Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.0 TDI Czujnik cisnienia doladowania. Jak zdiagnozowac ?

Silniki wysokoprężne
Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 13 lis 2018, 11:24

No tak zgodze sie a jezeli na wyzszych wartosciach odczytow tez zaczyna przeklamywac nawet o te 20 hPa to tez wyrzuci mi bleda a o to teraz sie rozchodzi.

N75 to odczyt z czujnika na gruszcze
wykres na 3 biegu od 830 rpm do 4500

Gdyby grucha byla walnieta to od poczatku by nie byl wstanie utrzymac oczekiwanego cisnienia a to pozniej sie zaczynaj chocki klocki po tych 3100 rpm.
Załączniki
3 ka.jpg

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 lis 2018, 15:17

log 10 zobaczymy jak czyta MAF wg MAP,
ale z tego loga stawiam na problemy z regulacją turbo, zobacz ze nawet N75 nie reaguje na zwiększone ciśnienie.

możesz podpiąć vacumetr i zobaczyć jaka jest wartość podciśnienia. na biegu jałowym na gruszce jest ok 0,65,

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 13 lis 2018, 15:58

konradkry77 pisze:nawet N75 nie reaguje na zwiększone ciśnienie.
To jest maks dla tego ciegna dalej nie pujdzie bo juz prawie obudowy dotyka. Pisze caly czas ze wiecej spalin juz nie da sie upuscic na tych lopatkach chyba ze przypiluje obudowe turbo.

tak sprawdzone jak piszesz na biegu jałowym na gruszce jest ok 0,65

Sterowanie niedomaga bo chyba ten czujnik przeklamuje


Nie moge wybrac kanalow. Poloaczenie przez can jest w protokole UDS nie KWP. Powiedz jakie dane maja byc.

Air flow spec
Air flow curent
rpm
czujnik na gruszcze

Te wystarcza ?

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 lis 2018, 17:10

Przeplyw, doładowanie obroty

[ Dodano: 2018-11-13, 17:10 ]
Tak dla testów, zdejmij podciśnienie i zrob logi. Zobaczysz co będzie

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 13 lis 2018, 18:06

Ze zdjetym podcisnieniem juz robilem. Mocy nie bylo
Odrazu bleda wyrzucilo i tryb awaryjny nie bylo co logowac

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 13 lis 2018, 20:51

Tam gruszka jest z elektroniką, nie ma tam dodatkowej adaptacji.
Po następne, na biegu jałowym, grucha dociąga do ogranicznika czy jest luz ??

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 14 lis 2018, 15:23

Na zapalonym gruszka wciaga do samego ogranicznika. Na zgaszonym schodzi na dol i dotyka prawie ze obudowy. Wartosc na zgaszonym jest taka sama jak przy max upuszczaniu spalin wiec moim zdaniem gruszka jest jak najbardziej ok.

Wyczyscilem dzis czujnik w IC, odessalem odkurzaczem co tam tylko sie dalo i zaczol pokazywac oczekiwane przezemnie wartosci czyli:

Na zewnatrz 1021hPa
Oczekiwane 1030 hpa
mierzone przez czujnik 1018-1019 hPa

Nie mialem juz czasu robic loga ale pozniej znowu zaczol pokazywac 991 hPa. Zamowilem nowy 130 zl Bosch'a 0281002401 038 906 051C numer czesci jezeli by ktos potrzebowal.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2018, 18:20 przez Adi_, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 lis 2018, 15:38

Mogłeś chociaż wspomnieć od kogo masz oznaczenie czujnika <figielek> .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja