przyspieszania, jazdy.
Teraz tak...mapa. mapa to pojęcie ogólne. Mamy ich a z 5 dostępnych albo i lepiej. Generalnie za podstawowe możemy uznać trzy:
1. Mapa zależności mnoznik-czas wtrysku.
2. Mapa zależności czas wtrysku- ciśnienie w kolektorze dla pb
3. Jak wyżej v tylko dla lpg.
Najważniejsza z map to mapa zależności mnożnik-czasWtrysku. Tak de faktów to osobiście dla mnie tylko to jest mapa ponieważ ty w nią ingerujesz zmieniając mnożnik. Pozostałe dwie rysują się same na podstawie odczytów czasu wtrysku i ciśnienia w kolektorze. Ich generalnie mogło by w ogóle nie być, kasowanie ich niczego nie zmienia. Dają tylko obraz tego co jest. Jeśli je skasujemy wyrysuja się od nowa i tyle.
Wracamy do pierwszej mapy czyli mnożnika, mapy nr 1. Każda zmiana mnożnika wywoła zmianę map 2 i 3. Mapy mnożnika nie da się skasować powiedzmy że da się ją "wyzerwowac" (nie wiem czy to odpowiednie słowo" i o to pewnie chodziło gościom jak dzwoniłeś do STAG.
Podsumowując ustawianie metoda na mapy wygląda tak:
Robimy autokalibracje. Ustawiamyy mnożnik na wolnych z założeniem osiągnięcia w takich danych czasie ppbnapb i pbnalpg. Kasujemy mapę 2 i 3. Zbieramy od nowa mapę 2 i 3 (trzeba zachować niemal idealne warunki jazdy, takie same na pb i LPG, przyspieszac w podobnym momencie z podobną siła itp). Korygujemy mapę 1. Mapa 2 czyli pb jest obrazem docelowym który ma być osiągnięty na mapie 3. Czyli dajmy na to gdy gdzieś mapa 3-lpg jest wyżej niż 2-pb to mapę 1-mnożnik obniżamy. I zaczynamy zabawę od nowa (pomijając kalibrację i ustawienie czasie na wolnych). Czyli kasujemy 2 i 3 i dalej w kółko aż asiagniemy zadowalający nas efekt.
Twoje zbieranie i ustawianie jest o kant d rozbić. Przy przełączeniu na LPG Czasy pb nie mogą się zmienić a tym bardziej nie mogą powodować rozjazdu na bankach. Jeśli tak się dzieje to wpływa to na wyrysowanie mapy 3, będzie ona błędna. Trzeba coś poprawić/naprawić/wymienic.
Bawiłeś się wtryskami... Będąc szczery, nie wierzę w to ich ponowne ustawienie. Musisz to sprawdzić.
Będąc na twoim miejscu zrobiłbym tak. Ustawionym mnożnik, mapę 1, na wolnych. Dla przykładu załóżmy. Czas pbnapbB1=3ms. Czas pbnapbB2=3. Czyli auto sprawne na benzynie, równe czy wtrysków. Teraz ustawiamy mnożnik tak żeby czas pbnaLPGB1=3ms. Czas pbnaLPGB2 nie będzie równy 3. Zapamiętujemy w którą stronę idzie czaspbnalpgB2.
Mamy wstępnie ustawioną instalację. Teraz zmieniamy listwy miejscami-bankami. I obserwujemy co się dzieje. Pozwoli Ci to sprawdzić skalibrowanie listw. Zakładając że są równo skalibrowane sytuacja nie zmieni się. Od tego bym wyszedł. Może się okazać że twoje różnice na bankach nie są spowodowane źle skalibrowanym i wtryskami. A może się okazać że są.
Pamiętaj żeby wyzerować programowe korekty wydatku wtryskiwaczy.
[ Dodano: 2018-12-13, 16:31 ]
I naskrobie kolejnego posta. Będziesz miał lekturę na dwa dni
Nie mam silnika z dwoma bankami ale mówisz o kompensacji. Szczerze nie studiowałem dokładnie tematu. Wiem do czego ma służyć ale jak się ją robi to nigdy nie sprawdzałem.
Tu zadam pytanie... Czemu fachman który chciał ciąć kable nie zrobił z tym porządku? Taka rzecz akurat może mieć wpływ na czasu wraku...
Czy ktoś ogarniał butle do jazdy na wstecznym? To nie ma raczej wpływu ale warto żeby ktoś to zrobił
Co za mnożnik masz 1.4? Mnożnik nie powinien być linia prosta. Zazwyczaj zaczyna się wyżej i kończy niżej. Czasem zaczyna niżej później rośnie a potem znowu spada.
Co za ciśnienie masz 0.39? Nie ma opcji żeby takie było ciśnienie na reduktorze. Co najwyżej może być takie podciśnienie w kolektorze. Ale... Jako takie masz to coś jest nie tak z silnikiem. Na 99% nieszczelność.
Po pierwsze z Twoich postów nie do końca wiadomo czy w końcu na pb są równe czy nie. Ale zakładam że tak, że dokładnie to sprawdziłes i że jesteś tego pewien. Sprawdzenie musi dotyczyć nie tylko wolnych ale też przyspieszania, jazdy.
Teraz tak...mapa. mapa to pojęcie ogólne. Mamy ich a z 5 dostępnych albo i lepiej. Generalnie za podstawowe możemy uznać trzy:
1. Mapa zależności mnoznik-czas wtrysku.
2. Mapa zależności czas wtrysku- ciśnienie w kolektorze dla pb
3. Jak wyżej v tylko dla lpg.
Najważniejsza z map to mapa zależności mnożnik-czasWtrysku. Tak de faktów to osobiście dla mnie tylko to jest mapa ponieważ ty w nią ingerujesz zmieniając mnożnik. Pozostałe dwie rysują się same na podstawie odczytów czasu wtrysku i ciśnienia w kolektorze. Ich generalnie mogło by w ogóle nie być, kasowanie ich niczego nie zmienia. Dają tylko obraz tego co jest. Jeśli je skasujemy wyrysuja się od nowa i tyle.
Wracamy do pierwszej mapy czyli mnożnika, mapy nr 1. Każda zmiana mnożnika wywoła zmianę map 2 i 3. Mapy mnożnika nie da się skasować powiedzmy że da się ją "wyzerwowac" (nie wiem czy to odpowiednie słowo" i o to pewnie chodziło gościom jak dzwoniłeś do STAG.
Podsumowując ustawianie metoda na mapy wygląda tak:
Robimy autokalibracje. Ustawiamyy mnożnik na wolnych z założeniem osiągnięcia w takich danych czasie ppbnapb i pbnalpg. Kasujemy mapę 2 i 3. Zbieramy od nowa mapę 2 i 3 (trzeba zachować niemal idealne warunki jazdy, takie same na pb i LPG, przyspieszac w podobnym momencie z podobną siła itp). Korygujemy mapę 1. Mapa 2 czyli pb jest obrazem docelowym który ma być osiągnięty na mapie 3. Czyli dajmy na to gdy gdzieś mapa 3-lpg jest wyżej niż 2-pb to mapę 1-mnożnik obniżamy. I zaczynamy zabawę od nowa (pomijając kalibrację i ustawienie czasie na wolnych). Czyli kasujemy 2 i 3 i dalej w kółko aż asiagniemy zadowalający nas efekt.
Twoje zbieranie i ustawianie jest o kant d rozbić. Przy przełączeniu na LPG Czasy pb nie mogą się zmienić a tym bardziej nie mogą powodować rozjazdu na bankach. Jeśli tak się dzieje to wpływa to na wyrysowanie mapy 3, będzie ona błędna. Trzeba coś poprawić/naprawić/wymienic.
Bawiłeś się wtryskami... Będąc szczery, nie wierzę w to ich ponowne ustawienie. Musisz to sprawdzić.
Będąc na twoim miejscu zrobiłbym tak. Ustawionym mnożnik, mapę 1, na wolnych. Dla przykładu załóżmy. Czas pbnapbB1=3ms. Czas pbnapbB2=3. Czyli auto sprawne na benzynie, równe czy wtrysków. Teraz ustawiamy mnożnik tak żeby czas pbnaLPGB1=3ms. Czas pbnaLPGB2 nie będzie równy 3. Zapamiętujemy w którą stronę idzie czaspbnalpgB2.
Mamy wstępnie ustawioną instalację. Teraz zmieniamy listwy miejscami-bankami. I obserwujemy co się dzieje. Pozwoli Ci to sprawdzić skalibrowanie listw. Zakładając że są równo skalibrowane sytuacja nie zmieni się. Od tego bym wyszedł. Może się okazać że twoje różnice na bankach nie są spowodowane źle skalibrowanym i wtryskami. A może się okazać że są.
Pamiętaj żeby wyzerować programowe korekty wydatku wtryskiwaczy.
[ Dodano: 2018-12-13, 16:31 ]
I naskrobie kolejnego posta. Będziesz miał lekturę na dwa dni
Nie mam silnika z dwoma bankami ale mówisz o kompensacji. Szczerze nie studiowałem dokładnie tematu. Wiem do czego ma służyć ale jak się ją robi to nigdy nie sprawdzałem.
Tu zadam pytanie... Czemu fachman który chciał ciąć kable nie zrobił z tym porządku? Taka rzecz akurat może mieć wpływ na czasu wraku...
Czy ktoś ogarniał butle do jazdy na wstecznym? To nie ma raczej wpływu ale warto żeby ktoś to zrobił
Co za mnożnik masz 1.4? Mnożnik nie powinien być linia prosta. Zazwyczaj zaczyna się wyżej i kończy niżej. Czasem zaczyna niżej później rośnie a potem znowu spada.
Co za ciśnienie masz 0.39? Nie ma opcji żeby takie było ciśnienie na reduktorze. Co najwyżej może być takie podciśnienie w kolektorze. Ale... Jako takie masz to coś jest nie tak z silnikiem. Na 99% nieszczelność.
Kompensacja to jest połączenie listew wtryskowych dodatkowym wężem. Z tytłu listew są zaślepki usunąłem je i wkręciłem specjalne złączki zeby połączyć to weżem.Co do czasow wtrysków pb to po przełączeniu na lpg to jest rozjazd między bankami o 0.5 ms.Jak przełącze na pb czasy się wyrównują.Mnożnik to miałem na myśli pierwszą żołtą kropke z lewej strony jest 1.4. Potem mnożnik opada.Ciśnienie to tak chodzi o podciśnienie jest 0.39.Co do kalibracji wtryskow to robił to gazman.Może zrobił to zle nie wiem jutro podmienie listwy i zobacze.Po to kupiłem ten kabel do softu żeby znależć przyczyne rozjazdu między bankami.Jeżeli jest jakaś nieszczelność to nie mam pojęcia gdzie.Wszystko było sprawdzane.Ekspert ze staga powiedział mi że jeżeli jest rozjazd miedzy bankami tylko na biegu jałowym to to jest nieistotne.Ważne żeby w czasie jazdy nie było tego rozjazdu.Dzisiaj nie miałem czasu żeby to sprawdzic.A co do kasowania mapy lpg to chodziło mi o to czy żeby zatwierdzić mape lpg trzeba skasowac ta mapę.Bo ktoś tu mi tak napisał.Ta mapa którą ja zrobiłem jest naprawde dobra prawie sie pokrywa z benzynową.Silnik równo pracuje i nie faluje.Korekty w vagu bardzo ładne.
[ Dodano: 2018-12-13, 17:46 ]
Mapę robiłem na autoadaptacji i taka mi wyszła.Poprawiłem tylko w dwóch miejscach bo było za bogato.
[ Dodano: 2018-12-13, 17:46 ]
Mapę robiłem na autoadaptacji i taka mi wyszła.Poprawiłem tylko w dwóch miejscach bo było za bogato.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
jeśli takie jest na Pb to do sprawdzenia szczelność. Podcisnienie ma być 0,30-0,31. U mnie było 0,34 i już była nieszczelność. Owszem nei musi to być nieszczelność ale jakieś niedomaganie silnika. Najcześciej to nieszczelność.zyga zyga pisze:Ciśnienie to tak chodzi o podciśnienie jest 0.39
Sorry ale taką rade niech sobie w D wsadzi. Rozjadu ma nie być i tyle, nie ważne kiedy. Poza tym jak gość sobie wyobraża, że nie będzie przy przyspieszaniu skoro jest na wolnych? cudowne ozdrowienie podczas przyspieszania... Śmierdzi mi to. Owszem jak rozjazd będzie 0,1 0,2ms to pewnie szukanie igly w stogu siana, ale u Ciebie są większe.zyga zyga pisze:Ekspert ze staga powiedział mi że jeżeli jest rozjazd miedzy bankami tylko na biegu jałowym to to jest nieistotne.Ważne żeby w czasie jazdy nie było tego rozjazdu.
jezdząc z laptopem, bo zapewne jeździłeś, zapisz sobie na koniec OSC i w domu podejrzyj.zyga zyga pisze:Dzisiaj nie miałem czasu żeby to sprawdzic.
Nieszczelności szukaj tak:
pomoc drugiej osoby do poglądu VAGa konieczny.
Dobre to, jutro najpierw podmienie listwy, żeby wykluczyć złą kalibracje a potem bede szukał nieszczelności jeżeli listwy będą ok.
[ Dodano: 2018-12-14, 16:30 ]
Listwy podmienione nic sie nie zmieniło.MAP 0.39 GAZ 1.08.Psikałem plakiem wszędzie gdzie to mozliwe i w vagu nie było reakcji.Wymienię całą odmę może to coś zmieni.Rozjazd na bankach przy pracy na lpg 0.5 ms. Na benzynie czasy równe.jak nic sie nie zmieni wywalam wtryski.Czy AC W 03 będą dobre?Dzisiaj przejechałem 150 km. i mapy prawie sie pokrywają, korekty w vagu bardzo dobre.Wszystko to jest nielogiczne.Robiłem test przepływu wtryskiwaczy, rozbieżności od- 3 do +3.
[ Dodano: 2018-12-14, 16:30 ]
Listwy podmienione nic sie nie zmieniło.MAP 0.39 GAZ 1.08.Psikałem plakiem wszędzie gdzie to mozliwe i w vagu nie było reakcji.Wymienię całą odmę może to coś zmieni.Rozjazd na bankach przy pracy na lpg 0.5 ms. Na benzynie czasy równe.jak nic sie nie zmieni wywalam wtryski.Czy AC W 03 będą dobre?Dzisiaj przejechałem 150 km. i mapy prawie sie pokrywają, korekty w vagu bardzo dobre.Wszystko to jest nielogiczne.Robiłem test przepływu wtryskiwaczy, rozbieżności od- 3 do +3.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Ale nie zmieniło się nic między bankami? bo różnica 0,5ms raczej zostanie tylko pytanie czy nie zmieniła się bankami...zyga zyga pisze:Listwy podmienione nic sie nie zmieniło
Jeśli tak to problem jest gdzieś indziej. Nie we wtryskach... tylko gdzie...
Weź ściągnij jakiś program do nagrywania pulpitu. Odpal VAGa i Soft do LPG. W VAGu grupa 033. Nagraj przełączanie PB i LPG tak żeby było widać oba programy.
Na pewno w sofcie LPG masz wyzerowane wydatki wtrysków? Kurde... szczerze to wytrąciłeś mi pomysły.
Wrzuć jakieś zdjęcia instalacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Jeszcze taki pomysł, włączaj/wyłaczaj wtryskiwacze pojedynczo. Po prostu klikasz na ikonki wtryskiwaczy LPG. Sprawdzaj czy któryś jeden nie powoduje tego przesunięcia.
[ Dodano: 2018-12-14, 18:07 ]
Nie. Cisnienie pewnie że zawsze warto zmierzyć. Ale wtedy jakby to któryś kulał to by było to samo na Pb... no chyba że słaby cylinder powoduje wypadanie zapłonu, tylko na LPG. Mało prawdopodobne ale ...
[ Dodano: 2018-12-14, 18:07 ]
Nie. Cisnienie pewnie że zawsze warto zmierzyć. Ale wtedy jakby to któryś kulał to by było to samo na Pb... no chyba że słaby cylinder powoduje wypadanie zapłonu, tylko na LPG. Mało prawdopodobne ale ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
Nie patrz na żadne obroty. Interesują Cie tylko czasyPb. Czas PbnaPb i czasPbnaLPG.
Włącz LPG. Listwa dwa niech chodzi czyli wtryskiwacze 4,5,6 daj włączone.
Włączaj najpierw tylko wtryskiwacz1, potem tylko wtryskiwacz2, potem tylko wtryskiwacz3. Potem np. 1i2. Potem 2i3. Potem 1i3. Nagrywaj.
Chcę to zobaczyć.
Włącz LPG. Listwa dwa niech chodzi czyli wtryskiwacze 4,5,6 daj włączone.
Włączaj najpierw tylko wtryskiwacz1, potem tylko wtryskiwacz2, potem tylko wtryskiwacz3. Potem np. 1i2. Potem 2i3. Potem 1i3. Nagrywaj.
Chcę to zobaczyć.
Ja nie patrze na obroty ,tylko na czasy wtrysków.I robie dokładnie tak jak piszesz.Jak wyłacze co najmniej dwa wtryski lpg na pierwszym banku to czasy wtryskiwaczy pb sie wyrównują.Inne kombinacje nie działaja, wyłaczenie pojedynczego wtrysku lpg nic nie daje.
[ Dodano: 2018-12-14, 18:26 ]
A moze to wina sterownika lpg.
[ Dodano: 2018-12-14, 18:28 ]
Jak bym przywrocił sterownik lpg do ustawien fabrycznych to musze wgrywac softa?
[ Dodano: 2018-12-14, 18:26 ]
A moze to wina sterownika lpg.
[ Dodano: 2018-12-14, 18:28 ]
Jak bym przywrocił sterownik lpg do ustawien fabrycznych to musze wgrywac softa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 640
- Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
- Imię: Janusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Tarnów
No to co znaczy to:zyga zyga pisze:Ja nie patrze na obroty ,tylko na czasy wtrysków.
zyga zyga pisze: natomiast jak wyłacze co najmniej dwa na pierwszym banku obroty na pb się wyrównują
nie, ale autokalibracje i ustawianiae mnoznika od nowa.zyga zyga pisze:Jak bym przywrocił sterownik lpg do ustawien fabrycznych to musze wgrywac softa?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga