witam
moim problemem jest to, że od jakiegoś czasu bardzo trudno jest odpalić auto na zimnym silniku, do momentu, aż nie złapie temperatury (prawdopodobnie ok 25-30st C, bo sytuacja uspokaja się zanim przełączy na gaz (35st), trwa to zazwyczaj jakieś 30s.
a w ostatnim czasie coraz bardziej ciągnie obroty w dół i muszę szybciej po odpaleniu dodawać gazu, żeby podtrzymać życie i czuć benzyne dość solidnie przez pierwszych parę sekund
gdy auto już chodzi, gdy pod maską zaczynam delikatnie przekręcic przepustnicę, to na pierwszych paru mm otwarcia auto zaczyna nieznacznie się dławić, zanim wejdzie na obroty
-nie jest to wina czujnika G62, gdyż porównywałem na VAGu jego wskazanie z licznikiem i pokazywał to samo
-przepustnica była czyszczona i zrobiona adaptacja(trochę to skróciło czas 'dojścia do siebie' silnika, ale nadal gaśnie), robiłem to ja i mechanik
-auto było u mechanika, sprawdzał węże podciśnieniowe i raczej też nie tu leży problem (zaufany mechanik, nie żaden marsjanin)
-świece były wymieniane miesiąc temu, żadnej poprawy
z możliwych przyczyn, które zostały:
-akumulator - czytałem, że może mieć znaczenie, choć nie wydaje mi się, że to akurat to jest przyczyną wczoraj auto nie odpaliło mi, musiałem go naładować, po naładowaniu odpalił, ale nadal gaśnie na zimnym (alternator był regenerowany poł roku temu - OK)
-przepustnica? - jedyna błędy które pokazuje vag dotyczą przepustnicy:
17967 - throttle valve control part (j338) fault in basic settings, p1559 - 35-10 --- intermittent
17953 - throttle valve controller. malfunction, p1545 - 35-10 --- intermittent
jednak mechanik stwierdził, że to raczej nie jest wina przepustnicy i trzeba by sprawdzić kompresję silnika na zimnym (ale tego niestety sam nie zrobię, a do sprawdzonego mechanika mam dość daleko)
-dzisiaj doczytałem, żeby spróbować awaryjnego odpalenia auta od razu na gazie
-zastanawia mnie jeszcze przepływka, bo podczas jazdy na VAGu w 4 w engine pokazywał mi jakieś 2 ujemne wartości(nie wiem dlaczego), ale w grupie 5, wartości zmieniały się zależnie od dodanego gazu, więc chyba ok
czy moglibyście mi poradzić od czego najpierw zacząć sprawdzanie lub jakieś inne możliwe przyczyny, czy rzeczy, które jeszcze powinienem sprawdzić na początku?
[a6 c5 1.8 ajp 125KM + lpg] gaśnie na zimnym (na benzynie)
Ale czy w tym wypadku jest będzie śmierdziało benzyna, jakby'zalewalo' silnik? Bo oprócz tego jeszcze zapomniałem dodać, że trzęsie autem jak dodaje gazu i trochę słychać jakby delikatne stuki pod maską czasem w tym momencie,a gdyby to było tylko to, to samo utrzymanie lekkiego gazu by pomogło, a nie do końca tak jest
Bardzo dziękuję za link
Patrzyłem dzisiaj na przepustnice i okazało się, że jeden z wężyków podciśnienia wchodzących do przepustnicy był pęknięty na końcówce, odciąłem i podłączyłem, jutro rano siedzę, czy pomogło to coś
Czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzić, czy adaptacją przepustnicy w moim aucie wykonuje się dobrze? Czy może przepustnica powinna się otworzyć bardziej?
Patrzyłem dzisiaj na przepustnice i okazało się, że jeden z wężyków podciśnienia wchodzących do przepustnicy był pęknięty na końcówce, odciąłem i podłączyłem, jutro rano siedzę, czy pomogło to coś
Czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzić, czy adaptacją przepustnicy w moim aucie wykonuje się dobrze? Czy może przepustnica powinna się otworzyć bardziej?
1.8t AEB na ecu 7.5 kreci nie odpala
Witam wszystkich forumowiczow, a wiec do rzeczy posiadam audi a6 00r po swapie z 2.8 APR na 1.8AEB na wiazce z AWT i gratach z awt. Wtryski seria, pompa paliwa narazie seria, turbo ze skyline gtr zrobiona hybryda potencjal 400+ ale nie ma co sie podniecac, wydech 2.5 cala z dp, ic central dolot 2 cale. Teraz do konkretow po spieciu elektryki silnik zaczal w koncu gadac, po pewnym czasie zaczela sie tracicna iskra, temat przekaznik juz prad na cylindry jest w ostatnim czasie auto stalo pod chmurka, chcialem go odpalic i wprowadzic do garazu zeby tylna czesc wydechu dokonczyc odpalil z wielkim trudem nie chcial sie wkrecac na obroty itp gasl, udalo sie go wtoczyc, po probie odpalenia nie gada, na kompie bledow brak auto nie odpala w ogole nie wiem co mu jest, rzeczy sprawdzone i podmieniane na probe, czujnik polozenia walu podmieniane 3x na kompie pokazuje obroty i jest prad na cewkach iskra jest, czujnik halla podmieniane 6x, paliwo jest pompa chodzi wpiety manometr pod obciazeniem 3 bary i trzyma tak pompa caly czas, szczelnosc sprawdzona, czy jest mozliwosc zeby ecu padlo albo moze rozrzad, ale w kanale jak udalo sie go odpalic 90 i 93 bylo -1 i 4, wiec mniej wiecej miesci sie w wartosciach. Mysle moze zeby wziasc podmienic ecu, prosze was o jakies sugestie podpowiedzi bo brak mi juz sil i pomyslow co zrobic co podmienic, jutro jeszcze sprawdze cisnienie na cylindrach.
[AEB 1.8 150 KM] Problem z odpalaniem A6 C5 AEB 1.8t STAG 4
Witam, w autku od pewnego czasu pojawił się problem a mianowicie: po wizycie okresowej u gazownika auto w grudniu zaczęło ciężko odpalać w momencie kiedy było rozgrzane, postało chwile i temperatura zaczęła spadać, mielił dość długo ale odpalił za każdym razem. Po wymianie czujnika temperatury na zamiennik febiego problem ustał na tydzień. Problem wrócił i zaczął się nasilać aż w końcu auto zaczęło odpalać za każdym razem kręcił długo i trząsł się nienaturalnie. Czujnik został wymieniony na oryginał z aso tak jak pompa paliwa razem z filtrem paliwa która wysiadła i nie dawała odpowiedniego ciśnienia według mechanika. Po wymianie tych elementów sytuacja na dzień dzisiejszy wygląda tak: jeżeli temperatura silnika jest niższa niż próg przełączenia się na gaz odpala bez problemu, jeżeli są upalne dni i temperatura jest odpowiednia aby silnik przełączył się na gaz auto dalej potrzęsie się, pokręci dłużej ale odpali za każdym razem. Według mechanika wszystko jest sprawne łącznie z wiązką od czujnika temperatury która podobno jest podpięta pod sterownik gazu STAG 4. Odesłano mnie do gazownika jednak ten niechętnie dopatruje się winy gazu w szczególności że dość długo jeździłem z wyjeżdżonym do zera gazem i zakręconą butlą. Nie mam pojęcia co może być przyczyną czekam na termin do gazownika ale zapewne niejeden forumowicz spotkał się z takim problemem dlatego prosiłbym o podzielenie się doświadczeniami. Wiem że było wiele tematów ale może ktoś miał jakieś inne rozwiązanie takiego problemu 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Ja mam temperaturę zmiany paliwa coś około 30stopni ale nie mam problemu z telepaniem. Przy pierwszym odpaleniu moment przełączenia na LPG jest wyczuwalny ale nie ma żadnego telepania, raczej pojedyncze szarpnięcie jak silnik jest pod obciążeniem. Jak przełącza się na jałowych lub bez większego obciążenia to słyszę tylko zawór w zbiorniku. Zapala zawsze na PB i zawsze od strzała, dopiero po chwili przełącza na LPG. Podejrzyj na vagu temperaturę na czujniku: zegary i komp czy się nie rozjeżdża.