Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

a6 c6 błąd U0101

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

a6 c6 błąd U0101

Post autor: Vaio93 » 18 lis 2018, 18:46

Hej,

Wczoraj zabrałem się za naprawę znanego problemu związanego z ogrzewaniem. Na podszybiu czyściłem dwa zaworki, podczas tego wyleciało gdzieś 200ml płynu chłodniczego. Po całej operacji nie mogę odpalić silnika. Wyskakuje Parking Brake Malfunction i Swich N or P to start engine.
Podczas czytania błędów wyskoczyło:
01 Elektronika silnika

Opis sytemu: 3.2l V6 FSI G
Numer oprogramowania: 4F0910115
Wersja oprogramowania: 0040
Numer sterownika: 4F0907115
Długie kodowanie: 01050003190F0120

Kody błędów:
U0101 - Sterownik skrzyni biegów Brak komunikacji
Sporadyczna
P2533 - Obwód prądowy przełącznika zapłonu i rozrusznika Zwarcie z masą / przerwa
Sporadyczna


---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów

Opis sytemu: AG6 09L 3.2 FSI RdW
Numer oprogramowania: 4F0910157E
Wersja oprogramowania: 0060
Numer sterownika: 09L927156
Numer seryjny: 0011413
Kodowanie: 0000001

Kody błędów:
Brak błędów

---------------------------------------------------------------
03 Elektronika hamulców

Opis sytemu: ESP8 quattro H03
Numer oprogramowania: 4F0910517A
Wersja oprogramowania: 0300
Numer sterownika: 4F0614517A
Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 0004511

Kody błędów:
01315 - Sterownik skrzyni biegów Brak sygnału / komunikacji
Sporadyczna
01826 - Czujnik kąta skrętu, zasilanie napięciowe zacisku 30
Statycznie


---------------------------------------------------------------
05 Układ zezwolenia na wejście i uruchomienie

Opis sytemu: FBSAUDIC6 ELV H30
Numer oprogramowania: 4F0910852
Wersja oprogramowania: 0220
Numer sterownika: 4F0905852B
Wersja sterownika: 242
Numer seryjny: 10600200013357
Kodowanie: 0000007

Podsystemy:
Opis sytemu: FBSAUDIC6 EZS H43
Numer oprogramowania: 4F0910131G
Wersja oprogramowania: 0060

Opis sytemu: FBSAUDIC6 KSG H25
Numer oprogramowania: 4F0910335
Wersja oprogramowania: 0060

Opis sytemu: FBSAUDIC6 IDG H43
Numer oprogramowania: 4F0910220K
Wersja oprogramowania: 0040

Kody błędów:
00263 - Skrzynia biegów Brak sygnału / komunikacji
Sporadyczna



Po skasowaniu nadal to samo, czasami zakręci i odpali, ale nie da się zmienić biegu, a silnik cały telepie.



UPDATE:
Poszedłem znowu grzebać przy aucie i odpaliłem go, silnik telepał, biegów nie można było przełączyć. Nacisnąłem blaszkę w popielniczce i przełączyłem na N, w tym momencie auto weszło na normalne obroty, zamigał kilka razy check i tak jakby wszystko ustało, przełączyłem bez problemu na D i dało radę jeździć, ale z niepełną mocą. Po ponownym włączeniu silnika wszystko jest ok. Niby fajnie, wszystko działa, ale teraz pojadę w trasę i nie chciałbym żeby problem mnie spotkał 300km od domu.

Pomocy :D

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 18 lis 2018, 19:00

jak tam akku?
nowy, stary, naladowany, odlaczales go?

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 18 lis 2018, 19:07

Aa no właśnie, miałem podobny problem pół roku temu i wtedy wymieniłem akumulator na nowy. Teraz fakt, że po jakimś czasie jak diagnozowałem itd to już było z 11V na akumulatorze, więc podładowałem, ale nadal ten sam problem, dopiero to jak pochodził z 10min w trybie awaryjnym i przełączyłem ręcznie na N

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 18 lis 2018, 19:12

11V miales po wymianie akku czy teraz?

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 18 lis 2018, 19:16

yyy, pół roku temu wymieniłem aku. 11V miałem dzisiaj

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 lis 2018, 07:27

Odczytywałes vcds czy miernik.
Posprawdzaj wtyczki, przy mechanizmie zmiany biegów,

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 19 lis 2018, 10:54

Sprawdzałem przez OBDeleven. A jaki czujnik, moduł czy wtyczka może być tak na wysokości podszybia, że płyn z chłodnicy mógł ją zalać? Ta główna wtyczka okrągła wchodząca do skrzyni biegów od spodu była sucha

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 19 lis 2018, 11:38

sprawdź miernikiem na alternatorze i akumulatorze,
wtyczka w okolicach wybieraka,

Po prostu zbieg okoliczności,

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 19 lis 2018, 11:53

Czyli sugerujesz, że problem ze wszystkim spowodowany raczej przez aku?

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 19 lis 2018, 21:00

11V na akku to kicha. jak zapal to spadnie ponizej 9v i potem sterowniki wariuja.

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 26 lis 2018, 18:13

Ok, kolejny tydzień i zabrałem się za wymianę płynu wspomagania. No i powtórka tematu. Auto stało otwarte, bez zapalonego światła, radia ani innych. Po 2h kiedy włączyłem zapłon, wywaliło błąd ręcznego, auto nie kręci. 11,8V na aku. MMI wskazuje 100%. Po 10min spadło do 10%. Błedy komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów.
01 Elektronika silnika

Opis sytemu: 3.2l V6 FSI G
Numer oprogramowania: 4F0910115
Wersja oprogramowania: 0040
Numer sterownika: 4F0907115
Długie kodowanie: 01050003190F0120

Kody błędów:
U0101 - Sterownik skrzyni biegów Brak komunikacji
Statycznie


---------------------------------------------------------------
02 Elektronika skrzyni biegów

Opis sytemu: AG6 09L 3.2 FSI RdW
Numer oprogramowania: 4F0910157E
Wersja oprogramowania: 0060
Numer sterownika: 09L927156
Numer seryjny: 0011413
Kodowanie: 0000001
---------------------------------------------------------------
03 Elektronika hamulców

Opis sytemu: ESP8 quattro H03
Numer oprogramowania: 4F0910517A
Wersja oprogramowania: 0300
Numer sterownika: 4F0614517A
Numer seryjny: 00000000000000
Kodowanie: 0004511

Kody błędów:
01315 - Sterownik skrzyni biegów Brak sygnału / komunikacji
Statycznie

---------------------------------------------------------------
08 Elektronika układu klimatyzacji / ogrzewania

Opis sytemu: KLIMABETAETIGUNGH11
Numer oprogramowania: 4F0910043
Wersja oprogramowania: 0050
Numer sterownika: 4F1820043J
Numer seryjny: 00000000009201
Kodowanie: 0532486

Kody błędów:
01206 - Sygnał czasu wyłączenia zapłonu Niewiarygodny sygnał
Statycznie




To najciekawsze błędy. Aku podłączyłem pod prostownik i czekam. Z tego co zauważyłem, to mam zakodowany taki aku
Podsystemy:
Opis sytemu: von VA0 1411100051
Numer oprogramowania: 4F0915105D
Długie kodowanie: 344630393135313035442056413031343131313030303531


Wydaje mi się, że to nie poprawne dla 95Ah i powinno być 4F0915105C. To wystarczy, czy ten numer VA0 1411100051 też muszę zmieniać ?

Po naładowaniu aku, zakoduje nowym kodem i zobaczymy. Do tego jeszcze sprawdze czasy w mmi wg. tych polecanych.

Tylko czy faktycznie słaby akumulator i ewentualnie źle zakodowany może powodować to, że nie odpowiada w ogóle sterownik skrzyni i nie da się do niego w ogóle podłączyć?

[ Dodano: 2018-11-26, 18:13 ]
No i lipa. Akumulator naładowany, zakodowany w komputerze. A nadal brak komunikacji z modułem skrzyni biegów i auto nie odpala.
Wyskakuje parking brake malfunction, switch n or p to turn on engine.

ehhhh :( już nie wiem co z tym robić. Jako ciekawostka, zauważyłem, że również moduł immobilaizera nie odpowiada..

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 29 lis 2018, 19:08

A stacyjka działa poprawnie ??

Vaio93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 lis 2018, 18:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Vaio93 » 29 lis 2018, 21:15

Problem rozwiązany, zupełnie przez przypadek. Głowna masa wiązki silnikowej
Wystarczy poluzować śrubkę i odrazu cały silnik telepie, wywala błąd "Parking break malfunction"

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja