a6 c5 2.8 AQD przebicia na kablach zapłonowych i cewkach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
a6 c5 2.8 AQD przebicia na kablach zapłonowych i cewkach
Witajcie
Chciałbym poruszyć ten temat ponieważ gdziekolwiek gdzie znalazłem temat zbliżony do mojego , temat się rozmywał , ludzie zaczeli pisać o innych rzeczach lub było więcej pytań niż odpowiedzi.
Mianowicie , auto na wolnych trochę nierówno pracuje , co chwila go "zatrzesie" niby delikatnie ale jednak. Obroty wahają się 760-720. objaw ten jest odkąd sięgnę pamiecią a auto mam juz prawie 4 lata. tak samo jest na Pb i Lpg .
Ostatnio zaczął podszarpywac podczas przyspieszania wiec postanowiłem zajrzeć do świec , miały nalatane 40tyś. Były to BKR6EKUB ktore juz się zużyły wiec wymieniłem je na IK20TT , podobno irydowe są lepsze ,zobaczymy.
Podszarpywanie znikło ale na wolnych dalej to samo. Dodam że przepustnica czyszczona i po adaptacji , odma drożna , ezektor nowy , podciśnienia powymieniane, ewap działą , nie ma nieszczelności.
Postanowiłem zrobić test ze zraszaczem do kwiatków. w całkowitej ciemności popsikałem kable i cewkę. Ku mojemu zdziwieniu , przebicia pojawiły się i na kablach ( bodajże dwóch sztukach , po jednym na stronie ) oraz na samej cewce. Iskry przeskakiwały pod wszystkimi cewkami , ogólnie dość efektowny widok . Dodam że po dodaniu gazu iskry znikają całkowicie , są tylko na wolnych obrotach.
Przejdźmy do sedna, czytałem opinie że zarówno nie może tak być, jak i inni pisali że "ten typ tak ma" i nawet po wymianie cewek czy kabli dalej im błyska. Więc jak to w końcu jest ?
Mam jeszcze oryginalne kable i cewkę , czyli mają prawie 20 lat, miały prawo się zużyć.
Cewka BREMI , kable BERU , można dostać w sklepach motoryzacyjnych zarówno cewke bremi ok 400zł , jak i kable beru ok 350zł . Czym się rożni cewka Bremi z ASO od cewki Bremi ze sklepu , oprocz ceny oczywiście. Piszcie wszelkie spostrzeżenia , żeby zamknąć ten temat raz na zawsze.
Chciałbym poruszyć ten temat ponieważ gdziekolwiek gdzie znalazłem temat zbliżony do mojego , temat się rozmywał , ludzie zaczeli pisać o innych rzeczach lub było więcej pytań niż odpowiedzi.
Mianowicie , auto na wolnych trochę nierówno pracuje , co chwila go "zatrzesie" niby delikatnie ale jednak. Obroty wahają się 760-720. objaw ten jest odkąd sięgnę pamiecią a auto mam juz prawie 4 lata. tak samo jest na Pb i Lpg .
Ostatnio zaczął podszarpywac podczas przyspieszania wiec postanowiłem zajrzeć do świec , miały nalatane 40tyś. Były to BKR6EKUB ktore juz się zużyły wiec wymieniłem je na IK20TT , podobno irydowe są lepsze ,zobaczymy.
Podszarpywanie znikło ale na wolnych dalej to samo. Dodam że przepustnica czyszczona i po adaptacji , odma drożna , ezektor nowy , podciśnienia powymieniane, ewap działą , nie ma nieszczelności.
Postanowiłem zrobić test ze zraszaczem do kwiatków. w całkowitej ciemności popsikałem kable i cewkę. Ku mojemu zdziwieniu , przebicia pojawiły się i na kablach ( bodajże dwóch sztukach , po jednym na stronie ) oraz na samej cewce. Iskry przeskakiwały pod wszystkimi cewkami , ogólnie dość efektowny widok . Dodam że po dodaniu gazu iskry znikają całkowicie , są tylko na wolnych obrotach.
Przejdźmy do sedna, czytałem opinie że zarówno nie może tak być, jak i inni pisali że "ten typ tak ma" i nawet po wymianie cewek czy kabli dalej im błyska. Więc jak to w końcu jest ?
Mam jeszcze oryginalne kable i cewkę , czyli mają prawie 20 lat, miały prawo się zużyć.
Cewka BREMI , kable BERU , można dostać w sklepach motoryzacyjnych zarówno cewke bremi ok 400zł , jak i kable beru ok 350zł . Czym się rożni cewka Bremi z ASO od cewki Bremi ze sklepu , oprocz ceny oczywiście. Piszcie wszelkie spostrzeżenia , żeby zamknąć ten temat raz na zawsze.
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
to jest to samo co w ASO, dużo części firmy która produkowała na pierwszy montaż w twoim przypadku bremi, to taka bremi ze sklepu może miec zeszlifowane logo Audi, ja tak miałem ostatnio u siebie jak kupiłem zawór do egr pierburga, zerwałem na klejke a pod naklejką dosłownie to samo co na oryginalnym zaworze, tylko zeszlifowane logo.nightwish80 pisze: Czym się rożni cewka Bremi z ASO od cewki Bremi ze sklepu , oprocz ceny oczywiście.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
- kiler22
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie kupowałem z ASO . mam od kilku lat tą która była od początku w samochodzie . Kabli też nie zmieniałem . w sumie to z jednego wypada mi już fajka ale mógłbym zlać z butelki i nie ma prawa być przebićnightwish80 pisze:Tak też mi się wydawało ale nie byłem pewien. Fajnie jakby odezwali się ludzie ktorzy zakupili nowe cewki , niekoniecznie z ASO i też zrobili ten test ze spryskiwaczem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
nie kupowałem z ASO . mam od kilku lat tą która była od początku w samochodzie . Kabli też nie zmieniałem . w sumie to z jednego wypada mi już fajka ale mógłbym zlać z butelki i nie ma prawa być przebić[/quote]
Czyli jednym zdaniem nie powinno iskrzyć.
[ Dodano: 2018-11-10, 19:53 ]
https://a4-klub.pl/topic/410844-2824-v6 ... h-cewkach/
Dobra, chyba mam coś konkretnego, trzeba się temu przyjrzeć i porównać cenowo.... Podobno minusów brak, same korzyści.
Dzięki Bendzji.
Czyli jednym zdaniem nie powinno iskrzyć.
[ Dodano: 2018-11-10, 19:53 ]
Bendzji naświetlisz mi trochę temat?bendzji pisze:pomyśl o zmianie układu na pojedyńcze cewki - koszt będzie mniejszy niż cewki nowej
https://a4-klub.pl/topic/410844-2824-v6 ... h-cewkach/
Dobra, chyba mam coś konkretnego, trzeba się temu przyjrzeć i porównać cenowo.... Podobno minusów brak, same korzyści.
Dzięki Bendzji.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2018, 20:02 przez nightwish80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
Dzięki repek92.
[ Dodano: 2018-11-12, 10:07 ]
Wczoraj na trasie po raz pierwszy szarpnol ewidentnie kilka razy jak gwałtownie dodałem gazu na niskich obrotach, tak samo miałem jak ostatecznie padła mi cewka w A4 b6 1.8T. Także w tym tygodniu postaram się zgromadzić wszystkje graty które są potrzebne do zamontowania tego zestawu bez kabli. Znalazłem aukcje na allegro z cewkami które powinny pasować do silnika 2.8 , ceny zaczynają się od 25zl za sztukę, plus trzeba znaleźć jakiś elektroniczny w którym zakupię resztę osprzętu.
Mam tylko nadzieję że te szarpniecia nie były spowodowane wymianą świec na nowe które mają jakąś wadę.
[ Dodano: 2018-11-12, 10:07 ]
Wczoraj na trasie po raz pierwszy szarpnol ewidentnie kilka razy jak gwałtownie dodałem gazu na niskich obrotach, tak samo miałem jak ostatecznie padła mi cewka w A4 b6 1.8T. Także w tym tygodniu postaram się zgromadzić wszystkje graty które są potrzebne do zamontowania tego zestawu bez kabli. Znalazłem aukcje na allegro z cewkami które powinny pasować do silnika 2.8 , ceny zaczynają się od 25zl za sztukę, plus trzeba znaleźć jakiś elektroniczny w którym zakupię resztę osprzętu.
Mam tylko nadzieję że te szarpniecia nie były spowodowane wymianą świec na nowe które mają jakąś wadę.
ja jestem właśnie po wymianie świeć i przewodów (ngk) w silniku ACK. Na starym zestawie nie potrzebny był żaden zraszacz i mrok żeby zaobserwować przeskakujące iskry. A zdarzało się że przy kiepskim ułożeniu tych wtyczek przy cewce było jeszcze gorzej. Na nowych przewodach nic nie widać i nic nie słychać. Nie miałem okazji jeszcze pojeździć, bo nie pali mi na wszystkie gary ale na pewno jest duża różnica pomiędzy starymi i nowymi kablami. Tyle od siebie mogę dodać w temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 01 wrz 2015, 00:38
- Lokalizacja: Radom
Dzieki za wszystkie odpowiedzi , ja ze swojej strony moge temat juz zamknac , zdecydowałem sie przerobic uklad zaplonowy na pojedyncze cewki , przebic brak , silnik ma mniejsze wibracje na wolnych , sprawdzane aplikacja mvibe na telefonie , niby dla jaj ale jednak mniejsze, acha i zuzycie paliwa na bank mniejsze , zawsze robilem max 350km na zbiorniku , teraz zrobilem 380km ....styl jazdy? a moze jednak wydajniejszy układ...niech kazdy sobie odpowie sam , a jeszcze na poczatku wydawalo mi sie ze silnik pracuje ciszej.....chociaz to było pewnie tylko takie złudzenie ze sie cos innego wstwilo hehe, to tak jak po umyciu , odkurzeniu , i porzadnym wypucowaniu calego srodka mam wrazenie ze auto lepiej "idzie" i mniej plastki sie odzywaja
Takze reasumujac , szczerze polecam , przerabiajcie v6 na pojedyncze cewki , ten temat zamykam i zaraz otwieram inny bo cos zaczelo chrobotac w silniku , lubie to auto ale czasem naprawde mnie irytuje, 3majcie sie.
Takze reasumujac , szczerze polecam , przerabiajcie v6 na pojedyncze cewki , ten temat zamykam i zaraz otwieram inny bo cos zaczelo chrobotac w silniku , lubie to auto ale czasem naprawde mnie irytuje, 3majcie sie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga