Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

nierowna praca silnika na gazie

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 lis 2018, 17:19

sprawdź czy po "zassaniu" wężyka sterującego rusza się sama gruszka .

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 29 lis 2018, 17:24

Słychać jak grucha się ugina, nieszczelności nie ma.Chyba że ta rura stawia za duży opór, albo jak sprawdzałem to były za małe obroty.Nie miał mi kto depnąć na gaz.Zawołałem ciotke, ale ona ma 95 lat i nie dała rady mocniej depnąć.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 lis 2018, 18:00

Nie masz "deptać" .
poszukaj początku wężyka strującego gruszką ., wypnij
Zassij ustami
Opisz co się dzieje

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 29 lis 2018, 18:30

Tak zrobiłęm wypiąłem weżyk i zassałem słychac było ze gruszka sie ugina.Wężyk wypiąłęm przy przepustniccy tam gdzie jest ich kilka.A o deptaniu to pisałem, że wcześniej tak chciałem sprawdzic.Ale nie wiedziałem że muszą być takie wysokie obroty, żeby zaczęłą pracować.Nieszczelności nie ma wszystko działa tak jak trzeba.Niepotrzebnie zawracałęm sobie i Wam głowe.Sprawdzałem ją dlatego bo wczesniej sie zacięłą i gazman nie wiedział o co chodzi.Dopiero podczas drugiej wizyty u niego sprawdził gruchę i ja odblokował i wtedy silnik zaczął równo pracowac,

[ Dodano: 2018-11-29, 18:27 ]
pozostał tylko problem róznicy czasów wtryskow miedzy bankami ok. jednej milisekundy i nie wiadomo dlaczego napewno nie łapie lewego powietrza sprawdzane kilka razy.

[ Dodano: 2018-11-29, 18:30 ]
obroty faluja miedzy 720 a 760 obrotow jest to mało wyczuwalne ale jest.Myśle ze to wina przepustnicy ma juz swoje wylatane.Nie przeszkadza mi to.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 lis 2018, 18:41

ok . rozumiem . W każdym razie przywrócenie do działania układu zmiennej długości dolotu jeśli działa ci gruszka to koszt ok 100-130 zł
bez względu na wszystko waro się tym zająć bo może być tak że rura zacięła ci się w jakimś dziwnym położeniu
Nawet jeśli "olejesz" ten układ to i tak warto wyjąć tą rurę i sprawdzić czy są i płynnie pracują takie białe pierścienie uszczelniające bo ich awaria MOŻE powodować różne cyrki w zachowaniu silnika
zyga zyga pisze:pozostał tylko problem róznicy czasów wtryskow miedzy bankami ok. jednej milisekundy i nie wiadomo dlaczego napewno nie łapie lewego powietrza sprawdzane kilka razy.

tylko na gazie czy na benz też ??
jeśli na obu tych paliwach to MOZE to właśnie ta rura w kolektorze ssącym powodować

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 29 lis 2018, 19:16

Na benzynie i na gazie tak samo.To ciekawe co piszesz bo gazman tez cos mowił,żeby zająć się kolektorem.Ale to co Ty piszesz to są konkrety.Sprawdzę to napewno, może nawet jutro.Nie wiem tylko czy da sie tą rurę wyjąć bez odchylania chłodnicy.Dam znać.

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 29 lis 2018, 19:33

napewno się da wyjąć

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 gru 2018, 16:48

OK. Jutro sprawdzę.

[ Dodano: 2018-11-30, 15:19 ]
Wyjąłęm dzisiaj ten wałek z kolektora, miał lekkie zacięcia na tych pierscieniach przeczysciłem wszystko dałem troszkę oliwki, chodzi teraz płynnie.Złożyłem wszystko do kupy.Co do roznicy czasow wtryskow miedzy bankami to nie wiem czy cos sie zmieniło.Silnik bardzo ładnie pracuje, tak miękko.Jeszcze tak nigdy nie chodził.Spalanie w miescie ok.15l. przy krotkich przejazdach ok 5,6 km.Mysle ze to niezły wynik, jest zimno a ja mam dosyc cieżką nogę.

[ Dodano: 2018-12-12, 16:48 ]
Panowie jak sie zatwierdza mape lpg?Od tygodnia ucze sie ustawiania mapy lpg i w koncu ustawilem prawie idealnie.Czy teraz mam uzyc przycisku kasuj mape lpg?

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 gru 2018, 20:29

Zapisuje się za każdym razem gdy zamykasz program, przynajmniej w STAGu.

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 gru 2018, 20:51

Dzięki za odpowiedż,bo na YT oglądałem filmik i facet kasował mapę po to żeby nowa chodziła.Możliwe że nie chodziło o staga.Ciężko jest to ustawić perfekcyjnie, bo jak przełączam na gaz to czasy wtryskow na pb różnią sie o 0.5 ms. medzy bankami.Próbowałem robić korekty przepływu wtryskiwaczy lpg, ale to nic nie daje.Mimo to ustawiłem to naprawde dobrze mapy prawie idealnie się pokrywają i obroty nie falują.Jak chodzi na pb czasy wtrysków sie wyrównują.Zrobiłem kompensacje miedzy listwami i tez żadnej poprawy.Może jedna listwa jest wadliwa.Mnożnik mam dość wysoki 1.4 , ale nic więcej nie mogę z tego wycisnąć.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 12 gru 2018, 21:00

zyga zyga pisze:Jak chodzi na pb czasy wtrysków sie wyrównują
nie równy wydatek wtrysków lpg między stronami , do wymiany

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 gru 2018, 21:05

Wszystkie wtryski do wymiany?

[ Dodano: 2018-12-12, 21:05 ]
Może zmienic na ac w02?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 12 gru 2018, 22:28

zyga zyga pisze:Ciężko jest to ustawić perfekcyjnie, bo jak przełączam na gaz to czasy wtryskow na pb różnią sie o 0.5 ms. medzy bankami
jeśli masz staga to jest opcja w "ustawieniach sterownika gazu" - korekcja wtryskiwaczy gazowych . To leczenie syfa pudrem ale da się ustawić równe czasy wtrysków
zyga zyga pisze:stawiłem to naprawde dobrze mapy prawie idealnie się pokrywają
to nie zawsze dobrze . powinieneś ustawiać na czasy wtrysku
zyga zyga pisze:Zrobiłem kompensacje miedzy listwami i tez żadnej poprawy
załozyłeś wąż łączący "od tyłu" listwy ??
zyga zyga pisze:Mnożnik mam dość wysoki 1.4 , ale nic więcej nie mogę z tego wycisnąć.
masz równy mnożnik ?? :shock: czy raczej chodzi o ciśnienie ??

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 13 gru 2018, 08:47

Ustawiałem korekcje wtryskiwaczy, jak odjąłęm na drugim banku na wszystkich wtryskach -25% czasy na pb sie wyrównały.Mapa wyszłą dosć dobrze ale w korektach długich na vagu na drugim banku było -25%, mocno bogato.Więc korekty zresetowałem.Założyłem wąż miedzy listwami, nic to nie zmieniło.Jak sie ustawia na czasy wtrysku to nie wiem czy robi sie to w mapach czy w innej opcji.Mnożnik mam rowny 1.4 cisnienie też rowne 0.39.Wydaje mi sie tak jak pisał Zwonko że wtryski do wymiany.Coś z nimi nie tak.Jakie wtryskiwacze załóżyć?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 13 gru 2018, 10:05

Wtryski możesz mieć rozkalibrowane, bo sam przecież nimi kręciłeś.
Po zmianach ustawień w sterowniku LPG mapę możesz, a nawet powinieneś skasować. Ma to na celu usuniecie zapisanych punktów z innych ustawień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga