Zgrzyt przy odpalaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Cos na rzeczy musi byc tylko pytanie ile w tym prawdy,ze nie ma to wplywu na zadne uszkodzenia. Te napinacze to chyba od dawna takie lipne robia bo tak jak pisalem w a6 c5 mialem to samo i przejezdzilem ok 60tys km bez oznak jakiegos pogarszania sie. Przy okazji na pewno sie zrobi chyba,ze halas bedzie coraz dluzej sie utrzymywal przy odpalaniu.
[ Dodano: 2018-07-30, 17:43 ]
Zaobserwowalem,ze zgrzyt jest zaleznie od tego jak zaparkuje. Gdy przod jest troche w dol to zgrzyt wystepuje. Natomiast gdy przod jest troche do gory to zgrzytu nie ma.
[ Dodano: 2018-07-30, 17:43 ]
Zaobserwowalem,ze zgrzyt jest zaleznie od tego jak zaparkuje. Gdy przod jest troche w dol to zgrzyt wystepuje. Natomiast gdy przod jest troche do gory to zgrzytu nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Dodam cos od siebie co prawda nie posiadam c7 lecz c5 ale napinacz i lancuch miedzy walkami tez jest. Na takie zgrzyty u mnie w 2.7 biturbo pomogla wymiana lancuchow (za 70zl sztuka) miedzy walkami rozciegnely sie i tyle(240 tys. Km). Napinacze w stanie idealnym w raz ze slizgami zostaly stare sa tak proste w budowie ze tam nie ma co sie zepsuc.Od wymiany zadnych zgrzytow. Co do oleju to trzymam sie zalecen Aso 0w30. Na marginsie dodam ze na 5w50 mialem problemy z rozruchem (auto garazowane). Przy rozruchu musialem dodawac gazu bo nie chcial wejsc na obroty. Wymiana oleju na taki jak zalecany zero problemow. Dziwie sie jak ludki jezdza na 5w50 caly rok, no chyba ze silnik juz taki zluzowany ze jest okej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
U mnie problem ustapil jak sie chlodniej zrobilo. Dawno juz nie slyszalem tego dzwieku rano. Problem byl w upaly i po dluzszej jezdzie jak olej robil sie mocno rzadki. Moze to wina oleju,ze taki sie robil w wysokich temperaturach. Jezdze na valvoline synpower 5w30. Za tydzien zmieniam olej i zmienie na liqui moly top tec 4200 5w30. Moze lepiej bedzie sobie radzil.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Kolego to nie sa oleje syntetyczne. Maja minerlana baze sa oparte na technologi syntetycznej tzw. Hydrokrakowane. Oleje tego typu jest zazwyczaj sporo tansze. Oleji syntetycznych o lepkosci 5w30 jest bardzo malo. Jezeli chcesz syntetyk od liqui moly to chyba tylko seria synthoil posiada swietna baze. Oleje millersa seria xf i ee to syntetyki. A wszystkie top teki od LQ to mineralne oleje.palec85 pisze:Oba sa syntetyczne. Liqui moly top tec 4200 5w30 jest kiepski?oba przeciez to oleje z gornej polki. A jaki olej 5w30 polecasz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Kolego chodzi o swiadomosc sa ludzie ktorzy mysla ze wlewaja syntetyk a w rzeczywistosci leja sobie minerlany olej. Jakie sa miedzy nimi roznice ? bardzo duze ale zeby to pojac odsylam do lektury.mat1324 pisze:A co to za różnica, gdy olej wymieniany jest co 10-15 tysięcy km?
link do rozprawki o olejach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Juz wczoraj zamowilem top teca 4200. Poprzedni wlasciciel na nim jezdzil i ja troche tez po zakupie auta i nie przypominam sobie zeby po trasie i mocnym rozgrzaniu auta cos rano zgrzytnelo w porownaniu do Valvoline. No nic,mysle,ze silnik na top tecu jakos nie skroci swojego zywotu;) przeczytalem artykul i troche sie dowiedzialem a ze lubie sluchac rad i eksperymentowac w imie "lepszosci" to przy nastepnej wymianie kupie Millersa dla porownania🙂
[ Dodano: 2018-11-27, 19:14 ]
Wlasnie patrzylem na stronie liqui moly i faktycznie, przy wyborze parametrow oleju jest baza i tam do wyboru jest oleje syntetyczne i w technologii syntetycznej. Top tec jest w kategorii technologii syntetycznej. Tylko,ze w syntetycznych nie ma zadnego 5w30 spelniajacego norme vw 504/507.
[ Dodano: 2018-11-27, 19:14 ]
Wlasnie patrzylem na stronie liqui moly i faktycznie, przy wyborze parametrow oleju jest baza i tam do wyboru jest oleje syntetyczne i w technologii syntetycznej. Top tec jest w kategorii technologii syntetycznej. Tylko,ze w syntetycznych nie ma zadnego 5w30 spelniajacego norme vw 504/507.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki