3.0TFSI Olej 5w30 czy 5w40
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 29 sty 2015, 18:33
- Lokalizacja: Nl
https://www.audiusa.com/content/dam/aud ... 022317.pdf
[ Dodano: 2018-12-10, 08:14 ]
[ Dodano: 2018-12-10, 08:14 ]
Niby tak i zmiana przy tej specyfikacji co 30000. W wyższych temperaturach ( a takie generują nasz silniki) 5w30 ma „cieńszy” filter ochronnypalec85 pisze:Ale czy to dobry olej?powinna byc specyfikacja vw 504/507
Stage 1+ by Vagtechniek
430pk/530Nm
430pk/530Nm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No wlasnie widze w instrukcji audi,ze na rynek Chin mozna stosowac 5w40 o normie vw 502. Kurcze nie wiem juz sam jaki ten olej najlepiej kupic. Z jednej strony podstawowy to 5w30 tylko jaki prawdziwy syntetyk znalezc a z drugiej strony to jak wyjezdzam w trase to lubie pogonic auto i czesto z gazem w podlodze wyprzedzac wiec w zasadzie bardziej by sie zdal 5w40 ale w trasy tak czesto nie jezdze,wiekszosc miasto.
[ Dodano: 2018-12-10, 08:53 ]
A co myslicie o marce Ravenol?
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 2068551463
A moze Amsoil 5w30?
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1865809648
[ Dodano: 2018-12-10, 08:53 ]
A co myslicie o marce Ravenol?
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 2068551463
A moze Amsoil 5w30?
https://www.petrostar.pl/oleje/oleje-si ... 1865809648
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
A to sorry, musiałem zrozumieć opacznie to zdanie:palec85 pisze:Tu nie byla kwestia oszczednosci tylko niewiedzy.
palec85 pisze: wlalem top teca 4200 bo nie dalo sie wymienic
Motul spełniający normy VAG. Niedrogi i dobry olej. Już nie pamiętam dokładnie, jaki.palec85 pisze:damos, a jaki olej lejesz tak z ciekawosci?
Edit:
ok, ten: https://www.motul.com/pl/pl/products/81 ... an-5w30--2
albo ten: https://www.motul.com/pl/pl/products/sp ... 07-00-5w30
--------------------------------------------------------------------------------------
Mobil też będzie ok i Shell i Millers i Quaker State też

Jakiś czas temu dostał mi się płyn chłodzący do oleju - to zrobiłem dwie wymiany (druga po kilkunastu minutach pracy).
Nie wiem nic o oleju, który wlałeś do siebie, ale skoro ma mineralna bazę - to nie czekałbym do wiosnypalec85 pisze: Ok skoro mowicie,ze to taki lipny olej to pojezdze troche i przed wiosna jeszcze go zmienie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Nie chce Cie martwic ale oba te motule to na bazie mineralnej sa(strona 6 karty charakterystyki)na dole w sekcji posyepowanie z odpadami. Wlasnie w tym problem,ze pisza 100% syntetyk a to oleje HC bo moga pisac co chca dlatego nie tak latwo prawdziwy syntetyk 5w30 znalezc i dlatego szukam juz po mniej medialnych markach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 46
- Rejestracja: 01 paź 2018, 21:14
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
a z czego konkretnie na tej stronie to wynika? Dobrze jest się czegoś dowiedzieć. Co powinno być w składzie, by olej był w pełni syntetyczny?palec85 pisze:oba te motule to na bazie mineralnej sa(strona 6 karty charakterystyki)
BTW - strona 6 dotyczy biorozkładu komponentów a skład opisują strony (str. 1 i 2)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Co wy się tak czepiacie tego czy jest full syntetyk, czy z bazy mineralnej po krakingu? Jeśli olej jest zmieniany regularalnie i lane jest coś markowego, to nie ma praktycznie różnicy. Szybciej sprzedacie auto niż zauważycie, że jest coś nie tak. U siebie mam prawie 450 tysięcy km na liczniku i leję Motula Specific 5W30 z normą 504/507. Silnik ma się dobrze i nie narzeka
. Nie bierze oleju, a w środku jest czysty (sprawdzałem).

- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Między olejem po hydrokrakingu a bazującym na bazie w pełni syntetycznej różnica jest mniejsza, niż się nam wydaje. Full-syntetyki też mają (bo muszą mieć) dodatki mineralnemat1324 pisze:Co wy się tak czepiacie tego czy jest full syntetyk, czy z bazy mineralnej po krakingu?


Sprawdziłem tego Top Teca i to jest dobry olej Liqui Molly!

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
damos, jest tam numer 13 02 05 co oznacza oleje mineralne. 13 02 06 oznacza oleje syntetyczne. Tak tez mi sie wydaje,ze ten top tec i ogolnie marka liqui moly nie moze robic jakiejs mocnej lipy a olej zawsze zmienialem co 10 tys km.Zlapalem taka zajawke ze caly weekend czytalem o oleju silnikowym🙂jest na youtube gosc ktory testuje mnostwo marek pod wzgledem tarcia przy normalnej temp i temp 100°C oraz czystosc oleju po podgrzaniu. Pelne syntetyki czesto zostawiaja wiecej osadu niz dobre oleje HC. Duzy plus prawdziwych syntetykow to lepsza stabilnosc przy wysokich temperaturach. W kazdym razie odpuszcze sobie znowu zmiane oleju ale przy nastepnej przetestuje Amsoil European Formula 5w30 czyli pelen syntetyk, ma naprawde bardzo dobre parametry lepkosci, TBN i NOAC czyli odnosnie zostawiania osadow i odparowalnosci🙂koncze lektury o olejach bo niedlugo zmienie branze na olejarska 
