2.0 TDI Czujnik cisnienia doladowania. Jak zdiagnozowac ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
2.0 TDI Czujnik cisnienia doladowania. Jak zdiagnozowac ?
Waszym zdaniem miesci sie to w tolerancji pomiaru czy trzeba go wymienic ?
Zapalam samochod rozgrzany
Temperatura silnika 90 i na postoju
Obroty silnika 830 rpm
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 991 hPa
Po ostrym przejechaniu i zamykaniu obrotomierza pozniej na postoju
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1060 hPa
Nastepnie po spokojnym przejechaniu zatrzymuje sie i mam
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1008 hPa
Zapalam samochod rozgrzany
Temperatura silnika 90 i na postoju
Obroty silnika 830 rpm
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 991 hPa
Po ostrym przejechaniu i zamykaniu obrotomierza pozniej na postoju
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1060 hPa
Nastepnie po spokojnym przejechaniu zatrzymuje sie i mam
Cisnienie zwenetrzne 1004 hPa
Cisnienie oczekiwane przez ECU 1030 hPa
Cisnienie rzeczywiste 1008 hPa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Generalnie to walcze z overboost ktory wystepuje tylko na 5 i 6 biegu. Turbo osiaga 2.7 bara i tryb awaryjny.
Zawor N75 wymieniony
Geometria sprawdzona i chodzi lekko nie zacina sie
Przewody podcisnienia sprawdzone i sa szczelne
Crankshaft speed (RPM): 3691.5 /min
Vehicle speed: 178.08 km/h
Charge air pressure specified value: 2384 hPa
Charge air pressure: actual value: 2720 hPa
Intake air temperature: 66.0 °C
Actual air mass: 1210.3 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 12.30 %
Sprawdzalem geometrie i sterownaie turbiny. lekka poprawa ale dalej taki rezultat.
Crankshaft speed (RPM): 3665.5 /min
Vehicle speed: 176.84 km/h
Charge air pressure specified value: 2383 hPa
Charge air pressure: actual value: 2708 hPa
Intake air temperature: 62.6 °C
Actual air mass: 1212.0 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 9.38 %
Na 5 biegu przy 180 na 6 biegu 210 wywala tryb awaryjny overboost. Na innych biegach zamykam obrotomierz i nic sie nie dzieje.
Zawor N75 wymieniony
Geometria sprawdzona i chodzi lekko nie zacina sie
Przewody podcisnienia sprawdzone i sa szczelne
Crankshaft speed (RPM): 3691.5 /min
Vehicle speed: 178.08 km/h
Charge air pressure specified value: 2384 hPa
Charge air pressure: actual value: 2720 hPa
Intake air temperature: 66.0 °C
Actual air mass: 1210.3 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 12.30 %
Sprawdzalem geometrie i sterownaie turbiny. lekka poprawa ale dalej taki rezultat.
Crankshaft speed (RPM): 3665.5 /min
Vehicle speed: 176.84 km/h
Charge air pressure specified value: 2383 hPa
Charge air pressure: actual value: 2708 hPa
Intake air temperature: 62.6 °C
Actual air mass: 1212.0 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 9.38 %
Na 5 biegu przy 180 na 6 biegu 210 wywala tryb awaryjny overboost. Na innych biegach zamykam obrotomierz i nic sie nie dzieje.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2018, 11:25 przez Adi_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Tak grucha wyregulowana, przegladnieta osiaga max i min tylko zobacz na poczatek log'a
sprawa rozchodzi sie o te pare hPa bo jezeli nie przekroczy 2700 hPa to nie wywali bledu a jestem juz blisko 2708 hPa
ecu chce cisnienie 1029 hPa czujnik pokazuje 1060 hPa na postoju, cisnienie na zewnatrz 1006 hPa
dzieje sie to po ostrzejszej jezdzie tak jakby sie zacinal ten czujnik albo od temperatury w dolocie zmienia sie jego rezystancja. nastepnie po spokojnej jezdzie czujnik pokazuje idealnie takie cisnienie jak jest na zewnatrz.
natomiast po postoju zapalam i zawsze czujnik pokazuje 10-15 hPa mniej niz rzeczywiste na zewnatrz. nie wiem jak dziala ten czujnik
sprawa rozchodzi sie o te pare hPa bo jezeli nie przekroczy 2700 hPa to nie wywali bledu a jestem juz blisko 2708 hPa
ecu chce cisnienie 1029 hPa czujnik pokazuje 1060 hPa na postoju, cisnienie na zewnatrz 1006 hPa
dzieje sie to po ostrzejszej jezdzie tak jakby sie zacinal ten czujnik albo od temperatury w dolocie zmienia sie jego rezystancja. nastepnie po spokojnej jezdzie czujnik pokazuje idealnie takie cisnienie jak jest na zewnatrz.
natomiast po postoju zapalam i zawsze czujnik pokazuje 10-15 hPa mniej niz rzeczywiste na zewnatrz. nie wiem jak dziala ten czujnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Rozkręcić regulację gruchy o obrót.
I loguj,
Logi wrzuć chociaż do csv by można było coś wyczytać
[ Dodano: 2018-11-10, 22:15 ]
I loguj,
Logi wrzuć chociaż do csv by można było coś wyczytać
[ Dodano: 2018-11-10, 22:15 ]
Takimi wartościami nawet się nie przejmuj, limity diagnostyczne są na 150 hPaAdi_ pisze:Tak grucha wyregulowana, przegladnieta osiaga max i min tylko zobacz na poczatek log'a
sprawa rozchodzi sie o te pare hPa bo jezeli nie przekroczy 2700 hPa to nie wywali bledu a jestem juz blisko 2708 hPa
ecu chce cisnienie 1029 hPa czujnik pokazuje 1060 hPa na postoju, cisnienie na zewnatrz 1006 hPa
dzieje sie to po ostrzejszej jezdzie tak jakby sie zacinal ten czujnik albo od temperatury w dolocie zmienia sie jego rezystancja. nastepnie po spokojnej jezdzie czujnik pokazuje idealnie takie cisnienie jak jest na zewnatrz.
natomiast po postoju zapalam i zawsze czujnik pokazuje 10-15 hPa mniej niz rzeczywiste na zewnatrz. nie wiem jak dziala ten czujnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Kolego grucha przegladnieta. Geometria upuszcza spaliny ile tylko moze jest to sprawdzone i przegladniete.konradkry77 pisze:Rozkręcić regulację gruchy o obrót.
I loguj,
Jest tez postep na 5 juz bledu wczoraj nie wywalilo ale na 6 tak
Engine speed: 3291.00 /min
Normed load value: 99.2 %
Vehicle speed: 194 km/h
Coolant temperature: 87 °C
Intake air temperature: 58 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 14.220 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 3291.0 /min
Vehicle speed: 194.45 km/h
Charge air pressure specified value: 2364 hPa
Charge air pressure: actual value: 2677 hPa
Intake air temperature: 58.8 °C
Actual air mass: 1241.0 mg/stroke
Charge Pressure Actuator: acknowledgment: 9.39 %
Mysle ze margines jest 300 hPa bo na 5 bylo blisko ale nie przekroczylo i bez bledu. Na 6 roznica wyszla 310-315 hPa. Utrzymywala sie przez 5 sek i wywalilo bleda.
Inne pytanie czemu dmucha za duzo i co jest przyczyna ale narazie potrzebuje ubic pare hPa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Dzis robilem adaptacje klap wirowych i ten czujnik cisnienia mi nie pasuje
cisnienie atmosferyczne 1010
oczekiwane kolo 1030
na czujniku 1007 <-- idealnie jak nigdy
test konczy sie i na czujniku pokazuje 1053 hPa zamiast 1007 jak poprzednio albo cos kolo tego
Kolego zanim turbine bede wyciagal chyba zmienie ten czujnik czy jest ktos wstanie pomoc ustalic numer czesci
cisnienie atmosferyczne 1010
oczekiwane kolo 1030
na czujniku 1007 <-- idealnie jak nigdy
test konczy sie i na czujniku pokazuje 1053 hPa zamiast 1007 jak poprzednio albo cos kolo tego
Kolego zanim turbine bede wyciagal chyba zmienie ten czujnik czy jest ktos wstanie pomoc ustalic numer czesci

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 88
- Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
- Imię: Adi
- Rocznik: 2021
- Moje auto: RS6 C8
- Nadwozie: Avant
- Silnik: V6 3.2 l
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: None
Kolego juz sprawdzalem i krecilem sztanga. Wiecej nie zejdzie. Tak jest podcisnieniowo. Zawor N75 zmieniony, usprawinil czas reakcji.
Przedtem przeladowanie mialem w graniach 2707-2720 teraz jest kolo 2675. Czujniki sa w cenie 100-200 zl tylko nie weim ktory. Podrobki nawet taniej nawet na podmianke.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03L 906 022 SB)
13:12:36
IDE00190 Charge air pressure specified value 1027 hPa
IDE00191 Charge air pressure: actual value 1060 hPa
IDE00348 Intake air temperature 34 °C
IDE00396 Charge Pressure Actuator: acknowledgment 99.82 %
IDE00405 Crankshaft speed (RPM) 830.5 /min
Zacina sie jak widzisz. Cos przeklamuje ten czujnik
Przedtem przeladowanie mialem w graniach 2707-2720 teraz jest kolo 2675. Czujniki sa w cenie 100-200 zl tylko nie weim ktory. Podrobki nawet taniej nawet na podmianke.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03L 906 022 SB)
13:12:36
IDE00190 Charge air pressure specified value 1027 hPa
IDE00191 Charge air pressure: actual value 1060 hPa
IDE00348 Intake air temperature 34 °C
IDE00396 Charge Pressure Actuator: acknowledgment 99.82 %
IDE00405 Crankshaft speed (RPM) 830.5 /min
Zacina sie jak widzisz. Cos przeklamuje ten czujnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 958
- Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
- Imię: Ustaw imię i auto
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Tak abyś wiedział, w sterowniku masz mapę turbo, czyli zadanie ciśnienia wg ilości obrotów i dawki paliwa, przed mapa turbo jest mapa PID ma ona za zadanie dynamicznie ustalić ciśnienie wg zmiennych otoczenia.
Więc jeżeli czujnik widzi jest duże ciśnienie PID będzie to zbijał.
Zrób loga z kanału 10.
3 z butem w podłodze
Więc jeżeli czujnik widzi jest duże ciśnienie PID będzie to zbijał.
Zrób loga z kanału 10.
3 z butem w podłodze