Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

nierowna praca silnika na gazie

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2018, 11:28

zwonko pisze:PieterB napisał/a:
Mam te same wtryskiwacze więc zerknę czy tam coś takiego mam bo nigdy na to nie zwróciłem uwagi. Tak z ciekawości nie to bym tam coś kręcił

jak masz te same to na pewno masz. W W02 i W03 tez chyba to jest tylko schowane pod takim plastikiem, właśnie po to żeby nie ruszać.
mam sprawdziem
zwonko pisze: PieterB napisał/a:
Czyli jak dobrze rozumiem to kolega zyga zyga, ma po prostu źle wyregulowaną instalację i stąd te problemy,

nie do końca. Przez regulację rozumie się jej softowe poprawki i odpowiednie wystrojenie pod korekty sondy, AFR, itp. Tu było po prostu namieszane coś przez gazownika.
Myślę że zaczęło sie od rozrządu, który był źle ustawiony. W konsekwencji korekty na bankach były różne, a wieść chłopska mówi, że mają być równe. Co jest oczywiście nie do końca prawdą, bo główna zasada to to że mają odpowiadać temu co na Pb. Ale wracając, gazownik wyrównał korekty poprzez "ustawienie wtrysków na maszynie" czego tym bardziej sie nie robi, bo da się to zrobić w sofcie, działanie prostsze i nie ingeruje się we wtryskiwacze, gwarancje itp... W międzyczasie zmieniony wtryskiwacz Pb, też pewnie z niewiedzy gazownika, a wszystkiemu był raczej winny rozrząd. No ale dopóki rozrząd był jaki był to to chodziło. Potem gdy zyga zyga, zrobił rozrząd pojawiły sie problemy. Które udało mu się okiełznać, trochę na około, no ale tu wszystko było robione na około...
aha dzięki za wyjaśnienie <okok>

Tak na marginesie to ja sam swoją wyregulowałem bo też już miałem dość jeżdżenie po gazownikach, właśnie z informacji zdobytych po różnych forach.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 11 lis 2018, 13:12

zwonko pisze:wężyki do wtryskiwaczy mają pewnie z "pół metra"
ee tam . całkiem niedawno widziałem takie cuś . aż musiałem zrobić zdjęcie
Obrazek

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 11 lis 2018, 17:45

Wężyki mają po 15cm.Nie wiem o co chodzi z tą butlą.Zawór od butli ustawiony jest od przodu samochodu, ale jakie to ma znaczenie to nie wiem.Podkręciłem te wtryskiwacze bo już mi zbrzydły wizyty u gazmanów, chodzi dobrze no i mniej pali.Jakby co to kupie nowe wtryskiwacze ale AC W 02.Czy wtryski benzynowe podlewają to nie wiem.W poniedziałek dostane kabel do softu LPG to podam wiecej informacji.Ja podkręcałęm wtryskito obserwowałem korekty na sondach.Mam poznaczone moge w każdej chwili ustawić je tak, jak było po ostatniej kalibracji.A kalibracja wyglądała tak:po kolei dokręcał o 1/4 obrotu, troche to dla mnie było dziwne.Po mojej poprawce samochód nie szarpie przy ruszaniu i jak się przelącza na lpg to obroty przestały falowac.Zdaję sobie sprawe że regulowanie wtryskiwaczy w ten sposób to niefachowe, ale efekt przeszedł moje oczekiwania.Moze ten baran żle skalibrował te wtryski stąd poprawa.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 14:48

Jeśli widzisz wskaźnik ilości LPG patrząc na wielozawor od strony klapy bagażnika to masz butle do jazdy na wstecznym.

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 lis 2018, 16:22

Nie mam tam wskaznika.

[ Dodano: 2018-11-12, 16:18 ]
Mam butle w kole zapasowym a wskaznik przy przelączniku benzyna-gaz.

[ Dodano: 2018-11-12, 16:22 ]
Chyba tylko idiota ustawił by butle do jazdy do tyłu.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 16:31

Butla w kole ma dekiel odkręcamy. POd deklem jest wielozawor na którym jest tez wskaźnik poziomu lpg.
Zapewniam że tych idiotów jest sporo. A w słabym autku problemu nie będzie. Problem jest gdy faktycznie jest czym przyspieszac.

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 lis 2018, 16:50

Nie ma naprawde, pytałem gazownika dlaczego to mi odpowiedział, że jest niepotrzebny,że poziom gazu mam przy przełączniku.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 16:57

No dobra nie musi być wskaźnika ale wilozawór jest, i może być zamontowany tak:
https://www.google.pl/search?biw=1920&b ... XQUCU3HCJM:
czyli do jazdy na wstecznym
lub tak:
https://i.wpimg.pl/O/644x429/d.wpimg.pl ... g-stag.JPG
Ostatnio zmieniony 12 lis 2018, 16:59 przez zwonko, łącznie zmieniany 1 raz.

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 lis 2018, 16:59

Dzisiaj zrobiłem ponad 200km.Spalanie wyszło mi 12.3 litra na sto km.Czyli bardzo ładnie.Obawiam sie tylko tego że niby korekty są ok. ale to jest z całego banku, więc jedne wtryski mogą dawać więcej a inne mniej.A srednia bedzie dobra.I na tym cylindrze gdzie jest ubogo może wypalić mi zawory.Jutro mam dostac namiary na jakiegoś gazmana ponoć mistrz swiata, pojade nich to zrobi tak jak w książce pisze.Bo taka prowizorka jaką ja zrobiłem to jest głupota.

[ Dodano: 2018-11-12, 16:59 ]
Idę zobaczyć zaraz Ci odpowiem.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 17:00

Jak masz kabel to to łatwo sprawdzisz. Ale może faktycznie warto jechać do kogoś kto się zna. Drobnej różnicy na kablu nie wychwycisz. A cylinder predzej czy później wychwyci :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lis 2018, 17:08

zyga zyga pisze:Nie ma naprawde,
nie ma czegoś takiego że nie ma, musi być i tyle, każda butla musi posiadać wielozawór - przynajmniej ja nie widziałem by nie było, w sumie nie widziałem tez by gazownik wskaźnika w butli nie dał ale może jeszcze mało widziałem ;)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 lis 2018, 17:13

https://www.fotosik.pl/zdjecie/b29962f5af153eaa Tak to wygląda jednak jest wskaznik cos mi sie pomyliło.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 17:28

zyga zyga pisze:jest wskaznik cos mi sie pomyliło.
xD :)
Jeśli zdjęcie zrobiłeś od klapy bagażnika, no to możesz na wstecznym zapitalać jak szalony xD a do przodu to już różnie. Choć chyba na masę A6 te 165KM to nie jest demon przyspieszenia.

zyga zyga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 29 paź 2018, 13:20
Lokalizacja: chełm

Post autor: zyga zyga » 12 lis 2018, 17:40

Oczywiscie,że od tyłu zrobione zdjęcie.poczytałem sobie o tym i faktycznie staram się tankować jak mam jeszcze ok.15 litrów gazu, bo jak mi się gaz kończy to zaczyna się szarpanie.

[ Dodano: 2018-11-12, 17:36 ]
Jak mam sporo gazu to samochód idzie jak burza.Problem to nierówna praca na biegu jałowym.Może tan mistrz swiata sobie z tym poradzi.

[ Dodano: 2018-11-12, 17:38 ]
No i to jedno szarpnięcie przy ruszaniu.Z tym, że teraz jest dużo lepiej.

[ Dodano: 2018-11-12, 17:40 ]
Po serwisie u tego fachmana, jeżeli dojdzie do przyczyny, na pewno napisze Ci co było nie tak.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 12 lis 2018, 17:40

zyga zyga pisze:Problem to nierówna praca na biegu jałowym
z Twoich postów myślałem, że wszystko jest już OK. Jak dalej to warto obejrzeć przepustnicę.

Któryś z tych fachmanów?
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 53764&z=10

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl