Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 1.8t APU problem ze spalaniem oraz LPG

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

A6 C5 1.8t APU problem ze spalaniem oraz LPG

Post autor: KasztanOc » 29 lis 2018, 20:47

Cześć. Mam kolejny problem ze swoją "nową" starą A6. Zauwżyłem, że auto przy mało dynamicznej jezdzie pali 20l LPG na 100km, jest to normalne spalanie? Dodam, że gdy depnę mocniej w pedał to gaz się wyłącza i pika (tak jak przy braku gazu). Kopci czsami mocno na biało i czuc spalenizne a czasami nadmiernego dymienia brak. Myslicie ze sama regulcja powinna pomóc?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 lis 2018, 20:50

Od tego warto byłoby zacząć :).

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 lis 2018, 21:18

sama regulacja to jedno ale na to odłączanie sie gazu przy "bucie" to raczej nie pomoże . Bez obejrzenia tego to mogę tylko strzelać że reduktor dobiega kresu żywota
Od kiedy tak jest ?? od "nowości" ?? tzn od czasu kiedy kupiłeś ??
ile lat ma instalacja ?? jakie komponenty ?

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 29 lis 2018, 23:50

Instalacja 2 letnia. Od kiedy kupiłem ju tak sie działo ale raczej jezdze spokojnie wiec pozno zauwazylem. Reduktor przy butli podobno byl swiezo wymieniony. Jestem w tych kwestiach nieco ciemny jeszcze

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 30 lis 2018, 01:23

Nie ma co gdybać. Albo trzeba dać do kogoś kto się zna albo kupić kable i samemu zacząć zabawę. Przy czym jeśli mówisz reduktor przy butli a coś takiego nie istnieje to proponuję rozwiązanie pierwsze.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 01 gru 2018, 16:55

tez jestem na etapie redukcji spalania LPG bo silnik ten sam ale dodatkowo Quattro i pali średnio 15-17l zimą za to potrafi i 18-20l... benzynki elegancko 10-13l

Ogarnę auto na bnzynie potem bede za gaz się brał.

Ja po 2 latach wymieniałem wtryski. jeden niedomagał a drugi zacięty był i przelewał. koszt 60zł za sztukę plus regulacja ale bez dobrego serwisu się nie obejdzie. fakt, że to kosztuje ale powiedzą co poprawić itd.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 964
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Rocznik: 2006
Moje auto: A4 B7
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 gru 2018, 17:06

pali średnio 15-17l zimą za to potrafi i 18-20l... benzynki elegancko 10-13l
kurde sporo powiem
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 01 gru 2018, 20:22

normalnie liczy sie 20-25% więcej na LPG. Gdybyś my palili nie litry tylko kilogramy wychodziło by tyle samo :) także widać że jest źle coś. Ale dla porównania trzeba by dokłądnie sprawdzać

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 15 gru 2018, 16:49

Jestem juz umówiony na serwis. Po trzynastym dam znac co sie dzialo

[ Dodano: 2018-12-15, 16:49 ]
Została zrobiona nowa mapa. Dodatkowo okazało się że jest założony lichy reduktor i moge kręcić do 4500obr pozniej przerzuca na benzyne. Duze spalanie myślę że jest spowodowne tym, ze silnik wkreca sie na 1000-1200obr jak sie zagrzeje oraz tym, ze przyblokowany był ręczny. A wiec zostala kwestia zdiagnozowania problemu wysokich obrotow

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 gru 2018, 18:02

Problem obrotów na wolncyh jest na obu palikwach? Stawialbym na przepustnicę.

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 15 gru 2018, 19:22

Zwonko tak na obu. Zauważyłem też że zaczął pocić się separator odmy.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 15 gru 2018, 22:26

Przeglądnij ten separator, przeczyść przepustnicę, zaadaptuj...

KasztanOc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 17 lis 2018, 13:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: KasztanOc » 16 gru 2018, 13:19

Udało mi się póki co wypiąć separator i wyglada tak jak na zdj. Dodam, że w tej rurce od ktorej odpialem separator jest dużo sadzy jakby konsystencji miodu. Korek od oleju lekko podskakuje gdy auto jest odpalone.

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 18 gru 2018, 22:59

sprawdź odme, też miałem jakieś ślady oleju w tym separatorze. kupiłem nowy i nawet obroty przestały falować co prawda wymieniłęm też gruszkę od turbo i poczyściłem wszystkie rury od odmy i samą odme z ezektorem wymieniłem :) robota na garaż lub na cieplejsze dni. w tym zaworku z fotki to jest sprężyna i membrana. może juz ma dosyć. nie pamiętam w krótą stronę działał ale w jedną da się dmuchnać ale nie da się zassać powietrza. Co do korak oleju to musiał bym posty swoje przeszperać bo gdzieś miałem odpowiedź czy ma pockakiwać czy zasysać. ale u mnie też lekko podskakuje.

P.S

ja teraz robię testy gazu i wychodzi, że na
BP pali najwięej gazu ale filtry czyste mam
luk oil filtry brudne i więcej o 20-30km na baku niż na BP
za to carrefour o 50km więcej niz na luku robie na baku, nie wiem jak filtry bo właśnie testuje ale auto chyba jest bardziej ospałe takie gumowe.

czy zna się ktoś na skłądzie gazu czy to możliwe, że na jakiejś innej mieszance propanu z butanem zrobię więcej km tylko jakim kosztem?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 18 gru 2018, 23:01

Im bardziej skład paliwa zbliżony do zakładanego tym mniej go samochód pali <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja